Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva mener DU om gutter på scooter?


Anbefalte innlegg

Synes det ser dumt ut, spesielt med MENN på scooter. Men et fremkomstmiddel er et fremkomstmiddel, ser dummere ut å GÅ på jobb/skole/til venner osv. :whistle:

 

Egentlig ser jo scootere teite ut i seg selv, men scootere kler gjerne jenter litt bedre.

Haha, nå har jeg hørt det også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ein kompis som har skuter, meget behaglig å ha i byen, bare å gje gass. Det samme med oppbevaring, uvurderlig om du skal ha med deg noko.

Hadde sjølv ein Crossmoped dei 2 åra eg hadde nopedlappen. Bur på bygda, og den var eit ganske sjukt trimsett på (25Hk iflg. selger, men tipper 15-20 reelle Hk), som gjekk nokon sjukt. Men endte med at eg blei stoppa og fekk i overkant av 5k i bot og visning...

Meeen, hadde eg skulle valgt på nytt, og hatt noko som var heilt potte orginalt, ville eg nok valgt ein skuter om eg hadde budd i ein litt større by :)

(Er eit møst å ha trimma cross her eg bur, nyttar ikkje å kjøre i 10-15km/t oppover bakkane :thumbdown: )

Lenke til kommentar

Min Kina-scooter gikk i opptil 80 km/t i bratte oppover. :new_woot: I den første motoren jeg hadde med effektanlegg.. I den andre motoren jeg hadde med effektanlegg dro den i 60km/t både opp bakker og bortover og nedover. Litt morsomt, mistet liksom aldri effekt, men den ville heller ikke gå fortere grunnet en turtallssperre.

 

Begge motorene klarte jeg å kjøre i stykker på to sesonger grunnet mye hard kjøring, litt for mye jallamekk osv.

Lenke til kommentar

Bruker som regel mindre bensin på en scooter da mange har en tendens til å kjøre så høyt som mulig på girene på en moped. (ikke det at dem bruker så mye bensin fra før av da).

I følge boken " VEien til førekortet to- tre og fire-hjuls moped" Som jeg fikk på Wright Traffikkskole når jeg tok moped lappen står det på side 41:

 

Ulemper ved automatmoped:

- Større bensinforbruk enn girmopden.

Lenke til kommentar

en blodtrimma scooter drar btw no sykt fra blodtrimma mopoed:P sjekk video på youtube, er helt sykt

 

Kommer vel helt ann på hvordan de er trimmet.

 

Når jeg kjørte scooter under moped opplæringen fant jeg bare flere og flere punkter som tilsa at scooter = bøg. Kommer ikke på alle, men hvis jeg gjør det skal jeg skrive de opp :)

Lenke til kommentar

Scooter er ikke akuratt bøg med mindre du kjøper en rosa en.

Kjører ped nå jeg, men planer om å ha en scooter senere, av typen Aprilia SR50 Ditech..

 

 

De som syns scooter er bøg er bare usikre om de er homo eller hetero, så de må liksom "bevise det" til allemann at moped er for hetero.. haha

 

Bruker som regel mindre bensin på en scooter da mange har en tendens til å kjøre så høyt som mulig på girene på en moped. (ikke det at dem bruker så mye bensin fra før av da).

I følge boken " VEien til førekortet to- tre og fire-hjuls moped" Som jeg fikk på Wright Traffikkskole når jeg tok moped lappen står det på side 41:

 

Ulemper ved automatmoped:

- Større bensinforbruk enn girmopden.

 

Noe som er HELT feil.

Scooter har et mye mindre forbruk trimmet eller utrimmet. (sett at moped i samme klasse er trimmet / utrimmet også)

Lenke til kommentar

Er samma f hva folk kjører :D 4life på MopedPortalen har norges råeste scooter, noe som er mye tøffere enn en nedslitt TSX eller pimpa TMS ;)

 

Er samma f hva folk kjører :D 4life på MopedPortalen har norges råeste scooter, noe som er mye tøffere enn en nedslitt TSX eller pimpa TMS ;)

Lenke til kommentar

går org moped så dårlig i bakkene? min korea scooter går i 35-40 i bakkene:P

Det kan ha noko med drevinga å gjere, ikkje berre fordi at det er ein moped. Min orginale Derbi Senda Xtreme har 65 bakdrev og 11-12 i framdrev, og går i 50 i omtrent det som finns av bakkar, samtidigt er utan turtalsperre og kan kjøre i 60-70 på flata om det er svak nedover bakke. Personleg synes eg at mopedar går betre enn scootarar og atv'ar.

Lenke til kommentar

Jeg syns scooter er litt gay, særlig om du bor utafor storbyene. Er den skikkelig trimma og ser litt fin ut, er det det samme egentlig.

 

 

Det er jeg enig i. Hvis scooteren er trimma, bråker en del, er modifikasert en del, ser harry ut kanskje, så blir det noe annet

 

Eller, ingen gutter er gay på scooter, men det er ikke særlig, "kult" "tøft" for en gutt å kjøre en helt org scooter

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...