Gå til innhold

Kjøring uten førerkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de tar han inn til avhør og der gjennomskuer de han veldig lett. politiet har åresvis med trening på å lese folk i øyner og kroppspråk og ordene og snakkemåte og alt annet. de gjennomskuer ting veldig lett og alt slikt. de kommer enten til å avhøre han på stedet eller dra han inn i avhør under press og dermed finner politiet fort utav hva som egentlig er saken.

 

de har slue metoder å spørre på og slike ting.

 

jeg har vært borti politiet en god del i mine yngre dager og jeg kan bare love dere at politiet er mye mye smartere enn man tror og derfor sa jeg tidligere: man skal aldri undervurdere politiet

 

de finner fort utav om det er han og dette er en så alvorlig sak at de sitter ikke å bare sier: jaja drit i det, vent til han kræsjer eller til vi ser han......... neida de tar han med engang de finner utav dette fordi trafikken er ikke noe lekeplass for folk som tror de er tøffe

 

@srbz

spør deg det spørsmålet den dagen han har kjørt ned din familie

 

seff skal man tipse dette

Endret av DrHawkins
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke opp til verken meg, deg eller noen andre enn evt. trådstarter her å verken bevise eller motbevise noe.

det er spørsmål om å tipse politiet eller ikke tipse politiet.

 

Faktisk så var spørsmålet hva straffen hans kunne bli, ikke om å tipse politiet eller ikke.

 

de tar han inn til avhør og der gjennomskuer de han veldig lett. politiet har åresvis med trening på å lese folk i øyner og kroppspråk og ordene og snakkemåte og alt annet. de gjennomskuer ting veldig lett og alt slikt. de kommer enten til å avhøre han på stedet eller dra han inn i avhør under press og dermed finner politiet fort utav hva som egentlig er saken.

 

de har slue metoder å spørre på og slike ting.

 

jeg har vært borti politiet en god del i mine yngre dager og jeg kan bare love dere at politiet er mye mye smartere enn man tror og derfor sa jeg tidligere: man skal aldri undervurdere politiet

 

de finner fort utav om det er han og dette er en så alvorlig sak at de sitter ikke å bare sier: jaja drit i det, vent til han kræsjer eller til vi ser han......... neida de tar han med engang de finner utav dette fordi trafikken er ikke noe lekeplass for folk som tror de er tøffe

 

@srbz

spør deg det spørsmålet den dagen han har kjørt ned din familie

 

seff skal man tipse dette

 

Det hjelper ikke om de gjennomskuer han, om de hverkan får bevis eller en tillståelse

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk så var spørsmålet hva straffen hans kunne bli, ikke om å tipse politiet eller ikke.

Nei, men det var jo et hendig resultat av det første spørsmålet.

Om det TS skriver er sant eller usant er ikke noe vi i forumet kan vurdere, og kan derfor ikke være en faktor når man skal velge å tipse eller ikke tipse. Noe annet ville være ren forumjustis, satt høyere enn rettsvesenet.

 

@srbz

spør deg det spørsmålet den dagen han har kjørt ned din familie

Du har ikke forstått meg riktig. Les mine innlegg på nytt, og konteksten de står i.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Det er ikke opp til verken meg, deg eller noen andre enn evt. trådstarter her å verken bevise eller motbevise noe.

det er spørsmål om å tipse politiet eller ikke tipse politiet.

 

Faktisk så var spørsmålet hva straffen hans kunne bli, ikke om å tipse politiet eller ikke.

 

de tar han inn til avhør og der gjennomskuer de han veldig lett. politiet har åresvis med trening på å lese folk i øyner og kroppspråk og ordene og snakkemåte og alt annet. de gjennomskuer ting veldig lett og alt slikt. de kommer enten til å avhøre han på stedet eller dra han inn i avhør under press og dermed finner politiet fort utav hva som egentlig er saken.

 

de har slue metoder å spørre på og slike ting.

 

jeg har vært borti politiet en god del i mine yngre dager og jeg kan bare love dere at politiet er mye mye smartere enn man tror og derfor sa jeg tidligere: man skal aldri undervurdere politiet

 

de finner fort utav om det er han og dette er en så alvorlig sak at de sitter ikke å bare sier: jaja drit i det, vent til han kræsjer eller til vi ser han......... neida de tar han med engang de finner utav dette fordi trafikken er ikke noe lekeplass for folk som tror de er tøffe

 

@srbz

spør deg det spørsmålet den dagen han har kjørt ned din familie

 

seff skal man tipse dette

 

Det hjelper ikke om de gjennomskuer han, om de hverkan får bevis eller en tillståelse

 

tilståelsen har de jo svart på hvitt her blant annet. de kan holde han 4 uker i varetekt pga det

 

 

@srbz

jeg skjønner det du skriver angående bevise eller motbevise dette men jeg svarte egentlig på den siste setningen din.

 

men man kommer ikke hit å lager en slik tråd og dikter opp en historie...

 

jeg kan og lage tråd der jeg skriver om at jeg skaut bin laden på plenen min men skaut likesågodt ned 3 andre i samme slengen fordi det var så gøy... men med mindre det var sant og jeg var idiot i hauet så hadde jeg aldri gjort noe slikt eller laget en tråd om det. (jeg hadde skutt bin laden på flekken hadde jeg sett han pga løssummen) men ikke noe annet.

 

når man først kommer her å lager en tråd og skriver slikt i første posten så er det litt mer sannhet i det enn man ønsker at det er. det er rein logikk som alle her skjønner vel?

 

"jeg hoppa 200 meter på snowboard i vinter ;) " ehh tvilsomt

"jeg kjørte 120 i 60 sone og drepte en familie ved ulykke" mer tilståelse enn skryt

Lenke til kommentar

Jeg har en far som jobber i politiet, og han mener slike situasjoner bør tas veldig seriøst, men så lenge politiet har mye annet å gjøre, så lar de være med slike ting. Og uansett så har man fortsatt ingenting av bevis, noe som trengs. Om jeg skriver at jeg kjørte i 140 km/t før i dag, så blir jeg ikke fengslet av den grunn. ;)

 

Men selvfølgelig, blir noe annet når han har blitt etterfulgt av en politibil, da kan han slite litt for å si det sånn.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke det er politiet du burde være redd for, men din egen helse.

Flere som krasjer i høy fart på moped og lettmc og blir lam resten av livet.

Er dette noe du kunne tenke deg? Bare fordi det var litt gøy der og da?

Ellers om du skader deg eller andre, kan du risikere å måtte betale store summer til forsikringsselskapet, og evt. den som ble skadet.

 

Men for all del! Kjør deg ihjel om du vil! :D

Lenke til kommentar

jeg har ei firmening som er lam fra livet og ned og det var fordi føreren var full og side personen veddet på kjøringa hans.

 

jeg har smelt 70km/t i fjellvegg med bil

jeg har kræsjet med jehovas vitne på lettmc

jeg har kjørt i fra snuten mange ganger

jeg har hatt snuten etter meg i 120 i 60 sonen

jeg var idiot og villmann

 

mistet lappen, sykkelen ble avskiltet

 

og jeg gjorde et enormt smart valg: jeg solgte sykkelen og har ikke brydd meg om noe lapp siden. når jeg har begynt å jobba og slikt så skal jeg ta bil lappen. nå når jeg ser tilbake så ser jeg hvor stor idiot jeg var og jeg skulle aldri hatt noe motordrevet kjøretøy i det hele tatt fordi jeg var ikke voksen nok til å behandle hestekreftene

 

Jeg har vært utrolig heldig angående politiet og ikke fått noe utsettelse og bare fått ei bot på 1500kr og mista lappen i 3mnd

 

har ikke hatt bry til å hente lappen tilbake engang fordi jeg vet alvoret nå

 

alt dette jeg skriver over skjedde i alder 16-19

 

takka faen for at jeg aldri har kjørt på noen, jeg har vært så sinnsykt heldig med alt dette og jeg er så sinnsykt glad for at det ikke blei verre enn det det allerede er

 

jeg forteller ikke dette for å skryte eller være tøff men for å prøve å fortelle litt om tankegang og idioti.

 

jeg kan love dere at jeg har blitt tipsa mange ganger og politiet har vært etter meg som bare det. de ransaka meg hver eneste gang de så meg bare for å holde helvette med meg. for å vise meg at de kan gjøre hva de vil nesten.

 

slike ting som dette er så sinnsykt alvorlig at det finnes ikke ord fordi man lager ikke bare usikkerhet for seg selv men for andre uskyldige mennesker og familier som er knall lykkelige i livet. du dreper mennesker hvis du smeller og du ødelegger ditt eget liv med politi og gjerne gjeld for livet og alt annet

 

jeg er bare så sinnsykt happy over at jeg ikke sitter gjeld for livet eller er lammet for livet.

 

og jeg kan love dere at jeg fortjente det egentlig slik som jeg oppførte meg på veiene i den tida...

 

Den dag i dag er det noe helt annet. jeg har lært livets verdier og fornuftigheter. jeg har lært hvor alvorlig trafikken er og hvor mye respekt man skal ha for ting. jeg har lært at jeg var en sinnsykt stor idiot som skulle tøffe seg for andre og at jeg ødela kun for meg selv og viste bare idioti til andre og de bare lo av meg istedenfor å syns jeg var tøff..

 

det blei langt dette her men her kan dere se kanskje hvordan tankegangen forandrer seg fra tenåring til voksen og forhåpentligvis skjønne at det er så sinnsykt alvorlig.

 

når det kommer til å tipse politi:

ja det burde gjøres, ser de den personen på veien så blir han stoppe og grundig sjekka og avhørt og alt mulig. hvis han sier et eneste galt ord da så er han innelåst og mista lappen

det burde gjøres på vegne av andre i trafikken. ikke for trådstarter fordi han skulle vi alle bare kunne kjøre seg ihjel. men fordi med å gjøre det så redder man gjerne en hel familie fra døden og er det ikke derfor all moralpreiken kom inn i denne tråden?

 

politiet er mye sterkere enn man tror og de overrasker hele veien. de har kapasitet til å ta han med en gang hvis de virkelig vil.

 

når det kommer til trådstarter:

så er fortsatt mitt råd å gjøre som meg å selge alt som heter motorer og klare deg med å sitte på med andre eller sykle til du har hjernekapasitet til å se alvoret og respektere trafikken samt beherske hestekreftene (slik som jeg gjorde og lærte masse av det og er sinnsykt glad for jeg gjorde det)

 

peace out

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vel, jeg synes alle som synes det er greit at han holder på sånn er noen rasshøl, så da er vi vel like langt.

 

Du skal vel dra hjem til han og ta han med til politiet også tenker jeg? For alt du vet, så kanskje han bare tuller, så det blir utrolig dumt å ANMELDE et foruminnlegg. Det er noe helt annet hvis du ser dette i virkeligheten. Jeg kan starte en tråd der jeg skriver at jeg har drept og voldtatt, tror ikke politiet bryr seg om et foruminnlegg. De har viktigere ting å prioritere. For å si det sånn...hvis politiet skulle etterforsket alle slike innlegg, hadde vi trengt en god del mer ressurser enn det vi har.

 

Du overdriver også helt utrolig! Hvis han kræsjer er det mest sansynlig (etter statistikken) en utforkjøring. Han trenger da ikke pga en utforkjøring". Det med at han kommer til å kræsje front i front med en barne familie er jo helt på trynet. Det er det absolutt verste som kan skje og sannsynligheten er liten. Det kan like så godt være en trailer eller en bil med èn person i.

 

Jeg er 18 år og har lappen selv. Kjører ofte over fartsgrensen. Grunnen er at det "bare har blitt sånn". Jeg har dannet meg en dårlig vane (samme som de fleste kompisene mine og resten av norges bilister). Dette er selvfølgelig ikke bra, men jeg ser ikke på det som et stort problem i det hele tatt. Når jeg kjører i boligstrøk, kjører jeg rolig og behersket og tenker hele tiden på barn som kan hoppe ut i veien. På hovedveien i 60 sonen kjører jeg kanskje i 80. Og JA, jeg irriterer meg over billister som kjører i og under fartsgrensen. Detter er en dårlig vane, men sånn er det bare.

 

For å si det sånn; jeg er mer redd for å gå ute i Oslo på kvelden enn å kjøre fort med bil. Større sjanse for å bli ranet på byen enn å kræsje med bil, sorry ass, jeg vet at dere ikke tror meg, men sånn er det! Jeg holder til i Oslo da, så det kommer jo ann på hvor i landet man befinner seg.

Lenke til kommentar

For å si det sånn; jeg er mer redd for å gå ute i Oslo på kvelden enn å kjøre fort med bil. Større sjanse for å bli ranet på byen enn å kræsje med bil, sorry ass, jeg vet at dere ikke tror meg, men sånn er det! Jeg holder til i Oslo da, så det kommer jo ann på hvor i landet man befinner seg.

Begge deler er vel mer sannsynlig i Oslo enn andre steder når du befinner deg på veien.

Lenke til kommentar

For det andre: Sålenge han øker sjansen for å skade andres liv, så fortjener han ikke lenger "retten" til førerkortet. Det han gjør er idiotisk, og du høres ikke mye bedre ut.

 

Alle gjør dumme ting i livet, spessielt når man er ung. Siden du ikke kjører bil, så har du sikkert gjort andre dumme ting som setter andres liv i fare. Han som kjører uten lappen gjør ikke etter min mening en SÅ stor forbrytelse (nei, jeg støtter han ikke). Jeg vil tro han har kjørt en god del før og vet godt hvordan man kjører en bil på en trygg måte. Jeg vil også tro han har kjørt uten lappen en del ganger. Jeg som har hatt lappen i over 3 måneder er jo sikkert ikke så mye bedre enn han til å kjøre. Det er ikke så store forskjeller, bortsett fra at jeg sikkert har tatt flere kjøretimer enn han. Man er best til å kjøre bil når man har kjørt lenge og dannet mye erfaring.

 

Noe som er mye verre er å kjøre i fylla. Da har man gjerne ikke kontroll på kjøringa. Det er dumt å si at han ikke har kontroll selvom han ikke har lapppen. Jeg selvfølgelig helt uenig i at han kjører uten lappen og syns det er dumt, men på en annen side syns jeg du blusser det alt for mye opp. Gutten har fått høre at det han gjør er dumt, men det får han neppe til å slutte. Han vet selv at det han driver med er idiotisk og farlig. Enten slutter han med det, eller så fortsetter han. Kanskje han blir tatt, kanskje ikke, kanskje han kræsjer, kanskje ikke. Det er ingenting vi kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...