Gå til innhold

SE x10 mini - Liten og rask :D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min X10 Mini i ca 3 uker, og ladet 1 - 2 ganger pr. dag. Har vært meget skuffet over dette. I går skjedde det noe som fikk rødvinen til å sette seg i halsen: Det stod 95% igjen av batteriet på kvelden etter at den hadde vært st.by siden morgenen :thumbup: Det kan forhåpentligvis bety at batteriet har endelig satt seg der det skal være.

 

Men jeg har et par spørsmål:

På bargrafen som viser signalstyrke står det en R, som indikerer at Roaming er aktiv. Jeg har slått av all kommunikasjon med både datalinje og wifi. Likevel står R der kontinuerlig. Jeg trodde den skulle være der bare når man aktiverte roaming sammen med aktiv datalinje.

Er det andre som har dette, skal det være slik, og hvordan kan man evt. deaktivere denne?

 

Når jeg har lastet ned apps så hender det ofte at ikonet ikke legger seg på bildeflaten. Jeg avinnstallerer da denne appen igjen og antar at den ikk er kompatibel med X10 Mini. Er dette riktig? Hvordan kan man evt. finne frem ikonet til meny-flaten?

 

Samme her....R`n er der selv om roaming er avslått. Veit ikke hvorfor...spurte om det tidligere i tråden, men ingen som har svart.

 

Hvilken operatør har du?

Lenke til kommentar

Jeg har lett høyt og lavt etter informasjon om det går an å skifte bakgrunnsfarge. Selvsagt, jeg har fått med meg at det går an å skifte bakgrunnsbilde, men når jeg etc. går inn på innstillinger eller meldinger, blir bakgrunnsbildet erstattet med en blå theme. Er det mulig å forandre denne? Jeg har en øyesykdom som gjør at det er vanskelig å lese med denne blåfargen. Er storfornøyd med mobilen, og håper noen av dere har et lite tips, for jeg skulle helst ha likt å beholde denne mobilen :-)

 

Forresten, jeg har Xperia x10 mini pro.

Lenke til kommentar

Hva er normal levetid på batteriet på deres mini'er? Min dør etter en dags bruk, og da snakker vi 3-4 sms'er, et par samtaler på til sammen 4-5 minutter og ingen bruk av apps/nett. Er det urimelig å forvente mer, eller er dette vanlig? Nå lader jeg den hver natt, og da er den utladet til kvelden. Har installer Task killer, og rensker opp jevnlig så er ingen apps som stjeler batteri heller. Eneste forandringen jeg har gjort, er å installere ADWlauncher, er det den som sniker alt for mye batteri?

Lenke til kommentar

Dersom jeg ikke har misforstått skal CPU sove når telefonen ikke er i aktiv bruk. Hvis et eller annet program hindrer telefonen å sove tømmes batteriet på en dag.

Selv må jeg lade hver dag da jeg ikke har funnet hva som nekter CPU å sove. Prøvde å endre innstillingene på Netcounter, og slettet det til slutt uten at det hjalp. I følge BatteryHistory er meldinger aktive hele tiden, men jeg har ikke lyst til å fjerne Handcent SMS.

Lenke til kommentar

Rootet min nå, tok ~3 minutter.

 

Rootet min også men greide å bugge det til skikkelig. Slettet roadsync.apk med det resulatat at det nå kommer feilmeldinger og at det har blitt umulig å laste ned fra Marked.

Noen sjans for at du kan sende meg roadsync.apk? vil i så fall bli svært takknemlig.

Lenke til kommentar

Rootet min nå, tok ~3 minutter.

 

Rootet min også men greide å bugge det til skikkelig. Slettet roadsync.apk med det resulatat at det nå kommer feilmeldinger og at det har blitt umulig å laste ned fra Marked.

Noen sjans for at du kan sende meg roadsync.apk? vil i så fall bli svært takknemlig.

 

Er det ikke mulig å bare reinstallere firmwaren. Altså en reset med den nyeste oppdateringen?

Lenke til kommentar

Rootet min nå, tok ~3 minutter.

 

Rootet min også men greide å bugge det til skikkelig. Slettet roadsync.apk med det resulatat at det nå kommer feilmeldinger og at det har blitt umulig å laste ned fra Marked.

Noen sjans for at du kan sende meg roadsync.apk? vil i så fall bli svært takknemlig.

 

Hjertelig mange takk! Sparer meg for en tung tur til Lefdal :)

Lenke til kommentar

Rootet min nå, tok ~3 minutter.

 

Rootet min også men greide å bugge det til skikkelig. Slettet roadsync.apk med det resulatat at det nå kommer feilmeldinger og at det har blitt umulig å laste ned fra Marked.

Noen sjans for at du kan sende meg roadsync.apk? vil i så fall bli svært takknemlig.

 

Er det ikke mulig å bare reinstallere firmwaren. Altså en reset med den nyeste oppdateringen?

 

Mener du å resette minnekortet til fabrikkinstillinger fra menyen? det har jeg prøvd, men alle apps som er slettet er borte for godt.

Endret av Larrek
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min X10 Mini i ca 3 uker [...]

 

Men jeg har et par spørsmål:

På bargrafen som viser signalstyrke står det en R, som indikerer at Roaming er aktiv. Jeg har slått av all kommunikasjon med både datalinje og wifi. Likevel står R der kontinuerlig [...]

 

Samme her....R`n er der selv om roaming er avslått [...]

 

Hvilken operatør har du?

 

OneCall...og de bytter vel mellom Network Norway og Telenor, etter det jeg har fortått...

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min X10 Mini i ca 3 uker [...]

 

Men jeg har et par spørsmål:

På bargrafen som viser signalstyrke står det en R, som indikerer at Roaming er aktiv. Jeg har slått av all kommunikasjon med både datalinje og wifi. Likevel står R der kontinuerlig [...]

 

Samme her....R`n er der selv om roaming er avslått [...]

 

Hvilken operatør har du?

 

OneCall...og de bytter vel mellom Network Norway og Telenor, etter det jeg har fortått...

 

Roaming kommer av at du bruker nettet til telenor.

Lenke til kommentar

Er det noen som har opplevd problemer med Roadsync kalenderen? Jeg bruker Roadsync for å synkronisere mail og kalender mot Exchange-serveren på jobben, og etter at jeg har gjort det så flyttet så og si alle avtalene mine seg en dag frem i tid. Har sjekket at jeg har satt opp mobilen med +1 på tidsinstillinger, og har prøvd å google det. Fant bare et spørsmål fra en som hadde samme problem, men dataviz har ikke giddet å svare.

Lenke til kommentar

hva må jeg gjøre for å kunne bruke 3g på Pro?

jeg var på onacall som er min operatør sin hjemmeside og fant fram en slags kode

til x10 mini, altså ikke pro som jeg har for den hadde de ikke i listen.(er dette feilen?)

fikk noen meldiger og aktiverte noen instillinger, men jeg kommer fremdeles ikke på internett.

er det noe mere jeg må gjøre selv etter at alt dette er gjort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...