Gå til innhold

Fantasy Premier League 10/11


Latias

Anbefalte innlegg

Jeg er med

Blå Bobler

 

Reina

Dunne - Cuellar - Terry - Figueroa

Lampard© - Arteta - Etherington - Ferguson

Tevez - Rodallega

 

Subs:

Robinson - Huddlestone - Fuller - Foley

 

Dette blir spennende

 

EDIT:

GK: 11

DF: 29

MF: 38

AT: 22

Endret av Slystr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine tips (som jeg egentlig ikke burde gi pga konkurranse i ligaen):

 

Reina - dyr - spend it elsewhere

Dunne - dyr pga fjorårets prestasjoner - finnes bedre alternativer

Cuellar - ikke fast - Collins mye bedre valg

 

Dessuten, dobbelt opp fra Villa i forsvar er lite lurt. Pga feilvalgene i forsvar har du et elendig spisspar. Men for all del, ha laget ditt slik. :yes:

Lenke til kommentar

Forresten, til forrige poster, 6,5 for det som kanskje er ligaens beste keeper (eventuelt en av de tre beste sammen med Given og Cech) for dyrt? Sterkt uenig :)

Nå får du huske på at du ikke får noen poeng for verken hvor mange TV-redninger han gjør, hvor skalla keepern din er eller hvor langt han klarer å kaste ballen da. Reina spiller for verdens beste klubb og er verdens beste keeper, men slipper inn langt flere mål enn hans konkurrenter. I forhold til Fantasy PL er ikke Reina et godt valg.

Lenke til kommentar

Golden Glove 3 av 4 sesonger (for flest clean sheets) gis til en av keeperne som slipper inn flest mål i løpet av en sesong? Mannen som holder buret rent gjennomsnittlig annenhver kamp i Liverpool (126 clean sheets på 259 kamper for Liverpool)

 

Liverpool slapp inn totalt 35 mål i 09/10. Kun Manchester United og Chelsea slapp inn færre mål (28 og 32, henholdsvis).

 

Beklager, argumentene dine holder ikke vann. (Reina har spilt alle de 114 ligakampene de siste 3 sesongene også).

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

6,5 er uansett for mye, ihvertfall mtp at du har 2 keepere du kan bytte imellom. Reina og Robinson har hjemmekamp samtidig de første 5 ukene, så der får du bare brukt Reina, når du f.eks kunne fått en spiller som spiller hjemme når Reina/Robinson spiller borte.

 

Bedre å ha 2 keepere du bytter på mellom hver uke som gjør at du får like lette kamper grunnet kampprogrammet, enn å ha en stjernekeeper du bruke hver uke.

Lenke til kommentar

At Robinson kanskje ikke er den beste reserven bak Reina, kan jeg dog være enig i. Basert på erfaringer fra i fjor har jeg valgt Sørensen som skal stå når Reina (for jeg har Reina også) har vanskelige kamper.

 

Videre er laget mitt:

DF: Paintsil, Bassong, Shawcross, Upson (Cuellar)

MF: Fabregas, Gerrard, Murphy, Yaya Toure (Rodwell)

ST: Torres, Delfouneso (Vela)

 

Lagt relativt mye i starting 11 (som vanlig) og lett etter gode billige til å fylle stall ;)

Lenke til kommentar

Med tanke på Liverpools situasjon (alt generelt) og frem og tilbake med og uten venstrebacker f.eks mener jeg det er et dårlig valg. Du får Cech og VDS som har sluppet inn færre enn Reina 3 år på rad for samme prisen.

 

Vi kan jo ta en bet om hvem som slipper inn færrest i år av VDS eller Reina.

Lenke til kommentar

Jeg har valgt min keeper med hjertet :) Og med fare for å virke feig, så tror jeg nok jeg avstår fra veddemål (men det er bare fordi jeg ikke vedder, ikke fordi jeg tror jeg taper).

 

Dessuten, og nå begynner keeperdiskusjonen kanskje å skli litt offtopic, men:

 

VDS slapp inn 28 mål bak en forsvarsfirer som hovedsaklig var Neville, Rio, Vidic, Evra, ikke sant?

 

Cech slapp inn 32 mål bak en firer som er ... Bosingwa, Terry, Carvalho, Cole (tror jeg vel er førstevalget på brua)

 

Reina slapp inn 35 mål bak en firer som aldri vel hadde noen faste pga mye skader, men basert på flest starter, var den Johnson, Carra, Agger (som aldri var helt i form og også startet noen kamper på venstreback mot slutten) og Insua.

 

I diskusjonen "Hvem er best keeper" mener jeg Reina må gå av med seieren, fordi han rett og slett har et dårligere forsvar foran seg.

 

I diskusjonen "Hvem passer best til FPL" kan jeg godt gå med på at VDS eller Cech er et bedre valg, da de har et bedre forsvar foran seg som stanser flere angrep før det går til avslutning.

 

Men igjen, jeg har valgt min keeper med hjertet, og ikke hodet, og det går jo alltid "bra" i FPL...

Lenke til kommentar

VdS slapp vel bare inn 13 mål ifjor. Foster og Kuzschszxak slapp vel inn resten. Man Utd hadde dessuten mange skader i forsvaret og stilte vel med Carrick og Fletcher der noen kamper. Vet ikke om det var med VdS i mål da. Rio var dessuten ute størsteparten av sesongen. Ser poenget ditt likevel. Liverpool endte jo hendholdsvis 5 og 6 plasser bak Man Utd og Chelsea på tabellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jose Reina slapp i snitt inn 0,92 mål hver PL-kamp, og reddet 74,8 % av skuddene han fikk på seg. Petr Cech slapp bare inn 0,76 mål hver kamp, og reddet 72 % av skuddene. Van der Sar var i en egen klasse. Han slapp inn 0,62 mål hver kamp og reddet utrolige 83,1 % av alle skudd.

 

 

Almunia slapp inn 1,07 mål hver kamp og reddet 66,7 % av skuddene han fikk på seg. :wallbash:

 

 

Statistikk er ikke alt, men dette sier likevel en del om hvem som var best forrige sesong.

Endret av Le Professeur
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Diskusjonen var forøvrig ikke hvilken keeper du liker best heller, så at du drar inn det er jo pussig i seg selv. Jeg mente at Reina i FPL er mindre smart og det har blitt fremvist med de herligste tallkombinasjoner her og nå.

 

Det forsvarstullet må du lenger ut på landet med. Som Maefteda (korrekt) nevner så hadde Utd skader på mange viktigte defensive spillere i fjor. Det er ikke uten grunn at f.eks. Evans er så etablert som nå. Rio og OShea f.eks. var ute i mange mange mange måneder.

 

Setter en strek for dette i FPL-tråden. Får bli PM eller i en cafetråd om du vil diskutere videre :)

Lenke til kommentar

Mine tips (som jeg egentlig ikke burde gi pga konkurranse i ligaen):

 

Reina - dyr - spend it elsewhere

Dunne - dyr pga fjorårets prestasjoner - finnes bedre alternativer

Cuellar - ikke fast - Collins mye bedre valg

 

Dessuten, dobbelt opp fra Villa i forsvar er lite lurt. Pga feilvalgene i forsvar har du et elendig spisspar. Men for all del, ha laget ditt slik. :yes:

Ser poenga dine..

 

Har forandret mye på laget etter posting i går.

Takk for tips ang. AV forsvar. Det er fort gjort å bli blendet av navn og status.

Har gjort mer resarch og finner ofte bedre løsninger etterhvert.

"Godt" at det er enda noen dager til runde 1.

Status:

Sørensen

Collins - Hangeland - Terry

Lampard - Yaya - Etherington - B.Ferguson

Tevez - Anelka - Agbonlahor

 

S: Robinson - Fletcher - Foley - Mouyokolo

Endret av Slystr
Lenke til kommentar

Diskusjonen var forøvrig ikke hvilken keeper du liker best heller, så at du drar inn det er jo pussig i seg selv. Jeg mente at Reina i FPL er mindre smart og det har blitt fremvist med de herligste tallkombinasjoner her og nå.

 

Det forsvarstullet må du lenger ut på landet med. Som Maefteda (korrekt) nevner så hadde Utd skader på mange viktigte defensive spillere i fjor. Det er ikke uten grunn at f.eks. Evans er så etablert som nå. Rio og OShea f.eks. var ute i mange mange mange måneder.

 

Setter en strek for dette i FPL-tråden. Får bli PM eller i en cafetråd om du vil diskutere videre :)

 

Enig i at vi setter strek her nå, og jeg innrømmer at jeg er motbevist på alle punkter :)

 

(Bortsett fra at VDS ikke spilte alle 38 kampene, noe Reina gjorde ;) )

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...