Gå til innhold

Ny Gaming Maskin skal handles for Skattepenger!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja va er poenget ditt? Uansett så kommer det 8 kjernere fra både intel og AMD om et år, så da vil de jo ligge tett oppe i hva din maskin til 50k koster. Det kommer noe nytt hvert eneste år, derfor lønner det seg ikke alltid å bruke så mye penger på en gang.

 

Bare det at du poster at du har brukt så mye på en PC viser at du er et troll.

Lenke til kommentar

8 kjerner fra intel er allerede kommet...

 

det som er cluet med 2x xeon cpuer er at de ligger i raid slik at de yter veldig mye bedre enn 8kjerneren

 

det kommer 80 cores innen 5-10år og jeg har en pc som holder til de kommer

 

intel og amd planlegger 32, 40, 46, 65, og 80 cores cpuer innen noen få år

 

12 og 16 cores kommer gjerne om 1 år eller 2

 

cluet er at jeg er entusiast og jeg driter oppi hva pcen koster. jeg skal ha de råeste komponentene i den råeste kvalitet og det koster. jeg skal jo ikke hive pcen etterpå heller

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Haha, om du kjøper PC til 50.000 kan jeg ikke gjøre annet enn å le av deg. Beklager. Troll, troll, troll, troll og troll. Om to år vil uansett de PC-delene til 50000 bli slått av en PC til, la oss si, 10000 :dontgetit: . Det at "freaks" havner på 30k, nei jeg skal ikke en gang si det. :ph34r:

 

Helt enig.

Lenke til kommentar

da vet ikke dere hva som er forskjellen på skjermkort til 1000kr og et skjermkort til 5000kr i samme modell og gpu og alt..

 

der cluet ligger

 

Fint om du kan ytdype deg litt på dette området. Jeg er fullstandig klar over ytelsen til de forskjellige skjermkortene på markedet i dag. Hva har forresten dette med saken å gjøre? Du skal vel kjøre crossfirex 5970 også du da? for det er jo fremtidsrettet!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Ikke til vanlige forbrukere. ;)

 

Socket 2011 kommer til neste år, og da blir Quad-channel minne, og en HELT ny CPU-arkitektur basert på nehalem(Dagens arkitektur). Sandy-bridgeEX.

En grunn til at jeg la ny pc på is.

PC'en jeg har fungere enda bra, men litt "sløv" av og til

Så jeg kjøper heller win 7 og en ny skjerm og venter på neste generasjon

Lenke til kommentar

jeg har 4890 og det holder til ati 6*** serien kommer og da skal jeg ha minst 2 av de ja... men hvis intel kommer med noe som ikke bruker så sinnsykt med strøm og avgir en sinnsyk temp til en forbedret ytelse innen den tid så handler jeg heller 2 av de (men tviler på de kommer med det på ei stund)

 

i et billig skjermkort til 1000kr er frekvensene skrudd ned en del 100-500mhz lavere

samt man bruker kopper istedenfor aluminium eller andre bedre kvalitets materialer

 

det har med selve materialet og med clockefrekvensene som er forskjellen mellom de billigste til de dyreste... det er ikke så mye ytelse sprang men det er litt samt det er mye bedre kvalitet og holdbarhet på de dyre tingane

 

gå å sjekk specs eller google så finner dere nøyaktig det jeg har sakt nå

Lenke til kommentar

Ikke til vanlige forbrukere. ;)

 

Socket 2011 kommer til neste år, og da blir Quad-channel minne, og en HELT ny CPU-arkitektur basert på nehalem(Dagens arkitektur). Sandy-bridgeEX.

En grunn til at jeg la ny pc på is.

PC'en jeg har fungere enda bra, men litt "sløv" av og til

Så jeg kjøper heller win 7 og en ny skjerm og venter på neste generasjon

 

jeg anbefaler deg sterkt å vente 2år med å kjøpe windows til windows 8 kommer

 

Den kommer med 128bit suppurt (14tb ram støtte hvis ikke jeg husker feil) mens 32bit er det helt slutt på så w8 vil ikke komme i 32bit utgave.

 

skal jeg handle os så blir jeg å handle full enterprise av 128bit w8 og det anbefaler jeg til andre au for de holder iallefall noen år istedenfor at man skal bruke w7 som er beta til w8 (vil jeg tro) og som ikke har 128bit support..

 

og ja det kommer 128bit cpu`er au når w8 blir lansert (trolig socket 2011)

 

EDIT:

(128-bit processors would allow memory addressing for 340,282,366,920,938,463,463,374,607,431,768,211,456 bytes (~340.3 undecillion bytes or 281,474,976,710,656 yobibytes))

huska litt feil tydeligvis

http://en.wikipedia.org/wiki/128-bit

 

http://www.product-reviews.net/2009/10/07/windows-8-128-bit-operating-system/

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Nvidia du mener? Fermi bruker mye strøm, men varme? Ta en titt i Fermi tråden her på forumet så skal du se at varme ikke noe problem til de fleste, og temperaturen til mange av de er forskjellig fra tester omkring på internett, på grunn av at de fleste testene er med åpne benker. Kommer jo også kort med egne kjølere som havner rundt 70 grader load, noe som er ganske bra mener nå jeg ...

 

Men å dra inn skjermkort her blir bare litt dumt. Gir ingen mening.

 

Hva skal man med 128bit når 90% av alle programmer i dag er 32bit?

 

Angående din påstand om at W7 er beta til W8, så må jeg le litt. W7 er basert på Vista.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Ikke til vanlige forbrukere. ;)

 

Socket 2011 kommer til neste år, og da blir Quad-channel minne, og en HELT ny CPU-arkitektur basert på nehalem(Dagens arkitektur). Sandy-bridgeEX.

En grunn til at jeg la ny pc på is.

PC'en jeg har fungere enda bra, men litt "sløv" av og til

Så jeg kjøper heller win 7 og en ny skjerm og venter på neste generasjon

 

jeg anbefaler deg sterkt å vente 2år med å kjøpe windows til windows 8 kommer

 

Den kommer med 128bit suppurt (14tb ram støtte hvis ikke jeg husker feil) mens 32bit er det helt slutt på så w8 vil ikke komme i 32bit utgave.

 

skal jeg handle os så blir jeg å handle full enterprise av 128bit w8 og det anbefaler jeg til andre au for de holder iallefall noen år istedenfor at man skal bruke w7 som er beta til w8 (vil jeg tro) og som ikke har 128bit support..

 

og ja det kommer 128bit cpu`er au når w8 blir lansert (trolig socket 2011)

 

EDIT:

(128-bit processors would allow memory addressing for 340,282,366,920,938,463,463,374,607,431,768,211,456 bytes (~340.3 undecillion bytes or 281,474,976,710,656 yobibytes))

huska litt feil tydeligvis

http://en.wikipedia.org/wiki/128-bit

 

http://www.product-reviews.net/2009/10/07/windows-8-128-bit-operating-system/

Windows 8 ja.. hadde glemt det.

Er visst litt feil tid til å kjøpe pc dette :p

Lenke til kommentar

husker ikke hvor den ligger nå men så tester utav lyd og varme til fermi og alle har problemer med temp til fermi. det er jo det som er med de. temp og strøm til liten ytelse økning fra 5870....

 

hvorfor blir det teit å dra inn i en pc tråd?

 

agreed pmrosvik

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Liten ytelsesøkning fra HD5870? Ta deg en tur til fermi tråden og se på **DP** sine resultater du. Han gikk fra HD5870 til både GTX470 og GTX480. Få som har problemer med temperatur også. Er man entusiast så bytter man også kjøleren eller kjøper et kort med bedre kjøler, noe det finnes en god del av i dag.

Lenke til kommentar

eneste tingen som er bedre i ytelse på fermi enn ati sine er tesselation. ellers så tar ati alt av nvidia til nå.

 

ja hvis man er entusiast så bytter man kjøler og vannkjøling er det beste til fermi.

 

alle har kortene oppe i 90grader+ ved full load.

 

pointet ligger i at det er ingen spill som utgjør kortets fulle ytelse atm slik at spiller man det nyeste og beste så bruker man ikke kortet 100% enda slik at derfor kommer du ikke helt opp i de temperaturene. men vent til crysis 2 for eksempel eller andre spill som lar seg utnytte av kortet bedre så skal du se

 

alle benchmarkere har store problemer med temps til fermi korta (jeg snakker hovedsaklig om 480)

 

et ati kort kommer ikke over 90grader engang ved 100% load og bråker mye mye mindre i tillegg (med stock)

 

@magb

hvorfor ikke ta seg en google tur da for å sjekke opp det jeg har sakt så kan du se selv hvor mye av det som stemmer

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

knuste ikke. var over ja. bedre ytelse ja

 

MEN

 

det er kun på tesselation. ikke andre områder. kun tesselation... alle andre områder er ati best. det er det tester som har bevist

 

i tillegg så bruker fermi vanvittig med strøm og utvikler vanvittig med varme noe som gjør strøm kontra varme kontra ytelse kontra pris så vinner ati 5870 lett over fermi hos alle.

 

http://www.engadget....ti-hd-5870-per/

http://www.techspot....800/page10.html

http://www.fudzilla..../view/18329/34/

http://www.hexus.net...m=23132&page=10

 

 

 

hvis du ser på unigine benchmark så ser du at 5970 blei testa med demo versjon (som ikke er optimalt. akkurat som med beta drivere til 480 ikke er optimalt) og 480 blei testa med versjon 2.0

og hvis du ser på begge tester så er den eneste forskjellen at tesselation er skrudd opp (iallefall i følge screenshots)

http://www.legitrevi...article/1258/9/

her er den som viser at fermi er kun bedre på tesselation og ikke noe anna

 

 

anbefaler å sjekke ut disse da de viser ordentlig hvor bad gtx 480 egentlig er til det strømforbruket og den varmen

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Knuste ikke? Har du lest i tråden? Her snakker jeg om diskusjon.no sin tråd, hvor mange har fått mye bedre poengsummer i benchmarks som Vantage og mange spill.

 

De testene der tar heller ikke ibruk 257.xx beta driverne, som gir en ENORM økning i ytelse overall. Nok en gang må jeg be deg ta en titt i fermi-tråden. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...