Gå til innhold

Krever fullt navn på nettet (PC)


Anbefalte innlegg

Komplett idioti. Å verne om sin identitet er den eneste effektive måten å bekjempe identitetstyveri. Det har ingen hensikt å bruke fullt navn på nett (med mindre du absolutt vil tilgjengeliggjøre deg selv via Facebook o.l.).

 

Den eneste følgen dette vil ha, er at alle fornuftige mennesker vil slutte å benytte seg av de offisielle forumene, mens de mer lugubre vil utnytte tilgangen på relle personopplysninger. Uten at de selv nødvendigvis gir fra seg sin egen identitet, alle kan lese forumene uten å måtte delta selv.

 

Identitetstyveri? Det er endel argumenter imot å ha fullt navn på forum, identitetstyveri er et veldig svakt ett.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett idioti. Å verne om sin identitet er den eneste effektive måten å bekjempe identitetstyveri. Det har ingen hensikt å bruke fullt navn på nett (med mindre du absolutt vil tilgjengeliggjøre deg selv via Facebook o.l.).

 

Den eneste følgen dette vil ha, er at alle fornuftige mennesker vil slutte å benytte seg av de offisielle forumene, mens de mer lugubre vil utnytte tilgangen på relle personopplysninger. Uten at de selv nødvendigvis gir fra seg sin egen identitet, alle kan lese forumene uten å måtte delta selv.

 

Identitetstyveri? Det er endel argumenter imot å ha fullt navn på forum, identitetstyveri er et veldig svakt ett.

 

AtW

 

Jo flere av dine interesser og bedrifter jeg kan koble sammen med ditt navn, jo lettere er det for meg å fremstå som deg.

Lenke til kommentar

Mine grunner til at jeg ikke liker denne typen tjeneste :

 

*Personopplysninger på avveie, dette kan føre til unødvendig spam og reklame i postkassa irlf.

*Mindre skille mellom hva man gjør som privatperson og arbeid, kan man google opp navnet ditt og får et treff der du diskuterer sverdtyper (selv om dette er ingame) så kan en sjef som ikke har satt seg godt inn i temaet tenke mye rart.

*Folk vil bli redd for å si meningen sin om noe nettop pga visse forumidioter som kan finne på å oppsøke deg i det virkelige liv om navnet blir lett tilgjenglig.

Lenke til kommentar

Komplett idioti. Å verne om sin identitet er den eneste effektive måten å bekjempe identitetstyveri. Det har ingen hensikt å bruke fullt navn på nett (med mindre du absolutt vil tilgjengeliggjøre deg selv via Facebook o.l.).

 

Den eneste følgen dette vil ha, er at alle fornuftige mennesker vil slutte å benytte seg av de offisielle forumene, mens de mer lugubre vil utnytte tilgangen på relle personopplysninger. Uten at de selv nødvendigvis gir fra seg sin egen identitet, alle kan lese forumene uten å måtte delta selv.

 

Identitetstyveri? Det er endel argumenter imot å ha fullt navn på forum, identitetstyveri er et veldig svakt ett.

 

AtW

 

Jo flere av dine interesser og bedrifter jeg kan koble sammen med ditt navn, jo lettere er det for meg å fremstå som deg.

 

Å snakke om interessene sine på et firum er et ganske dårlig grunnlag for noe identitetstyveri, enn så lenge du kjapt finner fødselsdato, personnummer og annet snacks om folk bare utifra et navn i telefonktalogen. Identitetstyveri brukes til å late som man er en annen person skriftlig i all hovedsak, å vite at vedkommende liker starraft er i det store og det hele unyttig. Det som derimot kan være et problem er jo feks om folk ikke liker deg (på forumet), og sporer deg opp.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg tror ikke man kan ta over en identitet uten personnummeret og blizzard spørr ikke etter det?

 

(Social Security Number)

 

Kan man liksom finne SSN nummeret til Steve Jobs bare ved å ha navnet hans?

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Ser overhodet ikke noe problem med dette, synes dette er et helt greit kompromiss mellom Blizzard og brukerene deres. Å poste på forumet er helt frivillig og er absolutt ikke nødvendig når man har hundrevis av andre WoW/SC2/Diablo-communities å gå til dersom man skulle ønske det.

 

Gamle poster som er gjort vil ikke oppdateres under ditt navn, du blir nødt til å poste etter RealID er implementert.

Endret av cs_
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner når det gjelder wow forumet. Hensikten med dette er jo at de vill forhindre trolling og dritt slenging. Men hvorfor har de ikke bare låst posteren til en karakter eller ett navn (f.eks battle.net user name) istede som har blitt foreslått utallige ganger? Det ville kanskje ikke være like effekt som disse endringene, men igjen så ville ikke over halvpartene av brukerene forlate forumet heller som godt mulig kan skje nå. Vi får bare se hva som skjer i guess.

 

Edit: tankspot har en god artikkel om dette også: Tankspot om real id

 

Jeg har heller ikke noe interesse i kombinere accounten min med facebook heller skal jeg være ærlig, har ikke sånn kjempe lyst å fortelle absolutt alle vennene mine at jeg spiller wow. kan se det for meg:

 

"Carl just reached a 5k gamescore in world of warcraft!"

Jørgen petersen: skjer i dag a?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Er det så få her som forstår hva man legger i 'prinsipper'?

 

Jeg bruker forresten ikke dette forumet. Aldri gjort det. Likevel synes jeg det er, eller burde være, en form for sannhet i det Immanuel Kant sa. Du kan finne mye med google:

 

Ingenting skal gjøres om man ikke kan retferdiggjøre det for alle i en lik situasjon.

 

Det høres bra ut, gjør det ikke? Ikke voldta nabogutten, fordi det retferdiggjør at alle som har en nabogutt voldtar denne - og det retferdiggjør homofile handlinger for dere katolikker(beklager, under magebeltet).

 

Dersom Blizzard kan gjøre det, kan diskusjon.no gjøre det. Bare at alle kan, enn om ingen gjør det, virker som en inskrenking av ytringsfrihet.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Ser overhodet ikke noe problem med dette, synes dette er et helt greit kompromiss mellom Blizzard og brukerene deres. Å poste på forumet er helt frivillig og er absolutt ikke nødvendig når man har hundrevis av andre WoW/SC2/Diablo-communities å gå til dersom man skulle ønske det.

 

Gamle poster som er gjort vil ikke oppdateres under ditt navn, du blir nødt til å poste etter RealID er implementert.

 

Problemet er at det du skriver vil bli lagret av Blizzard og Google i all evig tid. Det er mer og mer vanlig at arbeidsgivere googler jobbsøkere, noe som kan resultere i at du kan få problemer med å skaffe deg arbeid fordi du nerdraga på WoW forumet som 14 åring.

 

Du sier at det er frivillig og ikke nødvendig å poste på WoW forumet. Greit nok, hadde det ikke vært for at mesteparten av den tekniske supporten foregår via forumet. Det er altså greit at kunder som ikke ønsker å poste med fullt navn ikke skal få support?

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke holdt meg oppdatert på alle grunnlagene Blizzard har for å gjøre dette, men hvis det kun er for å stoppe flamewars/spam etc, så viser det litt om hvor lite erfaring de som jobber på Blizzard har med forum. I de aller fleste tilfeller jobber moderatorer gratis. Personer som blir moderatorer liker å ha et ordentlig forum å komme til, og for å diskutere saker de bryr seg om. Det er også en måte for de brukerne som har lyst/blir valgt som moderatorer til å gi noe tilbake til forumet de har fått mye hjelp fra, eller har gode minner.

 

Det er heller ikke vanskelig å holde et forum reint. Et veldig godt eksempel blir vel diii.net. Så vidt jeg vet blir ikke noen av moderatorene der betalt, men er blant de beste forumene jeg noen gang har vært medlemm av.

 

Har også selv moderert 3 forskjellige forum, så vet at hvis du er et forum med noen helt greie funksjoner for moderering av brukere og posts, så er det barnemat og holde det reint.

 

 

 

Letteste måten å holde spammer/flamewars borte, ikke tillat det. Ikke en gang trolling. Hvis noen brygger opp til flamewar, så stopp det før det bryter ut. Advarsler, temp bans etc. Hjelper ikke det, så følg opp med insta ban. Når brukerne har lært at moderatorene ikke tollerer slik oppførsel så blir det fort et mye bedre miljø.

Lenke til kommentar

Alt for lenge har blizzard nedprioritert deres eget forum. Resultatet er blitt en enorm mengde idiot-poster og flamewars, og når nye brukere leser på forumet og DET er det de ser, så slenger de seg på samme bølge. Det blizzard burde ha gjort er som de gjorde på EJ, de skaper et miljø der idioti blir slått beinhardt ned på. Da får de også brukere som oppfører seg som folk, og som bidrar med mye konstruktivt. 

 

 

 

 

Jeg har aldri vært en stor poster på de offisielle forumene, og med denne forandringen kommer jeg heller aldri til å bli det. Jeg akter ikke å miste en bra jobb fordi min potensielle arbeidsgiver googler navnet mitt og finner ut at jeg er en wow-spiller. Vi vet jo alle at wow-spillere er kvisete tenåringer som sitter inne hele dagen og ikke har et liv utenfor dataskjermen. Dessuten er de blottet for alt som heter sosial intelligens, og forskjellen mellom deres avhengighet og narkotikamisbrukere sin er kun et detaljspørsmål. 

 

 

Lenke til kommentar

Det er en enkel grunn til at folk ikke liker det her. Det er to type mennesker, de som ikke har noe i mot å ha navnet sitt på et forum, og de som absolutt ikke vil/ikke kan av personlige grunner.

 

De som ikke har noe i mot det bryr seg ikke, mens de som har noe i mot det ikke vil bruke forumet på grunn av dette, det burde vært helt valgfritt, og man kunne heller brukt fornavn, eller lignende istede for fulle etternavn. Det er absolutt ikke alle som liker å ha navnet sitt på et public forum, men det er alltid de som ikke har noe i mot det.

 

Det er i hvertfall positivt at man kan gå til andre forum hvis man vil ha kontakt gjennom et forum med andre spillere, så derfor gjør det ingenting for meg. Jeg kan godt ha navnet mitt på et forum, jeg har det jo her, men det er mange som ikke har mulighet til det, av ulike grunner. Et av de var jo han ene i tråden som sa at han hadde vært i en rettsak, hvor den andre familien truet med å drepe han, så han må holde seg anonym på forskjellige fora på grunn av dette. Jeg skjønner godt de som ikke vil ha navnet sitt på ofisielle, men det er betryggende for de at de har andre fora de kan besøke, som er minst like bra, hvis ikke enda bedre.

 

Mvh,

 

Romis.

Lenke til kommentar

Informasjon om en person er lett å få tak i.

jeg tipper at VELDIG mange fra Diskusjon.no har facebook? greit, da har vi en epost mange har i profilen sin. den mot facebook og så har du gulesider/1881. informasjon er så lett å få tak i disse dagene.

 

Er sant det, men om ikkje anna så dukker ikkje dine innlegg her på forumet opp som det fyrste treffet på google om du søker på namnet ditt.

Det er akkurat det som vil skje om blizzard infører dette systemet.

 

I alle fall eg skiller litt mellom kva som er mulig å finne av informasjon og det som er lett å finne av informasjon.

Trur ikkje så mange arbeidsgivere går i dybden når dei googler ein person, dei fleste skriver nok berre inn namnet for å sjå kva type treff ein får.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...