Gå til innhold

Iphone 4 er lansert


Anbefalte innlegg

skjønner ikke greia med at så mange apple-folk misliker flash. det er gratis, valgfritt å bruke, og lar deg se de fleste flashvideoer samt spille flashspill om en skulle ønske det. men at den ikke har flash er såklart en god ting, ettersom apple sier det.

 

han sier dårlig design som at telefonen ikke er komfortabel å bruke over lengre tid, ikke at den er stygg. sto ganske tydelig.

 

du skjønner det etter og ha installert "click to flash"

jeg trodde heller ikke at flash var en stor synder, men etter jeg installerte click to flash på macen, ble jeg rimelig sjokkert.

Safari fikk ett nytt liv, betraktlig raskere, og holder seg friskere over tid...

 

flash er ikke valgtfritt, du aner ikke hvor mye flash som kjørers på en webside hele tiden..

tenkte på mobilen, du kan slå av flash i browseren når du ikke skal bruke det, og slå det på om du skal se flashfilm eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skjønner ikke greia med at så mange apple-folk misliker flash. det er gratis, valgfritt å bruke, og lar deg se de fleste flashvideoer samt spille flashspill om en skulle ønske det. men at den ikke har flash er såklart en god ting, ettersom apple sier det.

 

han sier dårlig design som at telefonen ikke er komfortabel å bruke over lengre tid, ikke at den er stygg. sto ganske tydelig.

 

du skjønner det etter og ha installert "click to flash"

jeg trodde heller ikke at flash var en stor synder, men etter jeg installerte click to flash på macen, ble jeg rimelig sjokkert.

Safari fikk ett nytt liv, betraktlig raskere, og holder seg friskere over tid...

 

flash er ikke valgtfritt, du aner ikke hvor mye flash som kjørers på en webside hele tiden..

 

Det er valgfritt å installere det. Det er vel det han ønsker det hadde vært på iphone/ipad også, så kan de som ønsker flash få ha det, de som ikke vil ha det slipper fortsatt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ja, joa hadde ikke gjort noe men skjønner hvorfor apple ikke gjør det.

da ville folk klagd på iPhone for tingene flash er synderen...

 

Apple vil ha et gjennomført produkt, bra byggekvalitet og software, de løser dette med og ha ett "låst" system

det passer for noen (mange) og andre ikke, så de kjøper ikke apple produkter. derfor har vi PC og andre mobiltelefoner

Lenke til kommentar

Ikke lest igjennom alle 18 sidene her, men leste på ITavisen at den kom til å koste i underkant av 2000kr.

Kan ikke stemmer det? Det er jo uhyre mye billigere en tidligere iPhoner.

 

 

Heldigvis må teleselskapene vise hva mobilen EGENTLIG koster, med abonnementsavgifter og alt sammen. Totalt koster en 3GS kr 13.189,- hos Telenor... iPhone 4 blir ikke billigere.

 

Eller kanskje velge et annet abbonenement og få prisen ned til f.eks 6178,- kunne vært en ide?

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-IPHONE32GTELENOR.NON.aspx

 

 

Jeg gikk på http://telenor.no/privat/mobil/, valgte iPhone og da var det ingen valg billigere enn 13.000,-

6178,- er betydelig bedre, men fortsatt dyrt i forhold til konkurrentene.

Lenke til kommentar

ja, joa hadde ikke gjort noe men skjønner hvorfor apple ikke gjør det.

da ville folk klagd på iPhone for tingene flash er synderen...

 

Apple vil ha et gjennomført produkt, bra byggekvalitet og software, de løser dette med og ha ett "låst" system

det passer for noen (mange) og andre ikke, så de kjøper ikke apple produkter. derfor har vi PC og andre mobiltelefoner

 

I mine øyne hadde det da vært bedre å ha flash av som default, og kunne slå det på i en eller annen "advanced"-meny.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det kommer helt ann på hvordan du bruker systemet, for meg har OSX ingen begrensninger

nå høres jeg kanskje litt fanboy ut men jeg brukte windows fram til starten av 2009, og kommer aldri til å gå tilbake til windows eller PC

Lenke til kommentar

Jeg gikk på http://telenor.no/privat/mobil/, valgte iPhone og da var det ingen valg billigere enn 13.000,-

6178,- er betydelig bedre, men fortsatt dyrt i forhold til konkurrentene.

Klag til Telenor for å pushe sine dyreste abonnementer gjennom lokkepriser på telefonen.

 

Selv valgte jeg Surfprat M. Trekker du fra de 189 som det abonnementet koster i alle fall etter bindingstiden, (altså uansett telefon) så ender du opp med at selve telefonen koster 4590 inklusive moms. Det vil si ca 3700 eks moms. Det er betydelig dyrere enn de amerikanske prisene, noe vi sikkert tildels kan klandre Apple for, men dog ingen upris. iPhone 4 vil antagelig være tilgjengelig for omtrent det samme, siden de amerkanske prisene er de samme.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ikke lest igjennom alle 18 sidene her, men leste på ITavisen at den kom til å koste i underkant av 2000kr.

Kan ikke stemmer det? Det er jo uhyre mye billigere en tidligere iPhoner.

 

 

Heldigvis må teleselskapene vise hva mobilen EGENTLIG koster, med abonnementsavgifter og alt sammen. Totalt koster en 3GS kr 13.189,- hos Telenor... iPhone 4 blir ikke billigere.

 

Eller kanskje velge et annet abbonenement og få prisen ned til f.eks 6178,- kunne vært en ide?

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-IPHONE32GTELENOR.NON.aspx

 

 

Jeg gikk på http://telenor.no/privat/mobil/, valgte iPhone og da var det ingen valg billigere enn 13.000,-

6178,- er betydelig bedre, men fortsatt dyrt i forhold til konkurrentene.

Apple iPhone 16 GB Black 3GS med abonnement, Telenor frihet: 5278,- (minste totalpris 1 år)

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-IPHONE3GSTELENOR.NON.aspx

 

Eksempel på konkurrenter:

HTC Desire med Telenor Frihet: 4887,- (1 år)

Sony Ericsson X10i med Telenor Frihet: 4687,-

(Bør vel også legge til 16GB minnekort på disse to)

 

Altså relativt ubetydelig prisforskjell, med mindre man er fjortis og lever på ukelønn fra mamma... :p

Lenke til kommentar

 

 

 

1. Jada jeg er fult klar over at jeg ikke har nyeste Android OS på min XPERIA, men jeg kan fortsatt bruke alt Android 1.6 har å tillby uten å måtte hacke / jailbreake den på en sånn måte.

 

Og hva får ikke jeg tilgang til på en Iphone med os 4.0 (eller hva det heter) vist jeg ikke jb den?

 

 

1. Åja, så du sier at du kan skifte på themes, bruke video wallpapers, og det andre jeg nevnte før du har Jailbreaket?. Uhhm jada, det kan du helt sikket. Du har vel en spesialbygget iPhone som kan gjøre alt som ikke andre iPhones kan gjøre?.

 

 

 

Dette har ikke noe med at jeg ikke får full tilgang til hva OS x kan tilby meg. jeg får bruke telefonen til ALT den er ment til å bli brukt for uten å "hacke" den. Det er en ekstra funksjon som jeg får, samme som du (og jeg med min gammle HTC Magic) hadde fått tilgang til flere funksjoner vist vi hadde oppgradert vår android telefon eller lagt inn en anna rom.

 

Dette blir derimot det siste svaret jeg gir deg, er lei av å diskutere dette med deg siden vi aldri kommer noen vei.

 

 

 

Du kan ikke skifte på themes, du kan ikke bruke video wallpapers / gif animasjoner som bakgrunnsbilde. Du kan ikke laste ned YouTube filmer i HD kvalitet, du har ikke tilgang til minnet på telefonen via telefonen bare for å nevne noen få ting som du ikke kan gjøre uten jailbreak på iOS 4.

 

Ellers kan du se her.

 

Så jah, du får mange nye muligheter med iPhone når den er jailbreaket. Dette er harde fakta.

 

Terminator 3: klarer ikke å la være...

 

 

Jada jeg er fult klar over at jeg ikke har nyeste Android OS på min XPERIA, men jeg kan fortsatt bruke alt Android 1.6 har å tillby uten å måtte hacke / jailbreake den på en sånn måte.

 

 

 

eks: jeg har iphone 3gs med v. 3 av OS.

 

Jada jeg er fult klar over at jeg ikke har nyeste ipohone OS på min 3Gs, men jeg kan fortsatt bruke alt iphone 3.0 har å tillby uten å måtte hacke / jailbreake den på en sånn måte.

 

 

MysticoN klarer ikke å se at det jeg sier her i denne sammenhengen er fakta, så må MysticoN si noe tull tilbake bare for å virke kul og for å ha mere rett enn meg laugh.gif.

 

Nei det kan du ikke. Du kan gjøre ganske lite med iOS før den er jailbreaket.

 

Og hvis du mener det er galt, så bevis meg at du kan skifte på themes uten å jailbreake telefonen, eller at du kan laste ned YouTube filmer i HD kvalitet, eller bruke video wallpaper på en iPhone FØR iPhone OS 3.1.3 er jailbreaket.

 

Og det blir det samme på iOS 4. Yey, du kan skifte wallpapers i iOS 4, hurra, endelig kan iOS 4 skifte wallpapers etter at mobiler siden begynnelsen av år 2000 har hatt dette. Skal si Apple henger etter i svingene her laugh.gif.

ja det kunne ha fungert, men nå er flash på vei mot døden så flash diskusjonen begynner å bli utdatert

Flash går mot døden?. HAHAHAHA, jeg tror du drømmer nå.

 

Flash vil nok desverre ikke dø på de neste 3-4 årene som kommer. Og før flash bli overtatt av HTML5, så må nok en hel haug med sider som støtter HTML5 komme ut først.

 

Og det vil ta sin tid det.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Ikke lest igjennom alle 18 sidene her, men leste på ITavisen at den kom til å koste i underkant av 2000kr.

Kan ikke stemmer det? Det er jo uhyre mye billigere en tidligere iPhoner.

 

 

Heldigvis må teleselskapene vise hva mobilen EGENTLIG koster, med abonnementsavgifter og alt sammen. Totalt koster en 3GS kr 13.189,- hos Telenor... iPhone 4 blir ikke billigere.

 

Eller kanskje velge et annet abbonenement og få prisen ned til f.eks 6178,- kunne vært en ide?

 

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-IPHONE32GTELENOR.NON.aspx

 

 

Jeg gikk på http://telenor.no/privat/mobil/, valgte iPhone og da var det ingen valg billigere enn 13.000,-

6178,- er betydelig bedre, men fortsatt dyrt i forhold til konkurrentene.

Apple iPhone 16 GB Black 3GS med abonnement, Telenor frihet: 5278,- (minste totalpris 1 år)

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-IPHONE3GSTELENOR.NON.aspx

 

Eksempel på konkurrenter:

HTC Desire med Telenor Frihet: 4887,- (1 år)

Sony Ericsson X10i med Telenor Frihet: 4687,-

(Bør vel også legge til 16GB minnekort på disse to)

 

Altså relativt ubetydelig prisforskjell, med mindre man er fjortis og lever på ukelønn fra mamma... :p

Du får jo Desire m/ 1 års binding for 2547,- nå. Det er en ganske betydelig forskjell.

Lenke til kommentar

ok, så vist det jeg sa var tull Terminator 3. Fortell meg da hva en person med iphone 3gs med os 3 ikke kan bruke som os 3 har å tillby?

 

Er ingen fanboy av hverken Apple eller Android, men det du kommer med her blir bare for dumt!

 

 

 

 

 

Jeg har sagt det flere ganger på hva du ikke kan gjøre FØR iPhone OS (iOS) er jailbreaket.

 

Du skal få lov til å teste det ut hvis du vil. Jeg har hvertfall testet det og vet at du må jailbreake for å få de tingene jeg sa.

Lenke til kommentar

Kan ikke folk slutte å diskutere om man kan sette Ole Brum-tema på tlfen sin eller ikke? Hvor fordømt viktig kan det være at man kan sette en video som bakgrunn?

 

Jeg har aldri kjøpt argumentene om hvorfor ikke flash funker, dårlig "låseskjerm" eller mangelen på multitasking på iphone. MEN at det ikke går ann å bytte themes eller videowallpaper har jeg jammen med ikke store problemer med.

 

Hvis det er det eneste negative med iphone så tror jeg apple begynner å nærme seg noe. Makan til fjortiss-mas er det lenge siden jeg har sett og det er sjeldent jeg drar frem fjortiss-kortet. Iphone har div mangler(de blir færre og færre), men dette vaset som Terminator 3 stresser med ser jeg og tydeligvis mange andre på som bagateller(hvis det i det hele tatt er det).

 

Det snakkes om at iphone er så lite smart mens det viktigste tydeligvis ikke er å bruke tlfen men å sitte å se på alle de fine fargene og tøffe animasjonene i bakgrunnen. Themes og bakgrunner på en 200kr Nokia OK, men jøss så lite jeg savner det på en smarttlf.

 

Skal man klage på at iphone ikke har utskiftbare deksler også? Det fantes jo for mange herrens år siden på div tlfer... Herregud så ute apple er, jeg kan ikke skifte deksel på tlfen min.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...