Gå til innhold

Hva ville Norge vært uten fremmedinnvandring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det også vil gavne deg og landet.

Hvis du med 'land' mener den norske stat; ja, muligens. Om du med 'land' mener det norske folk; NEI.

 

Jo fortere vi kvitter oss med multikulturalismen og fremmede innvandrere, jo bedre for det norske folk.

Innvandrerne forsvinner ikke uansett hvor mye du hater dem, da er det bedre å hjelpe dem med å lære dem norsk kultur, gi dem utdanning slik at de kan også få en jobb og være med på å bidra til å forme Norge på en positiv måte.

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på ungdomsskolen lå jeg greit foran i matte og spurte om jeg kunne gjøre noe litt mer utfordrende, men det hadde ikke læreren tid til for han måtte gi ekstra mye hjelp til de som lå dårlig an, han nektet t.o.m å gi meg boka så jeg kunne jobbe videre på egen hånd. [..]

 

Arbeiderpartiets skolepolitikk går ut på å dra de flinke ned, og de litt mindre flinke opp, så alle sammen ender opp på samme nivå. De hjelper de som er dumme som brød. De som kan takle mye mer avansert stoff lar de bare jobbe selv, mens de sitter der med så mye potensiale som bare svinner hen.[...]

 

De flinke elevene kunne lært seg derivasjon i 9nde klasse, men læreren holder de tilbake mens han desperat prøver å dytte de sliter videre i pensumet. Det er et ganske mange elever som er ofre av dette. De virkelige skoletaperne er de smarte. [..]

 

Hvordan har dette noe med ikke-vestlig innvandring å gjøre? Innvandrere med gjennomsnittlig lavere karakterer enn nordmenn vil dra nordmenn litt ned i kvikksanden for å få seg selv opp, sånn er det.

 

Ja, jeg har full forståelse at å nekte gode elever krevende oppgaver, samt dårlige elever en mer tilrettelagt undervisning skaper langt flere skoletapere. Tilpasset undervisning er faktisk en av mine hjertesaker innen skole/utdanning. :)

 

Jeg tror at om man lar det bli en mer tilrettelagt skole vil det medføre økt kunnskap for alle nivåer på tvers av samfunnsgruppe. Noe som igjen tilsier at innvandrere vil integreres langt bedre, få seg lettere jobb og bli skattebetalere som alle andre. Dog er mot-retorikken at langt flere vil bli mobbet. Bah.. :roll:

Lenke til kommentar

De dårlige elevene får jo evig mye hjelp, og det går på bekostning av de gode. Det at de gode ikke får noen utfordringer går ikke utover andre enn dem selv. Og det er jo sosialt akseptert som bare faen å få dårlige karakterer, det er jo derimot letter å bli kalt nerd, geek etc hvis man får gode karakterer. Denne stigmatiseringen fører til elitisme blant de gode elevene, som kanskje ikke er SÅ ille i forhold til det dritet vi har idag.

Lenke til kommentar
Jo fortere vi kvitter oss med multikulturalismen og fremmede innvandrere, jo bedre for det norske folk.
Jeg kan ikke skjønne at enkelte bruker "multikulturalisme" som om det var et skjellsord. Vet dere ikke hvor multikulturelt alt er idag?

 

-Språket du snakker er et resultat av utveksling av kultur mellom mange land.

-Klærne du har på deg har inspirasjon, materialer og produksjon i forskjellige land.

-Byggemetoder og enkelte av materialene for huset du er i kommer fra flere land.

-Har du bil bruker du teknologi og komponenter fra mange land.

-Matkulturen og ingrediensene i maten vi anser som norsk kommer fra flere kontinenter.

-Inspirasjonen til musikken du lytter på og instrumentene som brukes kommer fra flere kontinenter.

-Alle tekniske hjelpemidler vi er avhengige av er basert på oppfinnelser, materialer og produksjon fra en rekke land.

-PC-en du har forran deg er et mini forente nasjoner med teknologi, materialer og komponentproduksjon fra rundt hele kloden. Og du bruker den på det internasjonale multikulturelle internettet.

 

De som virkelig vil ta avstand fra multikultur bør ta på seg en skinnfell og finne seg en jordgamme i en øde dal. Om ikke er de skikkelige hyklere.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Innvandrerne forsvinner ikke uansett hvor mye du hater dem, da er det bedre å hjelpe dem med å lære dem norsk kultur, gi dem utdanning slik at de kan også få en jobb og være med på å bidra til å forme Norge på en positiv måte.
Beklager, det vil bety utryddelse av mitt eget folks egenart og er en ikke-mulighet.
Lenke til kommentar
Jo fortere vi kvitter oss med multikulturalismen og fremmede innvandrere, jo bedre for det norske folk.
Jeg kan ikke skjønne at enkelte bruker "multikulturalisme" som om det var et skjellsord. Vet dere ikke hvor multikulturelt alt er idag?
Med 'multikulturalisme' mener jeg et samfunn som presser to eller flere motstridende kulturer sammen med hverandre, noe som skjeldent fører til annet enn sosial uro og annen faenskap og er derfor fullt verdig til å bli brukt som et skjellsord.

 

Norsk kultur derimot, som historisk sett har tatt inspirasjon fra andre kulturer rundt omkring i Europa, er derfor ikke en "multikultur".

Lenke til kommentar
Jo fortere vi kvitter oss med multikulturalismen og fremmede innvandrere, jo bedre for det norske folk.
Jeg kan ikke skjønne at enkelte bruker "multikulturalisme" som om det var et skjellsord. Vet dere ikke hvor multikulturelt alt er idag?
Med 'multikulturalisme' mener jeg et samfunn som presser to eller flere motstridende kulturer sammen med hverandre, noe som skjeldent fører til annet enn sosial uro og annen faenskap og er derfor fullt verdig til å bli brukt som et skjellsord.

 

Norsk kultur derimot, som historisk sett har tatt inspirasjon fra andre kulturer rundt omkring i Europa, er derfor ikke en "multikultur".

 

 

USA's erfaring er at det er best å la innvandrerne integrere seg frivillig, uten press eller skyld med å respektere deres rett til å bli seg selv så lenge de ikke bryter lovene. Hvis innvandrere ikke får velferd fra staten og øsnker å bo i USA så må de integrere seg nok i arbeidsmarked godt nok til å støtte familiene sine. Det gjør de frivillig uten tvang og de fleste greier seg godt nok. Generellt så går det ikke bra å ordre andre til å akseptere nye verdier fra andre.

 

Det gjelder også å akseptere dem som ekte nordmenn når de har borgerskap, ikke kalle dem pakistansk etter etter 3 generasjoner har fått borgerskap. Det er hykleri å kreve at de akseptere norske vaner og verdier mens de ikke bli kallt nordmenn.

Lenke til kommentar

Hvorfor snakker du så mye om frihet i andre tråder, samtidig som du vil at Norge ikke skal tillate innvandrere fra ikke-vestlige land? Alle burde da kunne bestemme over seg selv og velge hvor i verden de vil bo?

 

Ok, så alle som VIL bo i Norge skal få lov?

- vi hadde blitt overfylt

- vi hadde ikke hatt muligheten til en velferdsstat pga alt for mange snyltere

- vi måtte ha bodd mye tettere

- revet ned skog for å bosette nye mennesker

- Norge hadde blitt enda mer forurenset

- Vi hadde blitt anonymisert i vårt eget land, og fått den samme bitre følelsen som indianerne i USA har

- Norsk hadde lenger ikke vært vårt nasjonalspråk ettersom vi var nå minoriteten.

- Vi måtte minst femdoblet veiene våre, som igjen går utover den norske natur

- Små idylliske naturperler med en eller to hytter vil bli overbebygd.

- Som en minoritet i vårt eget land vil vi ha lite makt i å avgjøre hvilket politisk parti som skal vinne valget

- Vår kultur og arv blir glemt.

- Vi blir belastet økonomisk

 

Og vips så er vi enda et overbefolket fattig drittland, og vi har ikke den minste kontroll over det.

Endret av thael
Lenke til kommentar
Hvorfor snakker du så mye om frihet i andre tråder, samtidig som du vil at Norge ikke skal tillate innvandrere fra ikke-vestlige land? Alle burde da kunne bestemme over seg selv og velge hvor i verden de vil bo?
Det er endel sigøynere som kunne tenkt seg å bo i leilieheten din og de ønsker også at du skal betale dem månedslønn for å bo der. Burde de ikke har frihet til å velge dette?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor snakker du så mye om frihet i andre tråder, samtidig som du vil at Norge ikke skal tillate innvandrere fra ikke-vestlige land?
Vennligst henvis til innlegget hvor jeg har sagt at jeg ønsker å utestenge noen fra det geografiske området som kalles 'Norge'. Jeg har tidligere i denne tråden gjort det klart at jeg ønsker å bekjempe fremmedinnvandring og flerkulturalisme med anarki (selv-regjering, frivillig samarbeid, fravær av påtvungent velferdsystem, osv.) og nasjonalisme (stolthet for sitt eget folkeslag og sin kultur).

 

Alle burde da kunne bestemme over seg selv og velge hvor i verden de vil bo?

Ja. På samme måte som alle burde få bestemme at deres egne penger ikke blir frastjålet og brukt på finansiering av storskalas fremmedinnvandring, militære diktaturer i den tredje verden og trygding av muslimske tibarnsmødre.
Lenke til kommentar

Du ønsker jo å bekjempe noens frihet til å bosette seg der de vil? Frihet for de hvite?

 

Hvorfor snakker du så mye om frihet i andre tråder, samtidig som du vil at Norge ikke skal tillate innvandrere fra ikke-vestlige land? Alle burde da kunne bestemme over seg selv og velge hvor i verden de vil bo?
Det er endel sigøynere som kunne tenkt seg å bo i leilieheten din og de ønsker også at du skal betale dem månedslønn for å bo der. Burde de ikke har frihet til å velge dette?

 

Jeg er ingen liberalist.

Lenke til kommentar

Du ønsker jo å bekjempe noens frihet til å bosette seg der de vil? Frihet for de hvite?

 

Synes du at vi har rett til å dra ned til Somalia og bosette oss der bare fordi vi har lyst?

Mens vi er der kan vi vel tvinge vår religion og kultur på somalierne, samt. kreve trygd og sosialhjelp uten å gi noe tilbake.

 

Er dette rettferdig mot det somaliske folket? Nei.

Da er det heller ikke rettferdig hvis det somaliske folket sammen med div. andre ikke-vestlige land gjør det mot Norge og andre europeiske land.

Lenke til kommentar

Alle bør ha rett til å erverve seg eiendom og bosette seg hvor som helst, men forutsetningen må være at man ikke kan kreve at andre skal bidra med noe. Enten må man klare seg på egenhånd eller inngå frivillige avtaler med andre. Kommer dette på plass er jeg for fri innvandring.

Lenke til kommentar

Du ønsker jo å bekjempe noens frihet til å bosette seg der de vil? Frihet for de hvite?

 

Synes du at vi har rett til å dra ned til Somalia og bosette oss der bare fordi vi har lyst?

Mens vi er der kan vi vel tvinge vår religion og kultur på somalierne, samt. kreve trygd og sosialhjelp uten å gi noe tilbake.

 

Er dette rettferdig mot det somaliske folket? Nei.

Da er det heller ikke rettferdig hvis det somaliske folket sammen med div. andre ikke-vestlige land gjør det mot Norge og andre europeiske land.

 

Jeg er ikke en liberalist. Jeg er ikke for helt fri innvandring.

Lenke til kommentar

USA's erfaring er at det er best å la innvandrerne integrere seg frivillig, uten press eller skyld med å respektere deres rett til å bli seg selv så lenge de ikke bryter lovene. Hvis innvandrere ikke får velferd fra staten og øsnker å bo i USA så må de integrere seg nok i arbeidsmarked godt nok til å støtte familiene sine. Det gjør de frivillig uten tvang og de fleste greier seg godt nok. Generellt så går det ikke bra å ordre andre til å akseptere nye verdier fra andre.

 

Det gjelder også å akseptere dem som ekte nordmenn når de har borgerskap, ikke kalle dem pakistansk etter etter 3 generasjoner har fått borgerskap. Det er hykleri å kreve at de akseptere norske vaner og verdier mens de ikke bli kallt nordmenn.

Du vet at USA har en svært begrenset innvandringspolitikk. Selv med gode evner er det vanskelig å komme seg inn i USA, og hvis du ikke har evner er det umulig. Dermed er det en del som kommer dit som ulovlige innvandre.

 

Men selv om USA har en bedre fungerende innvandringspolitikk, betyr ikke det at USA kan ta imot hvem som helst uten å få problemer. F.eks. ta en titt på byene i USA med majoriteten svarte, f.eks. Detroit. Det er ikke akkuratt beste byene i verden og det viser hvordan USA ville ha sett ut om svarte besto f.eks. 50% av befolkningen. Muslimer er vanskligere å integrere, fordi ikke bare er de svake økonomisk som svarte i USA, men svarte i USA har en ganske lik kultur og gruppene tolerer hverandre. Muslimer i Europa har en gansk ulik kultur og det er lite sosial kontakt mellom muslimer og nordmenn. Altså, det er ikke bare å kalle dem nordmenn.

 

Jeg tror faktisk at 793 har et poeng om at man bør ikke blande grupper som har veldig forskjellig kultur. Fordi da vil ikke de gruppene tolerere hverandre. Jeg mener også at innvandring bør være et netto bidrag, ellers vil de fort bli kritisert og dermed skape sosiale konflikter. Australia og New Zealand viser en god vei. Begge landene har et poengsystem som er lett å forstå og har du evner kan du komme inn. Da blir innvandrerene et netto bidrag og de som kommer er som oftest villige til å integrere seg og man kan faktisk danne et ordentlig multikulturelt samfunn.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...