Gå til innhold

iPhone 4/4S Café  Prat i vei...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting galt med iPhone 4, og kjøper du ny telefon nå har du vel nesten bare valget mellom iPhone 4 16GB eller 32GB, eller 3GS 8GB. Jeg ville hatt minst 16GB, litt etter hvor mye plass du bruker på musikk og film. iPhone 4 er selvsagt også en god del bedre telefon enn 3GS - bedre kamera, raskere, bedre skjerm og nytt (i mine øyne finere) design.

 

"Antenneproblemene" er ikke et problem, hvert fall ikke opplevd for min del. Det at signalet faller hvis du dekker over antennen med hendene gjelder alle smarttelefoner, det prøvde jeg på min gamle også og det ble samme resultat der. Det er rett og slett et oppskrytt problem, hvert fall for oss i Norge. Har langt bedre dekning på iPhone 4 enn jeg hadde på SE Xperia X1, og jeg greier aldri å provosere frem null dekning om jeg så prøver for harde livet. Har aldri droppet en samtale, noe som skjedde noen ganger med X1.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

No problemo.

 

Jeg kjenner flere som har iPhone 4, og ingen opplever problemer med signalet utover at det er vanlig med litt svak dekning i områder som ikke har så god dekning. Det er en haug her som har telefonen, har ikke lest om problemer enda, og media i Norge har også testet problemet som har rapportert om null problem. Det virker som det også er lite problemer i USA, men fordi AT&T har et dårligere nett der virker det som det kan være et større problem med signaltap der. Det er egentlig sånn det har blitt hypet opp. På grunn av den hypen ble jeg også litt skeptisk til å kjøpe telefonen, men lot meg overbevise etter at mange hadde prøvd den her og jeg angrer ikke på det. :)

Lenke til kommentar

Jeg får litt varierende resultater når jeg prøver dette hjemme.

Jeg holder telefonen med to fingre nedenfra, og huden som dekker sprekken mellom de to antennene er fuktet.

Da kan signalet likeså godt gå en strek opp som ned, altså rimelig tilfeldig.

 

Det virker heller som at det er nærværet av selve hånden som påvirker den mest.

 

Testet akkurat nå med å legge en mynt over sprekken mens telefonen stod på bordet, da var signalindikatoren helt upåvirket. (Mulig det er rimelig bra forhold her jeg befinner meg nå)

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med Spotify er at ingen av gratis versjonene fungerer med iPod Touch som hadde vært greit når man er på WiFi hjemme. Og de har ingen familie abbonement slik at selv om jeg har Premium så kan ikke datteren min høre på Spotify på sin iPod.

 

De burde heller begrense lyttetid på gratis versjoner og gi mulighet for flere samtidige brukere på betalende abbonement, eller sette opp et familieabb med en litt høyere pris enn premium.

 

Hewitt:

Du har rett :) offline spillister kan kun spilles i spotify, og vil man være sikker på at man ikke henter masse data fra nett kan man i tillegg sette hele spotify i offline i instillinger. Man kan også sette den til å aldri synce over 2G/3G.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

2) dobbeltklikk på hjem knappen bla til venstre blir det vel, der du får opp styringen for ipod, siste ikona helt til venstre er for å låse skjermen ;)

 

Spank you! :)

 

Jeg tenkte mer om det gikk an å føre over låtene fra Spotify til min egen iPod?

 

Eller evt få lagret Spotify-låtene på telefonen, for deretter å føre de over til min egen iPod?

 

Er litt grønn på akkurat disse musikkgreiene :D

Lenke til kommentar

2) dobbeltklikk på hjem knappen bla til venstre blir det vel, der du får opp styringen for ipod, siste ikona helt til venstre er for å låse skjermen ;)

 

Spank you! :)

 

Jeg tenkte mer om det gikk an å føre over låtene fra Spotify til min egen iPod?

 

Eller evt få lagret Spotify-låtene på telefonen, for deretter å føre de over til min egen iPod?

 

Er litt grønn på akkurat disse musikkgreiene :D

 

Hvis du har Spotify Premium på begge enhetene så lar det seg gjøre, hvis ikke er det forsøk på piratkopiering av musikk som ikke enkelt lar seg gjøre nei.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan man får kontakter over fra en random mobil med vanlig Sim-kort til iPhone 4? Man kan ikke legge kontaktene over på sim-kortet, så det må vel finnes en annen vei. La oss si at det er en Sony Ericsson.

 

Må man da koble den til data'n og legge kontaktene fra telefonen over på PC/Mac'en? Hvordan får man dem inn på iPhone/iTunes da?

Lenke til kommentar

Theo343: Ganske uenig, da 99,- i mnd allerede er ganske billig, dem må faktisk tjene penger. I tillegg hvis en tjener penger så kan man utvide markedet, til feks USA, og dette hadde gitt mer musikk. Akkurat nå tjener artister veldig lite på spotify i forhold til hva dem høres på.

 

Men det var kanskje litt OT, superfornøyd med telefonen! Venter på case da jeg ikke vil risikere stygge riper, bare håpe case ikke ødelegger det fine utseendet helt

Lenke til kommentar

Ikke fått en eneste ripe i telefonen etter over en ukes bruk, med helt normalt bruk. Litt finger- og fettmerker kommer det etter bruk, men rask polering med en pussefille så skinner den som ny igjen. Litt småriper vil alltid komme i lengden, men den ser ut til å være såpass solid at det tror jeg blir få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...