Gå til innhold

Lost 6x16: "What They Died For"(USA)


Anbefalte innlegg

Meget bra episode med fin flyt hele veien, skjønt var litt forutsigbar til tider. Ble noen faktisk overrasket over å se moren til Alex? Eller at Jack ble den nye Jacob? Men, men. Med avslutning neste mandag var det på tide de fikk fart på sakene.

 

Angående konserten vil jeg si den er ganske logisk. Alle måtte møtes for å komme tilbake til øyen, så det er vel samme greia nå. For den saks skyld blir jeg ikke så veldig overrasket om Eloise har noe med konserten å gjøre. Sannsynligvis er hun bare en "sivil" i den tidslinjen, men hvem vet? (jada, vet hun har vært med allerede, men hva så?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, var så herlig å høre den ekte John Lock i FSW, si "What if all this... happened for a reason?" (eller noe sånt). Jeg visste, visste, visste han kom til å si det, men det var så deilig å se ham gjøre det for så å smile bredt etterpå likevel.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk ikke FSW har vært så ille de siste episodene, er spennende nå som Desmond har begynt på "oppdraget" sitt.

Virker som Hurley i FSW er klar over det som skjer på øya. Men er fortsatt usikker på hvordan de skal knytte de to tidslinjene opp mot hverandre.

 

Blir jo for dumt om Richard døde på en sånn måte. Spesielt etter Ab Aeterno. Ellers en flott episode, gleder meg virkelig til avsluttingen nå!

Var litt merkelig død på Richard, og veldig unødvendig (hvis han er død). Smokey hadde jo ingen grunn til å drepe ham.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Kjempebra episode! Beste penultimate episode siden Greatest Hits spør du meg!

 

Nå til spørsmålene. Konserten. Det er sannsynligvis konserten til David, men hva om Daniel er på samme konserten? Han er jo trolig pianolæreren til David, siden håndskriften på sangboka til David er skrevet i med skriften Daniel brukte i journalen sin. Da er det vel også sannsynlig at Eloise er der.

 

Eloise vet nok veldig godt om den alternative virkeligheten, når man ser på måten hun snakket med Desmond i The Lighthouse. "It would be a violation of the rules" and whatnot.

 

Jeg tror ikke Richard er død. Jeg tror vi vil få se han store deler av finalen. Jeg tror det er godt mulig at han hjalp Desmond opp av brønnen, selv om jeg har større tro på at det var Rose og Bernard. Kanskje møttes Rose, Bernard og Richard? Bare for å legge det fram: jeg skjønner meg ikke på hvorfor mange tror at Sayid hjalp Desmond, hvorfor skulle han ha løyet for Jack? Han sa jo til Jack at Desmond var i en brønn.

 

Vil også legge til at jeg tror Sawyer, Kate og Hugo er dødelig selv for MiB nå. De er jo tross alt ikke candidates lengre. The Candidate har blitt valgt, og det ble Jack, og det var jo Jacob som startet det hele med candidates. Derfor tror jeg Sawyer, Kate og Hugo vil dø i finalen.

 

GREAT episode.

Lenke til kommentar

Tror Hugo dør i finalen, trist nok. Nå som han ikke er candidate lenger så tror jeg ikke han har all den flaksen han har hatt på øya tidligere.

 

Sawyer tror jeg overlever, kanskje Kate og. Hvis Richard og Lapidus er begge døde så synes jeg de har fått en gangske "care" måte og dø på eller kjedelig for og si det på en dum måte.

Men alle kan jo ikke få episke death-scenes som Charlie og Jin/Sun.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke Richard er død. Jeg tror vi vil få se han store deler av finalen. Jeg tror det er godt mulig at han hjalp Desmond opp av brønnen, selv om jeg har større tro på at det var Rose og Bernard. Kanskje møttes Rose, Bernard og Richard? Bare for å legge det fram: jeg skjønner meg ikke på hvorfor mange tror at Sayid hjalp Desmond, hvorfor skulle han ha løyet for Jack? Han sa jo til Jack at Desmond var i en brønn.

Det var vel sannsynligvis Sayid som hjalp Desmond opp fra brønnen.

Lenke til kommentar

Hvis Richard og Lapidus er begge døde så synes jeg de har fått en gangske "care" måte og dø på eller kjedelig for og si det på en dum måte.

Tror nok ikke Richard er død. Litt mer skeptisk på Frank sine vegner, skal mye til for at han overlevde en tung metalldør til hodet og å synke med en ubåt. Hvis ikke noen hjalp han ut en bakvei da. :p

 

Det var vel sannsynligvis Sayid som hjalp Desmond opp fra brønnen.

Hvorfor skulle Sayid ha løyet for Jack?

Endret av CRWTH
Lenke til kommentar

Tror Sawyer dør, føler liksom at han fortjener en litt verdig slutt. Juliet ble tatt fra ham, han har vel mer eller mindre skværet opp med Jack og jeg tror ubåtulykken tærer på samvittigheten hans. Tror han dør en verdig død i finalen, med en skrikende Kate og en stum Jack som vitner det. Muligens ofrer han seg for de andre.

Lenke til kommentar

Tror Sawyer dør, føler liksom at han fortjener en litt verdig slutt. Juliet ble tatt fra ham, han har vel mer eller mindre skværet opp med Jack og jeg tror ubåtulykken tærer på samvittigheten hans. Tror han dør en verdig død i finalen, med en skrikende Kate og en stum Jack som vitner det. Muligens ofrer han seg for de andre.

 

Ja nå som jeg leste det så gir det mer mening. Vis Sawyer dør, så dør han mens han ofrer seg.

Lenke til kommentar

Tror Sawyer dør, føler liksom at han fortjener en litt verdig slutt. Juliet ble tatt fra ham, han har vel mer eller mindre skværet opp med Jack og jeg tror ubåtulykken tærer på samvittigheten hans. Tror han dør en verdig død i finalen, med en skrikende Kate og en stum Jack som vitner det. Muligens ofrer han seg for de andre.

 

Det der hørtes sykt sannsynlig ut :p

Lenke til kommentar

Så hele greia med at det er akkurat dem som er candidates, er at de ligner på Jacob – fordi alle var helt alene og på villspor i livet som han sa. Syns den scenen var en av de beste denne sesongen.

 

Hvem vet, kanskje Jacob bestemte at Jack skulle våkne opp akkurat på bambus-området ved ”the light” etter 815-crashet - fordi Jacob allerede da viste at Jack skulle overta etter han, og at han hadde planlagt det allerede fra da av. Selvsagt en litt tynn teori, men han måtte jo forklare den nye Jacob hvor "the light" lå, så da var kanskje det en måte (en tungvint en :p) å gjøre det på.

 

Må si jeg føler meg sikker på at verken Richard eller Frank er død. Vent og se i finalen! De kan da ikke drepe to store karakterer uten å vise at de faktisk døde. Vi har jo sett alle avdøde maincast-karakterer idet de har dødd tidligere (kanskje alle bortsett fra Michael som døde på båten uten at vi så det), så hadde vært litt rart hvis de(skaperne) plutselig hadde gjort om på det nå.

 

Nå skal vel alle på den konserten ja, alle bortsett fra Sun og Jin(?), de blir vel på sykehuset dersom ikke Desmond kommer.

 

Kan ikke skjønne at dette skal ende på noen annen måte enn at MiB dør. Hvis ikke må jo Jack ha Jacob-jobben i evigheter, og da blir det jo liksom ingen slutt på storyen.

 

Tipper det blir en syk mindfuck-twist på hvem som hjalp Desmond opp av brønnen!

 

Morsomt å først høre Jack si til Locke i FS: "You're mistaking coincidence for fate". Og så like etterpå, Jack til Jacob på øya: "This is why I’m here. This is what I’m supposed to do” :p

 

Aah, ble glad da det ble et gjenhør med det typiske sesong 1-theme'et "Credit Where Credit Is Due", da lostiene sto å sippet mens de så ut mot havet i begynnelsen på episoden :roll:

 

Hadde vært morsomt om Jack døde og Hugo overtok som Jacob. :p

+1! Men da må vel også Hugo få den velsignelses-greia av Jacob.

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Angående konserten.

 

Tror Juliet er der, muligens som moren til David.

Sawyer er med Miles på konserten, noe som på en eller annen måte får Sawyer til å "se" den orginale tidslinjen.

 

På en eller annen måte kommer alle til å være tilstede på konserten, den er nok det som binder sammen tidslinjene.

 

Gleder meg til mandag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...