Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Etter mange år fram å tilbake med Android, Symbian og andre mobilsystemer falt valget for første gang på iPhone 4s. Valget var igrunn ganske enkelt, siden jeg har to macer og en iPad og jeg er meget fornøyd med Apple sine produkter.

 

I starten merket jeg litt signalproblemer, men etter å ha fjernet pin-koden var ikke det et problem. Et batteriproblem har jeg så absolutt ikke. Synes faktisk batteriet er helt fantastisk bra. WiFi står på hele tiden, det gjør også 3G. Mobilen blir brukt ofte, både til å vise dokumenter, musikk og surfe nettet. Om kvelden, så har jeg rundt 60 % igjen. Med min gamle HTC var den nede i 20 % etter samme type bruk, kanskje mindre.

 

Så jeg er i alle fall superfornøyd. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

Syns ikkje min heller er så ille. Bedre enn min Desire eg hadde før.

 

Har brukt den litt i dag, tilogmed sett litt video på youtube, ringt og sendt meldinger og mail, tatt litt video/bilder, og har 81% igjen nå.

Har på wifi hele tiden, men GPS/stedtjenester av.

Lenke til kommentar

MyPhone+ fungerer fint hos meg.

 

MyPhone+ henter ikke telefonnummer, bilder,mail,bursdag osv, men ikke telefonnr.

 

 

har FORTSATT ikke klart å hente ned tlf fra face.

 

Tips?

Bruk en Android mobil -> exporter til google kontakter -> last ned v-card filen -> send til iphonen -> importer og vips har du face kontakter på din iphone! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MyPhone+ fungerer fint hos meg.

 

MyPhone+ henter ikke telefonnummer, bilder,mail,bursdag osv, men ikke telefonnr.

 

 

har FORTSATT ikke klart å hente ned tlf fra face.

 

Tips?

Bruk en Android mobil -> exporter til google kontakter -> last ned v-card filen -> send til iphonen -> importer og vips har du face kontakter på din iphone! :)

 

 

Trodde dette var siste mulige utvei, da jeg har klippa simkortet til et mini sim, men nå er ihvertfall store deler av telefonlista mi lagt over til Google-kontoen min!

 

Men, jeg har 1 siste spørsmål.

 

På android telefon min har jeg en telefonliste "alle" (rundt 110) om jeg går på contacts, på displayet. Om jeg skal skrive melding, å velger mottaker, får jeg opp facebook-kontaktene, som er rundt 1000.

 

Noen som vet hvordan jeg får overført de? Selvfølgelig feil sted å spørre, men..

Endret av TanglewoodD
Lenke til kommentar

 

Trodde dette var siste mulige utvei, da jeg har klippa simkortet til et mini sim, men nå er ihvertfall store deler av telefonlista mi lagt over til Google-kontoen min!

 

Men, jeg har 1 siste spørsmål.

 

På android telefon min har jeg en telefonliste "alle" (rundt 110) om jeg går på contacts, på displayet. Om jeg skal skrive melding, å velger mottaker, får jeg opp facebook-kontaktene, som er rundt 1000.

 

Noen som vet hvordan jeg får overført de? Selvfølgelig feil sted å spørre, men..

 

Du trenger ikke simkortet for å gjøre dette! Bare å ta det over wifi. ;)

Du velger bare kontaker som skal vises, så marker du alle facebook kontaktene og exporter de over til google contacts. Jeg husker ikke step for step, men det skal fungere slik jeg sier det. :)

 

Edit: Fjerna unødvendig lang sitering.. :)

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar

Nå er alt over på Vcard, men nå får jeg jaggu ikke åpna, uten å handle et skrotprogram, "Crafter".Er det ikke noe gratis ute?

Du skal ikke trenge noe program? Det er v card som er det apple bruker som standard? Du kan prøve å sende filen som vedlegg i en epost til deg selv, og åpne det på mobilen.

 

 

Hei!Skal mest sannsynlig handle iPhone 4.. Går rett fra android til ios.Noen som vet hvordan jeg kan få overført kontaktene fra Android til ios? :)

Morsom eller? Ta å løft hodet opp, hele denne siden har jeg brukt til å hjelpe TanglewoodD med det samme..

Lenke til kommentar

Antenne problemet ble nok litt blåst opp i media også.

 

Kan ikke si jeg har hørt (eller merke noe spesielt selv for den sak skyld) at noen har problemer med dette under normal bruk, kun når det fremprovoseres, har jeg sett en anelse svakere signal.

Jupp og de fleste som kritiserte iP4 for dårlig signal med dødsgrepet har i senere tid argumentert for at man heller bruker fingerne som telefonstativ når de kritiserer at skjermen på iP4 er for liten. Disse tingene henger uansett ikke på greip.

Lenke til kommentar

Akkurat bytta tilbake til iPhone 4 ettersom S2 ikke falt i smak. Grunnen til at jeg bytta fra iPhone var fordi den hadde problemer med signaler osv. Etter iOS 5.01 så var det bra den første dagen, før den igjen begynte å miste dekningen. Det som skjer er at ingen får ringt meg så lenge jeg har på tastelås og meldingene kommer først etter at jeg har låst opp telefonen. Det er nesten som om telefonen slår seg av når man tar på tastelås, men alt av musikk og sånt fungerer bare dekningen som forsvinner og må søkes opp igjen. Jeg har forøvrig Telenor, så dette er ikke en feil som ligger hos operatøren.

 

Dette er veldig irriterende, og spesielt ettersom verksted sier "de ikke finner noe feil med mobilen". Jeg har lett på nettet, og ser at jeg ikke er den eneste som sliter med akkurat dette. Og jeg har prøvd absolutt ALT (oppdatert, gjenopprettet kanskje 10 ganger, slått av og på, byttet simkort 4 ganger. osv) så nå syns jeg Apple burde kjappe seg med å komme med enda oppdatering. Er det noen som har en evt. løsning eller vet om hvordan man NEDgraderer software? Hadde ingen problemer med iOS 4.

Lenke til kommentar

darkness: Fjern simkort-kode. Det burde fikse alt!

 

 

Har kommet borti et lite problem. På jobben bruker jeg Outlook via Intranet, til jobbmail, kalendere og kontakter. Et veldig kjekt system når det kommer til jobbrelaterte ting. Jeg har fått til å få jobbmailen via Mail på iPad og iPhone, noe som funker ypperlig.

Men, dette er helt umulig å få til på Macen. Den vil ikke koble seg opp til tjeneren, og det kan virke som andre har hatt samme problem som meg før.

 

Dette er selvsagt et tilbakesteg, siden den eneste måten å svare på jobbmail er via iPhone eller iPad, og ikke selve macen (som man selvsagt bruker til å skrive lengre mailer).

 

Men det er ikke der selve problemet kommer opp. Problemet er at kontaker/kalender blir bare syncet med iPhone og iPad. Altså, jeg får ikke vaktlisten opp i iCal på Macen (heller på icloud.com)! Er det en måte å gjøre det slik at Calender i iOS oppdaterer absolutt alle kalenderene i iCloud?

Lenke til kommentar

Jeg ser det er noen få som kun dukker innom her når det blir oppdaget en "stor feil" på iPhone, og dere veit nok hvem dere er! ;)

 

 

Ellers så lurer jeg på dette med iPhone og Facebook, jeg ser noen får opp følgende etter FB-deling: "for 45 minutter siden via mobiltelefon"

Står det ikke iPhone/LG phone o.l mer, eller har alle mine bekjente bytta ut telefonene sine til "bare en mobil"? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...