Gå til innhold

Spotify for Linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde både top og system monitor tok hensyn til frekvens når de viser forbruk, siden de viser nøyaktig samme % om jeg låser cpu til 2, eller 800mhz.

 

Varierer kanskje fra CPU til CPU, men sånn er det i alle fall hos meg.

 

F.eks hvis hører på en sang på WiMP og har oppe top i xterm, så kjører CPU på rundt 12% når jeg låser CPU til 798 MHz, og på rundt 4% når jeg låser CPU til 2 GHz.

 

Dette på en PC med en Intel Pentium M (én kjerne), forøvrig den som gir med "Illegal instruction" i Spotify. Ser ut som om andre med samme prosessor har samme problem.

 

Spotify-utviklerne er på saken:

 

"Thanks for all the details. We have located the problem and are working on a fix."

 

Flott!

Endret av oj88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Ny versjon sluppet i dag, flere feil er nå fikset. Blant annet er det mulig å endre utseende akkurat slik som man vil i Linux-versjonen. Det resulterer dog. i at Free ikke vil bli støttet i linux. Det ser ikke sånn ut på det nåværende tidspunkt i alle fall.

 

Edit: Letteste måte å oppdatere er: 'apt-get upgrade'

 

Følgende feil skal være rettet:

 

- Maksimerings-feil. Blir ikke fullskjerm ved trykk på maksimerings-knappen.

- Tittelfeil på oppgavelinjen. Tidligere ble det vist artifikater ved spilling av sanger på oppgavelinjen, dette skal nå være rettet.

- Drag & Drop/Kopier & Lim Inn av Spotify lenker. Skal nå fungere som forventet.

- Tilgjengelig for Unlimited brukere

- Illegal Instruction-Feil. Denne feilen skal nå være rettet for de av dere som var berørt av den.

- Symbol lookup error. Samme som over.

- Alt + F4 fører nå til at spotify legger seg i notification area i stedet for å avslutte helt.

 

Og som nevnt er det nå mulig å endre utseende selv, mer om det her:

http://getsatisfaction.com/spotify/topics/spotify_theming

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Nå fungerer også spotify-gnome-pakken i Ubuntu (i alle fall her på Ubuntu 10.04 64-bit).

 

Linux-klienten er helt konge! Rask som bare det. Imponert av hva de har fått til. At theming blir mulig (og dermed ikke Spotify free) er vel en slags utstrakt hånd til Linux-miljøet der folk liker å modifisere utseendet. Jeg synes det er positivt.

 

Tydelig at de ønsker å få flere over på betal-versjoner ved å kun tillate free på visse platformer, som ved å kreve abbonnement for Android/iPhone-apps. Det er verdt det! Jeg elsker min premium.

 

Men, det fungerer ikke for meg å trykke på linker på nettsider som skal åpne spillelister. Jeg har fra før av ordnet dette så det åpner Spotify i Wine, og kan bruke samme metode for å åpne Linux-klienten, men vil jo helst at dette skal funke ut-av-boksen. Funker det hos noen der ute?

Endret av oj88
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Men, det fungerer ikke for meg å trykke på linker på nettsider som skal åpne spillelister. Jeg har fra før av ordnet dette så det åpner Spotify i Wine, og kan bruke samme metode for å åpne Linux-klienten, men vil jo helst at dette skal funke ut-av-boksen. Funker det hos noen der ute?

Etter en test, ser jeg at det ikke fungerer her heller. Hverken i Chrome eller Firefox (Ubuntu 10.04). Men, det kommer seg sikkert etterhvert. de har vært flinke å rette feil forløpende. Tror ikke det tar lang tid før linux-klienten er ute av preview.

 

Edit:

You can also get the gconf xdg-open url-handlers the gnome support would install by running the following commands:

 

gconftool-2 -t string -s /desktop/gnome/url-handlers/spotify/command "/usr/bin/spotify -uri %s"

gconftool-2 -t bool -s /desktop/gnome/url-handlers/spotify/needs_terminal false

gconftool-2 -t bool -s /desktop/gnome/url-handlers/spotify/enabled true

Kilde: http://getsatisfaction.com/spotify/topics/spotify_links_in_native_linux_client

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...