Gå til innhold

Hva ville Norge vært uten fremmedinnvandring?


Anbefalte innlegg

Ikke-vestlige innvandrere som er i arbeid ligger på omlag 58%, altså over halvparten arbeider om mat tar bort barn/studenter, pensjonister, uføre og de som går på trygd.
Du argumenterer altså for at vi skal kaste ut 42%?

 

Du må venligst referere til der jeg har sagt at jeg vil kaste ut 42%.

Som skaperen bak svaret du referer til har jeg dog mislykket å finne det friske utsagnet du på uforklarligvis har funnet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

De sier selv at de bedriver vold og kriminalitet. I USA startet dette som en bitteliten minigjeng med er nå USA's største gjeng, hvorfor kan ikke dette skje i Norge?

Det amerikanske og norske samfunnet er vidt forskjellige når det kommer til fordeling av goder og kriminalitet. I USA er MS-13 nærmest en hær med soldater. Det er enorme mengder fattige og marginaliserte mennesker som blir med i disse gjengene. I Norge er det primært 1% gjenger som selv velger å stå utenfor samfunnets normer. Vi har systemer som fanger opp unge før de ender opp på en kriminell løpebane. I USA kaster de disse i fengsler hvor de læres opp til å være kriminelle.

 

Å påstå at MS-13 har samme grobunn for ekspansjon i Norge som i USA tyder på så latterlig manglende kunnskap om gjenger og kriminalitet generelt at jeg tror vi kan legge den diskusjonen død med engang.

 

Hvis det er snakk om at 10% blir tatt, og noen promille er kriminelle, da er det flere prosent som er kriminelle. Det er veldig mange.

 

Ingen har påstått at innvandrere blir tatt mer enn nordmenn. Hva snakker du om? Jeg kommenterte på at du antok at alle kriminelle handlinger førte til domfellelse, og utifra det bagatelliserte antall kriminelle.

Men det er jo rivende likegyldig for diskusjonen, siden forholdet etter all sannsynlighet er det samme for etniske nordmenn som for ikke-vestlige innvandrere. Altså at de slipper unna like ofte.

Det var du som trakk det inn, og nå sier du akkurat det samme som jeg sier. Hva driver du med?

 

Vi vet at det er dobbelt så mange innvandrerkriminelle per 1000 innvandrere enn det er etnisk norske kriminelle per 1000 etniske nordmenn. Det trakk du inn i diskusjonen. Hvorfor ser du ikke på dette som et problem?

 

 

Fra førsteklasse til syvendeklasse var jeg min skoles mest populære offer for mobbing. Tror du mobbing er noe muslimske barn fant opp da de ble i flertall på skoler? Det er rett og slett en idiotisk innstilling. Barn vil alltid mobbe, og de vil alltid mobbe den som er mest annerledes. Da de første pakistanske barna kom på skoler i Norge ble også de populære mobbeoffer, det har ingenting med kultur å gjøre, det er slik barn er. Barn er forbannet ondskapsfulle, og de vil alltid plukke på den stygge andungen, uavhengig av deres etniske bakgrunn.

 

Hvordan ville du reagert dersom noen kunne vise til en skole med bare en fremmedkulturell elev, der denne ble mobbet? Ville dette gått like mye inn på deg?

Begge deler er rasisme. Rasisme er ulovlig i Norge. Syns du det er greit at barneskolebarn bedriver rasisme, fordi de mobber uansett? Hva slags holdning er dette? Kanskje vi bare skulla ha mobbet ut alle innvandrerne?

 

Hvilken side argumenterer du for egentlig?

Lenke til kommentar

Akkurat nå facepalmer jeg til det ugjenkjennelige. Du vrir og vender på mine svar slik at de passer kryptisk med dine svar.. :roll:

 

Jeg stilte spørsmålet hvorfor kan ikke gjengmiljøet blant MS 13 voksne i Norge? Samt bonusspørsmålet mitt lengre bak i tråden, hvorfor utgjøre ikke disse en like stor trussel som muslimske ekstremister. Lær deg å lese gutt!

Lenke til kommentar

Det var (som du selv sier) en generalisering, ikke en detaljert oversikt over hvor de forskjellige folkeslagene og religiøse grupperingene befinner seg rundt omrking på kloden.

Det går an å være litt mer presis.

 

Nå mener jeg du overdriver.

 

At vår frihet stadig blir innskrenket, vårt samfunn blir mer og mer voldelig, og vår egenart er uttrydningstruet derimot, ser jeg ingenting overdrevent med.

Blir friheten vår mer innskrenket? Blir samfunnet mer voldelig? Og hvor i heiteste helvete tar du det fra at vår egenart er utryddingstruet? Det er tatt fra løse luften.

 

Vær så snill og forklar meg hvordan du tror den nordiske egenarten skal overleve når etniske nordmenn blir tvunget til å leve side om side med fremmedinnvandrere.

Fordi det ikke trenger å være enten eller. Vi velger selv hva vi vil gjøre med vår egenart, at vi får impulser fra andre kulturerer endrer faktisk ikke på det.

 

In 1990 the police identified over 2.2 million Penal Code violations[citation needed]. Two types of violations—larceny (65.1 percent of total violations[citation needed]) and negligent homicide or injury as a result of accidents (26.2%)—accounted for over 90 percent of criminal offenses in Japan[citation needed]. In 1989 Japan experienced 1.3 robberies per 100,000 population, compared with 48.6 for West Germany, 65.8 for Great Britain, and 233.0 for the United States; and it experienced 1.1 murder per 100,000 population, compared with 3.9 for West Germany, 1.03 for England and Wales, and 8.7 for the United States that same year[citation needed]. Japanese authorities also solve a high percentage of robbery cases (75.9%, compared with 43.8% for West Germany, 26.5% for Britain, and 26.0% for the United States) and homicide cases (95.9% , compared with 94.4% for Germany, 78.0% for Britain, and 68.3% for the United States)[citation needed]. This is connected to the fact that prosecutions are less likely to be successfully challenged compared to the above mentioned countries, a fact that has caused human rights concerns and has led to a change in the law which will take effect in 2009[citation needed]. Wiki - Crime in Japan

 

De fleste andre land som har hva man kan betegne som 'storbyer', er for lengst tatt av multi-kulturalismen.

Og hvordan er de sosiale forholdene i Japan, igjen?

 

:)

 

Om det er de innfødte eller innvandrerne som har skylden for at storskalas fremmedinnvandring alltid mislykkes, er ikke fullt så viktig som at vi kan fastslå at storskalas fremmedinnvandring og multi-kulturalisme ikke er ønskelig for noen av partene.

Beklager, det er rett og slett et alt for unyansert syn på virkeligheten.

 

Har jeg snakket om å "ofre" noen? Og hva er det jeg har foreslått? Jeg forsøker kun å spre mitt budskap om fremmedinnvandring og multi-kulturalisme til mitt folk. Alt annet utenom dét, er meninger og synspunkter du og andre motdebattanter har tillagt meg.

Så budskapet ditt er kun teoretisk, og har ingen praktiske implikasjoner? Om ikke, hva i helvete foreslår du at vi gjør?

 

Det har jeg heller aldri påstått. Fr.innv. og multi-kult. er årsaken.

Og da avviser du sosioøkonomiske årsaker?

 

Så det du sier er at grunnen til at fr.innv. og multi-kult. ender opp i fattigdom og sosial uro er at makteliten ikke lar de slippe til? Er ikke dette bare enda et argument for å holde de forskjellige folkegruppene adskillt slik at de kan styre over seg selv?

I så fall er det vel heller et argument for å se hvordan man kan inkludere andre grupper i arbeidslivet og styre og stell.

 

Enda et argument for å holde barneskoler mest mulig homogene.

Hvordan? Hvordan i helvete mener du at du skal gjøre det? Om alle barn gikk i burka og kommunikasjon mellom dem var forbudt ville ikke mobbing forekommet, det ville sette en effektiv stopper for all mobbing. Men om målet ditt er å stoppe mobbing klarer du ikke å gjøre skolene homogene nok uten å bruke noe som en burka. Barn vil alltid finne noe å mobbe for.

 

Den mobbede fr.kult. eleven skulle aldri vært der til å begynne med. I en slik situasjon, ville jeg skyldt på foreldrene som satt sitt eget barn i et slikt miljø. Likevel har jeg selvfølgelig sympati for slike barn, selvom frustrasjonen og sorgen av å se mitt hjemland sakte bli forvandlet til noe mer og mer fremmed kan ta overhånd iblant.

Å gode gud, er det ditt svar på alt? er det ditt svar dersom en fremmedkulturell bankes opp? Han burde ikke vært der? Om han drepes? Han burde ikke vært der?

 

Err..

 

Noen ganger frusterer det meg at mitt hjemland gjøres mer og mer ugjenkjennelig av unorske tendenser som fremmedfrykt.

Lenke til kommentar

Jeg svarer med samme dårlige retorikk som du fører an. Skal etnisk nordmenn som utfører handlinger som voldtekt mot innvandrere aksepteres? Med din retoriske fremgangs metode så vil det beklageligvis høres ut som om du anerkjenner og respekterer dette. Dog så misstenker jeg at du i realiteten ikke mener dette, valg av ord og settinger som resulterer i korte og upresise svar vil og kan tolkes slik jeg har tolket den...

 

Uansett hvem som utfører kriminelle handlinger må det forekomme en straff. For etnisk norske blir det fengsel, for innvandrere blir det landsforvisning av grov kriminalitet som voldtekt!

Lenke til kommentar

Hva med de etnisk norske som blir voldtatt, banket opp og mobbet av innvandrerne, Simon Aldra?

Det er utrolig trist, tragisk og jævlig. Men det er fortsatt en ekstrem minoritet av nevnte innvandrere som står for disse aktivitetene, så noen form for forskjellsbehandling av disse gruppene på bakgrunn av disse minoritetenes overgrep motsetter jeg meg på det sterkeste.

 

Jeg tror faktisk ikke det er så viktig for den enkelte om de får juling av en etnisk nordmann eller en innvandrer, eller for den saks skyld mobbet eller voldtatt.

 

Og siden jeg har besvart spørsmålet ditt, hva med innvandrerne som blir banket opp, mobbet og voldtatt av etniske nordmenn?

Lenke til kommentar

Akkurat nå facepalmer jeg til det ugjenkjennelige. Du vrir og vender på mine svar slik at de passer kryptisk med dine svar.. :roll:

 

Jeg stilte spørsmålet hvorfor kan ikke gjengmiljøet blant MS 13 voksne i Norge? Samt bonusspørsmålet mitt lengre bak i tråden, hvorfor utgjøre ikke disse en like stor trussel som muslimske ekstremister. Lær deg å lese gutt!

Ingen har påstått at disse 40 individene er mindre farlig enn muslimske ekstremister, men de er 40 stykker. De har ikke noe å gjøre i denne debatten. Jeg kan ikke trekke fram speedfreakene som løper ut i lokalmiljøet i denne debatten heller. Dette er latterlig og lavmål.

Lenke til kommentar

Hvis du tar deg friheten til å lese artikkelen vil du legge merke til:

 

Han kom til Norge for tre år siden fra et land i Sør-Amerika.

 

Denne debatten handler ikke om muslimer, verken om buddhister eller jøder, snarere tvert i mot handler debatten om innvandrere. Dog er ikke definisjonen på en innvandrer at h*n er født i et asiatisk land, definisjonen min venn, er født utendlansk. I tillegg så er emnetittelen på tråden fremmed-innvandring, dette inkluderer også land fra Sør-Amerika.

 

Selv om MS 13 bare har 40 medlemmer i dag anser jeg hver enkelt av dem som en like stor trussel som enn hver ekstremist, det er mitt budskap hele og alene. Hvis du enda ikke har forstått hva jeg mener har jeg gitt opp deg!

 

Edit: Skriveleif

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Og hvordan er de sosiale forholdene i Japan, igjen?
Hva mener du?

 

Om det er de innfødte eller innvandrerne som har skylden for at storskalas fremmedinnvandring alltid mislykkes, er ikke fullt så viktig som at vi kan fastslå at storskalas fremmedinnvandring og multi-kulturalisme ikke er ønskelig for noen av partene.
Beklager, det er rett og slett et alt for unyansert syn på virkeligheten.
Virkelig? Har du tid og evne til å forklare meg hvorfor?

 

Har jeg snakket om å "ofre" noen? Og hva er det jeg har foreslått? Jeg forsøker kun å spre mitt budskap om fremmedinnvandring og multi-kulturalisme til mitt folk. Alt annet utenom dét, er meninger og synspunkter du og andre motdebattanter har tillagt meg.
Så budskapet ditt er kun teoretisk, og har ingen praktiske implikasjoner? Om ikke, hva i helvete foreslår du at vi gjør?
Jeg forsøker kun å få mine landsmenn til å åpne opp øynene for hva storskalas fremmedinnvandring gjør med oss og landet vårt. Hvordan hver og en måtte ønske å bekjempe denne utvikling når de eventuelt er enige med meg, får være opp til dem selv.

 

Personlig ønsker jeg å stoppe all trygd og statlig bistand til innvandrere og støtte opp om arbeidere og organisasjoner som velger å satse lokalt.

 

Det har jeg heller aldri påstått. Fr.innv. og multi-kult. er årsaken.
Og da avviser du sosioøkonomiske årsaker?
De sosioøkonomiske forskjellene er direkte følger av fr.innv. og multi-kult.

 

Så det du sier er at grunnen til at fr.innv. og multi-kult. ender opp i fattigdom og sosial uro er at makteliten ikke lar de slippe til? Er ikke dette bare enda et argument for å holde de forskjellige folkegruppene adskillt slik at de kan styre over seg selv?
I så fall er det vel heller et argument for å se hvordan man kan inkludere andre grupper i arbeidslivet og styre og stell.
Dere multikulturalister påstår at fremmedinnvandring og multikulturalisme er den eneste rette og naturlige utvikling verden kan ta, men se hvor mye slit og arbeid og motvirkning man går igjennom (SOS-rasisme, statlig bistand til innvandrere, kvotering av fremmedkulturelle i arbeidslivet og maktposisjoner, etc.) for å skape et relativt velfungerende samfunn, og FORTSATT er ikke samfunnet engang i NÆRHETEN av det et homogent, europeisk samfunn er når det kommer til sosial ro, økonomisk velferd og fremgang, trivsel, osv. Dere motvirker menneskehetens egen naturlige gang.

 

Å gode gud, er det ditt svar på alt? er det ditt svar dersom en fremmedkulturell bankes opp? Han burde ikke vært der? Om han drepes? Han burde ikke vært der?

 

Err..

Vel, selvfølgelig støtter jeg ikke aktiv mobbing eller vold mot noen kun på grunn av deres bakgrunn. Poenget mitt er at det enkelt kunne vært avverget om foreldrene respekterte andre folkeslags leverom.

 

Forresten, burde ikke en moderator på et såpass stort og veletablert forum som dette klare å beherske seg og utvise bedre skikk enn det du gjør her?

Endret av 793
Lenke til kommentar

Steven Pinker charts the decline of violence from Biblical times to the present, and argues that, though it may seem illogical and even obscene, given Iraq and Darfur, we are living in the most peaceful time in our species' existence.

Norges samfunn var mindre voldelig for 40-50 år siden. Pinker har i sitt foredrag et mye større tidsperspektiv og konsentrerer seg om et mye større område (som stort sett ikke består av Norge) enn det jeg gjorde i min uttalelse.

 

Enda et argument for å holde barneskoler mest mulig homogene.

Barn mobber hverandre for alt mulig slags tåplige ting. Skal man da hindre at overvektinge barn ikke går på skole, fordi det barnet vil ha høyere risiko for å bli mobbet og man vil "bevare barneskoler mest mulig homogene"? Den samme problemstillingen kan også stilles for barn med homofile foreldrene, eller tilhører enn annen rase eller religion.

Muslimske barn stiller veldig annerledes enn norske overvektige barn i sosiale miljø med barn som stort sett følger en vestlig kultur. Det gjelder den andre veien også, som man ser på videoen.

 

Det er ingen kulturkollisjoner i mellom etnisk norske overvektige, undervektige og normalvektige barn.

Endret av 793
Lenke til kommentar

Hva mener du?

At de sosiale og økonomiske forholdene i Japan har vært gode for de fleste i landet i tiden etter den andre verdenskrig.

 

Virkelig? Har du tid og evne til å forklare meg hvorfor?

Nei og ja, men hvorfor ikke?

 

Du blåser de negative konsekvenene ut av proporsjon, altså, du legger større vekt på det mindretallet som står for negative effekter, og ignorererer de som faktisk arbeider, gjør en god jobb og forsøker å tilpasse seg samfunnet. Og du har åpenbart klart å overbevise en god del andre om at du har rett også.

 

Jeg forsøker kun å få mine landsmenn til å åpne opp øynene for hva storskalas fremmedinnvandring gjør med oss og landet vårt. Hvordan hver og en måtte ønske å bekjempe denne utvikling når de eventuelt er enige med meg, får være opp til dem selv.

I så fall gjør du en dårlig jobb, siden du er fullstendig ensidig i din analyse.

 

Personlig ønsker jeg å stoppe all trygd og statlig bistand til innvandrere og støtte opp om arbeidere og organisasjoner som velger å satse lokalt.

Om du har arbeidstillatelse i Norge betaler du skatt. Om du betaler skatt har du rett på velferdsgodene Norge tilbyr. Mener du at innvandrere ikke skal ha den retten, selv om de har arbeidet?

 

For min egen del kunne jeg godt tenke meg å droppe kontantstøtten og heller støtte opp om barnehager og plassering i barnehager. Men det gjelder alle barn, ikke bare innvandrerbarn.

 

De sosioøkonomiske forskjellene er direkte følger av fr.innv. og multi-kult.

Kan du forklare hvordan?

 

Dere multikulturalister påstår at fremmedinnvandring og multikulturalisme er den eneste rette og naturlige utvikling verden kan ta, men se hvor mye slit og arbeid og motvirkning man går igjennom (SOS-rasisme, statlig bistand til innvandrere, kvotering av fremmedkulturelle i arbeidslivet og maktposisjoner, etc.) for å skape et relativt velfungerende samfunn, og FORTSATT er ikke samfunnet engang i NÆRHETEN av det et homogent, europeisk samfunn er når det kommer til sosial ro, økonomisk velferd og fremgang, trivsel, osv. Dere motvirker menneskehetens egen naturlige gang.

Ikke i nærheten? Sannheten er at det er svært nært, statistisk vil det være ganske små forskjeller mellom det homogene samfunnet og samfunnet med en minoritet av fremmedinnvandrere.

 

For min egen del er jeg motstaner av kvotering i alle tilfeller, uavhengig av om det er kvinner eller innvandrere, men det du angriper i det er ikke multikulturalisme i sin særdeleshet, men konkret policy i hvordan man håndterer disse. SOS Rasisme er ikke en selvfølgelighet i et multikulturelt samfunn, for å si det slik, SOS Rasisme var et resultat av påvirkning fra revolusjonære stalinister.

 

Dere fremmedfiendtlige står for noe svært unorsk. Dere bygger opp konflikter, bryter ned påbegynte broer og er enkelt og greit en fare for landet. Takket være de samlede forsøkene fra ymse fremmedfiendtlige personer og grupper opp gjennom tredve år har vi dessverre fått en mer polarisert konflikt, og mer radikaliserte grupper på begge sider.

 

Det var ikke perfekt, dere har gjort det mye værre.

 

Vel, selvfølgelig støtter jeg ikke aktiv mobbing eller vold mot noen kun på grunn av deres bakgrunn. Poenget mitt er at det enkelt kunne vært avverget om foreldrene respekterte andre folkeslags leverom.

Poenget mitt er at det er fullstendig irrelevant for den som utsettes for volden og mobbingen, at det er helt utrolig å høre noen i det hele tatt bortforklare slikt.

 

Forresten, burde ikke en moderator på et såpass stort og veletablert forum som dette klare å beherske seg og utvise bedre skikk enn det du gjør her?

Det er jeg ikke enig i, og det er off topic.

Endret av Simon Aldra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er synd at mange innvandrerfiendtlige nordmenn faktisk er med på å gjøre innvandringssituasjonen i Norge så mye værre enn det den er. Folk er redde for å snakke nøkternt om innvandring, fordi de ser at de lett kan bli tolket som støttespillere av de ekstremistene som f.eks. skriver her.

 

Ingen ønsker å på noen måte støtte folk som så åpenbart er ganske ute og sykler i sine teorier. Skulle man f.eks. snakket nøkternt om innvandring på dette forumet, så ville diskusjonen druknet i ekstremistiske folk som ønsker å "henge seg på". Tråden ville blitt full av dårlig tilslørt hat, konspirasjonsteorier og fryktinspirert slarv.

 

Det finnes ikke noe kvalmere enn folk som er avhengige av å rakke ned på andre for å klare å føle seg bra. Dette handlingsmønsteret synes jeg å observere langt oftere blant folk med rasistiske tendenser enn blant andre, eller er det kanskje slik at folk som er avhengige av å rakke ned på andre, lett faller for fristelsen til å være rasistisk (og/eller fanatisk religiøs).

 

Det er interessant at man finner slike folk i mange kulturer. De fleste vil jeg tørre å påstå. Man kan som regel finne folk som gjerne vil vifte med pekefingeren og fortelle andre hva de bør mene, samtidig som de er negativt forutinntatte overfor alt som ikke kommer fra deres egne trygge lille sfære. Men, det aller mest interessante er at gruppene peker på samme type ekstremistiske folk fra andre kulturer for å demonstrere hvor skummelt og fælt ting er.

 

Felles for dem alle, er at de ikke klarer å nyansere. Har en hvit gjort livet surt for deg? Ja da er alle hvite dårlige folk. Har en svart gjort livet surt for deg. Ja da er alle svarte dårlige folk. Dette er ren gjengmentalitet - avskylige saker...

 

Det er egentlig ganske ironisk. Hvis vi f.eks. tar sionister og nazister som eksempel, så vil vi se at begge parter faktisk deler flere egenskaper og verdier enn de er forskjellige. Det er oppblåste selvforherligende tullinger fra en kultur vs. oppblåste selvforherligende tullinger fra en annen. Desverre, for alle oss andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...