Gå til innhold

Kjøring uten førerkort


Anbefalte innlegg

Karen er et rasshøl - ja. Men ved å "spore"(som dere kaller det) IP-adressen til karen, finner jo politiet (etter at de har fått en rettslig kjennelse) hvem som var registrert på den IP-adressen på det gitte tidspunktet. Dvs. han kan ha skrevet dette fra skolen, fra en nettcafé, og om det var skrevet hjemmefra, kan man jo heller ikke finne ut hvem i familien det var som skrev det, hvertfall ikke uten videre. Det er jo noe man kan vurdere å tenke over før man begynner med Sherlock Holmes-leken. ;)

Eksakt. Som sagt, hvem som helst kan skrive på dette forumet under en gitt bruker bare man har brukernavn og passord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok meg et halvt minutt å finne navnet på typen, så tror ikke politiet skulle ha noe problem dersom de faktisk bryr seg.

Tar oss andre et øyekast der han har skrevet så ser vi navnet hans. Tok meg et søk på google for å finne resten av navnet.

Jepp, dere fant navnet på brukeren. Ikke nødvendigvis personen som skrev innlegget. Skjønner dere ikke at dette blir for tynt?

Lenke til kommentar

Hva så om han skrev fullt navn, tlf og adresse? Kommer politiet og tar meg om jeg sier jeg drepte noen i dag? Folk på nettet skriver mye pissprek/overdriver/lyver, og kunne man domfelt folk med utgangspunkt i det ville mange internettroll hatt grunn til å være redde..

 

Misforstå meg rett, er enig i at trådstarter må vente med kjøring til han har lappen og utsetter ikke bare livet sitt om han fortsetter og at det er viktig å få han til å forstå det. Men dette med politiet og utsagn på forum er en annen ting.. De kunne sikkert gransket noen så det hadde være en del av en etterforskning, men ikke domfelle på forumutsagn alene.

Lenke til kommentar

Tok meg et halvt minutt å finne navnet på typen, så tror ikke politiet skulle ha noe problem dersom de faktisk bryr seg.

Tar oss andre et øyekast der han har skrevet så ser vi navnet hans. Tok meg et søk på google for å finne resten av navnet.

Jepp, dere fant navnet på brukeren. Ikke nødvendigvis personen som skrev innlegget. Skjønner dere ikke at dette blir for tynt?

 

Vel, Sptoify-kontoen hans er linket til Facebook-brukeren hans.

Lenke til kommentar

For alt vi vet kunne noen gått inn på PCen hans og skrevet innlegget, det er ikke nok til å dømme han alene, men kunne vært et mistenklig bevis i en større sak.

 

Personlig synes jeg alle som prøver "å ta" en forum bruker på den måten er et rasshøl.

Endret av MrLG
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det ikke bedre at han får en real smell nå, istedet for at han fortsetter med bil og litt større og raskere kjøretøyer og ender front i front med en annen bil og tar livet av seg selv, passasjerer og en uskyldig familie??

 

Er temmelig sikker på at om han nå får denne smellen så er det ganske lite sannsynlig at han går på den igjen..

Tviler på at det er kjempekult å være den eneste i kameratgjengen er uten førerkort i lang tid og må hentes/leveres overalt eller satse på kollektivtrafikken, men det er virkelig velfortjent.

Dessuten tyder det ikke så veldig med blodomløp mellom øra å "skryte" av det på diskusjon.no, heller da, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Er det ikke bedre at han får en real smell nå, istedet for at han fortsetter med bil og litt større og raskere kjøretøyer og ender front i front med en annen bil og tar livet av seg selv, passasjerer og en uskyldig familie??

 

Er temmelig sikker på at om han nå får denne smellen så er det ganske lite sannsynlig at han går på den igjen..

Tviler på at det er kjempekult å være den eneste i kameratgjengen er uten førerkort i lang tid og må hentes/leveres overalt eller satse på kollektivtrafikken, men det er virkelig velfortjent.

Dessuten tyder det ikke så veldig med blodomløp mellom øra å "skryte" av det på diskusjon.no, heller da, bare så det er sagt.

 

Bare fordi ikke alle vil leke moralpoliti, så har man ikke blodomløp i hode? Hold deg saken, Battlefield.

 

@dr.hawkins, hva om dette ikke er sant? Hva om han bare skrivet dette for å tulle med forumbrukerne (noe som skjer ofte). Skal politiet ta han med inn til avhør, og gi han bøter uten bevis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...