Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Smelling/Popping" i dør.


Anbefalte innlegg

Vanskelig å forklare. Men døren på førersiden har begynt å bråke skikkelig. Altså dersom jeg åpner døren helt opp, kommer det 3 "smell" med jevne mellomrom, og samme når jeg lukker den igjen. For en liten stund siden begynte døren å pipe, men dette smørte jeg opp med en gang, og har ikke hørt noe til det siden. Disse smellene som jeg snakker om er på de punktene hvor døren selv holder seg oppe uten å lukke seg. Noen som vet om det re noe jeg kan smøre eller noe slik for å få bort denne lyden? Føler at jeg vekker hele nabolaget når jeg åpner bildøren da jeg skal på jobb. :p

 

Dersom det er til hjelp, info om bilen:

1999 Opel Vectra, 16V, 1,8, stasjonsvogn.

Endret av Marbash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smurte du med noe slags universalspray ala WD-40 eller CRC 5-56? I så fall er nok dette grunnen til at du har fått disse lydene. Det er en viss fare for at hengsler eller glider er ødelagt allerede, men jeg ville forsøkt å smøre grundig først med en smøring som er beregnet på slike oppgaver (f.eks CRC Multilube,) har "berget" mange hengsler med denne etter at verksteder har sagt de var defekte ;)

Lenke til kommentar

Problemet på Vectra og Omega er dørstopperen, det som ryker en liten plasthysle der mutteren går igjennom. Når dette beveger uten plasthylse så oppstår kneppelyden, jeg tror de selger delle lille hylsen for rundt 50kr på Opel.

 

Hvis den er veldig slitt så må muligens dørstopperen skiftes.

Endret av BBernes
Lenke til kommentar

Var borte hos min Opel forhandler og forhørte meg om disse plastdingsene. Men de var visst ikke mulig å få kjøpt ifølge mannen bak disken. De fulgte kun med selve dørstopperen.

 

Skulle også ha foringer til demperne men dette fantes heller ikke da de var ferdig montert på de dempersettet som opel leverte..... Synes alt dette hørtes veldig rart ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...