Gå til innhold

Kjøring uten førerkort


Anbefalte innlegg

Vel, jeg synes alle som synes det er greit at han holder på sånn er noen rasshøl, så da er vi vel like langt.

 

Du skal vel dra hjem til han og ta han med til politiet også tenker jeg? For alt du vet, så kanskje han bare tuller, så det blir utrolig dumt å ANMELDE et foruminnlegg. Det er noe helt annet hvis du ser dette i virkeligheten. Jeg kan starte en tråd der jeg skriver at jeg har drept og voldtatt, tror ikke politiet bryr seg om et foruminnlegg. De har viktigere ting å prioritere. For å si det sånn...hvis politiet skulle etterforsket alle slike innlegg, hadde vi trengt en god del mer ressurser enn det vi har.

 

Du overdriver også helt utrolig! Hvis han kræsjer er det mest sansynlig (etter statistikken) en utforkjøring. Han trenger da ikke pga en utforkjøring". Det med at han kommer til å kræsje front i front med en barne familie er jo helt på trynet. Det er det absolutt verste som kan skje og sannsynligheten er liten. Det kan like så godt være en trailer eller en bil med èn person i.

 

Jeg er 18 år og har lappen selv. Kjører ofte over fartsgrensen. Grunnen er at det "bare har blitt sånn". Jeg har dannet meg en dårlig vane (samme som de fleste kompisene mine og resten av norges bilister). Dette er selvfølgelig ikke bra, men jeg ser ikke på det som et stort problem i det hele tatt. Når jeg kjører i boligstrøk, kjører jeg rolig og behersket og tenker hele tiden på barn som kan hoppe ut i veien. På hovedveien i 60 sonen kjører jeg kanskje i 80. Og JA, jeg irriterer meg over billister som kjører i og under fartsgrensen. Detter er en dårlig vane, men sånn er det bare.

 

For å si det sånn; jeg er mer redd for å gå ute i Oslo på kvelden enn å kjøre fort med bil. Større sjanse for å bli ranet på byen enn å kræsje med bil, sorry ass, jeg vet at dere ikke tror meg, men sånn er det! Jeg holder til i Oslo da, så det kommer jo ann på hvor i landet man befinner seg.

 

Hva har det med saken å gjøre? Sjansen er der fortsatt. Hva er sjansen for å vinne i lotto? Liten, men folk vinner fortsatt.

 

Og du sier at DU ikke er redd når du kjører for fort. Egoistisk holdning kaller jeg det. Du har ikke tenkt over at du kan skade andre mennesker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har det med saken å gjøre? Sjansen er der fortsatt. Hva er sjansen for å vinne i lotto? Liten, men folk vinner fortsatt.

 

Og du sier at DU ikke er redd når du kjører for fort. Egoistisk holdning kaller jeg det. Du har ikke tenkt over at du kan skade andre mennesker?

 

Poenget er at dere samenlikner med det verste. Hvis det først skulle skje, så ligger det ann til utforkjøring, ikke front mot front.

 

Jeg har aldri sagt at JEG ikke er redd når jeg kjører fort. Jeg har sagt at jeg har dannet meg en dårlig vane med å kjøre for fort. De stedene jeg kjører for fort er steder det gjerne kunne vært høyere fartsgrense. Og tro meg, jeg er en av de MANGE som kjører for fort på norske veier. Hvis du synes at jeg har en egoistisk holdning, så burde du holde deg unna norske veier.

 

Jeg skrev i innlegget mitt at jeg kjørte rolig i områder der det kunne komme barn f. eks. På veier der jeg bryter fartsgrensen holder kjører jeg veldig pent, bortsett fra det å kjøre for fort. Jeg holder god avstand til bilen forran, og er veldig konsentrert når jeg kjører. Den størtse faren er nok elg f. eks. De kan sprette ut i veien. Et menneske derimot gjør gjerne ikke det, og hvis man skal tenke på det hver gang man er ute å kjøre bil, så burde man absolutt ikke kjøre. Det å kjøre bil er en risiko i seg selv.

Lenke til kommentar

Hvis det først skjulle skje, så kunne det like godt ha skjedd at han kjørte inn i en lastebil full av radioaktivt materiale, slik at han forursenset halve Norge. Dette medførte at 70% av befolkingen døde av stråling. (..Joda, vet jeg har god fantasi.. :tease: )

 

Joda hva er sjansen? Men den er der.

 

Når jeg leser hva du skriver, så virker det ut som du syntes at det trådstarter gjør er greit fordi det "ligger ann" til urforkjøring? Dette er jo en helt feil måte å tenke på. Det kan like godt skje at han dreper en familie som at det ikke skjer noe som helst.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at JEG ikke er redd når jeg kjører fort. Jeg har sagt at jeg har dannet meg en dårlig vane med å kjøre for fort. De stedene jeg kjører for fort er steder det gjerne kunne vært høyere fartsgrense. Og tro meg, jeg er en av de MANGE som kjører for fort på norske veier. Hvis du synes at jeg har en egoistisk holdning, så burde du holde deg unna norske veier.

Tror du bør stoppe opp et par minutter og tenke over hva du skriver og mener om bilkjøring. Jeg kjører heller ikke med et egg mellom fot og gasspedal, men er ikke i nærheten av holdninger som du her presterer å avslutte med.

 

Mener jeg leste at du hadde hatt førerkort i 3 mnd? Finn fram igjen innlegget ditt om 4-5 år, så skjønner du kanskje hvor dumt det er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at JEG ikke er redd når jeg kjører fort. Jeg har sagt at jeg har dannet meg en dårlig vane med å kjøre for fort. De stedene jeg kjører for fort er steder det gjerne kunne vært høyere fartsgrense. Og tro meg, jeg er en av de MANGE som kjører for fort på norske veier. Hvis du synes at jeg har en egoistisk holdning, så burde du holde deg unna norske veier.

Tror du bør stoppe opp et par minutter og tenke over hva du skriver og mener om bilkjøring. Jeg kjører heller ikke med et egg mellom fot og gasspedal, men er ikke i nærheten av holdninger som du her presterer å avslutte med.

 

Mener jeg leste at du hadde hatt førerkort i 3 mnd? Finn fram igjen innlegget ditt om 4-5 år, så skjønner du kanskje hvor dumt det er.

 

Lett for deg å si, men jeg forteller faktisk bare sannheten. Sier jeg har dannet meg en dårlig uvane..det er det veldig mange andre som også her. Slik er sannheten og det vet du nok ganske godt!

Lenke til kommentar

Lett for deg å si, men jeg forteller faktisk bare sannheten. Sier jeg har dannet meg en dårlig uvane..det er det veldig mange andre som også her. Slik er sannheten og det vet du nok ganske godt!

Joda, jeg har som sagt også mine uvaner. Men hvorfor skal disse rettferdiggjøres fordi flere har dem?

Lenke til kommentar

Klart, det er mulig å kjøre pent selv om man kjører over fartsgrensen. Jeg hadde f.eks. mye heller kjørt 120 i 80-sone enn å kjøre i 60 i 80-sone med 0,8 i promille (har aldri gjort noen av delene).

 

Jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg aldri kjører over fartsgrensen, men derimot kan jeg med hånden på hjertet si at jeg

a) aldri har kjørt over 20 km/t for fort i soner lavere enn 80 og

b) ganske sikker på at jeg ikke har kjørt mer enn 20 km/t for fort i 80-sone og oppover heller. Forøvrig bor jeg på vestlandet, hvor jeg ikke kjenner til soner over 80, så det impliserer at jeg aldri har kjørt over 100 (siden jeg aldri har kjørt bil andre steder enn vestlandet og Bodø).

 

Har også kjørt uten lappen ved et engangstilfelle. Tilnærmet ubebodd strøk, 2 år med kjøreopplæring bak meg og jeg kjørte som en prest.

 

De fleste har sikkert brutt en regel eller 50 i trafikken, men SÆRLIG når man først bryter regler er det viktig å gjøre det med måte. Å kjøre dobbelt så fort som fartsgrensen er utrolig dumdristig, uansett hvor "pent" man kjører. Kjenner selv to stk. som har blitt tatt for nettopp det, der den ene fikk ubetinget fengsel (160 i 80-sone) og den andre fikk velge mellom det og førstegangstjeneste (120 i 60-sone), han var i utgangspunktet ikke innkalt.

 

I tillegg er det alltid en grunn til at fartsgrensen er som det er. Kort og godt bestemmer terreng og veiforhold fartsgrensene. En av mine troppskamerater fra førstegangstjenesten frontet en lastebil i sin Volvo 240 i 80-sone. Meg bekjent var det ingen tegn på at noen av dem hadde kjørt for fort, men andre forbikjørende hadde rapportert at lastebilen skjente over i motgående felt. Jeg var på vei hjem på perm da jeg så ulykkesstedet, og da jeg kom tilbake var fartsgrensen plutselig 70.

 

Jeg driter en lang trompetsolo i om noen her har lyst å kjøre uforsvarlig og drepe seg selv i en fjellvegg eller en skrent, men folk som ikke tenker over at de setter andres liv i fare i denne leken har ingenting på veien å gjøre ever. Å kjøre i 120 i 60-sone er uforsvarlig, samme hvordan du kjører.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hvorfor unnskylder du deg bak andres feil?

 

Selvom andre bilister kjører fort, så gir det ikke deg unnskyldning til at du også kan gjøre det.

 

Jeg unnskylder meg ikke, sier bare at det er sånn det er. Dere virker så overrasket over at jeg kjører fortere enn fartsgrensen...

Lenke til kommentar

Neida er ikke overasket over det. Er bare overasket over din holdning til trafikken og lover.

 

Poenget er at dere samenlikner med det verste. Hvis det først skulle skje, så ligger det ann til utforkjøring, ikke front mot front.

 

Hvorfor ligger det mer ann til utfortforkjøring kontra et krasj som skader andre? Dessuten må vi jo fortelle det værste som kan skje. Er jo det man må ta utgangspunkt fra når det kommer til trafikk.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Neida er ikke overasket over det. Er bare overasket over din holdning til trafikken og lover.

 

Poenget er at dere samenlikner med det verste. Hvis det først skulle skje, så ligger det ann til utforkjøring, ikke front mot front.

 

Hvorfor ligger det mer ann til utfortforkjøring kontra et krasj som skader andre? Dessuten må vi jo fortelle det værste som kan skje. Er jo det man må ta utgangspunkt fra når det kommer til trafikk.

 

Det vanligste blandt ungdommer er utforkjøring

Lenke til kommentar

Vanligste? Hva har det med saken å gjøre? La oss si at sjansen for at utforkjøring er 70%, også er sjansen for kollisjon med andre "bare" 30%.

 

Gir dette han en unnskyldning for å drive på slik som han gjør bare fordi sjansen for å kollidere er "mindre". Det du sier er jo helt håpløst!

 

Du overdriver også helt utrolig! Hvis han kræsjer er det mest sansynlig (etter statistikken) en utforkjøring. Han trenger da ikke DØ pga en utforkjøring". Det med at han kommer til å kræsje front i front med en barne familie er jo helt på trynet. Det er det absolutt verste som kan skje og sannsynligheten er liten. Det kan like så godt være en trailer eller en bil med èn person i.

 

Det du skriver her gjør slik at du framstiller deg som en komplett idiot, just say'in. :nei:

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Vanligste? Hva har det med saken å gjøre? La oss si at sjansen for at utforkjøring er 70%, også er sjansen for kollisjon med andre "bare" 30%.

 

Gir dette han en unnskyldning for å drive på slik som han gjør bare fordi sjansen for å kollidere er "mindre". Det du sier er jo helt håpløst!

 

Du overdriver også helt utrolig! Hvis han kræsjer er det mest sansynlig (etter statistikken) en utforkjøring. Han trenger da ikke DØ pga en utforkjøring". Det med at han kommer til å kræsje front i front med en barne familie er jo helt på trynet. Det er det absolutt verste som kan skje og sannsynligheten er liten. Det kan like så godt være en trailer eller en bil med èn person i.

 

Det du skriver her gjør slik at du framstiller deg som en komplett idiot, just say'in. :nei:

 

Jeg syns at dere drar opp helt forferdelige ting og reagerer på det. Poenget mitt er at selvom han gjør noe dumt trenger det ikke nødvendighvis (og sannsynlighvis) og gå ut over alle andre. Jeg vet godt at han KAN kræsje i noe brannfarlig, så det oppstår en skogbrann som brenner ned et boliglag og koster millioner av kroner for staten, men den sannsynligheten er håpløs liten.

 

En annen ting som bør nevnes er at man ikke er verdensmester selv om man har hatt lappen en stund. Så det kan skje med alle sammen. Jeg tror ikke at han gutten kjører rundt i 120 km/t hele tiden. Det er nok ganske skjeldent! Jeg syns dere overdriver og reagerer på det. Gutten har absolutt ikke min velsignelse til det han gjør.

Lenke til kommentar

Man burde jo ta utgangspunkt til det værste som kan skje. Vi har aldri sagt at det blir å skje nødvendigvis, men sålenge sjansen er der, så ja.

 

Sjansen for at han faktisk skader andre er høy nok til at han ikke burde holde på sånn som han gjør. Har et familiemedlem som ble kjørt på når hun var liten av en motorsyklist. Hun fikk knust halve ansiktet og har fortsatt arr den dag i dag.

 

Tror du den personen som kjørte hun ned har det godt? Neida han sliter enda den dag i dag han også.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Det er faktisk du som har drevet denne diskusjonen vidre. Jeg startet med å kritisere en kar som hadde tipset politiet. Deretter fortsatt jeg med at dere overdriver og fortalte litt om meg selv.

 

Det virker som om du tror jeg synes det gutten gjør er greit, men da tar du feil. Jeg er bare uenig i at noen her tar det som en selvfølge at han dreper en barnefamilie.

Lenke til kommentar

før eller senere vil han drepe noen med den kjøringa... det er ingen som kjører slik hele livet uten å kræsje veldig alvorlig.. det er i grunnen derfor vi ikke har 40-80 åringer som kjører som idioter fordi de har vokst opp og de har kræsjet og gjerne drept en familie..

 

før eller siden så skjer det med alle som kjører slik som trådstarter gjør.. enten man vil eller ei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...