Gå til innhold

Ny Gaming Maskin skal handles for Skattepenger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

anbefaler sterkt at du kjøper en ordentlig kjøler til cpu

 

Promilatech har de aller beste kjølerne i dag. CM v8 og v10 samt noctua sine er og blant dagens aller beste

 

hvis du skal ha vannkjøling så anbefaler jeg 5970 da du bare trenger å kjøle 1 kort istedenfor 2. med 2 kort må du antageligvis ha 2 loops med vannkjøling.

 

skal du bare ha slik det er (viftekjølt) så er 2x 5870 anbefalt mye mer

Lenke til kommentar

DrHawkings nå må du slutte å spre feilinformasjon. Selvfølgelig kan han kjøpe 1600mhz RAM. Det er bare det at ikke alle AMD CPU'er kan kjøre det, men jeg er ganske sikker på at de nye X6'ene kan det. Forresten, når du kjøper RAM kjøres den ikke på det du "betalte for", men du må altså overklokke den. Kjøper du 1600 mhz Cl7 RAM, betyr dette at RAM-Brikkene KAN kjøre på disse frekvensene/timingene. Det betyr ikke at de gjør det før du setter det opp til å gjøre det. For et AMD system ville jeg uansett valgt RAM med tightere timings, gjerne Cl6. For å få dette må du nok uansett ha 1333 mhz. Når det gjelder harddisker ville jeg heller valgt Samsung Spinpoint F3 som lagringsdisker. Skal man ha kabinett til den prisen du har valgt er Corsair Obsidian 800D nesten et must, synes nå jeg. Når det gjelder CPU-kjøler ville jeg valgt Corsair H50. Kjører selv med denne. Enkelt og installere og kjører meget bra. (MEGET bra). Mer enn 4 gb RAM trenger du heller ikke (merker ikke forskjell, gir deg bare komplikasjoner). Ellers er skjermkortet dritbra, men ville muligens valgt et annet merke enn XFX, jeg har ASUS og er superfornøyd med dette. Spill som Just Cause 2 og BC2 settes rett på High uten å nøle. Grafikken er rett og slett nydelig. Jeg kan ikke uttale meg angående PSU da jeg ikke har noen erfaring med nyeste serien til Corsair (AX), er derimot veldig fornøyd med min Corsair HX1000W og vil gå utifra at HX850W er bra den og, vet ikke forskjell på AX og HX da AX er helt ny. Ville ikke valgt Noctua NH-D14 da den er meget stor og klumpete. Du kan ikke bruke alle RAM-brikker med den.

 

Håper dette hjelper deg ;)

{Reactions}

EDIT: Leste nettopp posten over meg og må pirke på dette og. Når det gjelder vannkjøling er det fult mulig å kjøre 2x 5870 på en loop, selv om det krever en kraftig radiator. Jeg ville uansett valgt ett 5970 da det er et supert kort, bruker mindre strøm, overklokker meget bra (kan klokke til 5870 hastigheter slik at det blir like bra som 2x5870). I tillegg har du muligheten til å legge til et ekstra HD5870 i tillegg til ditt 5970 senere for Trifire (ville ikke anbefalt 2x5970 da Quadfire ikke scaler så bra). Når du kun har to kort (5970+5870) kan også begge kortene kjøres i 16x/16x Crossfire med ASUS Crosshair IV Formula.

EDIT2: Proliamtech er forresten ikke bedre enn f.eks. Corsair H50.

Endret av Reactions
Lenke til kommentar

Eg ville ha tatt en raskere disk, f.eks 10K eller 15K RPM, om de støttes av hovedkortet du har valgt.

(De fleste av de raskeste diskene er SAS, ikkje SATA.)

 

Eg ville også vurdert en litt mindre disk for system(C:) og en stor disk for Data(og spill) som D:

 

Men nå er nå eg mer en servermann enn 1337, da...

Du trenger ikke raskere disker enn f.eks. 7200RPM's Samsung Spinpoint F3. Disse er meget raske. Som systemdisk er Intel 80GB SSD Gen2 meget bra.

Lenke til kommentar

DrHawkings nå må du slutte å spre feilinformasjon. Selvfølgelig kan han kjøpe 1600mhz RAM. Det er bare det at ikke alle AMD CPU'er kan kjøre det, men jeg er ganske sikker på at de nye X6'ene kan det. Forresten, når du kjøper RAM kjøres den ikke på det du "betalte for", men du må altså overklokke den. Kjøper du 1600 mhz Cl7 RAM, betyr dette at RAM-Brikkene KAN kjøre på disse frekvensene/timingene. Det betyr ikke at de gjør det før du setter det opp til å gjøre det. For et AMD system ville jeg uansett valgt RAM med tightere timings, gjerne Cl6. For å få dette må du nok uansett ha 1333 mhz. Når det gjelder harddisker ville jeg heller valgt Samsung Spinpoint F3 som lagringsdisker. Skal man ha kabinett til den prisen du har valgt er Corsair Obsidian 800D nesten et must, synes nå jeg. Når det gjelder CPU-kjøler ville jeg valgt Corsair H50. Kjører selv med denne. Enkelt og installere og kjører meget bra. (MEGET bra). Mer enn 4 gb RAM trenger du heller ikke (merker ikke forskjell, gir deg bare komplikasjoner). Ellers er skjermkortet dritbra, men ville muligens valgt et annet merke enn XFX, jeg har ASUS og er superfornøyd med dette. Spill som Just Cause 2 og BC2 settes rett på High uten å nøle. Grafikken er rett og slett nydelig. Jeg kan ikke uttale meg angående PSU da jeg ikke har noen erfaring med nyeste serien til Corsair (AX), er derimot veldig fornøyd med min Corsair HX1000W og vil gå utifra at HX850W er bra den og, vet ikke forskjell på AX og HX da AX er helt ny. Ville ikke valgt Noctua NH-D14 da den er meget stor og klumpete. Du kan ikke bruke alle RAM-brikker med den.

 

Håper dette hjelper deg ;)

{Reactions}

EDIT: Leste nettopp posten over meg og må pirke på dette og. Når det gjelder vannkjøling er det fult mulig å kjøre 2x 5870 på en loop, selv om det krever en kraftig radiator. Jeg ville uansett valgt ett 5970 da det er et supert kort, bruker mindre strøm, overklokker meget bra (kan klokke til 5870 hastigheter slik at det blir like bra som 2x5870). I tillegg har du muligheten til å legge til et ekstra HD5870 i tillegg til ditt 5970 senere for Trifire (ville ikke anbefalt 2x5970 da Quadfire ikke scaler så bra). Når du kun har to kort (5970+5870) kan også begge kortene kjøres i 16x/16x Crossfire med ASUS Crosshair IV Formula.

EDIT2: Proliamtech er forresten ikke bedre enn f.eks. Corsair H50.

 

Les tester og anbefalinger og review og sammenligninger så ser du at det er ikke en eneste review eller noe der promilatech ikke er best. promilatech er overlegen tett fulgt av noctua som igjen er tett fulgt av CM v78 og v10.

 

er det noen som sprer feil info så er det du

 

man bruker 1gb på windows og et spill bruker 1-2gb så har man gjerne programmer i tillegg som bruker litt også skal man ha litt til overs.... hva tror du om et par år??? hmmmm ja 8gb er nødvendig det. jeg sitter med 8gb akkurat nå og jeg ville aldri hatt mindre.

 

Kjøling med v8.... idle

 

Kjøling med v8 under load... 15 mins rendered

du har tydeligvis ikke testet noen av de som er nevnt her utenom den du har nå. jeg tviler veldig stort på at du har bedre temps enn dette????

 

 

man kan fint kjøre 2 skjermkort på en loop ja men da må du ha cpu på den andre loopen. du kan ha alt i en loop men investerer man ikke ordentlig (5-7k kr) i vannkjøling da så vil du få en ræva temps.

idle er greit nok men under load stryker det

 

når det kommer til rammen så har jeg aldri sett noen andre har skrevet opp mhz i OC og da når de først skriver det så betyr det noe. for eksempel komplett.no som har skjønt så nevner de det ikke i det hele tatt. og heller ikke andre nettbutikker. hmmm lurer på hvorfor...

 

samsung spinpoint F1 er dagens raskeste hdd som såvidt går forbi western digital caviar black.... F3 er god og rask men havner et stykke bak disse som nevnt her.

 

så lenge du har ssd som systemdisk så trenger du ikke imba hdd

 

og ja jeg prater kun ifra kilder og lenge før dere begynner å mase på det så ta en google tur selv og finn kilder på det motsatte før dere klager

 

Edit: gjorde bilde linkene litt lettere å laste (går treigt på imageshack)

 

i tillegg kan du se på rendere temps hvor mye ram jeg bruker utav 8gb ;) så det er nødvendig med 8gb selv om man ikke har 3ds på 2gb bruk (3ds kan bruke opptil 4gb med små oppgaver)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

akkura med dette HK der man har med OC og ikke og butikkene ikke nevner noe så er jeg faktiskt veldig usikker på hva som går ann og hva som er riktig.

 

jeg er ikke insatt i memOK så du kan gjerne forklare hva det er bare sånn kort og greit (selv om jeg kun har hatt asus kort oppigjennom tida :p )

 

jeg ville sendt mail til en av nettbutikkene å spurt om rammen, også gjerne sende mail til asus i samme slenge å høre hva de sier for noe ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Kan ikke noe om memOK jeg heller , bare det som står på sida

 

Får ta en Copy/paste

 

Any memory is A-OK!

Memory compatibility is among the top concerns when it comes to computer upgrades. Worry no more, MemOK! is the fastest memory booting solution today. This remarkable memory rescue tool requires nothing but a push of a button to patch memory issues and get your system up and running in no time. The technology is able to determine failsafe settings that can dramatically improve system booting success.

Lenke til kommentar

its personal ja. du er her au :p

 

du og dine latterlige påstander. du kan aldri bevise noe. kan ikke huske du har lagt ut en link i en av diskusjonene vi har hatt jeg. (ikke bevist deg selv)

 

ikke begrunner du ordentlig heller

 

ingen nettbutikker sier de støtter det (i specs iallefall. det folk kikker på)

kun asus si hjemmeside som sier dette. og det stor i OC..

 

hadde det vært slik rett ut av esken og bare stille i bios så hadde det for det første ikke stått i OC og for det andre så hade nettbutikken tatt dette med i specs for å selge mer

 

Les alt før du sier noe mer

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Jeg tror du forvirrer meg med noen andre, da jeg ikke nødvendigvis har vært eller er i mot deg. Jeg har heller aldri hatt noe problem med å bevise påstandene mine.

 

Det at det står under OC betyr kun at minnebrikkene vil kjøres på 1333MHz i det du setter brikkene i hovedkortet. Alt du trenger å gjøre er å gå inn i bios og sette velge minneprofilen til minnebrikkene. På Asus hovedkort ligger dette under AI Overclock tuner. Du velger ganske enkelt minneprofilen til minnebrikkene i stedet for Auto.

 

Det krever overhodet ikke noen kjennskap til overklokking, og minnebrikke vil selv automatisk stille seg til den rette latencyen og volt. Det er nettopp derfor minnebrikker har profiler.

 

Det er jo overhodet ikke en ukjent funksjon og de fleste hovedkort og minnebrikker av nyere tid har denne funksjonen (selvfølgelig ikke value minne).

Til og med vanilla kortene til Asus har denne funksjonen. Det som er latterlig (siden du nevnte dette) er at du ikke er klar over denne funksjonen, men alikevel argumenterer i mot meg.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

så du skal liksom prøve å fortlele meg at du ikke er aktiv på itavisens forum???

 

Det hovedkortet som er tatt opp av trådstarter her er et helt flunkene nytt kort som har usb 3 og det er ganske spesielt med visse funksjoner.

 

Nå har det seg også slik at det finnes ingen usb3 HK som er ordentlig gode den dag i dag (sier veldig mange andre iallefall. ja som har peiling)

og dermed så kan jeg forvente at det er noe fishy med den rammen

 

Jeg har aldri i mitt liv det har stått slik som det gjør på det HK at ram støttes i OC og greier men 1333mhz og 1066mhz er ikke i OC merkelig nok.

 

Selv om det fungerer slik på mange nye HK så er det ikke sikkert det fungerer slik her

Lenke til kommentar

Jeg har en bruker på ITavisen, og jeg har vært involvert i noen diskusjoner med deg, men har ikke nødvendigvis vært i mot deg eller med deg. Jeg tror det er der det skurrer litt for deg. Jeg var vel til tider en av de få som faktiskt forsvarte deg i en diskusjon da du ble kjeppjaget fra forumet.

 

Hvem som sier at USB3 hovedkort ikke er gode lurer jeg litt på og ikke minst på kompetansen til disse personene. Det jeg har lest av tester, og spesielt fra nettopp Asus Crosshair IV Formula, er at hovedkortet er meget bra og sterkt anbefalt.

Hvorfor du mistenker dette hovedkortet for å være "fishy" med minne og hvordan dette har en sammenheng med USB3 hovedkort forstår jeg heller ikke.

 

Det at det står at noen minnehastigheter er støttet i "OC" er ganske standard på hovedkort av nyere tid (stort sett det som går over 1333MHz). De fleste har denne beskrivelsen og denne funksjonen hvor du kan enkelt velge minneprofilen for å få hastigheten minnebrikkene er ment å kjøre på.

 

Og jo, dette hovedkortet har denne funksjonen.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Ja, en Flamewar har jeg ikke behov for i denne tråden.

 

Men jeg så på Den Corsair vannkjøleren (H50) og den frister,men det er ikke mulig å montere den direkte i kabinettet uten modifikasjoner til selve enheten eller kabinettet. Så jeg sitter med den kjøler jeg har valgt enda.

 

Ser heller ikke problem med RAM i forhold til Kjøleren da RAMen jeg har valgt ikke har høy kjølefinner. Høyden på kjøleren er 160mm og kabinettet skal klare en på 165mm så dette skal også gå.

 

Ser også det er viktig å montere kjøleren slik at luft rettingen i kabinettet (fra bunn mot topp) ikke blir forstyrret.

Lenke til kommentar

ja det er riktig det itspersonal at du har støttet meg flere ganger men du har og vært imot meg flere ganger men nok om det.

 

det var blant annet på itavisen de har sakt at alle HK med usb3 er dårlige til nå

 

 

så til h2h:

skal ikke starte noen flamewar nei. meg og itspersonal har ikke hatt noen flamewars. det er meg mot visse andre på itavisensforum men det trenger vi ikke å bry oss om. its history..

 

ossen vifte har du valgt om jeg får spørre?

 

ja det er viktig å montere riktig ;):p

 

 

er du noe mer du lurer på egentlig eller er det bare vi som har diskutert etter du har blitt fornøyd?

Lenke til kommentar

Herregud, at du ikke en gang kan gi deg når du får fakta på bordet, og JO jeg har temps som er så gode med min H50. En H50 kan uten problemer konkurrere mot Prolimatech Megahelems. Og at Noctua kommer etter Prolimatech når det gjelder kjøling kan du gå lenger ut på landet med. Hvertfal til du viser meg en fin-fin graf :)

Til trådstarter:

Jeg ville uten tvil valgt Corsair H50 med 2x Scythe Gentletyphoons @ 1850 RPM, men det er bare mine 2 cents.

 

Når det gjelder RAM hastighet igjen, for å gjøre det helt klart så støtter hovedkortet RAMen, men du må stille inn hastigheten og timingsene i BIOS som alltid (de fleste tenker ikke på dette og lar dem kjøre på "stock"). F.eks. kan du se på ASUS Rampage III Extreme; et high-end hovedkort for socket 1366. Hvis du ser på hvilken type RAM dette støtter vil du finne " 6 x DIMM, Max. 24 GB, DDR3 2200(O.C.)/2133(O.C.)/2000(O.C.)/1800(O.C.)/1600/1333/1066 Non-ECC,Un-buffered Memory". Og hvis du tror at folk som kjøper 2000mhz RAM-brikker er dumme fordi det ikke passer har du ikke noe her å gjøre. Dette er triplechannel og situasjonen er bittelitt annerledes enn for deg. Hvis du kjøper 1600 mhz RAM brikker til ditt system vil disse brikkene også regnes som overklokket, men det er meningen. Når f.eks. Corsair lager RAM-Brikker er det ingen som er helt like. Hvis de ser at RAM-brikkene overklokker meget bra (håndplukket) vil det kanskje bli stemplet som Dominators eller Dominator-GT's noe som betyr at Corsair garanterer at du kan "overklokke"/"kjøre" dem på disse hastighetene. Vår kverrulante venn har uansett rett i at det er lurt å velge 1333 mhz RAM brikker for ditt system, selv om han ikke helt vet hvorfor :) Grunnen til dette, som jeg sikkert har nevnt før, er at AMD-systemer har mer nytte av tighetere timings (lavere nummer etter Cl, f.eks. Cl6, Cl7, Cl8). Cl står for Cas Latency. Du trenger overhode ikke mer enn 4 gb minne, tro meg. Jeg har hatt 8 gb før, men har nå 4 gb. Å fylle alle RAM-slotsene dine med minnebrikker er i tillegg meget upraktisk når det gjelder overklokking. Forskjellen på antall GB RAM vil du bare merke i benchmarks og ev. heavy 3D-Rendring (ikke på hobbybasis). Et sett med 2x2GB Cl7 eller Cl6 RAM ville da vært bra for deg.

Hvis du ikke tror på informasjenen jeg kommer med (noe som er fult forståelig med all motstridende informasjon i denne tråden) ville jeg tatt meg en tur innom OCN, som er et mye mer aktivt besøkt forum (engelsk). Still et spørsmål der og du har hvertfal 3 sider med svar i løpet av en time ;)

 

Lykke til med kjøp av PC! Hvis du har fler spørsmål er det bare å spørre i vei eller ev. sende meg en PM. Forresten er også Prolimatech Megahelems en bra kjøler, men hvis jeg ikke tar helt feil må du kjøpe vifter i tillegg til denne.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...