Gå til innhold

Angrepet av politihund for å ha kjørt moped


Anbefalte innlegg

Hei

 

En jeg vet om ble angrepet av en politihund uten å ha gjort noe alvroligt

på forhånd etter som det jeg er blitt fortalt.

 

Han og en kompis gikk i et bolig område på natterstid da politiet sendte hunden

på dem. Han ene fikk løpt unna mens han andre ble lagt i bakken av politihunden og ble bitt

stygt.

 

Jeg så ikke dette selv men har fått høre at de var mistenkt for mopedkjøring noe han

en gang ikke har. Det politiet så gjorde var å kjøre han i håndgjern til

legevakta for å bli sydd, også skal de ha kjørt han rett hjem.

 

Han ble jo ikke engang arrestert så da vriker jo heller ikke som at det er bitt gjort noe

alvorligt heller. Og hvoror løp ikke politiet etter dem selv?

Jeg mener at vis mann ikke har gjort noe alvorlig så har dem heller ikke

rett til å sende løs en hund sånn.

 

Han ble rett og slett skambitt og kan jo heller ikke jobbe på grunn av yrke hans.

Som sagt dette har jeg bare blitt fortalt men jeg har selv sett armen hans.

Endret av Simon Aldra
Tråd flyttet til oppslagstavlen av moderator.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Ikke veit jeg, men her høres det ut som et overgrep fra politiet sin side.

Han kameraten din burde dra til lege og få skadene fotografert. Deretter eventuelt ta kontakt med advokat og vurdere om saken kan anmeldes eller noe.

Lenke til kommentar

Berre eit lite sidespørsmål:

Kor ofte og i kva grad bruker politiet hundepartrulje der hunden blir slept laus?

 

Så eg får litt følelse av at anten så prøvde kompisen din i stikke av på ein slik måte at det var veldig mistenksomt, eller så leita politiet etter noko meir alvorleg og kompisen din havna uheldigvis rett oppi heile situasjonen.

Tviler på at ulovleg mopedkjøring er alvorleg nok reapportering til å sende ut hundepatruljer med fri hund.

 

 

 

Når det gjeld skade påført av hunder så vil nok politihunder ikkje gå under vanlige regler då politihund i tjeneste er faktisk offentleg tjenestemann og har rettigheiter ut frå det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Men forsatt så er vel ikke dette noe å sende hunder for?
Et alternativ var jo å skyte ham i ryggen da han stakk av. Synes du det ville vært bedre?
Ingen har da nevnt noe om å skyte? Løpe etter? Det må da finnes andre metoder å handle med folker som er under rus?
Jeg nevner det. Er det ikke en legitim måte å stoppe kriminelle som stikker av?
Lenke til kommentar
Men forsatt så er vel ikke dette noe å sende hunder for?
Et alternativ var jo å skyte ham i ryggen da han stakk av. Synes du det ville vært bedre?
Ingen har da nevnt noe om å skyte? Løpe etter? Det må da finnes andre metoder å handle med folker som er under rus?
Jeg nevner det. Er det ikke en legitim måte å stoppe kriminelle som stikker av?

Det er muligens legitimt i enkelte Law-and-order-fikserte stater i USA, men i Norge er det normalt ikke legitimt, nei. I ekstraordinære omstendigheter, som om det er en selvmordsbomber, eller om den som løper er på vei til å knivstikke noen.

 

Men å skyte noen i ryggen fordi de flykter er på ingen måte en akseptert metode i norsk politi, jeg tror ikke det er det i noen europeisk politistyrke.

Lenke til kommentar
Men forsatt så er vel ikke dette noe å sende hunder for?
Et alternativ var jo å skyte ham i ryggen da han stakk av. Synes du det ville vært bedre?
Ingen har da nevnt noe om å skyte? Løpe etter? Det må da finnes andre metoder å handle med folker som er under rus?
Jeg nevner det. Er det ikke en legitim måte å stoppe kriminelle som stikker av?

Nei. Det er aldri legitimt å skyte noen som stikker av.

 

Men forsatt så er vel ikke dette noe å sende hunder for?
Et alternativ var jo å skyte ham i ryggen da han stakk av. Synes du det ville vært bedre?
Ingen har da nevnt noe om å skyte? Løpe etter? Det må da finnes andre metoder å handle med folker som er under rus?
Jeg nevner det. Er det ikke en legitim måte å stoppe kriminelle som stikker av?

Det er muligens legitimt i enkelte Law-and-order-fikserte stater i USA, men i Norge er det normalt ikke legitimt, nei. I ekstraordinære omstendigheter, som om det er en selvmordsbomber, eller om den som løper er på vei til å knivstikke noen.

Hvis det er noen som løper for å knivstikke noen, eller for å komme i posisjon til å fyre av en bombe, så skyter man ikke noen som flykter. Det finnes ingen ekstraordinære omstendigheter som lovliggjør å skyte noen som flykter. Det finnes derimot grunner til å skyte noen som er på vei bort fra deg, nødverge hjemler også å beskytte andre enn deg selv.

 

Ellers har jeg faktisk vanskelig for å tro at selv "law and order-fikerte" stater i USA aksepterer å skyte flyktende forbrytere i ryggen.

Men jeg har tatt feil før.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...