Gå til innhold

Kjøring uten førerkort


Anbefalte innlegg

Det er faktisk du som har drevet denne diskusjonen vidre. Jeg startet med å kritisere en kar som hadde tipset politiet. Deretter fortsatt jeg med at dere overdriver og fortalte litt om meg selv.

 

Det virker som om du tror jeg synes det gutten gjør er greit, men da tar du feil. Jeg er bare uenig i at noen her tar det som en selvfølge at han dreper en barnefamilie.

Jeg har ingen statistikk foran meg, men jeg mener å ha lest at en astronomisk liten andel av alvorlige ulykker har verken fyll eller høy fart inne i bildet.

 

Selvsagt er det ikke garantert at han dreper en barnefamilie, men sjansen er mye større for at han gjør det enn en som overholder fartsgrensen og følger trafikkreglene.

 

Er det ikke bedre å koble inn politiet enn å la ham finne ut selv at det han gjør er galt ved at han lemlester eller dreper noen?

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell... om hanj blir tatt inn til avhør så kan hanj forklare at noen uten hans tilatelese har brukt brukern hans å postet på forumet.

 

Men jeg trur at sjansene er meget små for at hanj blir tatt inn til avhør på grunn av d hanj posted. Å vist politiet ikke kan bevise noe så kan hanj blånekte, å det vill hanj komme unna med.

Endret av Nalenu
Lenke til kommentar

før eller senere vil han drepe noen med den kjøringa... det er ingen som kjører slik hele livet uten å kræsje veldig alvorlig.. det er i grunnen derfor vi ikke har 40-80 åringer som kjører som idioter fordi de har vokst opp og de har kræsjet og gjerne drept en familie..

 

før eller siden så skjer det med alle som kjører slik som trådstarter gjør.. enten man vil eller ei

 

Dette er hva jeg mener. Jeg tror at han vil gjøre mer skade. Han kræsjer i noe brannfarlig som gjør at det blir skogbrann. Denne skogbrannen brenner ned en skog og treffer et atombombe "lager". Det ender med at han dreper millioner av mennesker.

 

Det blir dumt å si at før eller siden dreper han en familie, men ok. Er selvfølgelig dumt av han. Hvis det blir ulykke tror jeg det kommer til å gå ut over han selv. F. eks kjører han fort på våt vegbane, noe som ender med at han kjører ut av veien og knuser seg selv og bilen.

 

Politiet gir faen. Han kan bare si at han skrev det for å lage en diskusjon :)

Lenke til kommentar

jo jer er litt enig der at det kan hende han kun tar seg selv i ei alvorlig ulykke og kanskje han lærer ifra det elelr kanskje ikke. men han kommer tilå skade seg selv eller/og andre.

 

hva erdet som skjer med de som er en fare for seg selv eller/og andre i samfunnet?

 

de blir tatt av politiet og har store problemer med å slippe ut igjen, om det så er fra cella eller psykken eller hva det måtte være.

 

politiet gir ikke faen, de tar det ganske alvorlig og de kommer til å gi han mye mer enn bare en advarsel hvis de tar han.

 

man skal aldri undervurdere politiet.

 

De har mer resurser og kunnskap og metoder enn man tror...alltid...

Lenke til kommentar

Jeg mener hver enkelt sjåfår bør kjøre på den måten og i den farten som er rimelig etter forholdene. Det vil si at jeg ikke ville sett ned på noen som kjørte i 100 i 80-sonen på en lang, flat motorveistrekning uten et vesen i sikte. Og man bør kanskje kjøre i 30 i en 50-sone om det er noen barn som spiller fotball et lite stykke unda, ballen kan komme til å bli sparket inn i veien og ungene kan følge etter. Det er nok mange som kjører litt over fartsgrensen en gang i blant, samtidig som de faktisk kjører på en ansvarsfull måte. Man kan kjøre i ansvarsløst i 30 også.

 

Trådstarter utgjør en alvorlig fare for seg selv og samfunnet. I en 50-sone er det mest sannsynlig tettbebygd beboelse med mennesker rundt ethvert hjørne. I 120 km/t kjører man 33m per sekund. I et eventueldt nødstilfelle (f.eks. en unge i veien som løper etter ballen sin) vil sjåføren minst bruke ett sekund på å reagere, da har han kjørt 33m. Deretter vil han bruke tid på å bremse. Jeg som motorsyklist vet at det ville tatt minst 3 sekunder å bremse helt ned med en slik fart. Som noen smarte hoder kanskje har skjønt, kan man bruke opptil 100m på å bremse i en slik fart i et uoppmerksomt øyeblikk. Jeg tror vi kan anta at ungen i veien for lengst har mistet livet. Jeg vil nevne at mopeder har langt dårligere bremser enn motorsykler og biler, og bremsene de har er jo også ment for kjøretøyet i lovlig stand (maksfart på 45km/t).

 

Det ville ikke overrasket meg om trådstarter allerede har vært i en ulykke, kanskje han til og med er død. Ingen av oss kan vite det sikkert. Uansett mener jeg det er svært bra at noen tar tak i problemet og hjelper samfunnet sitt ved å si ifra til politiet. Det er ikke sladring og det er ikke tysting. Det er heller ikke snakk om å leke politi, det er snakk om å forhindre at kanskje DU, din kjære, dine foreldre eller dine barn blir kjørt ihjel i en av de kommende dagene. Trafikken er nødt til å respekteres og tas seriøst.

 

Jeg håper politiet tar tak i saken og gjør en etterforskning, hvor trådstarter forhåentligvis mister M146-lappen sin og får utsatt bil-lappen i flere år. Ikke at det kommer til å stoppe han.. Det er jo det skumleste med dette.

Lenke til kommentar

Haha, jeg har drept 24 personer og DU blir neste! Det er regnes nok dessverre ikke som en tilståelse i det hele tatt, jeg kan skrive mye rart men hvis politiet mot alle odds skulle oppsøke meg etter dette så blånekter jeg jo selvfølgelig. Jeg kjører i 190km/t på traktor å prøver krasje i busser, kjempegøy.

 

Angående trådstarter så burde du skjerpe deg, din oppførsel i traffikken kan gå utover deg selv og andre. Det blir slått hardt ned på om du blir tatt, men det aller verste som kan skje er ikke at du blir fenglset eller gjeldslave.. det er at du ødelegger ett eller flere liv. Uvettig kjøring hører ikke hjemme noen plass, men hvis du absolutt må kjøre fort på mopeden din så gjør det for all del langt unna folk!

Lenke til kommentar

Jeg mener hver enkelt sjåfår bør kjøre på den måten og i den farten som er rimelig etter forholdene. Det vil si at jeg ikke ville sett ned på noen som kjørte i 100 i 80-sonen på en lang, flat motorveistrekning uten et vesen i sikte. Og man bør kanskje kjøre i 30 i en 50-sone om det er noen barn som spiller fotball et lite stykke unda, ballen kan komme til å bli sparket inn i veien og ungene kan følge etter. Det er nok mange som kjører litt over fartsgrensen en gang i blant, samtidig som de faktisk kjører på en ansvarsfull måte. Man kan kjøre i ansvarsløst i 30 også.

 

Trådstarter utgjør en alvorlig fare for seg selv og samfunnet. I en 50-sone er det mest sannsynlig tettbebygd beboelse med mennesker rundt ethvert hjørne. I 120 km/t kjører man 33m per sekund. I et eventueldt nødstilfelle (f.eks. en unge i veien som løper etter ballen sin) vil sjåføren minst bruke ett sekund på å reagere, da har han kjørt 33m. Deretter vil han bruke tid på å bremse. Jeg som motorsyklist vet at det ville tatt minst 3 sekunder å bremse helt ned med en slik fart. Som noen smarte hoder kanskje har skjønt, kan man bruke opptil 100m på å bremse i en slik fart i et uoppmerksomt øyeblikk. Jeg tror vi kan anta at ungen i veien for lengst har mistet livet. Jeg vil nevne at mopeder har langt dårligere bremser enn motorsykler og biler, og bremsene de har er jo også ment for kjøretøyet i lovlig stand (maksfart på 45km/t).

 

Det ville ikke overrasket meg om trådstarter allerede har vært i en ulykke, kanskje han til og med er død. Ingen av oss kan vite det sikkert. Uansett mener jeg det er svært bra at noen tar tak i problemet og hjelper samfunnet sitt ved å si ifra til politiet. Det er ikke sladring og det er ikke tysting. Det er heller ikke snakk om å leke politi, det er snakk om å forhindre at kanskje DU, din kjære, dine foreldre eller dine barn blir kjørt ihjel i en av de kommende dagene. Trafikken er nødt til å respekteres og tas seriøst.

 

Jeg håper politiet tar tak i saken og gjør en etterforskning, hvor trådstarter forhåentligvis mister M146-lappen sin og får utsatt bil-lappen i flere år. Ikke at det kommer til å stoppe han.. Det er jo det skumleste med dette.

 

Veldig bra skrevet, og er enig i alt du skriver! :thumbup:

 

Haha, jeg har drept 24 personer og DU blir neste! Det er regnes nok dessverre ikke som en tilståelse i det hele tatt, jeg kan skrive mye rart men hvis politiet mot alle odds skulle oppsøke meg etter dette så blånekter jeg jo selvfølgelig. Jeg kjører i 190km/t på traktor å prøver krasje i busser, kjempegøy.

 

Angående trådstarter så burde du skjerpe deg, din oppførsel i traffikken kan gå utover deg selv og andre. Det blir slått hardt ned på om du blir tatt, men det aller verste som kan skje er ikke at du blir fenglset eller gjeldslave.. det er at du ødelegger ett eller flere liv. Uvettig kjøring hører ikke hjemme noen plass, men hvis du absolutt må kjøre fort på mopeden din så gjør det for all del langt unna folk!

 

Det du skriver her er tydelig ironi, mens det trådstarter skriver er overhodet ikke ironi. Vi er fint klar over at politiet ikke har nok "bevis" for å ta han dersom de leser denne tråden. Men de har hvertfall en ledetråd å gå utifra. Eller kanskje de allerede har noe på han, også er dette akkurat det de trenger for å felle han?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...