Gå til innhold

Ny Gaming Maskin skal handles for Skattepenger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo men det punktet har jeg ikke sagt noe på at med ordentlig kjøling får du mye bedre temps. der er jo logiskt.

 

men temps og watt forbruk vil alltid ligger over 5970 og er ikke så mye bedre

 

jeg liker nvidia best med tanke på CUDA og PhysX og så mangt mere men fermi har skuffa meg så sinnsykt til nå at hvis de ikke hoster opp noe bedre innen ganske kort tid så blir jeg forbanna

Lenke til kommentar

Enig der gitt, skuffet meget på ytelsen og strømforbruk. Men de nyeste driverne har jo hjulpet noe enormt, så får se om det er mer å hente. Hvis du ser på testen jeg linket til ser du at Zotac kortet bruker ca. like mye strøm som HD5970.

 

GTX480 har også en cluster av kjerner deaktivert, så det kommer garantert GTX485 med 512 kjerner vs 480 som den har nå pr dags dato.

Men ontopic; Det beste valget i dag er å kjøpe seg HD5870 og kjør to stk i crossfireX. :)

Lenke til kommentar

Haha, leste jeg nettopp at du anbefalte en fyr med å vente i 2 år med å kjøpe Windows? :dontgetit: Hva gjør du egentlig her? :/ Og det at dine 2 Xeons vil være bedre enn 8 kjernere kan du faen ikke mene. At du har lagt 7000 i kjøling er også en gåte, leste at du anbefalte alle andre å gjøre det også. WTF?! Du bruker ikke så mye på kjøling når du ikke engang har råd til et ordentlig skjermkort.

Lenke til kommentar

hvem har sagt at jeg ikke har råd til ordentlig skjermkort? kortene per dags dato er ikke gode nok så jeg klarer meg med det jeg har til 6*** serien kommer ut.

 

windows 8.. noe du ikke vet en dønn shit om

 

5000kr for aquaduct 720 xt mark III importert fra tyskland. 1-2000kr i cpu blokk og diverse... fjerner 1400w med varme effektivt... noe du ikke har peiling på

når man kjøper en så dyr pc som jeg har eller andre så er det å kjøpe en så dyr kjøling verdt hver eneste krone

 

eks: om du kjøper bil til 1 milll så kjøper du glatt nye dekk med felger til 100 000 til bilen.

 

 

Reactions

 

Du har vært rundt flere plasser å trolla deg med meg. du har ingen beviser for noe som helst. du prater bare tull. du kommer kun med påstander og du er rett og slett bare en stor idiot i skallen.<br><br>kan ikke du bare stikke

Lenke til kommentar

nei for ingen har hørt om litt unevnelige ulovlige metoder..

 

det jeg sier er at jeg gidder ikke å bruke 3000kr på et os som kun blir brukt i 2år til av hele mitt liv. da vil jeg heller kjøpe w8 som jeg kan bruke i 10-20år av livet mitt (128bit seff)

 

man kjøper ikke en pc for 20 000 for så også kjøpe ny pc neste sommer for 30 000

man kjøper ikke anlegg til 10k for så å kjøpe anlegg til 20k neste måned

man kjøper ikke en bil for 200 000 for så også kjøpe en bil til 350 000 neste år

 

begynner dere å skjønne???

 

jeg sier jeg vil ikke gjøre det. hva dere gjør er jo opp til dere men jeg anbefaler dere å vente med kjøp pga man får brukt 128bit så mye mye mye mer enn hva du får brukt w7 i livet ditt

 

også ser du framgsangen fra vista til w7... vista var w7 beta.... nå skal du bare se at MS har lært slik at w7 er beta til w8.

 

gud jeg tror dere treger hvis dere kjøper os til 3000kr for så å måtte kjøpe nytt os om 2år (eller bare bruke w7 videre mens andre koser seg med w8)

 

begynner å skjønne pointet her nå eller må jeg gå enda mer i detaljer?

 

 

 

den sammenligningen er perfekt. kjøper du en pc til 30k+ så kjøper du lett kjølinbg til 7k for å vedlikeholde den og slike ting (kjølinga en veldig viktig komponent i maskinen)

 

bilen: 100k dekk og felger til en 1 mill bil er fornuftig da dekk og felg er en veldig viktig komponent til bil

 

kjøling til pc er like viktig som dekk og felg til bil

 

uten kjøling fungerer ikke pc

uten dekk fungerer ikke bilen

 

må jeg gå dypere for dere?

 

det var sinnsykt vanskelig for dere å tenke littegranne på egenhånd eller hva?

Lenke til kommentar

Si meg, hvor har du fra at 128bit er så mye bedre? Ja, det støtter mere minne, men hva i all verden skal man med det? Er du klar over at nesten alt av programmer og spill i dag kjører i 32bit? Noen få som kjører 64bit, men fortsatt veldig lite i forhold til 32bit.

 

Når W8 kommer, så har de jo allerede startet på neste OS, som igjen du kanskje må bytte til for å få støtte for nye funksjoner.

 

Angående kjøling, så klarer man seg fint med vanlig luftkjøling i dag. I årene framover blir produksjonsprosessen enda mindre enn nå, og behovet for kjøling blir bare mindre og mindre. ;)

Om man kjøper seg PC til 30k så klarer man seg ENKELT med luftkjøling, så lenge man har et godt kabinett og gode luftkjølere.

 

Gi meg en grunn for at man MÅ ha kjøling til flere tusen, når jeg klarer meg FINT med bare luftkjøling?

 

3000 kr? Hvem har sagt man skal bruke det? Man får da W7 Home premium til under 1000 kr?

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

hele pointet ligger i 128bit da vettu... kjøp et 32bit os i dag og du må kaste det innen 2år da w8 ikke støtter det i det hele tatt. hele verden blir lagt om ganske så rask.

 

128bit fører med veldig masse snack. mye bedre performance i windows og i spill og programmer. mye mer vfx i spill. mye større koder som gjør at man kan begrense filmengden som utgjør mye bedre performance. mye mer stabilt for programmer. +++++

 

det er veldig mye snack med høyere bit

 

sjekk ut hvordan 64bit er i forhold til 32bit på disse områdene jeg har nevnt så begynner du kanskje å skjønne noe av det

 

jeg skal faen ikke ha noe home premium eller oem... skal jeg handle så skal jeg ha full pakke ordentlig men egentlig helst enterprise da de er laga til bedrifter i utganspunktet

 

 

for å ta vare på hardwaren så ikke HK eller cpu eller andre komponenter ryker etter kort tid (altså 1-3år)

for at de skal gi maskinen din god behandling, altså gode temps under load og alt.

 

man får det man betaler for i denne verden

Lenke til kommentar

 

Du har vært rundt flere plasser å trolla deg med meg. du har ingen beviser for noe som helst. du prater bare tull. du kommer kun med påstander og du er rett og slett bare en stor idiot i skallen.<br><br>kan ikke du bare stikke

 

Synes du beskrev deg selv ganske godt her jeg da.

 

Hva får deg egentlig til å tro at Windows 7 er et program som holder i 2 år og Windows 8 vil holde i 10-20 år? Du kommer jo med helt latterlige påstander.

 

Og så var det bil eksempelet ditt da. Det at en rik person kan bruke 100 000 på felger betyr ikke at det er lurt og bør anbefales til andre.

 

"man kjøper ikke en pc for 20 000 for så også kjøpe ny pc neste sommer for 30 000"

 

Selv om jeg ser på dette som altfor høye summer så må jeg uansett spørre: hvorfor gjør man ikke det?

 

Jeg ville heller brukt 10000 og kjøpt meg ny pc og så videre fortsatt med dette hvert 1-2 år isteden for å kjøpe en til 50k. Resultatet blir da at du har en pc av god kvalitet som kjører hvert eneste utgitte spill i nesten 10 år. Tror du virkelig at din pc vil fungere like bra som en pc til 10000kr kjøpt om 8 år?

 

Edit: Hva er forresten galt med Oem windows? Tenk deg om noen år så sitter du der på din win 8 128 bit som kostet 3000kr, mens jeg sitter der på Windows 10 oem 1024 bit til 800kr.

Endret av magb
Lenke til kommentar

hele pointet ligger i 128bit da vettu... kjøp et 32bit os i dag og du må kaste det innen 2år da w8 ikke støtter det i det hele tatt. hele verden blir lagt om ganske så rask.

 

128bit fører med veldig masse snack. mye bedre performance i windows og i spill og programmer. mye mer vfx i spill. mye større koder som gjør at man kan begrense filmengden som utgjør mye bedre performance. mye mer stabilt for programmer. +++++

 

det er veldig mye snack med høyere bit

 

sjekk ut hvordan 64bit er i forhold til 32bit på disse områdene jeg har nevnt så begynner du kanskje å skjønne noe av det

 

jeg skal faen ikke ha noe home premium eller oem... skal jeg handle så skal jeg ha full pakke ordentlig men egentlig helst enterprise da de er laga til bedrifter i utganspunktet

 

 

for å ta vare på hardwaren så ikke HK eller cpu eller andre komponenter ryker etter kort tid (altså 1-3år)

for at de skal gi maskinen din god behandling, altså gode temps under load og alt.

 

man får det man betaler for i denne verden

 

 

Si meg, hvor har du dine kilder fra? Mye bedre performance i spill og windows? Kilder, gi meg kilder.

 

For å ta vare på hardware? Jeg gjør da det jeg? Har flere maskiner som har luftkjøing og aldri krepert? Noen strømforsyninger har jeg svidd, men ingenting mer enn det. Har du hørt om noe som heter garanti? Jeg blir faktisk veldig glad hvis en av mine skjermkort blir ødelagt rett før garantien går ut, for da får jeg meg et helt nytt skjermkort. Har aldri hørt om eller opplevd selv at en komponent blir ødelagt over tid på grunn av at jeg har luftkjøling og ikke vannkjøling. Årene framover kommer det til å trengs bare mindre og mindre kjøling på grunn av produksjonsprosessen.

Lenke til kommentar

jeg har bevist meg selv i alle tråder jeg har vært i så jeg skal ha tillit nå.

 

 

hvis meg kilder på det motsatte først så skal jeg heller vise deg hvis du har for lav iq til å kunne klare å finne noe

 

vis meg kilder dere før dere sier mer....

jeg har vist dere tonnevis med kilder. dere vet nå at jeg kan backe opp ting jeg sier. så kom igjen med kildene deres så skal jeg vise dere kilder etterpå

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...