Gå til innhold

Google med Facebook-konkurrent?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan jo bli... Interessant. Men eg tvilar ganske mykje på at dei klarar å stoppe eller på nokon måte overta Facebook. Ein halv milliard brukarar er ikkje lite, og eg vil tru veldig mange av dei som brukar det ikkje har mykje lyst til å bytte teneste heilt utan vidare. Då må dei i så fall introdusere noko sensasjonelt. :hmm:

Lenke til kommentar

Lukter flopp av denne. Wave "floppet", Buzz "floppet"... Så la oss slå sammen disse og kalle det noe nytt! Det skal noe til for å velte Facebook nå. Hva kan Google tilby som Facebook ikke allerede har, og som får den gjengse bruker til å få lyst til å portere alle sine bilder, venner og whatnot over til en ny tjeneste? Google er jo heller ikke best i klassen når det gjelder personvern..

Lenke til kommentar

Smelter de sammen det med latitude og standard sak på Android kan det vel bli ganske populært vil jeg tro, uten Android med på gjengen er jeg mer usikker men =)

 

Sant. Tett integrering mot Android og Chrome OS må vektlegges fra starten av. Selv med HTC Sence oppå Android 2.1 er jeg langt i fra fornøyd med Facebook-integreringen. Facebooks egen programvare for Android er jo bare stusselig.

Lenke til kommentar

ENESTE måte for Google å lykke med dette er hvis de klarer å få automatiskoverføring av FB profil til sin tjeneste. Eller at Facebook blir betal tjeneste med høy kostnad. Tror ikke dette kommer til å skje og ingen er villig til å starte på nytt med et nytt tjeneste når Facebook virker.

Lenke til kommentar

Facebook har mange svakheiter, men det blir særdeles vanskelig for andre partar å komme seg inn på dette området.

 

Det er svært vanskelig å få det store fleirtalet til å lage seg nye profilar og gå vekk ifrå facebook. Eg reknar også med at dei aller færraste er villige til å aktivt bruke to slike sosiale medium.

 

Slik som eg ser det så er det to måtar å lykkast med ein ny facebook-konkurrent.

Enten lage ei tjeneste som i tillegg til å tilby eigne tjenester også importerer data fra andre sosiale sider (facebook, myspace, twitter, osv) slik at folk kan forholde seg til ei side der du kan gjere alt. Mykje på samme måten som programa som tillater MSN, yahoo AIM og ICQ brukere å kommunisere med kvarandre gjennom eit og samme program.

 

Alternativ to for å lykkes er å lage ein facebook-kopi med aldersbegrensning. Slik at det blir litt som facebook var til å begynde med, ingen tilgang for foreldre.

Ser for meg at du då vil ha ei side for 13-20 år, ei gruppe for 21-35 år, ei for 36-50 og ei for 50+ (eller noke slikt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...