Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva mener DU om gutter på scooter?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Gilera runner, 07-modell, og jeg syns ikke det er teit. Jeg ser flere og flere gutter som bruker scooter nå og jeg bryr meg ikke i det hele tatt. Greit nok at det kan se litt kulere ut å ha beina ned på siden istedenfor å sitte i en litt klein sittestilling, men det er bare å ikke bry seg om det og knuse de andre mopedene i lyskryssdueller så går det bra. Gileraen går ikke så dårlig heller, kan greie rundt 90-95 på speedo hvis det er lite vind. Akkurat nå har jeg den originale clutchen og variatorrullene, siden jeg trodde det ville gi bedre akselerasjon (noe det egentlig ikke gjorde), men jeg tenker at jeg setter inne trim-clutch og noen lettere variatorruller slik at jeg kommer greit opp de mest heavy oppoverbakkene.. Med original clutch og variatorruller triller jeg såvidt forbi gående i en oppoverbakke (rimelig ekstrem den bakken, men uansett). :p

 

Kan også legge til at den har et effektannlegg montert, samt 13" hjul bak og 14" hjul foran for maks kjørekomfort. Kan til og med legge inn et bilde av sykkelen..

 

 

post-136745-1275036547,7698_thumb.jpg post-136745-1275036609,3081_thumb.jpg

 

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går den virkelig så dårlig i bakkene? min scooter som er orginal kjøp ny for 8000 klarer 30 i de bratte, 40 i de normale og nesten 50 i de slakke

Ja, jeg hadde rundt 16 km/t ( følte meg rimelig teit :p ), men den bakken er ganske så ekstrem, og grunnen til at den går så dårlig er at turtallet synker ned til rundt 5000 hvor scooteren går ufattelig dårlig.. Hvis jeg bare bytter clutch og variatorruller skal det nok gå så det suser.

Lenke til kommentar

Huf det er tregt:( vil scootern min gå dårligere i bakker om jeg fjerner variatorringen?

 

 

Just for feun kjørte jeg ned denne bakken nå:

656419.jpeg

 

 

og jeg startet på bunnen av bakken uten å gi fart og scootern gikk rett inn i 30. skjønner ikke at din går så dårlig

Scooteren vil ikke gå dårlig hvis du fjerner variatorringen, tvert imot. Dette gjelder som trim.

 

Angående den bakken så er det litt vanskelig å se akkurat hvor bratt den er, men den bakken jeg mener er styggbratt, akkurat bratt nok til at scooteren min faller litt for langt ned i turtall og går dårlig.. Hadde den vært ikke fullt så bratt hadde jeg klart den lett. Og siden bakken er så bratt må jeg kjøre en liten omvei for å komme meg til skolen. :p

Lenke til kommentar

Kan så være, og jeg kan være helt enig at de er bedre originalt siden de bruker variator som gjør de utrolig mye sterkere i forhold til en moped i f.eks oppoverbakker. Så der er det ingenting å utsette på, men det bare ser så forferdelig rart og unaturlig ut her på bygda. I Oslo er det helt forståelig mtp. at man gasser og bremser mye etc...

 

Så som sagt, det handler mye om hvor det er hen. Forferdelig upraktisk er det her, hvor både jeg og dvardsen bor, mtp. at det er mange grusveier, dårlige veier. Har selv kjørt sammen med scooter på min moped, og der ser du klart hvem som er best og kjøre på grus. Men som sagt, til bare asfalt og bykjøring er sikkert dette et godt valg!

Siterer med seg selv fra et tidligere innlegg om hvorvidt SpeedFight 2 er en "guttescooter"...

 

EDIT: Støtter spetwolf fullt!

Endret av OleEdvard09
Lenke til kommentar

det er en koreansk scooter som stammer fra konkursbo:) betalte 8000 kroner:)

 

hyosung sf 50

 

22208581_1.jpg

 

finnes også i rally versjon:

hyosung-rally-50_2fa2b33065fedb8ad3b27ed98b326676.jpg

 

 

 

eneste problem med serien er at tanken ruster fort men et bensinfilter gjør susen:) skal ha ha billigscooter er den et trygt godt kjøp:) hvis du skal ha ny. men finnes mange gode kjente merker brukt da til ca samma pris:)

 

jeg valgte å kjøpe ny pga da vet jeg den ikke er tuklet med.

 

Merket hører kanskje som en kina drittscooter men denne er mye bedre en de 4 takterne som er fra kina. hyosung er en 30 år gammel bedrift som lager motorsykler hovedsaklig:)

 

 

hyosung sf50 er en 2 takter:) liker grillen forran lykta

 

 

edit: deler er ikke enkle å få tak i i norge men får kjøpt deler fra utlandet om det trengs

 

edit 2: Liker at dekkene er store på scootern:) bedre stabilitet og syklen er ikke liten

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Svært få folk som ser scooter som gay, helt normalt her jeg bor ihvertfall.

Veldig greit framkomst middel, slipper å stresse med giring n stuff.

 

Hvis du ikke klarer å gire så har du ikke noe å gjøre i trafikken:p Det er den enkleste operasjonen i verden: Clutch inn > gir opp/ned > Clutch ut... Voila!

 

Jeg liker ikke scootere pga. dårlige kjøreegenskaper, men jeg sammenlingner jo mot lett mc da. Utover kjøreegenskapene og slikt så har jeg ikke noe spesielt imot scootere - jeg dømmer ikke en for å være homo pga valg av kjøretøy, hva har det å si på hvilket kjønn man foretrekker? :D Praktisk med oppbevaringsrom da, for all del, men det kan man jo faktisk sette på en cross/supermotard moped også.

 

Men det værste som finnes innen 50 kubikk klassen er liggemopederlaugh.gif Har hendt at jeg begynner å le for meg selv når jeg ser dem lener seg fremover tanken for å minske "luftmotstanden" og motoren hyler men de går nesten ikke fremover, haha:tease: Man får ikke bruk for helkåpene før man runder 70-80 så det er bare tull :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svært få folk som ser scooter som gay, helt normalt her jeg bor ihvertfall.

Veldig greit framkomst middel, slipper å stresse med giring n stuff.

 

Hvis du ikke klarer å gire så har du ikke noe å gjøre i trafikken:p Det er den enkleste operasjonen i verden: Clutch inn > gir opp/ned > Clutch ut... Voila!

 

Jeg liker ikke scootere pga. dårlige kjøreegenskaper, men jeg sammenlingner jo mot lett mc da. Utover kjøreegenskapene og slikt så har jeg ikke noe spesielt imot scootere - jeg dømmer ikke en for å være homo pga valg av kjøretøy, hva har det å si på hvilket kjønn man foretrekker? :D Praktisk med oppbevaringsrom da, for all del, men det kan man jo faktisk sette på en cross/supermotard moped også.

 

Men det værste som finnes innen 50 kubikk klassen er liggemopederlaugh.gif Har hendt at jeg begynner å le for meg selv når jeg ser dem lener seg fremover tanken for å minske "luftmotstanden" og motoren hyler men de går nesten ikke fremover, haha:tease: Man får ikke bruk for helkåpene før man runder 70-80 så det er bare tull :D

 

Det er derimot lite fett å måtte gire 5 ganger på rundt 6 sekunder, det er bare bortkasta. Mye deiligere med scooter. Jeg kan sikkert gå en tur på stylter, men det er unødvendig.

 

Og det ser rimelig jævlig ut med en oppbevaringsboks på en moped.

Lenke til kommentar

Svært få folk som ser scooter som gay, helt normalt her jeg bor ihvertfall.

Veldig greit framkomst middel, slipper å stresse med giring n stuff.

 

Hvis du ikke klarer å gire så har du ikke noe å gjøre i trafikken:p Det er den enkleste operasjonen i verden: Clutch inn > gir opp/ned > Clutch ut... Voila!

 

Jeg liker ikke scootere pga. dårlige kjøreegenskaper, men jeg sammenlingner jo mot lett mc da. Utover kjøreegenskapene og slikt så har jeg ikke noe spesielt imot scootere - jeg dømmer ikke en for å være homo pga valg av kjøretøy, hva har det å si på hvilket kjønn man foretrekker? :D Praktisk med oppbevaringsrom da, for all del, men det kan man jo faktisk sette på en cross/supermotard moped også.

 

Men det værste som finnes innen 50 kubikk klassen er liggemopederlaugh.gif Har hendt at jeg begynner å le for meg selv når jeg ser dem lener seg fremover tanken for å minske "luftmotstanden" og motoren hyler men de går nesten ikke fremover, haha:tease: Man får ikke bruk for helkåpene før man runder 70-80 så det er bare tull :D

 

Sa ikke at det var vanskelig :) Sa at man slapp å stresse med det, vi er en gjeng med late jævler. Og det å slippe å gjøre noe tilfaller mange.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...