Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Minnekort

*Er det mulig å "organisere" det som ligger på minnekortet? Feks. flytte bilder, musikk etc FRA minnekort TIL telefonminne og omvendt ? *Og opprette mapper ?

 

Kamera

*Hvordan slår man av kameralydene ?

 

Annet

* Hvordan vet jeg om et program kjører i bakgrunnen?

* Jeg er ikke så interessert i at program som evt kjører i bakgrunnen er på nettet og suger penger. Hvordan unngår jeg dette? Har prøvd å slå av "roaming" og "datatrafikk", men da kan ikke jeg motta mms.....

 

 

For å slå av kamera lyd, gå inn på kamera, trykk på ruteknappen på telefonen for å finne avanserte innstillinger , så lukkerlyd, velg AV.

 

Task manager kill, hjelper me å stenge program så kjører i bakgrunnen. program du finner på AstraleEffect via markedet.

 

Ruteknappen? :blush: Jeg prøvde menyknappen. men da får ikkje jeg fram noe.

 

Da får jeg prøve Task manager kill :) Thanks.

Men kan noen forklare meg når jeg trenger å ha på "roaming"? Og egentlig litt om "datatrafikk" ? Nå har jeg av roaming og på datatrafikk - da får jeg til å sende/motta MMS. For når jeg slår av begge funker ikke MMS. Men selv om jeg har slått av roaming står der en "R" over dekning-symbolet, og står ikke den for roaming? :innocent:

 

 

Rutete tasten te venstre ja :)me å trykke på den så ska du få opp avanserte innstillinger..

 

E forskjellige av task manager, bare å prøve de ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X10 mini pro. Har ikke sjekket om det har kommet ny oppdatering siste dagene, men var oppdatert for 2-3 uker siden.

 

 

Nå bruker eg jo sjøl X10i å ikke mini pro.. om det e så stor forskjell der vet eg ikke. vet iallefall det at eg har tatt lyd av når telefonen var ny, uten å oppdatert i forveien.

Lenke til kommentar

Men kan noen forklare meg når jeg trenger å ha på "roaming"? Og egentlig litt om "datatrafikk" ? Nå har jeg av roaming og på datatrafikk - da får jeg til å sende/motta MMS. For når jeg slår av begge funker ikke MMS. Men selv om jeg har slått av roaming står der en "R" over dekning-symbolet, og står ikke den for roaming? :innocent:

 

Nei, du trenger ikke ha på roaming. Datatrafikk må selvfølgelig være aktivert.

Lenke til kommentar

X10 mini pro. Har ikke sjekket om det har kommet ny oppdatering siste dagene, men var oppdatert for 2-3 uker siden.

 

 

Nå bruker eg jo sjøl X10i å ikke mini pro.. om det e så stor forskjell der vet eg ikke. vet iallefall det at eg har tatt lyd av når telefonen var ny, uten å oppdatert i forveien.

Sjekket hvilken tråd du henger i? ;)

Lenke til kommentar

Men kan noen forklare meg når jeg trenger å ha på "roaming"? Og egentlig litt om "datatrafikk" ? Nå har jeg av roaming og på datatrafikk - da får jeg til å sende/motta MMS. For når jeg slår av begge funker ikke MMS. Men selv om jeg har slått av roaming står der en "R" over dekning-symbolet, og står ikke den for roaming? :innocent:

 

Nei, du trenger ikke ha på roaming. Datatrafikk må selvfølgelig være aktivert.

 

 

Må å må, må jo ikke ver aktivert datatrafikken om det blir brukt trådløst nett. men om ute å ikke tilgang te trådløst så e det jo greit å ha den på.

Lenke til kommentar

Men kan noen forklare meg når jeg trenger å ha på "roaming"? Og egentlig litt om "datatrafikk" ? Nå har jeg av roaming og på datatrafikk - da får jeg til å sende/motta MMS. For når jeg slår av begge funker ikke MMS. Men selv om jeg har slått av roaming står der en "R" over dekning-symbolet, og står ikke den for roaming? :innocent:

 

Nei, du trenger ikke ha på roaming. Datatrafikk må selvfølgelig være aktivert.

 

 

Må å må, må jo ikke ver aktivert datatrafikken om det blir brukt trådløst nett. men om ute å ikke tilgang te trådløst så e det jo greit å ha den på.

 

Så viss jeg har på datatrafikk - vil program som ligger i bakgrunnen da kunne bruke nettet? (uten wifi selvfølgelig)

Endret av klxm
Lenke til kommentar

Men kan noen forklare meg når jeg trenger å ha på "roaming"? Og egentlig litt om "datatrafikk" ? Nå har jeg av roaming og på datatrafikk - da får jeg til å sende/motta MMS. For når jeg slår av begge funker ikke MMS. Men selv om jeg har slått av roaming står der en "R" over dekning-symbolet, og står ikke den for roaming? :innocent:

 

Nei, du trenger ikke ha på roaming. Datatrafikk må selvfølgelig være aktivert.

 

 

Må å må, må jo ikke ver aktivert datatrafikken om det blir brukt trådløst nett. men om ute å ikke tilgang te trådløst så e det jo greit å ha den på.

 

Så viss jeg har på datatrafikk - vil program som ligger i bakgrunnen da kunne bruke nettet? (uten wifi selvfølgelig)

 

Regner me det ja. derfor har eg sjøl datatrafikken av mens eg kan bruke trådløst. men f.eks manager kill avslutter ting så kjører i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

X10 mini pro. Har ikke sjekket om det har kommet ny oppdatering siste dagene, men var oppdatert for 2-3 uker siden.

 

 

Nå bruker eg jo sjøl X10i å ikke mini pro.. om det e så stor forskjell der vet eg ikke. vet iallefall det at eg har tatt lyd av når telefonen var ny, uten å oppdatert i forveien.

Sjekket hvilken tråd du henger i? ;)

 

Hehe ja eg fekk det me meg etter eg hadde begynt å svare her inne at tråden var for mini pro. men tydeligvis så e det ikke samme innstillingene på begge de telefonene... men denne tråden har iallefall vert te hjelp om eg har feil telefon :p

Lenke til kommentar

Eneste som gjør at jeg ikke har kjøpt denne x10 mini ennå er at mange sier det fort blir riper i displayet. Stemmer dette godt eller er det bare noen som ikke behandler telefonen som en telefon?

 

Dette stemmer. Glasset er laget i plast, og jeg ville definitivt gått for skjermbeskyttelsesfolie. Det står en på fra fabrikken, og ved å klippe av en liten flik som brukes når den skal fjernes, holder denne folien en stund.Dessuten følger det med en folie i esken.

 

Nå kommer det jo alltid an på hvordan telefonen brukes, og hvordan den fraktes. Er den i selskap med mynter eller nøkler, ripes den opp med en gang, men man vil nok uansett kunne få riper uten ekstra beskyttelse.

Lenke til kommentar

Så viss jeg har på datatrafikk - vil program som ligger i bakgrunnen da kunne bruke nettet? (uten wifi selvfølgelig)

 

Ikke hvis du slår av bakgrunnsdata.

 

Eneste som gjør at jeg ikke har kjøpt denne x10 mini ennå er at mange sier det fort blir riper i displayet. Stemmer dette godt eller er det bare noen som ikke behandler telefonen som en telefon?

 

Blir fort riper om du ikke passer på hva du putter i samme lomme. Nøkler og småmynt er ikke akkurat det smarteste å legge sammen med mobilen.

Lenke til kommentar

Små mynter og nøkler har ikke noe og gjøre sammen med telefon det er sant og er heldigvis ikke heller tilfelle. Men godt en kan legge på en folie da siden jeg synes denne virker veldig bra, blir nok en sånn til dama regner jeg med som har en SE-C902 med ødelagt tastatur på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...