Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

om noen hadde spurt me hva jeg ser etter i en partner: en jeg kan være nær med, snakke med, bygge et liv med.

 

Ja... minner meg på en stripe fra tegneserieforfatterinnen Karine Haaland.

"Jeg vil ha en mann som jeg kan snakke med."

"Hvorfor det"

"Har du ikke venner"

 

Folk har forskjellige krav til andre, noen er mer kresne enn andre på visse områder osv..

 

Det burde da ikke være så vanskelig å ta innover seg, at hvis man forestiller seg at det hadde vært veldig kos å vært sammen med ei anna jente (eller gutt), ja da kan man akseptere de snodigste utilstrekkeligheter og skavanker.

 

Det mangler jaggu meg ikke på jenter som holder ilag med gutter som har heller dårlig aggresjons- eller impuls-kontroll.

Det fatter ikke jeg, men ok, de tenner kanskje på det de misoppfatter som mandig?

 

Ikke alt man selv kan fatte.

Endret av whateverw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-imMmrOha

om noen hadde spurt me hva jeg ser etter i en partner: en jeg kan være nær med, snakke med, bygge et liv med.

 

Ja... minner meg på en stripe fra tegneserieforfatterinnen Karine Haaland.

"Jeg vil ha en mann som jeg kan snakke med."

"Hvorfor det"

"Har du ikke venner"

 

Folk har forskjellige krav til andre, noen er mer kresne enn andre på visse områder osv..

 

Det burde da ikke være så vanskelig å ta innover seg, at hvis man forestiller seg at det hadde vært veldig kos å vært sammen med ei anna jente (eller gutt), ja da kan man akseptere de snodigste utilstrekkeligheter og skavanker.

 

Det mangler jaggu meg ikke på jenter som holder ilag med gutter som har heller dårlig aggresjons- eller impuls-kontroll.

Det fatter ikke jeg, men ok, de tenner kanskje på det de misoppfatter som mandig?

 

Ikke alt man selv kan fatte.

 

ja, det gjorde vel det.

 

jeg synes det er vanskelig å ta innover meg at noen kan ønske å være sammen med et barn. nettopp fordi de er barn. og det å være et barn er vel ikke en snodighet eller en skavank.

akkurat som jeg ikke skjønner hva som gjør at homofile tenner på partnere av samme kjønn. men de er i alle fall likeverdige mentalt, og jeg har absolutt ingenting imot homofile.

 

jeg tror i bunn og grunn det er der det hele ligger hos meg. et barn vil ikke være på samme nivå som en voksen (i ytters få tilfeller ja, men på generell basis nei), det at et barn kanskje får en bamse for å gjøre "onkel" glad er ikke det samme som at ungen liker det h*n må gjøre for å få den bamsen. barn er lette å logge og lede,...er vel ikke for ingenting de fleste av oss blir advart mot sukkertøybilen. det å utøve sin pedofile legning,..og overgrep mot barn klinger så likt i mine ører.

jeg vet jo at mange ikke lever ut legningen sin,... men jeg skjønner ikke hvordan de som gjør det kan forsvare det. og det lurer jeg ikke på heller.

 

 

ang. jenter og voldelige menn. ofte har det med underkuelse/ lav selvtillit å gjøre. ikke det at de digger å være sammen med en drittsekk, men fordi drittsekken var "snill" i begynnelsen, og så sakte men sikkert har brutt ned psyken på jenta. og når man føler seg som ei dørmatte, så er det ikke så lett å se hva andre kan se i deg. hvilket igjen går over til redsel for å bli alene dersom den psykopaten du er sammen med nå forlater deg.

Lenke til kommentar

jeg synes det er vanskelig å ta innover meg at noen kan ønske å være sammen med et barn. nettopp fordi de er barn. og det å være et barn er vel ikke en snodighet eller en skavank.

 

Nei, men igjen, jeg svarer som hebefil og ikke pedofil.

Se da for deg at svarene mine går ned til 11 år, 10 der nøden er stor og gresset er tørt og så videre.

 

Jeg fatter heller ikke hva som gjør at folk ønsker å "være sammen med" "et barn".

Men det er vel kanskje ikke alle som ser noe som lillemann liker, som automatisk tenker "være sammen med" og hus og hytte og fastrente eller flytende i 30 år og hvilke gardiner skal vi ha osv.

 

Og tiltrekning og seksualitet og sånn kan vel ikke alltid forklares. Noen liker lakk, noen liker lær, og andre bare MÅ ha bringebærsyltetøy for at det skal bli bra.

 

Angående "barn".

Slik jeg ser det, har man lært seg å snakke så er man en person og fortjener respekt.

Respekt må være oppriktig og ikke påtatt.

Respekt må derfor basere seg på at en person er greit moden innen sitt relative modningsnivå - som betyr at jeg faktisk har mer respekt for, la oss si en moden 12-åring enn jeg har for en umoden 22-åring.

 

Så mitt syn er at har man blitt 22 år gammel og er umoden, da er utsiktene heller dårlige.

Og slike mennesker finnes det dessverre deprimerende mange av.

Lenke til kommentar

Det er det jeg tenker på. Jeg vet ikke om jeg kan "komme ut." Det er ikke sikkert jeg trenger å gjøre det heller. Det burde jo være mulig å forbli anonym.

 

Jeg tror du skal slå fra deg den tanken. Det vil bli et umulig dobbeltliv, og når du ikke lenger kan være anonym så er det ingen vei tilbake. Folk er ikke nok ikke klar for å håndtere noe slikt på en ordentlig måte. Nå vet jeg ikke hvordan du lever, men en dag vil du kanskje slå deg til ro med dame og få deg barn. Dumt å ødelegge muligheten til selv om det bare var godt ment. Du kan sikkert få mye glede av å få barn en dag, og da vil du være glad for at du ikke ødela den muligheten.

 

Postet av anonym: 7a62b9966e3a73c883ab6027680c8bbb

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

jeg synes det er vanskelig å ta innover meg at noen kan ønske å være sammen med et barn. nettopp fordi de er barn. og det å være et barn er vel ikke en snodighet eller en skavank.

 

Nei, men igjen, jeg svarer som hebefil og ikke pedofil.

Se da for deg at svarene mine går ned til 11 år, 10 der nøden er stor og gresset er tørt og så videre.

 

Jeg fatter heller ikke hva som gjør at folk ønsker å "være sammen med" "et barn".

Men det er vel kanskje ikke alle som ser noe som lillemann liker, som automatisk tenker "være sammen med" og hus og hytte og fastrente eller flytende i 30 år og hvilke gardiner skal vi ha osv.

 

Og tiltrekning og seksualitet og sånn kan vel ikke alltid forklares. Noen liker lakk, noen liker lær, og andre bare MÅ ha bringebærsyltetøy for at det skal bli bra.

 

Angående "barn".

Slik jeg ser det, har man lært seg å snakke så er man en person og fortjener respekt.

Respekt må være oppriktig og ikke påtatt.

Respekt må derfor basere seg på at en person er greit moden innen sitt relative modningsnivå - som betyr at jeg faktisk har mer respekt for, la oss si en moden 12-åring enn jeg har for en umoden 22-åring.

 

Så mitt syn er at har man blitt 22 år gammel og er umoden, da er utsiktene heller dårlige.

Og slike mennesker finnes det dessverre deprimerende mange av.

 

ang. modne barn kontra umodne voksne og respekt- er helt enig med deg der.

og selvfølgelig skal man respektere hverandre.

 

respekt går ikke bare ut på å behandle hverandre som voksne i ett og alt. og når en voksen nærmer seg et barn på den måten, da er det det ganske motsatte av å vise respekt synes jeg.

man skal respektere at et barn er et barn, og ikke prøve å utnytte det. barn er mer umodne,..og det vet vi voksne.

 

når jeg leser rødhette og ulven til 7åringer, og vi prater om eventyret, så forteller jo ikke jeg dem at i utganspunktet var det en seksuell histore som ble brukt for å skremme jenter med. det handler jo ikke om at jeg ikke respekterer dem av den grunn.

 

jeg håper du forstår at jeg ikke skriver her inne for å kritisere pedofile. for det er absolutt ikke meningen.

jeg skriver her for at jeg prøver å forstå hva det er som gjør at pedofile tiltrekkes av barn.

 

som regel om det "er noe lillemannen liker", så går det vel i seksuelle retninger.

og det at man kan være fysisk tiltrukket av et barn uten å kunne forklare hvorfor kan jeg forstå.

men som sagt,... det er det bakenforliggende,..det når man er tiltrukket av et barn og det ikke bare er snakk om det fysiske... det er det jeg prøver å sette meg inn i. å få en bedre forståelse av. fordi jeg er nysgjerrig på det.

 

ps. fikk ikke med meg at du var hebefil før nå (har ikke hørt om det før nå heller)

trodde du bare ville kverulere, men ser nå at du kanskje føler jeg angrept deg/ din legning. det var absolutt ikke meningen.

igjen må jeg få presisere at det er kun for å få nysgjerrigheten tilfredstill at jeg spør.

Endret av Slettet-imMmrOha
Lenke til kommentar

Xatiramx: Jeg tror det du ikke kan forstå er like uforståelig for noen av oss pedofile. Ihvertfall for meg. Det er helt klart for meg at min legning ikke bare eksisterer seksuelt, men også følelsesmessig. Jeg har som nevnt tidligere forelsket meg i barn. Jeg har derimot slitt med å forstå hvordan jeg skal leve som pedofil.

 

Dette har mye med biologi å gjøre. På et biologisk nivå er både homofili og pedofili en feil. Grunnen til at mennesker vil innlede forhold på et grunnleggende nivå er jo fordi de vil få barn og også oppdra dem. Hos homofile og pedofile har det midlertidig skjedd noe som gjør at de har de samme ønskene om grupper der dette ikke er mulig, henholdsvis de av samme kjønn og prepubertale barn. Dette fører til en konflikt mellom det tenkende mennesket og "dyret," om du vil. Man vil noe, som man ved å tenke kan se ikke går an. Man slutter derimot ikke å ønske det. Dette er kognitiv dissonans. På grunn av at mennesker også kan leve i forhold uten å få barn, men bare elske hverandre, har homofile etter hvert løst dette, og fått sinnro. De kan ha sex og dermed tilfredstille sine animalske lyster. Det er derimot mye vanskeligere for pedofile, av åpenbare grunner. Og som du sier, er ikke en voksen og et barn mentalt likestilte, og det er vanskelig å se for seg et seriøst forhold på noen konkret måte. Det kompliseres videre av at barnet ikke forblir et barn spesielt lenge. Det jeg sier er at det du med rette lurer på er noe jeg også sliter med å svare på, selv om jeg spør meg selv nesten hver dag. Det er vanskelig å leve med.

 

Dette er ihvertfall det jeg tenker om det. Håper du har fått et greit nok svar på spørsmålet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-imMmrOha

takk for et utfyllende og ærlig svar.

 

det må være utrolig vanskelig å leve med.

og ekstra vanskelig da pedofili er så stemplet som det er.

å være pedofil er jo ensbetydende med å "lure rundt hjørnet på barnehagen" for folk flest,... og jeg tror mange ikke engang har tenkt på det at pedofile faktisk ha et liv uten å leve ut legningen sin.

 

det gir virkelig en tankevekker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

og ekstra vanskelig da pedofili er så stemplet som det er.

Og når media finner på latterlige ord som "pedofilidømt" blir det ikke enklere å fjerne det stempelet. Det er ganske utrolig hvordan folk flest hiver seg på hylekoret uten å tenke en eneste logisk tanke.

 

Slik jeg ser det er det ingen grunn til at pedofile skal være spesielt farlige for barn. Sjansen for overgrep er antagelig like liten som sjansen for at en heterofil mann skal begå voldtekt.

Pedofile vil ikke skade barn og de er klar over at overgrep gjør nettopp dette. De aller fleste heterofile vil heller aldri vil finne noen glede i å begå voldtekt.

 

Det behøves en mental skavank i tillegg til legning for å bevisst skade andre mennesker (med legning er pedofili inkludert her).

Lenke til kommentar

Pedofiles handlinger virker som alle handlinger som pedofile gjør.

 

heck, hadde ikke fått med meg at det hadde kommet 2 sider til :p

 

Men mange pedofile og hebefile opplever ofte en form for kjærlighetssorg. Det finnes jo utallige forum rundt på det o'store internett som handler om dette, da gjerne separate forum for "girllover" og "boylovers".

Det er mange der som har "forhold" med barn, selvom de vet at barnene vokser fra de, og de kommer til å miste kontakten. Slik er det bare. Personene får da gjerne glede av å være med og ikke minst hjelpe og rettlede den yngre personer. Det er sikkert tilfeller hvor det forekommer sex og også tilfeller hvor det dessverre skjer overgrep (jeg velger å skille på de to tingene, selvom begge juridisk sett er overgrep), men dette er som regel forbudt å snakke om, eller nevne på forumene p.g.a det tross alt er ulovlig.

Dette går under kallenavnene SYF og YF (Special Young Friends og Young Friends) - tror det er ganske opplagt hva som er forskjell på de to...

 

Uansett - Det er nok få pedofile/hebefile som ser for seg en livstid sammen med den yngre personen - men noen kan ha følelser for de hele livet, og det kan også i tilfeller være gjensidig. Uansett pleier hoved"målet" å være mye med den unge, og hjelpe de, være en viktig person som den unge også kommer til å huske når man blir gammel og grå.

 

Det er sånn jeg skjønner det.

Endret av Stoddart
  • Liker 2
Lenke til kommentar

og ekstra vanskelig da pedofili er så stemplet som det er.

Og når media finner på latterlige ord som "pedofilidømt" blir det ikke enklere å fjerne det stempelet. Det er ganske utrolig hvordan folk flest hiver seg på hylekoret uten å tenke en eneste logisk tanke.

 

Slik jeg ser det er det ingen grunn til at pedofile skal være spesielt farlige for barn. Sjansen for overgrep er antagelig like liten som sjansen for at en heterofil mann skal begå voldtekt.

Pedofile vil ikke skade barn og de er klar over at overgrep gjør nettopp dette. De aller fleste heterofile vil heller aldri vil finne noen glede i å begå voldtekt.

 

Det behøves en mental skavank i tillegg til legning for å bevisst skade andre mennesker (med legning er pedofili inkludert her).

 

Nå får jo ikke ekskluderende pedofile, altså pedofile som bare er tiltrukket av barn, noe særlig intimitet med noen andre enn seg selv. Kan tenke deg at 30 år med høyrehånda og fantasier kan skape litt høyere sjanse for overgrep (selv om ikke det er ment som en voldtekt, men det er jo det det er) enn en heterofil mann som har fått være intim med en kvinne. Jeg kan ikke bevise dette da, bare tenker på hvor sterk seksuallysten til mennesket er. En pedofil med allerede lav selvtillit/selvbilde (nettopp pga. alt hatet mot pedofile) kan fort da gjøre noe gale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

og ekstra vanskelig da pedofili er så stemplet som det er.

Og når media finner på latterlige ord som "pedofilidømt" blir det ikke enklere å fjerne det stempelet. Det er ganske utrolig hvordan folk flest hiver seg på hylekoret uten å tenke en eneste logisk tanke.

 

Slik jeg ser det er det ingen grunn til at pedofile skal være spesielt farlige for barn. Sjansen for overgrep er antagelig like liten som sjansen for at en heterofil mann skal begå voldtekt.

Pedofile vil ikke skade barn og de er klar over at overgrep gjør nettopp dette. De aller fleste heterofile vil heller aldri vil finne noen glede i å begå voldtekt.

 

Det behøves en mental skavank i tillegg til legning for å bevisst skade andre mennesker (med legning er pedofili inkludert her).

 

Nå får jo ikke ekskluderende pedofile, altså pedofile som bare er tiltrukket av barn, noe særlig intimitet med noen andre enn seg selv. Kan tenke deg at 30 år med høyrehånda og fantasier kan skape litt høyere sjanse for overgrep (selv om ikke det er ment som en voldtekt, men det er jo det det er) enn en heterofil mann som har fått være intim med en kvinne. Jeg kan ikke bevise dette da, bare tenker på hvor sterk seksuallysten til mennesket er. En pedofil med allerede lav selvtillit/selvbilde (nettopp pga. alt hatet mot pedofile) kan fort da gjøre noe gale.

Det er nok ganske annerkjent at undertrykking av seksuelle lyster øker sjansen for overgrep. Det er en sterk korrelasjon mellom sølibati og diverse former for seksuelt overgrep, for eksempel. Det mest åpenbare eksempelet er jo den katolske kirka.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Kan tenke deg at 30 år med høyrehånda og fantasier kan skape litt høyere sjanse for overgrep (selv om ikke det er ment som en voldtekt, men det er jo det det er) enn en heterofil mann som har fått være intim med en kvinne.

 

Jeg er ikke sikker på at det faktisk er tilfelle.

 

De aller fleste vil ikke ha glede noen av voldtekt, da det dreier seg mer om makt enn om sex. Gjensidig nytelse er nødvendig for de fleste.

Imidlertid kan en kanskje utvikle en ekstrem selvsentreing dersom en hemmeligholder en legning gjennom lang tid, kanskje nok til ikke lenger å bry seg om hva en sex partner føler.

 

Det er nok ganske annerkjent at undertrykking av seksuelle lyster øker sjansen for overgrep. Det er en sterk korrelasjon mellom sølibati og diverse former for seksuelt overgrep, for eksempel. Det mest åpenbare eksempelet er jo den katolske kirka.

 

Er det virkelig anerkjent ?

 

Antallet prester i den katolske kirke vil i seg selv indikere, rent statistisk, at det finnes en del individer som er i stand til å begå voldtekt. For at seksuell undertrykking virkelig skal øke voldtektsfaren må det i tilfelle være langt flere som begår voldtekt i en slik gruppe enn i befolkningen ellers.

 

Som nevt over, voldtekt dreier seg mer om makt enn om sex. En partner som er redd eller lider vil være en turn-off for normale mennesker.

Lenke til kommentar

Nå får jo ikke ekskluderende pedofile, altså pedofile som bare er tiltrukket av barn, noe særlig intimitet med noen andre enn seg selv. Kan tenke deg at 30 år med høyrehånda og fantasier kan skape litt høyere sjanse for overgrep (selv om ikke det er ment som en voldtekt, men det er jo det det er) enn en heterofil mann som har fått være intim med en kvinne. Jeg kan ikke bevise dette da, bare tenker på hvor sterk seksuallysten til mennesket er.

 

Nei nå taler du mest for din syke mor.

 

Unge mennesker ER faktisk overrepresentert på overgrepsstatistikken, dette er noe vi VET.

At du da (som jeg må anta er rimelig ung, gitt innholdet i postene dine) ser for deg at et liv uten sex med partner medfører høyere sjangse for at man begår overgrep, ja, det sier nok mest om DEG.

 

Og jeg tror egentlig at vi har vært igjennom dette med at legning eller lyster ikke i seg selv medfører overgrep. Opptil flere ganger.

At du ikke har fått det med deg er skuffende, men greit.

 

La oss ta dette fra en annen vinkel da.

Hva tror du egentlig det gjør med et menneske, å få høre at andre regner det som høyt sannsynlig at man kommer til å gjøre noe vondt med dem man er glad i, sånn bare fordi man er glad i dem?

Jeg tror det der fører til svekket likevekt i å forholde seg til seg selv og sine egne følelser.

Jeg tror at hvis du bare nok ganger, forteller et annet menneske at det før eller siden vil begå et overgrep, så vil det mennesket få det vondt med seg selv.

Og jeg tror at din mistenkeliggjøring og sannsynliggjøring, kan bidra til at folk kommer i ubalanse og mister litt troa på seg selv.

 

Forstår du hva jeg forsøker å si?

Din forventning av at folk kommer til å begå overgrep, kan bidra til at overgrep blir begått, av folk som hadde hatt utbytte av å bli møtt med en positiv aksept og en forventning om at "dette klarer du, du er jo en grei og fornuftig kar, og vi vet alle sammen at du er et godt menneske som ikke vil andre noe vondt".

 

Tenk litt på det der, er du grei.

Lenke til kommentar

Aj.

 

Personene får da gjerne glede av å være med og ikke minst hjelpe og rettlede den yngre personer.

 

Uansett pleier hoved"målet" å være mye med den unge, og hjelpe de, være en viktig person som den unge også kommer til å huske når man blir gammel og grå.

 

Jeg har faktisk ikke vært inne på denslags forum, så nå ble jeg litt betenkt, i og med at det er noe i den gata jeg selv tenker.

 

Jeg forestiller meg da at javel, i og med at jeg ikke helt ser den gigantiske forskjellen mellom yngre og eldre, hvorfor ikke vende det til noe positivt og akseptere at jeg kan fungere bra i rollen som en pålitelig og omtenksom voksen?

 

Ser ikke umiddelbart at det skulle medføre problemer, ei heller planlegger jeg bevisst at noe slikt skulle bygge seg opp til en høy-risiko situasjon med årene... men hva sier da disse folka som du refererer til, blir det fali med tiden eller?

Lenke til kommentar

Nå får jo ikke ekskluderende pedofile, altså pedofile som bare er tiltrukket av barn, noe særlig intimitet med noen andre enn seg selv. Kan tenke deg at 30 år med høyrehånda og fantasier kan skape litt høyere sjanse for overgrep (selv om ikke det er ment som en voldtekt, men det er jo det det er) enn en heterofil mann som har fått være intim med en kvinne. Jeg kan ikke bevise dette da, bare tenker på hvor sterk seksuallysten til mennesket er.

 

Nei nå taler du mest for din syke mor.

 

Unge mennesker ER faktisk overrepresentert på overgrepsstatistikken, dette er noe vi VET.

At du da (som jeg må anta er rimelig ung, gitt innholdet i postene dine) ser for deg at et liv uten sex med partner medfører høyere sjangse for at man begår overgrep, ja, det sier nok mest om DEG.

 

Og jeg tror egentlig at vi har vært igjennom dette med at legning eller lyster ikke i seg selv medfører overgrep. Opptil flere ganger.

At du ikke har fått det med deg er skuffende, men greit.

 

La oss ta dette fra en annen vinkel da.

Hva tror du egentlig det gjør med et menneske, å få høre at andre regner det som høyt sannsynlig at man kommer til å gjøre noe vondt med dem man er glad i, sånn bare fordi man er glad i dem?

Jeg tror det der fører til svekket likevekt i å forholde seg til seg selv og sine egne følelser.

 

 

Forstår du hva jeg forsøker å si?

Din forventning av at folk kommer til å begå overgrep, kan bidra til at overgrep blir begått, av folk som hadde hatt utbytte av å bli møtt med en positiv aksept og en forventning om at "dette klarer du, du er jo en grei og fornuftig kar, og vi vet alle sammen at du er et godt menneske som ikke vil andre noe vondt".

 

Tenk litt på det der, er du grei.

 

Du har kuttet ut den mest sentrale linjen i hele mitt poeng, nemlig at det er livet i sølibat sammen med alt hatet og diskrimineringen som kan føre til slikt. Jeg har aldri sakt at jeg forventer at pedofile kommer til å gjøre overgrep. Jeg har sagt at jeg tror det er større sannsynliget at noen pedofile som lever et slikt liv vil begå overgrep enn en heterofil mann som har fått vært intim med det som han er tiltrukket av. At du ikke er enig med mitt synspunkt her helt greit, men du hadde ikke behøvd å angripe meg eller min mor. Teorien min har ingenting med meg å gjøre. Synes det er rart du trekker den linjen.

 

Jeg tror at hvis du bare nok ganger, forteller et annet menneske at det før eller siden vil begå et overgrep, så vil det mennesket få det vondt med seg selv.

Og jeg tror at din mistenkeliggjøring og sannsynliggjøring, kan bidra til at folk kommer i ubalanse og mister litt troa på seg selv.

 

Er jo akkurat dette jeg mener med den siste setningen min som du har latt være å quote. Manglende intimitet kombinert med hat og diskriminering er ikke bra.

 

Mistet også respekten for deg som bruker, da min alder er høyst urelevant i et anonymt diskusjonsforum. Den har ingenting med mine meninger å gjøre.

Lenke til kommentar

Du har ikke hørt uttrykket å tale for sin syke mor, altså.

 

Og din alder er høyst relevant i forbindelsen av hva du kan tenke deg og hvor stor andel overggrep som blir begått av folk i din alder - nettopp på grunn av hva folk på det utviklingstrinnet "kan tenke seg", eller rettere sagt, IKKE kan tenke seg.

 

Folk som er et par hakk mer voksne har over det jevne litt mer etikk og empati innabords, og kan faktisk reflektere litt over seg selv og sine motiver.

Ordentlig voksne mennesker kan faktisk kontrollere seg selv og sine følelser i betraktelig større grad enn for eksempel 18-åringer.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke vært inne på denslags forum, så nå ble jeg litt betenkt, i og med at det er noe i den gata jeg selv tenker.

 

Jeg forestiller meg da at javel, i og med at jeg ikke helt ser den gigantiske forskjellen mellom yngre og eldre, hvorfor ikke vende det til noe positivt og akseptere at jeg kan fungere bra i rollen som en pålitelig og omtenksom voksen?

 

Ser ikke umiddelbart at det skulle medføre problemer, ei heller planlegger jeg bevisst at noe slikt skulle bygge seg opp til en høy-risiko situasjon med årene... men hva sier da disse folka som du refererer til, blir det fali med tiden eller?

 

Det er faktisk interessant lesestoff, det var det første som fikk meg til å tenke at "jøss, pedofile og hebefile går faktisk ikke bare rundt og venter på den neste unge personen de skal "kjøre til blods" mens de filmer det, og deler det på private nettverk".

Noen er jo av den typen, det merkes fort, og de er heldigvis sterkt mislikt på disse forumene.

 

Jepp - det er gjerne veien og gå, bare viktig å huske, at barn og tenåringer, kan få følelser for eldre personer også, da er kunsten å klare å si nei, selvom du dypt innerst inne vet at det er dette du har ønsket i 30 år. Er man usikker på om man klarer å si nei, ikke beveg deg mot den veien der i heletatt. I ett vanlig forhold skal man bry seg om hverandre, i ett YF/SYF forhold, er det mange flere aspekter man må passe på, og det eneste som er sikkert, er at den unge personen, vokser fra deg.

 

Det blir jo som i ett standard forhold. Man møter noen, man får følelser for de, og også seksuelle tanker (i allefall i de fleste situasjoner. Har jo selv opplevd å være helt fortapt forelsket, og ikke klart å tenke på den andre naken engang... oh well, different story) Hvis den andre personen er nysgjerrig, som man jo gjerne er i den perioden av livet, og er en litt utradisjonell person, med tanke på nakenhet og sex. Så er det jo en fare for at man blir tent, og at den unge er frempå, og ting kan skje. Det gjelder i alle situasjoner i alle aldre egentlig. Det viktigste er at den unge stoler på deg, den unge rangerer deg høyt, kanskje høyest av alle den personen kjenner. Er det da verdt å ta sjansen på å ødelegge noe for den unge og for deg, for 15 min glede? Det er en hard (no pun intended) "jobb". Klarer du det er det bra. Klarer du det ikke - så et er det ikke bra.

 

Nå skal det sies at jeg har null og niks erfaring med dette :p Eneste erfaringen jeg har med unge personer, var når jeg var 11-12-13 selv. Men har lest mye om det, synes det er ett fascinerende tema.

 

Halvveis OT: Noe man legger lett merke til er at hvis man poster noe om ei jente på boylovers forum, eller gutt på girllovers - så freaker medlemmene ut som tenåringsjenter som hører noen snakke negativt om Justin Bieber...

Lenke til kommentar

Du har ikke hørt uttrykket å tale for sin syke mor, altså.

 

Og din alder er høyst relevant i forbindelsen av hva du kan tenke deg og hvor stor andel overggrep som blir begått av folk i din alder - nettopp på grunn av hva folk på det utviklingstrinnet "kan tenke seg", eller rettere sagt, IKKE kan tenke seg.

 

Folk som er et par hakk mer voksne har over det jevne litt mer etikk og empati innabords, og kan faktisk reflektere litt over seg selv og sine motiver.

Ordentlig voksne mennesker kan faktisk kontrollere seg selv og sine følelser i betraktelig større grad enn for eksempel 18-åringer.

 

Men nå er ikke dette voksne som har utviklet slik det er ment dem skal utvikle seg da, så da spørs det om dem har like mye etikk og empati, og evenen til å reflektere over seg selv og sine motiver i like stor grad. Hvis man trekker linjer til psykologien, hvor intimitet er noe som er nødvendig for at man skal utvikle sunne personlighetstrekk, så vil jo dette være en mangel hos disse personene. (les: Erik Eriksons utviklingsteori)

Dette er ikke noe jeg fastslår (som du ser ut til å tro gang på gang). Jeg deler bare tankene mine her, som jeg har all rett til å gjøre uten at jeg skal bli kritisert eller dømt av deg på grunn av min alder.

Lenke til kommentar

Jepp - det er gjerne veien og gå, bare viktig å huske, at barn og tenåringer, kan få følelser for eldre personer også, da er kunsten å klare å si nei, selvom du dypt innerst inne vet at det er dette du har ønsket i 30 år.

 

Er det da verdt å ta sjansen på å ødelegge noe for den unge og for deg, for 15 min glede? Det er en hard (no pun intended) "jobb". Klarer du det er det bra. Klarer du det ikke - så et er det ikke bra.

 

Ja - dette er jo faktisk ting som det er bra å nevne høyt, og fornuftig å tenke litt over og ta høyde for ved å se litt frem i tid.

Barn er faktisk lynende intelligente når det gjelder å "lukte seg frem til" hva andre føler og mener om dem, og i overført konsekvens, hva dette betyr i praksis mtp. hva dem kan tillate seg av oppførsel, herunder: eksperimentering.

 

Og for å være kort og konkret: hvis man vet med seg selv at man ikke vil klare å bed et barn om å slutte, hvis barnet skulle finne på å gjøre noe for intimt, da kan man ikke være alene med barnet og bør også vurdere å gi beskjed om tingenes tilstand, til rette foresatte.

 

Det er én ting å være litt rar i hodet; det er en annen ting å være direkte dum.

 

Noe man legger lett merke til er at hvis man poster noe om ei jente på boylovers forum, eller gutt på girllovers - så freaker medlemmene ut som tenåringsjenter som hører noen snakke negativt om Justin Bieber...

 

Ikke helt med, men... antagelig ikke så viktig.

 

 

Hvis man trekker linjer til psykologien, hvor intimitet er noe som er nødvendig for at man skal utvikle sunne personlighetstrekk, så vil jo dette være en mangel hos disse personene. (les: Erik Eriksons utviklingsteori)

Dette er ikke noe jeg fastslår (som du ser ut til å tro gang på gang). Jeg deler bare tankene mine her, som jeg har all rett til å gjøre uten at jeg skal bli kritisert eller dømt av deg på grunn av min alder.

 

Joda, jeg forstår godt at det irriterer deg at jeg hevder at det er hovedsakelig din alder, relative umodenhet og grad av kåthet som gjør at du forestiller deg det du forestiller deg og sier det du sier.

Og du har rett i at om en person mangler empati, så stiger risikoen for å gjøre slemme ting mot andre. Å hjelpe overgripere til å oppøve sin empatiske sans er jo også en sentral del av behandlingsopplegget som tilbys i fengsel - etter det jeg har hørt.

 

Men vi kan vel alle være enige om at det er et godt mål i seg selv, å unngå at det bærer dit hen.

Og da er det faktisk helt konkrete og enkle ting som andre mennesker kan gjøre for å hjelpe til slik at det ikke går galt - en av disse er da å lukke igjen brødboksen og ikke gnåle om at "du kooooommmmmer til å begå oooooovergreeeeep, du kooooooommmmmmmeeeerrrr...".

Er du med?

 

Uansett så har du ikke statistikk på hvor sannsynlig det er at en pedofil / hebefil begår overgrep, men jeg har faktisk statistikk på hvor sannsynlig det er at DU, gitt din alder, kommer til å begå overgrep.

 

Og den sannsynligheten er høyere enn for NOEN annen gruppe mennesker.

Men løsningen på det er nok ikke å henrette alle mellom 13 og 20 - det hadde tatt seg ut - løsningen er nok heller å gjøre det klart at BÅDE gutter og jenter har et ansvar for å tenke seg om osv..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...