Gå til innhold

Folkens, Gud er i ferd med dø ut i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke slik at de kristne er drittsekker, for min del er det hvordan dere lurer barn inn i trosretningen som terger.

 

Jeg sier ikke at du står på barneskolene rundt omkring og deler ut Jesus-lollipopper, men hvordan DNK automatisk melder barn inn når de blir født, samt hvordan skolene indoktrinerer barna.

 

I tillegg så blir barn av kristne oppdratt i trua, før de er gamle nok til å ta ett eget valg.

 

Fri vilje til å velge å tro på gud er IKKE så lett når man er "hjernevasket" til å vite at gud finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at de kristne er drittsekker, for min del er det hvordan dere lurer barn inn i trosretningen som terger.

 

Jeg sier ikke at du står på barneskolene rundt omkring og deler ut Jesus-lollipopper, men hvordan DNK automatisk melder barn inn når de blir født, samt hvordan skolene indoktrinerer barna.

 

I tillegg så blir barn av kristne oppdratt i trua, før de er gamle nok til å ta ett eget valg.

 

Fri vilje til å velge å tro på gud er IKKE så lett når man er "hjernevasket" til å vite at gud finnes.

 

Er ikke alle kristne drittsekker? Det er slik det høres ut på mange av dere.

 

Jeg har vært medlem av den norske statskirken siden fødselen, men jeg har fått lite opplæring i kristendom. Jeg valgte selv å bli medlem av et kirkekor, å bli troende, og jeg valgte selv kirkelig konfirmasjon. En venninne av meg derimot, har aldri vært medlem av den norske statskirken, hun valgte borgelig konfirmasjon, men hun gikk i det samme kirkekoret som meg, og nesten like lenge. Hun har aldri vært troende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke slik at de kristne er drittsekker, for min del er det hvordan dere lurer barn inn i trosretningen som terger.

 

Jeg sier ikke at du står på barneskolene rundt omkring og deler ut Jesus-lollipopper, men hvordan DNK automatisk melder barn inn når de blir født, samt hvordan skolene indoktrinerer barna.

 

I tillegg så blir barn av kristne oppdratt i trua, før de er gamle nok til å ta ett eget valg.

 

Fri vilje til å velge å tro på gud er IKKE så lett når man er "hjernevasket" til å vite at gud finnes.

 

Er ikke alle kristne drittsekker? Det er slik det høres ut på mange av dere.

 

Jeg har vært medlem av den norske statskirken siden fødselen, men jeg har fått lite opplæring i kristendom. Jeg valgte selv å bli medlem av et kirkekor, å bli troende, og jeg valgte selv kirkelig konfirmasjon. En venninne av meg derimot, har aldri vært medlem av den norske statskirken, hun valgte borgelig konfirmasjon, men hun gikk i det samme kirkekoret som meg, og nesten like lenge. Hun har aldri vært troende.

 

Les posten min en gang til.

 

Det jeg misliker med religion er at den lurer folk inn i noe irrasjonelt når de er små. Hvorfor tror du unger på 12 år skjærer halsen av de vantro i midtøsten? De har sannsynligvis blitt hjernevasket siden de var bitte små.

 

Det samme gjelder her i Norge, og ellers i verden. Stort sett så er de religiøse, religiøse fordi foreldrene har sagt at de er det, og lært de opp slik. Er dette rettferdig? Bør ikke alle barn ha retten til fri vilje?

De kristne priser fri vilje høyt, men alikevel så "hjernevasker" de unga sine...

 

Edit: Det er utrolig lett for meg å få barna mine til å tro absolutt hva som helst. De stoler på meg.

 

Av den grunn lærer ikke jeg barna mine en dritt om jesus/gud/allah/vishnu osv, de får oppleve verden slik de møter den og selv gjøre seg en mening om hva de mener er riktig. DEt eneste jeg virkelig skal legge vekt på i oppdragelsen er å være kritisk til alt folk kommer med av påstande, uansett om det er jesus eller at noen trenger hjelp til å finne nøkler i lomma...

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar
Har du noen beviser for at gud finnnes?

Bevis at han ikke gjør det.

 

Ingen av de kristne jeg kjenner prøver å prakke troen sin over på noen som helst. De er alle hyggelige og snille mennesker. Alle dere som påstår at dere plages av kristne: Kan dere si helt ærlig at det er et stadig problem for dere, at dere ikke kan samtale med en kristen person uten at de prøver å gjøre deg religiøs? Hvis det ikke er slik, kunne dere kanskje bare... latt dem i fred? Alle kan tro hva de vil. Dere kan være ateister, de kan være religiøse. Det er folks rett, og det er ingen vits i å hakke på hverandre for det.

Bevisbyrden hviler på den som påstår at Gud finnes.

Lenke til kommentar
Ingen av de kristne jeg kjenner prøver å prakke troen sin over på noen som helst. De er alle hyggelige og snille mennesker. Alle dere som påstår at dere plages av kristne: Kan dere si helt ærlig at det er et stadig problem for dere, at dere ikke kan samtale med en kristen person uten at de prøver å gjøre deg religiøs? Hvis det ikke er slik, kunne dere kanskje bare... latt dem i fred? Alle kan tro hva de vil. Dere kan være ateister, de kan være religiøse. Det er folks rett, og det er ingen vits i å hakke på hverandre for det.

 

 

Å være kristen betyr at man prakker sin religion på alle andre. Alle kan tro hva de vil, og kristne forteller alle som ikke tror det samme at de tar feil. Hvordan kan du tro at kristne skal skrike og skråle, snu samfunn opp ned og ødelegge religionsfrihet, også skal de attpåtil ikke få kritikk for det?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Å være kristen betyr at man prakker sin religion på alle andre. Alle kan tro hva de vil, og kristne forteller alle som ikke tror det samme at de tar feil. Hvordan kan du tro at kristne skal skrike og skråle, snu samfunn opp ned og ødelegge religionsfrihet, også skal de attpåtil ikke få kritikk for det?

Dette er en slags underliggende essens i religionen (fordi alle som er uenige blir kastet til helvette, og det er religion-troeren's plikt å opplyse alle andre, hvis ikke kommer DE til helvette), men ikke påkrevd av den enkelte; individet, å følge og utføre...

Folk kan være kristne av forskjellige grunner, og ikke nødvendigvis følge bibelen til punkt og prikke.

Dette tror jeg er spesielt for unge kristne, som kanskje bare ønsker "alt bra for alle" og nesten må blande dette litt inn i Jesus-læren som religionen prakker på dem..

Alikevel tar du tydeligvis alle under en veldig feilaktig kam her. De mindre intelligente menneskene du her refr til, er gjerne de som har en eller annen annen dum idè eller holdning uansett, så det er ikke alltids religion som gjør et menneske til hva den er(? ;))

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Man kan kalle seg Kristen i den kontekst at man tror på en Gud?

Dette er da logisk for mange?

Mange mennesker ser ut til å sette erlikhetstegn mellom Kristen og Gudstroende, ihvertfall.. Så det skulle være rimelig lett å ende opp med en slik oppfatning.

 

Tror du ikke forresten at det gjerne er slik det starter?

Eller tror du kanskje det er mest normalt at folk gir seg hen til at en hvit-skjegget diktator sitter på en sky i himmelen og elsker alle som følger en 2000 år gammel bok som nesten ingen kan noe som helst om, uten en skeptisk tanke, med en gang?

Jeg vil nå heller tro at det gjerne starter med en naiv tanke om "kjærlighet", optimisme og slikt, og utvikler seg til en selvforsvarende konservatisme: "gir jeg opp på disse idéene finnes det ikke lengre håp", and so on...

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Det er ikke saueflokken vi misliker, det er religionen(e) i seg selv.

 

Ergo hyrden?

 

Men hva med deg selv? Hvis alt du mener er basert på egene erfaringer så kommer er jo ikke det positivt. Og hvis det er slik at du mener det du har lest, så er du jo en sau selv som følger den hyrden som du mener passer for deg :)

 

Ikke fordi det er galt... sauer er jo allrighte dyr!

 

 

// WINWIN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...