Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Noen som vet om iPhone 4s blir levert fulladet av apple.no? Hvis ikke, eventuelt hvor lenge må den lades før jeg kan skru den på første gang? Mange myter som florerer om at batteriet blir dårligere hvis dette ikke gjøres riktig. iPhonen er etter all sannsynlighet å vente i morgen, så setter pris på rask svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om iPhone 4s blir levert fulladet av apple.no? Hvis ikke, eventuelt hvor lenge må den lades før jeg kan skru den på første gang? Mange myter som florerer om at batteriet blir dårligere hvis dette ikke gjøres riktig. iPhonen er etter all sannsynlighet å vente i morgen, så setter pris på rask svar.

 

 

Slik jeg har erfart det, etter å ha tatt i bruk mange nye mobiler, er mobilene oppladet til en viss grad. Spørs vel litt hvor lenge de har vært lagret før salg.

 

Man kan lade i vei. Advarslene er vel mest fra den tiden det var Nikkel-kadmium-batterier, men det begnner å bli en stund siden. Dagens lithium-batterier trenger ikke lades på en spesiell måte. Men batteriene blir bedre etter noen gangers lading. I iPhone 4S' tilfelle hjalp det også å få oppdatert IOS 5-programvaren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Noen som vet om iPhone 4s blir levert fulladet av apple.no? Hvis ikke, eventuelt hvor lenge må den lades før jeg kan skru den på første gang? Mange myter som florerer om at batteriet blir dårligere hvis dette ikke gjøres riktig. iPhonen er etter all sannsynlighet å vente i morgen, så setter pris på rask svar.

 

Nettet var tregt, skulle til å svare noe av det samme som "CellularDude" skrev, så referer til hans innlegg...

 

Kan dog tilføye at Apple anbefaler at du lar batteriet gå helt tomt, for så å lade til 100%..

Lenke til kommentar

Noen som vet om iPhone 4s blir levert fulladet av apple.no? Hvis ikke, eventuelt hvor lenge må den lades før jeg kan skru den på første gang? Mange myter som florerer om at batteriet blir dårligere hvis dette ikke gjøres riktig. iPhonen er etter all sannsynlighet å vente i morgen, så setter pris på rask svar.

 

Nettet var tregt, skulle til å svare noe av det samme som "CellularDude" skrev, så referer til hans innlegg...

 

Kan dog tilføye at Apple anbefaler at du lar batteriet gå helt tomt, for så å lade til 100%..

 

 

Ok, takk for opplysningen :)

Lenke til kommentar

Hvordan klarte du det? :p

Jo, jeg trodde først når jeg kjøpte en så dyr telefon til min mor, så var den "solid bygd". Hun mistet den ut av lommen når hun satt i en relativt lav stressless. Helvetes møkka glass. Min Samsung Galaxy S II tåler MYE mer. Viste seg at videoen på Youtube hadde rikitg angående glasset..

Bestilte bare glasset på Ebay :innocent:

Endret av Quattro123
Lenke til kommentar

Personlig liker jeg ikke Invisible Shield i det hele tatt. Skjermen blir nesten som seig gummi, men smaken er som baken. Jeg trives i hvertfall mye bedre med beskyttelsesfilmene til SGP. En helt annen bruksopplevelse av IPhonen.

 

Jeg er helt enig, vil ikke anbefale Invisible Shield at all :thumbdown:

Bruker selv SGP ultra crystall eller hva de heter, mye bedre. Da IS gir den effekten du beskriver, pluss at selve skjermtittingen blir mye dårligere IMO. Ting blir liksom litt "uklart". Men med SGP filmen er det nesten som å ikke ha på beskyttelse i det hele tatt :cool:

 

Edit:

Eneste som er mye bedre med IS er at den faktisk tåler sykt mye. Fikk vel ingen riper i den i perioden jeg hadde den. Mens SGP sin får mye fortere merker, riper og hakk. Men selve tlf forblir fortsatt beskyttet da :)

Forstår meg ikke helt på disse Shildene jeg, kjøpte for en tid tilbake til min iPhone 4 fra zagg.com å har vært kjempe fornøyd med denne. Glatt type. Men nå da jeg bestilte til min 4S så fikk jeg en sånn seig type. Uff!!! Hvem er det som liker den da???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-awWb2dC

Har i utgangspunktet 1 års garanti på iPhone.

Men 4 års reklamasjonsrett. Så er bare å reklamere!

 

Ok? Hva gjør apple isåfall da, gir meg ny telefon?

 

Apple bytter nok telefonen din i en swap-enhet, altså en ny telefon der de bruker noen av delene fra den gamle ettersom eg har forstått.

For Apple reparerer ikkje telefoner.

 

Ok, takk! Nå kjøpte jeg telefonen hos Telenor da, vet ikke om det har noe å si?

Og hva vil det evt koste?

Lenke til kommentar

Huff, den dåsemikkelen på Elkjøp ga meg en vanlig iPhone 4 når det var iPhone 4s jeg kjøpte og betalte for... Nå har jeg installert InvisibleShield på den og alt. Kjøpte også den fra Elkjøp så jeg håper jeg får en ny Invisible Shield, evt. pengene tilbake. Foruten timesvis med pes koster det meg 110 kr for å reise tur-retur til Elkjøp, og det er med studentrabatt. Noen som vet om jeg kan få det dekket? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Du så ikke på esken før du åpnet den?

Nei. Kom ikke på å sjekke esken før jeg ikke fant noe Siri. Syntes likevel noe var rart da SIM-kortet ikke funket, menysystemet hakket og den kom med iOS 4.3.5. Tok det for gitt at det var en iPhone 4s jeg hadde fått. Han på Elkjøp glemte også å gi meg tilbake førerkortet mitt. :dontgetit:

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar

Nei. Tok det for gitt at det var en iPhone 4s jeg hadde fått. Han på Elkjøp glemte også å gi meg tilbake førerkortet mitt. :dontgetit:

Jeg skal ikke legge all skyld på deg, men det er aldri lurt å ta ting for gitt. ;) Dessuten, det hadde ikke kostet deg noe å se på esken når du mottok den. Da hadde du sett det med en gang.

 

Om du har rett til å få dekket reiseutgifter er jeg usikker på (og kanskje et spørsmål for Forbrukerrettsforumet), men du kan jo ringe butikken?

Lenke til kommentar

SHIELD

 

Tusen takk,nå slapp jeg å poengtere det.

 

On topic.

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en Iphone 4, har 0 telefon nr, noe som er veldig relativt iforhold til jobben.

 

Jeg vet Iphone har en funksjon i Facebook som legger til venners tlf nr gjennom sync.

Jeg har prøvd denne, men jeg får ingen telefonnummer av den grunn.

 

Gjør dere?

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

SHIELD

 

Tusen takk,nå slapp jeg å poengtere det.

 

On topic.

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en Iphone 4, har 0 telefon nr, noe som er veldig relativt iforhold til jobben.

 

Jeg vet Iphone har en funksjon i Facebook som legger til venners tlf nr gjennom sync.

Jeg har prøvd denne, men jeg får ingen telefonnummer av den grunn.

 

Gjør dere?

På Facebook legger man ikke ut telefonnummeret sitt da. Jeg vet det er en app som synkroniserer Facebook-profiler med kontaktene på iPhonen, uten at jeg husker hva den heter, men den legger altså ikke inn telefonnummer. Men når du har lagt inn alle kontaktene, uten nummer, kan du bruke appen til 1881 (eller var det Gule Sider eller 180?) til å legge inn alle telefonnumrene for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...