Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Pedofili handler ikke om seksualitet, men om overgrep.

Pedofili er en seksuell legning. Overgrep er noe annet. Omtrent som homofili ikke er det samme som voldtekt av menn.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Pedofili handler ikke om seksualitet, men om overgrep.

Pedofili er en seksuell legning. Overgrep er noe annet. Omtrent som homofili ikke er det samme som voldtekt av menn.

 

 

Helt uenig med deg. Pedofili er et avvik som bør behandles om det er mulig, her strides fagfolk. Pedofili er et grovt overgrep som ikke må forveksles med seksualitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Helt uenig med deg. Pedofili er et avvik som bør behandles om det er mulig, her strides fagfolk. Pedofili er et grovt overgrep som ikke må forveksles med seksualitet.

Så når en homofil mann voldtar en ung gutt er det greit fordi han ikke er pedofil ?

 

Pedofile tenner seksuelt på barn. Det betyr ikke at de voldtar dem. Akkurat som jeg heller ikke voldtar alle kvinnfolk jeg tenner på.

Lenke til kommentar

 

Helt uenig med deg. Pedofili er et avvik som bør behandles om det er mulig, her strides fagfolk. Pedofili er et grovt overgrep som ikke må forveksles med seksualitet.

Så når en homofil mann voldtar en ung gutt er det greit fordi han ikke er pedofil ?

 

Pedofile tenner seksuelt på barn. Det betyr ikke at de voldtar dem. Akkurat som jeg heller ikke voldtar alle kvinnfolk jeg tenner på.

 

Hvorfor skulle voldtekt være greit? Det er mye mennesker tenner på, uten at vi kaller det seksualitet. Pedofili er et avvik som bør behandles.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvorfor skulle voldtekt være greit?

Nå var det jeg som spurte, men antar du mener det er galt. Det mener jeg også, godt det er avgjort.

Det er mye mennesker tenner på, uten at vi kaller det seksualitet.

Æh... ?

Pedofili er et avvik som bør behandles.

Vi har prøvd å "behandle" homofili for noen år siden også, det gikk ikke spesielt bra. Jeg betviler sterkt at noen er i stand til å behandle avvikende seksuell legning, uansett type.
Lenke til kommentar

Helt uenig med deg. Pedofili er et avvik som bør behandles om det er mulig, her strides fagfolk. Pedofili er et grovt overgrep som ikke må forveksles med seksualitet.

Greit at du er uenig men du tar feil. Pedofili er definert som en seksuell preferanse for prepubertale barn. Pedofili er også en psykiatrisk diagnose i Verdens helseorganisasjons diagnosemanual ICD-10, men ikke alle pedofile kvalifiserer til denne diagnosen. En person med denne tiltrekningen kalles pedofil. Den Amerikanske psykatriforeningen har i den nye utgaven av diagnosemanualen DSM-5, utgitt mai 2013, offisielt anerkjent pedofili som en seksuell orientering, noe også de internasjonale forskerne er stort sett enige om. Dette betyr altså at pedofili er både en psykiatrisk diagnose (ikke i USA) og en seksuell orientering. Les mer på denne artikkelen på Wikipedia.

 

 

Pedofili, homofili, nekrofili er akkurat like "feil" biologisk sett. Forskjellen ligger i samfunnets oppfatning av de ulike.

Jeg vet ikke om homofile liker at du setter de i samme bås som nekrofile og pedofile, sånn for å flisespikke litt.

 

Overgripere finner man over alt og er ikke bundet opp mot seksuelle preferanser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skulle voldtekt være greit?

Nå var det jeg som spurte, men antar du mener det er galt. Det mener jeg også, godt det er avgjort.

Det er mye mennesker tenner på, uten at vi kaller det seksualitet.

Æh... ?

Pedofili er et avvik som bør behandles.

Vi har prøvd å "behandle" homofili for noen år siden også, det gikk ikke spesielt bra. Jeg betviler sterkt at noen er i stand til å behandle avvikende seksuell legning, uansett type.

 

Forstår ikke din kobling mellom homofili og pedofili? Hvorfor tar du ikke inn nekrofili også?

Lenke til kommentar

 

Helt uenig med deg. Pedofili er et avvik som bør behandles om det er mulig, her strides fagfolk. Pedofili er et grovt overgrep som ikke må forveksles med seksualitet.

Greit at du er uenig men du tar feil. Pedofili er definert som en seksuell preferanse for prepubertale barn. Pedofili er også en psykiatrisk diagnose i Verdens helseorganisasjons diagnosemanual ICD-10, men ikke alle pedofile kvalifiserer til denne diagnosen. En person med denne tiltrekningen kalles pedofil. Den Amerikanske psykatriforeningen har i den nye utgaven av diagnosemanualen DSM-5, utgitt mai 2013, offisielt anerkjent pedofili som en seksuell orientering, noe også de internasjonale forskerne er stort sett enige om. Dette betyr altså at pedofili er både en psykiatrisk diagnose (ikke i USA) og en seksuell orientering. Les mer på denne artikkelen på Wikipedia.

 

 

Pedofili, homofili, nekrofili er akkurat like "feil" biologisk sett. Forskjellen ligger i samfunnets oppfatning av de ulike.

Jeg vet ikke om homofile liker at du setter de i samme bås som nekrofile og pedofile, sånn for å flisespikke litt.

 

Overgripere finner man over alt og er ikke bundet opp mot seksuelle preferanser.

 

Fullstendig klar over at enkelte hevder pedofili er en seksuell legning. Det er jeg faglig helt uenig i. Pedofili er og blir et overgrep som strider mot naturen, et menneskelig avvik. Problemet er at pedofili er et misbrukt begrep. Fordi vi bruker pedofili når unge på 13-14 år blir utsatt for seksuelle overgrep. Pedofili handler om tenning på barn, dvs. barn som ikke er utviklet.

Lenke til kommentar

Her dukka det opp mykje rart...

 

 

 

 

Du meiner altså at all kontakt mellom yngre menneske og foreldre/førskulelærarar/lærarar er skadeleg for dei yngre?

At lærer eller foreldre har kontakt med barn, er vel noe annerledes enn en som blir seksuellt tiltrukket av barn?

 

Kva tid vart det automatikk i at ein foreldre eller lærar ikkje kan vera pedofil?

 

Det er en annen side av saken. Her er det snakk om kontakt av normal form i forskjell til seksuell tiltrukkenhet. Du må skille mellom disse.

 

Du meiner altså at det er utfordringar med å ha normal, nøytral kommunikasjon med nokon ein er seksuelt tiltrekt av? Dette er da heilt det same som det til dømes heterofile og homofile lærarar på høgskule og universitet møter til kvar dag.

 

 

 

 

Hva er formålet med tråden? Hvorfor sier du dette om deg selv? Ønsker du mer åpenhet?

Jeg håper for all del du ikke praktiserer lystene dine. Hadde noen som deg pirket på mine barn, så hadde jeg klikket. Som du ser så er tanken i seg selv ille for meg, men jeg er veldig beskyttende ovenfor barna mine.

Okei da:

- når oppdaget du at du tiltrekkes av barn?

- er det vanskelig å la være å leve ut lystene?

Hva tror du? H*n ønsker å være åpen om seg selv, siklert både for å gjøre det enklere for dem selv og skape et bedre og mer korrekt bilde av pedofile. De aller fleste pedofile er nok ikke overgrepsmenn ;) Tenk før du poster.

 

Jeg tenker.

 

Når folk sier slikt, må de være forberedt på kommentarer.

 

Når jeg tenker på pedofili, så ser jeg for meg overgrep av barn ned mot ett år og det kan ikke være noe nytelse for begge.

 

Jeg ble selv kåt da jeg var 11-12 husker jeg, selv om jeg aldri gjorde noe med det.

 

Ts: hvor ung snakker vi?

 

Nå er det slik at pedofili berre er ein hovudkategori, og at denne delast i fleire underkategoriar etter aldersgruppe. Men dette er temmeleg individuelt.

For min del er det prat om begge kjønn i alderen 8 til 12. Eg kan i enkelte tilfelle gå ned til 6/7, men der stoppar det for min del. Derimot kan eg med jenter gå opp til min eigen alder, men det står om utsjånaden til jenta.

 

 

Er TS fremdeles aktiv og svarer på spørsmål?

Eg er ikkje TS, men eg er nå her.

 

 

Det merkelig med denne tråden er at den postes under seksualitet. Pedofili handler ikke om seksualitet, men om overgrep. Derfor burde tråden flyttes.

Kan du forklare meg kva som er skilnaden på at to på 18 har samleie, mot at to på 12 har det, og til slutt opp mot at ein på 25 og ei på 11 har det?

Samleie er uansett ein aktivitet som er friviljug frå begge sider, og som begge har glede av.

For det er nett samleie me pratar om her, ikkje valdtekt.

 

 

Er det ikke en "legning" på samme måte som homofili og heteroseksualitet?

Ja, det stemmer.

 

 

 

 

Pedofili handler ikke om seksualitet, men om overgrep.

Pedofili er en seksuell legning. Overgrep er noe annet. Omtrent som homofili ikke er det samme som voldtekt av menn.

 

Helt uenig med deg. Pedofili er et avvik som bør behandles om det er mulig, her strides fagfolk. Pedofili er et grovt overgrep som ikke må forveksles med seksualitet.

 

Det du påstår her er at kvart eitt innpust og utpust ein pedofil gjer med lungene sine er eit overgrep mot samfunnet? Og då er du også for aktiv dødshjelp, håpar eg?

Lenke til kommentar

 

For det fyrste: Her må ein skilja mellom pedofili og sadisme. Pedofil tyder rett fram å vera glad i yngre menneske. Medan ein sadist er glad i å påføre andre liding.

Pedofili er definert som "Pedofili er definert som en seksuell preferanse for prepubertale barn". Det er riktig nok ikke alle som lever ut den seksuelle delen men så lenge du er åpen pedofil kommer du deg ikke unna at du i bunn og grunn har en seksuell preferanse ovenfor barn. Videre kan man lese "Pedofili er også en psykiatrisk diagnose i Verdens helseorganisasjons diagnosemanual ICD-10, men ikke alle pedofile kvalifiserer til denne diagnosen. Den Amerikanske psykatriforeningen har i den nye utgaven av diagnosemanualen DSM-5, utgitt mai 2013, offisielt anerkjent pedofili som en seksuell orientering, noe også de internasjonale forskerne er stort sett enige om. Dette betyr altså at pedofili er både en psykiatrisk diagnose (ikke i USA) og en seksuell orientering.

 

Eg tok utgangspunktet i kva ordet pedofili har opphav frå, ikkje kva som måtte vera moderne forklaring/diagnose.

 

Ordet pedofili kjem frå greske paidophilia, som oppdelt tyder pais «born» og philia «kjærleik, venskap»

Lenke til kommentar

Kan du forklare meg kva som er skilnaden på at to på 18 har samleie, mot at to på 12 har det, og til slutt opp mot at ein på 25 og ei på 11 har det?

 

Samleie er uansett ein aktivitet som er friviljug frå begge sider, og som begge har glede av.

For det er nett samleie me pratar om her, ikkje valdtekt.

 

De på 18 og 25 år er per def voksen og myndig. De har også vært igjennom puberteten og anses av samfunnet som moden/voksen nok til å ha sex. Ei på 11 og 12 har (antageligvis) kommet i puberteten og kan derfor være nysgjerrige på sex men anses fremdeles av samfunnet for å være barn. Tenner mann på noen i den alderen er man vel per definisjon hebefil men det blir flisespikkeri.

 

Det er en grunn til at det er straffbart for vokse å ha sex med noen som er under 16 år. Det er for å beskytte de mot overgrep og straffe de som ikke klarer å holde tissefanten i buksen.

 

Eg tok utgangspunktet i kva ordet pedofili har opphav frå, ikkje kva som måtte vera moderne forklaring/diagnose.

 

Ordet pedofili kjem frå greske paidophilia, som oppdelt tyder pais «born» og philia «kjærleik, venskap»

 

Det at en voksen mann puler på en 6-åring eller 8-åring er langt fra et kjærlig vennskap. Det er et overgrep av et voksent menneske mot et uskyldig barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kan du forklare meg kva som er skilnaden på at to på 18 har samleie, mot at to på 12 har det, og til slutt opp mot at ein på 25 og ei på 11 har det?

 

Samleie er uansett ein aktivitet som er friviljug frå begge sider, og som begge har glede av.

For det er nett samleie me pratar om her, ikkje valdtekt.

De på 18 og 25 år er per def voksen og myndig. De har også vært igjennom puberteten og anses av samfunnet som moden/voksen nok til å ha sex. Ei på 11 og 12 har (antageligvis) kommet i puberteten og kan derfor være nysgjerrige på sex men anses fremdeles av samfunnet for å være barn. Tenner mann på noen i den alderen er man vel per definisjon hebefil men det blir flisespikkeri.

 

Det er en grunn til at det er straffbart for vokse å ha sex med noen som er under 16 år. Det er for å beskytte de mot overgrep og straffe de som ikke klarer å holde tissefanten i buksen.

 

Kanskje den vaksne personen også er nysgjerrig på sex med nokon ein er tiltrekt av, der eit heilt vanleg samleie kan gjennomførast?

Og dette lovverket er berre til hinder, som til dømes for kjærasteforhold mellom ein 15 og ein annan på 18.

 

Det er heller ikkje aldersgruppa ein tenner på, men individet.

 

 

 

Eg tok utgangspunktet i kva ordet pedofili har opphav frå, ikkje kva som måtte vera moderne forklaring/diagnose.

 

Ordet pedofili kjem frå greske paidophilia, som oppdelt tyder pais «born» og philia «kjærleik, venskap»

Det at en voksen mann puler på en 6-åring eller 8-åring er langt fra et kjærlig vennskap. Det er et overgrep av et voksent menneske mot et uskyldig barn.

 

Puler? Nå får du det til høyrest ut som om ein mann som jukkar laus på ei som berre ligg der. Eg har heile tida prata om sex der begge partar er like mykje med på det som skjer. Og når ein går såpass langt ned i alder som i dømet ditt, så vil eit forhold aldri kunne gå så langt som når vedkomande er eldre om meir utvikla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kanskje den vaksne personen også er nysgjerrig på sex med nokon ein er tiltrekt av, der eit heilt vanleg samleie kan gjennomførast?

Og dette lovverket er berre til hinder, som til dømes for kjærasteforhold mellom ein 15 og ein annan på 18.

 

Det er heller ikkje aldersgruppa ein tenner på, men individet.

 

Greit nok at voksne er nysgjerrig på sex. Samleie med barn er som sagt ulovlig i Norge og det av en grunn (og det er for å beskytte barnet mot sånne som deg).

 

Lovverket er ikke til hinder for at en på 18 og en på 15 kan være kjærester, til og med ha sex. Det er det til og med rettspraksis på.

 

Puler? Nå får du det til høyrest ut som om ein mann som jukkar laus på ei som berre ligg der. Eg har heile tida prata om sex der begge partar er like mykje med på det som skjer. Og når ein går såpass langt ned i alder som i dømet ditt, så vil eit forhold aldri kunne gå så langt som når vedkomande er eldre om meir utvikla.

 

Alderne jeg brukte var fra din egen post som jeg siterte. Et barn har aldri interesse av å ha frivillig sex med et voksent menneske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjenner jenter i aldrene du nevner og jeg kjenner jeg blir kald innvendig av tanken på st sånne som deg finnes der ute og vil prøve seg på dem. De er ikke ferdig utviklet og mange er ganske uskyldige enda. Jeg forstår ikke forsøket på å rettferdiggjøre sex med så unge mennesker.

 

En ting er om to på tolv utforsker hverandre, det er noe helt annet enn om ene er 25... Kroppen utvikler seg veldig i puberteten også, kroppen og hodet. Jeg vet jeg hadde seksuelle følelser som 10-11-12 åring, men er stor forskjell på det og på om noen forsøker å utnytte det.

 

Er en grunn til at man må passe på barna sine og ikke kan la hvem som helst passe dem.

 

Synes det blir usaklig å sammenligne med at homofile voldtar heterofile. Barn er barn... Barn skal få være uskyldige så lenge de kan. Det har ikke du eller noen andre lov å stjele fra dem.

 

Vil tippe at barn på mange måter er lettere å manipulere og det at de er åpne og hyggelige betyr ikke at de flørter.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kanskje den vaksne personen også er nysgjerrig på sex med nokon ein er tiltrekt av, der eit heilt vanleg samleie kan gjennomførast?

 

Og dette lovverket er berre til hinder, som til dømes for kjærasteforhold mellom ein 15 og ein annan på 18.

 

Det er heller ikkje aldersgruppa ein tenner på, men individet.

Greit nok at voksne er nysgjerrig på sex. Samleie med barn er som sagt ulovlig i Norge og det av en grunn (og det er for å beskytte barnet mot sånne som deg).

 

Lovverket er ikke til hinder for at en på 18 og en på 15 kan være kjærester, til og med ha sex. Det er det til og med rettspraksis på.

 

Joda, 18 og 15 går greitt. Men kva med fylgjande:?

19 og 15

20 og 15

21 og 15

22 og 15

23 og 15

24 og 15

25 og 15

 

18 og 14

19 og 14

osv...

 

18 og 13

osv...

 

Kjærleiken mellom to personar er på ingen måte avhenging av kor gamle dei er.

 

 

Puler? Nå får du det til høyrest ut som om ein mann som jukkar laus på ei som berre ligg der. Eg har heile tida prata om sex der begge partar er like mykje med på det som skjer. Og når ein går såpass langt ned i alder som i dømet ditt, så vil eit forhold aldri kunne gå så langt som når vedkomande er eldre om meir utvikla.

Alderne jeg brukte var fra din egen post som jeg siterte. Et barn har aldri interesse av å ha frivillig sex med et voksent menneske.

 

Det er samfunnet og slike som deg som gjer at yngre menneske som nett opplever glede av seksuelle erfaringar med andre blir skamfulle over seg sjølve og eigen kropp.

 

 

Min sønn blir fem år i år. Det skremmer meg at det finnes folk som enten ser på ham som et seksuelt objekt eller som snart vil gjøre det. Han har en naturlig nysgjerrighet på kropp, men det er et hav av forskjell på det og på å ville utforske med voksne...er naturlig om små barn ser på hverandre etc, det er noe helt annet.

Nå er det nett slike som deg som ser på han som eit "seksuelt objekt". For oss pedofile er det kjærleiken som rår. Seksuell kontakt vil alltid vera noko fjernt og sers situasjonsbetinga. Me lagar ikkje akkurat hol i bukselommane våre heller.

 

 

Jeg kjenner jenter i aldrene du nevner og jeg kjenner jeg blir kald innvendig av tanken på st sånne som deg finnes der ute og vil prøve seg på dem. De er ikke ferdig utviklet og mange er ganske uskyldige enda. Jeg forstår ikke forsøket på å rettferdiggjøre sex med så unge mennesker.

Eg må berre få kopiera eit tidlegare svar:

Det er samfunnet og slike som deg som gjer at yngre menneske som nett opplever glede av seksuelle erfaringar med andre blir skamfulle over seg sjølve og eigen kropp.

 

Tenk at denne 12 år gamle jenta har seg med ein på 14, og blir gravid. Og med den oppfatninga samfunnet har, så blir det dobbel grunn for denne jenta å bli skamfull. Ikkje berre over å ha hatt heller dårleg sex med ein gut som heller ikkje hadde sin teori på plass, men at det attpåtil vert vanskeleg å gøyma under genseren da magen hennar blir kulerund.

 

Men samfunnet føretrekker heller dette utfallet enn at ho utviklar kjærleik til ein i tjugeåra som både kan få jenta trygg på sexlivet sitt frå fyrste stund, og attpåtil sleppe å ha med foreldra sine til ein klinikk for abort.

 

En ting er om to på tolv utforsker hverandre, det er noe helt annet enn om ene er 25... Kroppen utvikler seg veldig i puberteten også, kroppen og hodet. Jeg vet jeg hadde seksuelle følelser som 10-11-12 åring, men er stor forskjell på det og på om noen forsøker å utnytte det.

 

Er en grunn til at man må passe på barna sine og ikke kan la hvem som helst passe dem.

Ser du på barnepassaren om vedkomande er å føretrekkje eller ikkje?

Endret av Lonely punker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Født sånn eller blitt sånn?

 

Kjærleiken mellom to personar er på ingen måte avhenging av kor gamle dei er.

 

Jo, den er det. Det finnst ikke et barn på denne kloden som har den minste interrese av seksuell kontakt med deg. Endret av IQ84
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Født sånn eller blitt sånn?

 

Kjærleiken mellom to personar er på ingen måte avhenging av kor gamle dei er.

Jo, den er det. Det finnst ikke et barn på denne kloden som har den minste interrese av seksuell kontakt med deg.

 

Dette blir berre toskete. Dette kan vera siste gong eg gidd å svara på innlegg med tilsvarande låg kvalitet. Ja, du lever verkeleg opp til brukarnamnet ditt når du ikkje greier å skilja orda "kjærleik" og "seksuell kontakt".

Lenke til kommentar

Man er født pedofil, men hvordan man håndtere legningen og sin interaksjon med barn er avhengig av hvordan samfunnet har formet personen.

 

Når det kommer til aldersgrenser, så kan man diskutere hva som er skadelig og ikke til man blir grønn og blå.

I dagens samfunn derimot, er det ikke lov å ha sex med mindreårige om man er voksen nok. En 20-åring og en 15-åring er i grenseland, om ikke over. Det er veldig "sak-til-sak" i retten når det kommer opp.

 

Om man ønsker å ta opp hvorvidt sex med mindreårige er ufarlig eller slikt, burde man ta den diskusjonen i en annen tråd. I dagens samfunn, skal ikke en voksen person ha sex med en mindreårig person. Punktum.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...