Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg orker ikke kjøpe en haug med billige drittspill bare for å fylle opp steamaccounten. Bruker heller 300 kr på ett vellaget spill enn 10 spill til 25 kr.

 

Har 8 spill på steamaccounten min, spiller kun 2 av dem. CS:GO og Dayz. Resten ble kjøpt ifjor på sommersalget og har ikke blitt spilt mer enn 4 timer på hver av spillene.

Lenke til kommentar

Vært innom Steam omtrent daglig her for å finne et nytt spill og spille, men har ikke lyktes enda. Lurer på om jeg har blitt for kravstor på mine eldre dager.

 

Se videoen fra 5:30 og utover

 

 

http://store.steampowered.com/curator/1370293-Cynical-Brit-Gaming/

http://store.steampowered.com/curator/1370293-Cynical-Brit-Gaming/

http://store.steampowered.com/curator/1370293-Cynical-Brit-Gaming/

Endret av Thor.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flash sales og lignende er ikke praktisk gjennomførbart lengre fordi du kan gjøre refunds. Dessuten var det litt som å gamble+du måtte sjekke innom Steam flere ganger daglig så jeg er fornøyd med slik det er nå.

Hvorfor ikke? Ser ikke helt logikken i at de ikke kan ha flash sales pga refunds.

Lenke til kommentar

 

Flash sales og lignende er ikke praktisk gjennomførbart lengre fordi du kan gjøre refunds. Dessuten var det litt som å gamble+du måtte sjekke innom Steam flere ganger daglig så jeg er fornøyd med slik det er nå.

Hvorfor ikke? Ser ikke helt logikken i at de ikke kan ha flash sales pga refunds.

 

Ikke?

 

La oss si et spill kommer for salg, 30%. Du kjøper dette spillet.

 

2 dager senere er spillet ute på 50%. Hvorfor gjør Steam dette? Fordi de fleste som kjøpte til 30% synes DET var en verdig pris til denne tittelen. Nå kommer de som mener 50% er en bra nok deal, og kjøper.

 

Så vil alle som kjøpte spillet til 30% kjøre full refund, fordi de mener det er urettferdig at de skal betale mer. Dette gir et større press på steam sin "refund-avdeling" som må gå igjennom alle disse refundsene PLUSS alle andre refunds=mer belastning på Steam/Valve.

 

Det betyr at det finnes ingen gambling på når spillet blir billigst, så praksisen fungerer ikke for Steam, som selger for profitt. Derfor kjører de kun en discount i hele kampanjeperioden med en safe discount.

Lenke til kommentar

Ja, stemmer. De får vente til fristen på refund er gått ut da, eller ha spill som ikke er på tilbud;) Var bare på flashsalg jeg kjøpte de siste årene, så kanskje greit de ikke har de.

 

Joa, de kan sikkert det, men fristen er 14 hele dager, og jeg ser ikke hvorfor vi skal ønske at steam "lurer" oss.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget nettopp to spill i "Library" jeg aldri har hatt før, men som Steam påstår jeg kjøpte i 2014 og 2015.. Har Steam begynt å dele ut gratisspill uten å si fra, eller er det noe feil et sted? :p

 

Det er snakk om No Time to Explain Remastered og Arkham Origins Blackgate..

 

Edit: Etter litt googling ser jeg at det er noe jeg har fått fordi jeg eier Arkham Knight og Speedrunners. Kanskje de har ligget der en stund. Rart at man ikke kan få en beskjed om sånt.

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

 

Ja, stemmer. De får vente til fristen på refund er gått ut da, eller ha spill som ikke er på tilbud;) Var bare på flashsalg jeg kjøpte de siste årene, så kanskje greit de ikke har de.

 

 

Joa, de kan sikkert det, men fristen er 14 hele dager, og jeg ser ikke hvorfor vi skal ønske at steam "lurer" oss.

 

AtW

14 dager ja, trudde den var mindre. Ønsker ikke å bli lurt, men de beste tilbudene var på flash sales. Ellers tester jeg Marvels mmo ting, såg en pakke der var på 17 kr. Vet ikke helt hva jeg synes enda.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, stemmer. De får vente til fristen på refund er gått ut da, eller ha spill som ikke er på tilbud;) Var bare på flashsalg jeg kjøpte de siste årene, så kanskje greit de ikke har de.

 

Joa, de kan sikkert det, men fristen er 14 hele dager, og jeg ser ikke hvorfor vi skal ønske at steam "lurer" oss.

 

AtW

14 dager ja, trudde den var mindre. Ønsker ikke å bli lurt, men de beste tilbudene var på flash sales. Ellers tester jeg Marvels mmo ting, såg en pakke der var på 17 kr. Vet ikke helt hva jeg synes enda.

 

 

Er det ikke å "lure" folk å ha tilbud, så rett etter refund-fristen ha et bedre tilbud? Jeg liker mye bedre systemet sånn som det er nå.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hva som er den store forskjellen mellom at spillene kommer på tilbud gjennom flash-salg eller vanlig sommersalg, som nå. Om du kjøper et spill i forkant av sommersalget blir prisen uansett satt ned når salget starter. Man blir ikke lurt. Det kommer jo alltid et salg. Det vet man jo.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hva som er den store forskjellen mellom at spillene kommer på tilbud gjennom flash-salg eller vanlig sommersalg, som nå. Om du kjøper et spill i forkant av sommersalget blir prisen uansett satt ned når salget starter. Man blir ikke lurt. Det kommer jo alltid et salg. Det vet man jo.

 

Poenget er at om de har vanlige salg, og så flashsalg med vilje rett etter returfristen har gått ut, så prøver de aktivt å "lure" folk. Jeg er uavhengig av det glad flashsalg ikke er en greie lenger, hva er vitsen med å måtte følge med "hele dagen"? Mye lette med ett sett tilbud man kan analysere i ro og mak.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor opptatt er dere av reviews og evt. metacritic når dere kjøper spill? Jeg merker at jeg har blitt veldig opptatt av det. Metacritic, hvis det er, skal helst være over 80 og reviews helst over 90%. Det skal veldig mye til før jeg kjøper spill med dårlige tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Hvor opptatt er dere av reviews og evt. metacritic når dere kjøper spill? Jeg merker at jeg har blitt veldig opptatt av det. Metacritic, hvis det er, skal helst være over 80 og reviews helst over 90%. Det skal veldig mye til før jeg kjøper spill med dårlige tilbakemeldinger.

 

Jeg er ganske opptatt av det, har hundrevis av spill, går sikkert glipp av en perle innimellom, men orker ikke å kaste bort tid på 10 middelmåldigheter for å finne en skjult skatt. Men jeg justerer litt etter kategori, jeg vet jeg liker noen typer spill godt, og andre mindre godt, kan godt ta spill på 70-tallet om det er en kategori jeg liker, og andre ting jeg spiller mindre kan jeg kanskje drite i ting som ikke er på 90-tallet eller nærme. Min erfaring er at brukeranmeldelser er ok og mer konkrete, men mer ukritisk som "gruppe". (om mulig, spillanmeldere er ikke akkurat så strenge)

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvor opptatt er dere av reviews og evt. metacritic når dere kjøper spill? Jeg merker at jeg har blitt veldig opptatt av det. Metacritic, hvis det er, skal helst være over 80 og reviews helst over 90%. Det skal veldig mye til før jeg kjøper spill med dårlige tilbakemeldinger.

Har sluttet og bruke metacritic, bruker for det meste steam reviews. Har spill veldig bra der ser jeg nærmere på dem.

Lenke til kommentar

Bruker også Steam reviews. Metacritic er fullt av fanboys og haters, så blir vanskelig å vite om spillet faktisk er bra eller ikke.

Youtube er nok det jeg bruker mest for å finne ut om spillet er bra eller ikke, det gjelder bare å finne en anmelder som har omtrent samme smak som en selv har.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ofte Fair Steam. En extension for Chromium nettlesere som legger til videoer på kjøpesiden til Steam (via nettleser, ikke Steam klienten).

 

Videoene er hentet fra håndplukkede youtubere som driver rettferdige reviews og lange playtrough videoer. Legg også merke til den uthevede linjen i boksen under:

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/fairsteam/bjnnjbpfiahjcklcecoplaepepppkkad?utm_source=chrome-app-launcher-info-dialog

 

 

FairSteam is a free browser extension that adds important consumer-friendly features to the Steam Store.

 
FairSteam's goal is to give consumer as much as possible fair information about the product:
* FairSteam adds actual gameplay video from YouTube into the Steam Store.
* FairSteam provides numbers for recent game reviews, allowing you to spot positive/negative trends prior purchase.
Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...