Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Med to-delingen av nettverk fikk jeg problemer med oppsett på enkelte telefoner, og måtte styre på for å få det til å virke. Men det ordnet seg da jeg skiftet fra OneCall til en annen leverandør. Synd, for jeg var ellers veldig godt fornøyd med OneCall.

 

Et knep jeg brukte når jeg hadde OneCal, og som kanskje fortsatt fungerer er å velge nettverk manuelt på telefonen. Altså velg Telenor, så slipper du styret med at telefonen hele tiden bytter mellom Network Norway og Telenor!

Endret av Kveldsro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hatt tlf noen mnd nå og slitt med dårlig batteritid som alle andre...

Nå i ferien valgte jeg å oppdatere timescape manuelt, og skrudde av datatrafikk.

Da ble batteritiden over dobbelt så lang!

Og nå har jeg på datatrafikk, men fortsatt timescape på manuell, og batteriet holder heeeele dagen, selv ved bruk av nettleser, musikk, kamera, mange sms osv.

 

Jeg begynner å mistene at timecape er et gedigent betterisluk!

Lenke til kommentar

Installerte Juice Defender (igjen), og lot den bare "installere" seg selv og ikke gjøre noe mer enn det. Batteritiden ble sykt mye bedre! Snakk om en 3 - 4 ganger så lang batterilevetid :ohmy: Skal sies at jeg også har slått av alt som kan slåes av i den widgeten som man skrur av og på wifi, 3G, GPS osv. Før hadde jeg kun wifi og 3G avslått når jeg ikke brukte dem

Lenke til kommentar

hallo hallo...

 

Vurderer å kjøpe meg x10, men har et par spørsmål. Hva er egentlig forskjellen på x10 mini og x10? Er det bare størrelsen? Er det veldig stor forskjell mellom de?

 

Så i avisen idag at mini versjoen ligger på 999 med mitt abb(Djuice phone 175), får man det billigere noen sted? Hva betalte dere? =)

 

(ikke skyt meg for å ikke ha lest igjenom 20 sider:p)

Lenke til kommentar

hallo hallo...

 

Vurderer å kjøpe meg x10, men har et par spørsmål. Hva er egentlig forskjellen på x10 mini og x10? Er det bare størrelsen? Er det veldig stor forskjell mellom de?

 

Så i avisen idag at mini versjoen ligger på 999 med mitt abb(Djuice phone 175), får man det billigere noen sted? Hva betalte dere? =)

 

(ikke skyt meg for å ikke ha lest igjenom 20 sider:p)

har du ikke lest hele tråden?!?!

 

neida, bare tuller. mini pro er litt større en mini og litt tykkere, grunnen er at mini pro har ett utskyvbart qwerty-tastatur, mens på mini skriver du på touch-skjerm

Endret av 3rl3nd
Lenke til kommentar

Forskjellen på std og mini er primært kamera og skjermstørrelse. Mini er knapt egnet til å surfe med, mens std sikkert duger brukbart.

Mini får du for hadde de for 1 + 75/mnd på Elkjøp.

 

takktakk.. Leste litt på amobil.no og ble veldig klokere.. Stod hvertfall i avisen idag at de hadde den for 1000.. Men fant den for 1 kr flere steder så det var jo flott..

 

Er det noen forskjell på mini og mini pro untatt tastaturet?

Lenke til kommentar

Forskjellen på std og mini er primært kamera og skjermstørrelse. Mini er knapt egnet til å surfe med, mens std sikkert duger brukbart.

Mini får du for hadde de for 1 + 75/mnd på Elkjøp.

 

takktakk.. Leste litt på amobil.no og ble veldig klokere.. Stod hvertfall i avisen idag at de hadde den for 1000.. Men fant den for 1 kr flere steder så det var jo flott..

 

Er det noen forskjell på mini og mini pro untatt tastaturet?

Nei etter hva jeg skjønner så er forskjellene det fysiske tastaturet, litt litt noen mm større og noe tyngre (pro), og SAR verdien (ikke det at jeg ser hva det har for no å si)

 

Sak nr to er musikkspillern. Den spiller god lyd, men jeg vil jo gjerne lage spillelister og sånt da. Finnes noen nedlastbar god spiller med flere valg når man bruker telefonen?

 

http://androidandme.com/2010/04/applications/btunes-a-worthy-ipod-look-alike-mp3-player-for-android/

 

Ingen fler noen erfaringer/anbefalinger med god musikkspiller?..

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har akkuratt kjøpt meg X10 mini, og har prøvd facebook gjennom tlf og lurer da på hvordan jeg får chatta med venner? jeg får åpnet chatte vinduet og skrevet, men jeg får ikke sendt den, eller tykket på "enter".

Er det ikke mulig å chatte? føler jeg har testet ut alt!

 

Mvh

 

Kristoffer

Lenke til kommentar

Var i lefdal og der kunne man kjøpe telefonen til 1000kr inkludert 12mnd abb fra telenor.

kjøpte min også på lefdal. der fikk jeg den med netcom og det kostet 195 kr for mobilen :D

 

har et problem..... når jeg skal åpne en MMS så kommer det en melding som sier "kan ikke laste ned melding. kontroller MMS-innstillninger" hvordan gjør jeg dette?

 

Jeg får samme melding fordi jeg har kuttet av all datatrafikk (GSM/3G) og får en inngående MMS. Da må jeg først slå på datatrafikk før jeg får lastet ned. Jeg bruker HTC Hero, men antar at det er samme greia med x10 mini.

Lenke til kommentar

Har fått opp en koffertlignende sak oppe i venstre hjørne av min x10 mini. Noen som kan forklare hva dette er?

 

Dra ned statusskjermen og se, da vel? :) Bare trykk på den blå linjen og dra den ned.

 

 

He, he:-). Fint med forum som dette for oss som er helt grønne:-).

Lenke til kommentar

Men noen issues jeg ikke har funnet svaret på, eller som er blitt besvart her..

 

Hvordan får man bort de forhåndsinstilte appsene?

- Mine Sider (telenor, ikke noe for meg siden jeg har netcom)

- NeoReader

- Roller Coaster

- Creatouch

- Peggle

- CA Gold Rush

- GetWimp

- Dagbladet og VG

Ikke mulig å gjøre det via applikasjonsmenyen, får bare mulighet til å fjerne bufferen. Heller ikke i rediger ikoner kan de slettes, bare flyttes. Og de er jo totalt ubrukelige :S

Har installert systemet på nytt og de var der fortsatt :(

 

Og her er svaret fra Sony Ericsson ang de forhåndsinnstallerte app'sene :S

"

MyPhone Fun & Downloads Update Service

Hei Denniz!

 

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Contact Center.

 

Tyvärr går det icke att fjerne pre-installerade applikationer. Vi beklagar eventuella problem som detta orsakar.

 

Med vennlig hilsen

/Jonas

Sony Ericsson Contact Center

 

E-mail: [email protected]

Web: www.sonyericsson.no

Telefon: 815 00 840 "

 

Bare dette gjør jo at sjarmen med X10 mini pro falt skikkelig :S

Endret av Denniz84
Lenke til kommentar

Tyvärr går det icke att fjerne pre-installerade applikationer. Vi beklagar eventuella problem som detta orsakar.

Bare dette gjør jo at sjarmen med X10 mini pro falt skikkelig.

 

Det finnes jo alt en oppskrift på hvordan man legger siste Android (2.1) på X10 standardversjon.

Ingen grunn til at dette ikke skal bli mulig å "roote" på mini eller mini pro også. Tipper vi snakker om få uker.

Lenke til kommentar

Tyvärr går det icke att fjerne pre-installerade applikationer. Vi beklagar eventuella problem som detta orsakar.

Bare dette gjør jo at sjarmen med X10 mini pro falt skikkelig.

 

Det finnes jo alt en oppskrift på hvordan man legger siste Android (2.1) på X10 standardversjon.

Ingen grunn til at dette ikke skal bli mulig å "roote" på mini eller mini pro også. Tipper vi snakker om få uker.

 

Root er mulig nå:root mini pro og mini

Lenke til kommentar

Det er det samme som å jailbreake en iPhone, du overkjører det produsenten har lagt inn og får full kontroll på telefonen. Ikke alle produsenter som er like glad i dette.

 

"Jailbreaking is a process that allows iPad, iPhone and iPod Touch users to run third-party unsigned code on their devices by unlocking the operating system and allowing the user root access."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...