Gå til innhold

Hva synes du om den nye "pokerloven"?


andreas929

Anbefalte innlegg

hei

mitt navn er andreas og min hobby er å spille på onlie poker sån som poker stars men eg har fått ett problem. VISA kortet mitt vill ikkje la meg kjøpa chips sån so at eg kan spille.

og grunnen er fordi norges banker har gjort no at vi ikkje kan bruke kortene våre på spille sider. da suger jevligt synes eg. nå bare lurte på ka dåke synes om denne nye loven.

åja eg snakket litt med folka i pokerstars suport og dei seier at da er ikkje et problem bare bruk entropay. allt du trenge å gjøre er å lage ein entro konto og at poker stars ikkje tar gebyr sån so dei ikkje gjorde med visa. MEN da dei ikkje seier er at entropay tar 9,95% GEBYR!! so viss eg vill fortsette med pokerstars so må eg begynne å betale gebyr >:(

ka er din mening om dette???

 

 

## topic endret av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Norges store poker gudfar Thor Hansen sa: "Norge er omtrent alene i verden om å ikke se på poker som et ferdighetsspill" Han sa også at han turte vedde på at poker ville bli en sidegren i OL om ikke mange år, "da kan vel ikke Norge arrangere OL lengre, da".

 

Jeg vet ikke hva jeg skal tro ang. om poker blir en sidegren i OL eller ikke, men den norske stat er slu og grådig som faen. Lar oss ikke bruke penger på "lykkespill" som poker, men spilleautomater (for de står fortsatt pent plassert på Narvesen), tipping, Flax-lodd, Keno osv er helt greit. De kan ta monopolet sitt å stappe det langt inn i..

 

Jeg har spilt poker en del år, men rører aldri noe av nevnte lykkespill.

 

Ang. det lille problemet ditt så tror jeg neteller.com også vil funke. Husker ikke om de har mye gebyr eller ikke. Jeg hadde en serie med bad beats og steama som faen, og tapte nesten hele bankrollen min på to uker i vår. Nå driver jeg å grinder meg opp igjen i Double or nothing turneringer. Kjedelig som faen, men det funker. Prøv det ;)

Lenke til kommentar

MEN da dei ikkje seier er at entropay tar 9,95% GEBYR!! so viss eg vill fortsette med pokerstars so må eg begynne å betale gebyr >:(

1) Du får sende en stor takk til de norske myndighetene - dette er jo ikke pokerstars sin feil.

 

2) Pokerstars har en kampanje der de dekker gebyret ditt akkurat nå - sjekk popup-vinduet når du logger deg på pokerklienten, jeg så det senest nå idag :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hurra for den nye loven, kjenner en som spilte fra seg huset sitt.

Det hadde han ikke gjort om loven var på plass tidligere.

Og eksempelen med hvordan B. Baasland spilte bort 27 mill har vel også vært opp i media.

Det er jævlig mye elendighet som har fulgt med denne nettpokeren, men det merker vel ikke trådstarter før han står der blakk selv.

Lenke til kommentar

Pokerspillere flest er upåvirket av denne loven. De fleste tilbydere har allerede alternative løsninger på plass og det er ikke snakk om noe 10% gebyr.

 

Synes mer synd på de som ikke kan betale for cruise og hotell med visa kortene sine. Tilbyr et hotell gambling så er det best du har fylt lomma med kontanter, ta gjerne med litt ekstra så kan du spille litt poker også.

 

BTW TS. Høres ut som du trenger en innføring i bankroll management.

Endret av Tå.
Lenke til kommentar

Hurra for den nye loven, kjenner en som spilte fra seg huset sitt.

Det hadde han ikke gjort om loven var på plass tidligere.

Og eksempelen med hvordan B. Baasland spilte bort 27 mill har vel også vært opp i media.

Det er jævlig mye elendighet som har fulgt med denne nettpokeren, men det merker vel ikke trådstarter før han står der blakk selv.

I så fall bør Baasland og kameraten din vernes mot seg selv, ikke samfunnet som bør vernes mot nettpoker. Eller kanskje vi i samme slengen skal forby daytrading og oddsspill, siden folk kan blakke seg også på disse tingene? Biltrafikk fører også med seg mye elendighet, så dette bør vel samtidig bli forbudt?

Lenke til kommentar

Lurer på hva de som fremdeles insisterer på at poker er et lykkespill mener om at det arrangeres turneringer hvor de samme fjesene viser seg i toppen gang på gang på gang. Hvis det ikke har noe med ferdigheter å gjøre må det jo være flaks, og vinnerne må altså være utstyrt med enorme mengder av det. Man anerkjenner altså en gammel magisk kraft. Vet ikke om jeg har lyst på sånne politikere.

 

Likevel er jeg helt for begrensning av pengespill enten det går på lykke eller dyktighet. Drømmene og holdningene det opplegget mater og nærer seg av hører ikke hjemme i et verdenssamfunn med dagens fordelingsproblemer.

Utøverne, i hvert fall her til lands, er nesten utelukkende folk som burde ha alle muligheter til å være fornøyd med det de har (hvis ikke hadde de ikke hatt noe overskudd å avse til gambling), men likevel vil ha mye mer.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

I så fall bør Baasland og kameraten din vernes mot seg selv, ikke samfunnet som bør vernes mot nettpoker. Eller kanskje vi i samme slengen skal forby daytrading og oddsspill, siden folk kan blakke seg også på disse tingene? Biltrafikk fører også med seg mye elendighet, så dette bør vel samtidig bli forbudt?

 

Ja, de er/var idioter som burde vært vernet mot seg selv. Men det er det man gjør med den nye loven.

Akkurat som det er vanskelig for narkisene å stoppe med narkoen er det vanskelig for de spilleavhengige å stoppe med nettspillingen. Og de rundt ser det nødvendigvis ikke før de er personlig konkurs, de skjuler for omgivelsene hvor mye de bruker.

Lenke til kommentar

Som nevnt har den nye loven ingen reell effekt; alle online nettsteder som tilbyr spill har allerede gitt brukerne andre muligheter til å sette inn penger.

 

Det mange reagerer på er jo hvordan Lotto / Tipping o.l. holdes helt utenfor av myndighetene når det fokuseres på spillegalskap, selv om alle som har jobbet i tippekiosker vet at det er mange faste kunder som bruker altfor mye penger på denslags og knapt nok har penger å leve for ellers.

 

Alikevel er dette utrolig nok en ikke-diskusjon i Norge selv om kraftige begrensninger her hadde hjulpet langt langt flere enn å forby online poker og oddsspilling.

 

I tillegg er jo Norsk Tipping en av de desidert største og mest aggressive annonsørene i Norge og har endog spilleløsninger og fristende reklame plassert midt i trynet på kundene når man handler i mange butikker, og det for å reklamere for bl.a. Lotto som er et rent lykkespill som 99,9% av deltakerne går i minus på.

 

Hvis man mente noe med å begrense andelen penger folk bruker på spill så burde man ihvertfall begynne med å sette en grense - f.eks. på 250 kroner i uka - på hvor mye man kan tippe for med spillerkortet til Norsk Tipping.

 

Konklusjonen er vel at myndigheten blåser i spillegalskap så lenge det kommer statskassen til gode.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

I så fall bør Baasland og kameraten din vernes mot seg selv, ikke samfunnet som bør vernes mot nettpoker. Eller kanskje vi i samme slengen skal forby daytrading og oddsspill, siden folk kan blakke seg også på disse tingene? Biltrafikk fører også med seg mye elendighet, så dette bør vel samtidig bli forbudt?

 

Ja, de er/var idioter som burde vært vernet mot seg selv. Men det er det man gjør med den nye loven.

Akkurat som det er vanskelig for narkisene å stoppe med narkoen er det vanskelig for de spilleavhengige å stoppe med nettspillingen. Og de rundt ser det nødvendigvis ikke før de er personlig konkurs, de skjuler for omgivelsene hvor mye de bruker.

 

Jeg er generelt imot ett samfunn som nedlegger lover mot diverse fordi enkelte mennesker ikke klarer å få bukt med sine problemer. I tilegg har du Norsk tipping, som vel er en av de som reklamerer mest av alle. Dobbeltmoral i verste forstand. Dersom vi kjører Nord Koreansk stil mot alt som finnes av gambling, så vil disse avhengige folkene bruke pengene sine hos Norsk tipping istedefor, så enkelt er det. Du får ikke stoppet en person som er avhengig av noe ved å forby det personen er avhengig av.

 

Forbudet er der kun fordi den norske stat ikke får se en snurt av pengene, alle andre argumenter er i mitt syn, tøys.

 

Selvfølgelig får vi høre om alle de "triste" tilfellene hvor folk spiller seg til fant, men det er personene som er problemet, ikke gamblinga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

spiller ikke nettpoker selv, men syns denne lovgivningen er forkastelig.

Norge er ikke fritt, og blir bare mindre og mindre fritt, det har de siste årene blitt iverksatt flere teite lover for å begrense friheten i norge.

 

Selvsagt, noen bruker for mye penger på dette, men det er da ingen grunn til forbud.

Er man myndig har man ansvar for egen økonomi.

Lenke til kommentar

Det norske systemet fungerer slik at hvis staten gjør noe lovlig, godkjenner den det også. Derfor den nesten forby ting den ikke liker. Frihet er ikke noe vi i utgangspunktet har, det er noe som deles ut i nøye avmålte porsjoner så vi ikke skal gå helt av skaftet.

 

Når det kommer til penger og økonomi er jeg nesten litt tilhenger av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...