Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmmm leser at mange sliter med batterie.Har hatt ca 4 iphone 4s siden den kom(ja jeg bytter og prøver alle mobiler men kommer alltid tilbake til iphone).På de jeg har hatt har jeg ikke hatt problemer med batterie så er litt merkelig at alle klager på det.

Men kommer sikkert en fix som gjør det enda bedre snart.

Lenke til kommentar
1323380741[/url]' post='18690984']

Har ett problem med at forhandler ikke vil reparere iphonen fordi det er byttet deler på uautorisert verksted tidligere - ok,men problemet er at jeg ikke har reparert den før. Hvordan i all verden kan jeg bevise dette?

 

De sier at serienummer ikke stemmer overens med delene.

 

takker for svar.

 

Ring forbrukerombudet.

Lenke til kommentar

Har et problem med min iPhone 4 som har fungert feilfritt i overkant 14 måneder.

 

Plutselig i dag når jeg skulle ta telefonen når det ringte så kom det en intens skurring, som gikk over til stillhet før det skurret igjen, og hun som ringte kunne ikke høre meg. Jeg restartet telefonen med en gang med å holde inne hjem-knapp + av/på-knapp til eplelogo viste seg.

Jeg ringte henne opp igjen og jeg kunne nå høre henne, men hun kunne ikke høre meg - som om jeg hadde tatt mikrofon på lydløs.

Prøvde så å ringe noen med Viber, og dette gikk helt fint uten noe skurring eller problemer med mikrofon. Etter en del leting på nettet etter løsning har jeg kommet fram til at det kanskje er relatert til noise cancel-funskjonen mobilen har. For det er bare når telefonen blir brukt til å ringe med problemet oppstår, mikrofon fungerer fint ved videoopptak, taleopptak, viber osv.

Har også merket at om jeg kakker/legger litt press på toppen rundt høytalerområdet så funker mikrofonen av og til.

 

Noen som vet?

Ingen?

Lenke til kommentar

Hei.

 

iPhone 4 min ble utsatt for kriminelle handlinger på ferien (knust glass og et par døde pixler). Får derfor refundert penger til en ny en av reiseforsikringen min. De sa jeg ble nødt til å sende inn den gamle når jeg fikk den nye telefonen så skulle de sette penger inn på kontoen min.

Jeg har nå bestilt meg en ny iPhone 4S og spørsmålet mitt er egentlig; hvordan får jeg alt fra den gamle telefonen inn på den nye? Jeg vil at den nye skal være prikk lik den gamle, sånn at jeg slipper å gjøre alt opp igjen.

Og hvordan sletter jeg alt innpå den gamle før jeg sender den til forsikringsselskapet?

Lenke til kommentar
1323380741[/url]' post='18690984']

Har ett problem med at forhandler ikke vil reparere iphonen fordi det er byttet deler på uautorisert verksted tidligere - ok,men problemet er at jeg ikke har reparert den før. Hvordan i all verden kan jeg bevise dette?

 

De sier at serienummer ikke stemmer overens med delene.

 

takker for svar.

 

Ring forbrukerombudet.

 

Har sendt de mail nå og venter spent på svar.

 

Er så ergelig når store bedrifter bare overkjører en helt. De kan jo bare påstå at jeg har byttet deler uten at jeg egnetlig kan bevise at jeg ikke har gjort det. Har jo ikke noe bevis på at jeg ikke har reparert den :/

Lenke til kommentar

hvordan får jeg alt fra den gamle telefonen inn på den nye? Jeg vil at den nye skal være prikk lik den gamle, sånn at jeg slipper å gjøre alt opp igjen.

Ta backup av den gamle (iCloud, til maskinen eller lignende) og gjenopprett den nye fra backupen?

Er det så enkelt? Var ikke sikker på om det gikk mtp at de er to forskjellige modeller.

Lenke til kommentar
1323380741[/url]' post='18690984']

Har ett problem med at forhandler ikke vil reparere iphonen fordi det er byttet deler på uautorisert verksted tidligere - ok,men problemet er at jeg ikke har reparert den før. Hvordan i all verden kan jeg bevise dette?

 

De sier at serienummer ikke stemmer overens med delene.

 

takker for svar.

 

Ring forbrukerombudet.

 

Har sendt de mail nå og venter spent på svar.

 

Er så ergelig når store bedrifter bare overkjører en helt. De kan jo bare påstå at jeg har byttet deler uten at jeg egnetlig kan bevise at jeg ikke har gjort det. Har jo ikke noe bevis på at jeg ikke har reparert den :/

De bruker å være trege på å svare, såvidt jeg har erfart.

Er jo verksted sitt ansvar å bevise det. Kan de ikke det så har de ingen sak. Men slike ting er jo ikke noe verksted bare sier. Mange tror verksted bare finner på ting noen ganger, som feks fuktskade, men det funker ikke sånn. De må bevise det. De kan jo selvsagt ta feil da. Det hender jo det. Men spør om bildebevis for eksempel.

Lenke til kommentar

 

De bruker å være trege på å svare, såvidt jeg har erfart.

Er jo verksted sitt ansvar å bevise det. Kan de ikke det så har de ingen sak. Men slike ting er jo ikke noe verksted bare sier. Mange tror verksted bare finner på ting noen ganger, som feks fuktskade, men det funker ikke sånn. De må bevise det. De kan jo selvsagt ta feil da. Det hender jo det. Men spør om bildebevis for eksempel.

 

Regner med at de fleste verksted er ærlige, men har hørt at Netcom er ekstreme på å være vrange og ufine i reklamasjonssaker.

 

Som jeg ser det, må de jo rett og slett lyve meg rett opp i ansiktet, for jeg vet at jeg ikke har byttet skjerm og ramme på den. Men det er jo det som er så vanskelig å bevise :S Men finnes det en oppetid-logg på telefonen? som kan bevise at den har vært påslått så og si hele tiden jeg har hatt den? slik at det kanskje kan fungere som bevis på at jeg ikke har tuklet med den?

Endret av Hørselsvern
Lenke til kommentar

*

Har også merket at om jeg kakker/legger litt press på toppen rundt høytalerområdet så funker mikrofonen av og til.

*

Dette tyder på hardware feil, og da er det og sende inn til service som regel eneste utvei.

 

Virker bare så sært at det fungerer utmerket i f.eks. Viber. Men ettersom mobilen er over et år gammel, og ikke lenger har Apples begrensede garanti, må jeg vel da fint betale en god slant for å få den fikset? Kjøpt fra Apple.

Lenke til kommentar

Er det så enkelt? Var ikke sikker på om det gikk mtp at de er to forskjellige modeller.

Det skal gå helt fint. Mener å huske jeg gjorde det samme da jeg gikk fra 3G til 4.

Så man vil ikke støte på noe problematikk ift. at itunes ser disse som 2 forskjellige enheter? Det skilles kun ved brukerident?

Lenke til kommentar

Virker bare så sært at det fungerer utmerket i f.eks. Viber. Men ettersom mobilen er over et år gammel, og ikke lenger har Apples begrensede garanti, må jeg vel da fint betale en god slant for å få den fikset? Kjøpt fra Apple.

Du har fremdeles norsk forbrukerkjøpslovgivning å støtte deg til – så sant den er kjøpt i norsk Apple Store – denne gir deg 5 års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...