Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske enkelt vise virkeligheten? ønsker du å ha et romantisert bilde fortalt av pressen kanskje?

 

Nei, men det oppfattes skjelden eller aldri som en seriøs debatteknikk å kun legge ut bilder uten å nevne et eneste ord i tillegg. At palestinere daglig diskrimineres og utsettes for uverdig behandling er forøvrig en kjent sak! Selv Israels president Shimon Peres har for lengst innrømmet at israelske arabere diskrimineres i arbeidslivet.

Lenke til kommentar

Og eventuelt alle de som er så evneveike at de ikke klarer å skille mellom jøder generelt, og staten israel ;)

 

Er ikke Israel en jødisk stat hvor de av jødisk herkomst automatisk får rett til borgerskap? er ikke Israel av og for jøder? vil du kanskje si at Iran ikke er muslimsk?

 

Israel er på alle måter representativ for internasjonal jødedom.

Iran er muslimsk, men Iran representerer ikke internasjonal islam. På samme måte representerer ikke Israel internasjonal jødedom, selv om det bor et flertall av jøder der. Verdens jøder støtter ikke nødvendigvis Israels handlinger. Selv langt i fra alle israelske jøder støtter dem.

Under 40% av verdens jøder bor i Israel, i følge wikipedia.

Lenke til kommentar

For en gangs skyld er jeg enig med deg. har også gått inn på dette selv, men det later til å være en svært utbredt holdning at Israel generelt representerer jøder. Kan jo ha noe med at det finnes så mange arabiske/muslimske land mens Israel er det eneste landet der mesteparten av befolkningen er jøder.

Lenke til kommentar

Og eventuelt alle de som er så evneveike at de ikke klarer å skille mellom jøder generelt, og staten israel ;)

 

Er ikke Israel en jødisk stat hvor de av jødisk herkomst automatisk får rett til borgerskap? er ikke Israel av og for jøder? vil du kanskje si at Iran ikke er muslimsk?

 

Og er Iran representativt for alle muslimer? Selvfølgelig ikke. Israel er ikke representativt for alle jøder på noen måte.

Lenke til kommentar

Støtter nok alldri Isreal kan ikke fatte at de driver på som de gjør der nede. Virker som om alle bortsett fra jødene som tok lærdom fra WW2 :dontgetit:

 

Svært godt sagt! Jeg har selv påpekt flere ganger at Israel er det landet som i dag driver på mest mulig likt Nazi-Tyskland, men ingen sier seg vist enige. Men om ikke Gazastripens issolasjon ligner gettoene nazistene tvang jødene til å bo i og hvis ikke arrestasjonene av uttallige palestinere samt ødeleggelsen av uttallig, palestinsk infastruktur ligner hendelsene under Krystallnatten, hva ligner det da?

 

Nazi? Hva sier du om de Jøde-fritt område? F.eksempel Betlehem. Når jeg skulle inn dit fikk ikke jøder jeg kjente lov til å være med inn. Og at du sammenlikner Israel med nazi-tyskland er så latterlig at du aner ikke. ;)

Lenke til kommentar

Israel skulle vært utryddet for alt det dem har gjort/gjør.

 

Det var vel også en grunn til at Hitler ville utrydde alle jødene?

 

Man trenger kun å bruke søkeordene "israel bomber" så får man dette.

 

Skjønner ikke meg ikke på trådstarteren og hans "På tide å støtte Israel". Hvorfor skal vi støtte dem? Har det skjedd så mye vondt med dem i forhold til hva som har skjedd med alle andre land som har tatt skade fra f.eks Israel? Nei.

 

Så er det bra klart at du ikke vet hjvordan situasjonen er i midtøsten, ;)

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...