Gå til innhold

VM: Gruppe A (Sør-Afrika, Mexico, Uruguay, Frankrike)


Latias

Gruppe A  

107 stemmer

  1. 1. Hvem går videre?



Anbefalte innlegg

Gruppe A

 

 

1. Uruguay.png Uruguay ........ 3...2...1...0.....4-0.....7

2. Mexico.png Mexico .......... 3...1...1...1.....3-2.....4

3. South_Africa.png Sør-Afrika ..... 3...1...1...1.....3-5.....4

4. France.png Frankrike ...... 3...0...1...2.....1-4.....1

 

Fredag 11. juni - 16:00: Sør-Afrika 1-1 Mexico

Fredag 11. juni - 20:30: Uruguay 0-0 Frankrike

Onsdag 16. juni - 20:30: Sør-Afrika 0-3 Uruguay

Torsdag 17. juni - 20:30: Frankrike 0-2 Mexico

Tirsdag 22. juni - 16:00: Frankrike 1-2 Sør-Afrika

Tirsdag 22. juni - 16:00: Mexico 0-1 Uruguay

 

Lagene

 

South_Africa.pngSør-Afrika

Trener: Brazil.png Carlos Alberto Parreira

Kaptein: Aaron Mokoena

Beste VM-prestasjon: Gruppespill - 1998 og 2002

 

Mexico.pngMexico

Trener: Mexico.png Javier Aguirre

Kaptein: Rafael Márquez

Beste VM-prestasjon: Kvartfinale 1970 og 1986

 

Uruguay.pngUruguay

Trener: Uruguay.png Oscar Tabarez

Kaptein: Diego Lugano

Beste VM-prestasjon: Vinnere - 1930 og 1950

 

France.pngFrankrike

Trener: France.png Raymond Domenech

Kaptein: Thierry Henry

Beste VM-prestasjon: Vinnere - 1998

Endret av Latias
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dessverre Frankrike går videre. De tapte mot Kina i kveld, har sugd noe jævlig de siste årene, har en fjols som trener, sist men ikke minst så måtte de ty til ulovlige midler for å komme seg til mesterskapet. Det hadde bare vært så så typisk om de gikk videre nå.

Lenke til kommentar

Frankrike og Mexico går videre her. Sør Afrika er hjemmenasjon men det holder ikke. Og Uruguay er ikke bra nok bakover. Frankrike og Mexico er favoritter og bør gå videre fra denne gruppa

 

Dette er laget jeg tror Domenech stiller med for Franrkike:

 

Lloris

 

Sagna, Gallas, Abidal, Evra

 

Gourcuff, Toulalan, A. Diarra

 

Ribery, Gignac, Malouda

 

Dette laget bør gå videre fra gruppespillet.

Lenke til kommentar

Ja er enig i det. Men Domenech tar de som er best i form. SÅ er det ikke det beste forholdet mellom Domenech og Benzema heller. Men med den pris lappen Real Madrid kjøpte han får bør han være med.

 

Domenech er ferdig uansett etter VM og da tar Blanc over. En trener jeg liker veldig godt og har gjort mye bra med Bourdeaux.

 

Er ganske sikker på at Gourcuff går til en større klubb etter VM.

Lenke til kommentar

Frankrike har endelig kvittet seg med den forrige generasjonen som var den beste de har fostret, men som trengte å bli skiftet ut, og vil få igjen for det. Nå har de unge, spennende spillere som Lloris, Gignac og ikke minst Gourcuff, og jeg tror dette franske laget vil ta seg greit videre.

 

Bak Frankrike er det ganske jevnt, med alltid spennende Mexico, et Uruguay som ser bedre ut enn på lenge og hjemmelaget Sør-Afrika. Jeg tror Uruguay trekker det lengste strået av disse tre.

Lenke til kommentar

Kanskje dette er dødens gruppe? Det er hvertfall den gruppa der jeg minst kan se hvem som går videre. Tror alle lagene har en mulighet til å ende på alle plassene. Uruguay har noe spennende på gang med trioen Lodeiro, Suarez, Forlan, de kommer til å være gode offensivt. Vil muligens tippe de som gruppevinner. Mexico er umulige å forstå seg på ut ifra treningskampene. De har likevel en godt balansert tropp, med Vela og "Chicharito" som kan få sine gjennombrudd. Tipper dermed også Mexico videre. Da står jeg igjen med Frankrike da, noe rart, ettersom jeg har stortroa på Gourcuff. De har dessuten et godt lag som faktisk også kan vinne hele VM. Tror likevel det vil bli noen skuffende franskmenn, siden denne gruppa er mye tøffere enn den ser ut. Uruguay og Mexico er ikke de helt store navnene enda, men de har noe veldig bra på gang. Sør-Afrika er siste wild card i denne gruppa og kan også ende hvor som helst. Alle vet at hjemmebanefordelen er viktig, som f.eks i VM 2002(med litt dommerhjelp muligens). Modise har jo blitt trukket fram som mulig joker, samt at Pienaar virkelig kan vise seg fram her i VM på hjemmebane.

 

Ufattelig vanskelig å spå denne gruppa, som like gjerne kan ende omvendt av den rekkefølgen jeg sa. Uruguay-Frankrike er kanskje for meg gruppespillets mest spennende kamp, hvor vi kan få en del svar på hvordan denne gruppen ender. Gleder meg veldig nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...