Gå til innhold

Oppdater Iphone i dag!


Anbefalte innlegg

Når folk sluker propaganda går verden til helvete. Historien viser gjentatte eksempler på det. Ikke at verden går til helvete fordi man sluker Apple, men det var et eksempel på at man alltid skal stille spørsmål.

 

Jeg elsker måten Apple gjør ting på. De er veldig gode på det. Og Steve Jobs bestemmer hvordan du og jeg skal bruke teknologien vår fordi vi godtar alle de restriksjoner som Apple legger til grunn. De leverer jo tross alt produkter som gir oss det vi vil ha. Da glemmer vi at det å sende MMS er noe vi trenger å gjøre. "hvem trenger MMS!" sa folk da iPhone ikke støttet denne. Flere jeg snakket med argumenterte faktisk sterkt imot hele MMS-idèen. Men når Apple bestemte at vi kunne få lov, oppdaterte alle og sendte en MMS i ny og ne. Da var det greit fordi Apple mente at vi kanskje trengte det likevel.

 

Menigmann er ikke så opplyst som nerdene her inne, slik at disse kan gjerne tro at videosamtaler endelig er kommet og er brukervennlig. Ikke at jeg tror det blir en kjempehit siden mennesker gjerne vil beholde sin private sfære når de snakker i telefonen, men kanskje flere vil bruke det.

 

iAd er jeg skeptisk til i det lange løp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når folk sluker propaganda går verden til helvete. Historien viser gjentatte eksempler på det. Ikke at verden går til helvete fordi man sluker Apple, men det var et eksempel på at man alltid skal stille spørsmål.

Det er stor forskjell på propaganda og overdreven bruk av adjektiver. Og, det er ikke bare Apple, det er alle andre også. Det var ikke lenge siden jeg satt foran PC-en og streamet E3-konferansene til Sony, MS og Nintendo. Samtlige hadde overdrevne statements, men halvparten av forumet hylte ikke da. Jeg er ikke lei informerte poster om at Videochat ikke er en revolusjon lagd av Apple. Jeg er heller ikke lei humoristiske kommentarer over hvor sykt overdrevet Steve og Apple gjør det når de prater om såpass gamle og enkle ting. Jeg er derimot lei at det er så "inn" å hate Apple og at Apple-haterne/-skeptikerne oppfører seg så utrolig mye verre enn de som liker Apple og produktene deres. De tror ofte de er mye bedre og mer informerte, mens mitt inntrykk er at de som sverger til Apple ofte er mye mer åpne for å prøve konkurrenter enn de som sverger til Google's Android f.eks. Jeg tror faktisk så og si ingen tar propagandaen Steve Jobs spytter ut for fakta.

Lenke til kommentar

Skriv din kommentar.... :ermm::ermm:

 

Jeg forsøker å installere iOS4 på min iPhone 3GS 32GB, men det funker ikke...

 

Kjører Win Vista med iTunes v9.2.0.61, og når jeg kobler telefonen til PCen og klikker på "Søk etter oppdateringer" - så får jeg følgende melding:

 

"Denne versjonen av iPhone-programvaren (3.1.3) er den nyeste versjonen"

 

...noen tips???

Lenke til kommentar

Skriv din kommentar.... :ermm::ermm:

 

Jeg forsøker å installere iOS4 på min iPhone 3GS 32GB, men det funker ikke...

 

Kjører Win Vista med iTunes v9.2.0.61, og når jeg kobler telefonen til PCen og klikker på "Søk etter oppdateringer" - så får jeg følgende melding:

 

"Denne versjonen av iPhone-programvaren (3.1.3) er den nyeste versjonen"

 

...noen tips???

 

Jepp. Les tråden før du poster, og smør deg med tålmodighet til rundt klokka seks/sju norsk tid.

 

--

Når det gjelder funksjonalitet i iOS4 er det mye små og fornuftige oppdateringer som gjør hverdagen bedre. Videosamtalene er jeg litt skeptiske til, det var jo de som skulle forandre verden når 3G kom, men det har enda ikke skjedd. Vi får se om det hjelper på å få de på mobilen over trådløst internett i stedet. Billigere blir det i alle fall...:)

 

Når det gjelder den gjentatte masinga om MMS på iphone så vil jeg si at det er det eneste som ikke funker som det skal på min, og det handler ikke om telefonen, for mms har aldri funket som det skulle noen steder. Man får feilmeldinger og problemer i hytt og gevær. Tror rett og slett grunnen er at standarden er gammel og dårlig. Eneste grunnen til at jeg bruker mms i ny og ne er at jeg ønsker å sende bilder til folk som har gammeldagse telefoner og er lite oppegående på e-post.

Lenke til kommentar

Multitaskingen i iOS4 er direkte latterlig. Det er bare 3 typer multitasking API'er tilgjengelig.

 

Audio playback, VoIP og "location updates".

Programvare som ikke bruker disse, kan fortsatt ikke multitaske.

Jo.

 

Fast-app switching. Tillatter programmet å kjøre i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Multitaskingen i iOS4 er direkte latterlig. Det er bare 3 typer multitasking API'er tilgjengelig.

 

Audio playback, VoIP og "location updates".

Programvare som ikke bruker disse, kan fortsatt ikke multitaske.

Jo.

 

Fast-app switching. Tillatter programmet å kjøre i bakgrunnen.

 

Nei, alle apps kan ikke det.

Lenke til kommentar

Multitaskingen i iOS4 er direkte latterlig. Det er bare 3 typer multitasking API'er tilgjengelig.

 

Audio playback, VoIP og "location updates".

Programvare som ikke bruker disse, kan fortsatt ikke multitaske.

Jo.

 

Fast-app switching. Tillatter programmet å kjøre i bakgrunnen.

 

Nei, alle apps kan ikke det.

Jo, alle app kan det!

De som har programmert applikasjonene trenger kun å legge til noen få linjer for å fikse dette.

Lenke til kommentar
Raptor' date='22. juni 2010 - 00:28' timestamp='1277159288' post='15840825']

Jo, alle app kan det!

De som har programmert applikasjonene trenger kun å legge til noen få linjer for å fikse dette.

 

Nei.

Det er 3 typer programmer som gir deg ekte multitasking (dersom man ser bort fra endel av Appels egne). Det er musikk i bakgrunnen, VoIP og location updates.

Se http://www.tipb.com/2010/06/14/ios-4-walkthrough/. Spesielt under "Multitasking" og "Background music, location, and VoIP".

 

 

## unødvendig quote fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Nei.

Det er 3 typer programmer som gir deg ekte multitasking (dersom man ser bort fra endel av Appels egne). Det er musikk i bakgrunnen, VoIP og location updates.

Se http://www.tipb.com/2010/06/14/ios-4-walkthrough/. Spesielt under "Multitasking" og "Background music, location, and VoIP".

Jo.

ALLE som vil kan få støtte for fast app switching, som egentlig er Apple's svar på multitasking. Det vil si at programmer får kjøre i bakgrunnen mens du gjør noe annet.

 

Men, er rett som du sier. De eneste som får lov å bruke CPU er VoIP, musikk i bakgrunnen og location updates.

 

Dog, hvilke program du vil ha til å gjøre noe annet skjønner jeg ikke helt når du har push notifications, local notifications, task completion og fast-app switching. MSN kommer til å funke fett med fast-app-switching (trenger ikke lenger logge inn igjen for hver gang) og push notifications for å være pålogget alltid uten å bruke CPU.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Nei.

Det er 3 typer programmer som gir deg ekte multitasking (dersom man ser bort fra endel av Appels egne). Det er musikk i bakgrunnen, VoIP og location updates.

Se http://www.tipb.com/...-4-walkthrough/. Spesielt under "Multitasking" og "Background music, location, and VoIP".

 

Fikk en update på programmet: The Converter ( http://itunes.apple.com/no/app/the-converter/id286911289?mt=8 ) og der stod det " added background.. ett eller anna - og det kjører på en måte i bakgrunnen når jeg tester ut. Ikke det at programmet gjør så mye i bakgrunnen, men det starter mye kjappere enn ved normal start.

 

## unødvendig quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Er vel strengt tatt 7, og ikke 3 bakgrunns-API-er.

 

-Location

-audio

-voip

-task completion

-notifications

-local notifications

og

-fast app-switching som også er et API, tror ikke den skiller seg veldig ut fra WP7.

 

For de fleste programmene er det nok fast-app-switchinga som kommer til å være nice, sammen med task completion. For noen få programmer er de andre API'ene gull. F.eks. GPS, spotiy/wimp, skype osv.

 

Poenget med fast-app-switching er at programmet lagrer tilstanden sin, og blir lastet inn fra den når man bytter uten å måtte starte alt på nytt igjen, og det er flott.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...