Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

Hva er formålet med tråden? Hvorfor sier du dette om deg selv? Ønsker du mer åpenhet?

Jeg håper for all del du ikke praktiserer lystene dine. Hadde noen som deg pirket på mine barn, så hadde jeg klikket. Som du ser så er tanken i seg selv ille for meg, men jeg er veldig beskyttende ovenfor barna mine.

Okei da:

- når oppdaget du at du tiltrekkes av barn?

- er det vanskelig å la være å leve ut lystene?

Hva tror du? H*n ønsker å være åpen om seg selv, siklert både for å gjøre det enklere for dem selv og skape et bedre og mer korrekt bilde av pedofile. De aller fleste pedofile er nok ikke overgrepsmenn ;) Tenk før du poster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og om det er vanskeleg å la vera å leva ut lystene? Kva for lystar? Dei seksuelle?

Me pedofile får større glede av å sjå at våre utvalde få leva ut sine lyster, enn å ha seksuell omgang med ein eller annan tilfeldig vaksen person. Eg kan også føye til at også yngre menneskje har ein seksualitet. Med dette vil regel i eit forhold mellom ein pedofil og eit yngre menneske vera den same som i andre forhold, nemleg at begge partar har lyst og glede i det som skjer mellom dei.

 

Barn har ikke "lyst" på voksne... men hvis en voksen flørter (eller hva man skal kalle det), så er de ikke i stand til å motsette seg, fordi de har en tendens til å tro at alt de voksne kommer med er riktig...

 

Dette er blant annet årsaken til at barn ikke er myndige...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og om det er vanskeleg å la vera å leva ut lystene? Kva for lystar? Dei seksuelle?

Me pedofile får større glede av å sjå at våre utvalde få leva ut sine lyster, enn å ha seksuell omgang med ein eller annan tilfeldig vaksen person. Eg kan også føye til at også yngre menneskje har ein seksualitet. Med dette vil regel i eit forhold mellom ein pedofil og eit yngre menneske vera den same som i andre forhold, nemleg at begge partar har lyst og glede i det som skjer mellom dei.

 

Barn har ikke "lyst" på voksne... men hvis en voksen flørter (eller hva man skal kalle det), så er de ikke i stand til å motsette seg, fordi de har en tendens til å tro at alt de voksne kommer med er riktig...

 

Dette er blant annet årsaken til at barn ikke er myndige...

 

Kanskje du kan byrje med å fortelja kva eit "born" er for noko?

Nå er det heller ikkje slik at pedofile "flørtar" med ynge menneskje som ikkje har teke initiativ til slik kommunikasjon. Og du kan heller ikkje generalisera legninga til yngre menneske. Nokre har glede og lyst av kontakt med eldre menneske, medan andre har det ikkje.

Lenke til kommentar

Kanskje du kan byrje med å fortelja kva eit "born" er for noko?

Nå er det heller ikkje slik at pedofile "flørtar" med ynge menneskje som ikkje har teke initiativ til slik kommunikasjon. Og du kan heller ikkje generalisera legninga til yngre menneske. Nokre har glede og lyst av kontakt med eldre menneske, medan andre har det ikkje.

 

Det finnes pedofile som gjør det, jo.

 

Jeg tror ikke barn ønsker noe seksuelt av voksne. Det er vel heller du som feiltolker dette. Tillitsfulle, oppsøkende barn som ikke aner ugler i mosen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kanskje du kan byrje med å fortelja kva eit "born" er for noko?

Nå er det heller ikkje slik at pedofile "flørtar" med ynge menneskje som ikkje har teke initiativ til slik kommunikasjon. Og du kan heller ikkje generalisera legninga til yngre menneske. Nokre har glede og lyst av kontakt med eldre menneske, medan andre har det ikkje.

 

Det finnes pedofile som gjør det, jo.

 

Jeg tror ikke barn ønsker noe seksuelt av voksne. Det er vel heller du som feiltolker dette. Tillitsfulle, oppsøkende barn som ikke aner ugler i mosen...

 

 

Å tru og å generalisera er noko heilt anna ein å ha nyansert kunnskap og kjeldemateriell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å tru og å generalisera er noko heilt anna ein å ha nyansert kunnskap og kjeldemateriell.

 

Uansett så er det totalt umoralsk å gjengjelde slik oppmerksomhet. Det er veldig skadelig. Du snakker om at pedofile ikke tar initiativ - hva så, egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Å tru og å generalisera er noko heilt anna ein å ha nyansert kunnskap og kjeldemateriell.

 

Uansett så er det totalt umoralsk å gjengjelde slik oppmerksomhet. Det er veldig skadelig. Du snakker om at pedofile ikke tar initiativ - hva så, egentlig?

 

 

Du har altså grunnlag til å seie at alle yngre som tek initiativ til kontakt med eldre menneske blir skadde av det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvilket syn tror du samfunnet vil ha på pedofile om 30 år?

 

 

Blir du ikke veldig sint på folk som misbruker barn seksuelt og ikke respekterer deres grenser?

 

Du fekk altså ikkje med deg kva det vil seie å vera pedofil?

 

Jeg forstår ikke hva du mener. Dersom du er pedofil, må det være frustrerende å bli satt i samme bås som folk som misbruker barn seksuelt. Jeg tenkte at du ville reagere sterkt mot dette. Jeg forstår heller ikke hvorfor du er så nedlatende mot meg. Er du ikke her for at folk skal få et bedre inntrykk av pedofile?

Lenke til kommentar

 

 

Hvilket syn tror du samfunnet vil ha på pedofile om 30 år?

 

 

Blir du ikke veldig sint på folk som misbruker barn seksuelt og ikke respekterer deres grenser?

 

Du fekk altså ikkje med deg kva det vil seie å vera pedofil?

 

Jeg forstår ikke hva du mener. Dersom du er pedofil, må det være frustrerende å bli satt i samme bås som folk som misbruker barn seksuelt. Jeg tenkte at du ville reagere sterkt mot dette. Jeg forstår heller ikke hvorfor du er så nedlatende mot meg. Er du ikke her for at folk skal få et bedre inntrykk av pedofile?

 

Så lenge du forstår det ikkje er dei pedofile som misbrukar yngre menneske, så er eg med deg.

 

Ja, stadige nyhende om misbrukte og valdtekne yngre menneske blir tekne imot med stor frustrasjon og sorg.

Lenke til kommentar

Du har altså grunnlag til å seie at alle yngre som tek initiativ til kontakt med eldre menneske blir skadde av det?

 

Nei, du har rett, jeg er ikke psykolog. Så det har jeg ikke. Jeg bare registrerer at personer som advokat Staff mener det kan komme masse godt ut av slik "kontakt".

 

Og det mener jeg mitt om, uansett hva slags vitenskap du henter frem. Det fordi det trengs mer enn én undersøkelse til å konkludere på et usikkert felt som psykologi, og fordi det er uvesentlig - blir ett barn skadet av det, så er det noe du unngår, uansett.

 

Hva har det å si om det for noen ikke er skadelig? Du skal ikke ha noe med barn å gjøre uansett.

Lenke til kommentar

 

Du har altså grunnlag til å seie at alle yngre som tek initiativ til kontakt med eldre menneske blir skadde av det?

 

Nei, du har rett, jeg er ikke psykolog. Så det har jeg ikke. Jeg bare registrerer at personer som advokat Staff mener det kan komme masse godt ut av slik "kontakt".

 

Og det mener jeg mitt om, uansett hva slags vitenskap du henter frem. Det fordi det trengs mer enn én undersøkelse til å konkludere på et usikkert felt som psykologi, og fordi det er uvesentlig - blir ett barn skadet av det, så er det noe du unngår, uansett.

 

Hva har det å si om det for noen ikke er skadelig? Du skal ikke ha noe med barn å gjøre uansett.

 

Du meiner altså at all kontakt mellom yngre menneske og foreldre/førskulelærarar/lærarar er skadeleg for dei yngre?

Lenke til kommentar

"Så lenge du forstår det ikkje er dei pedofile som misbrukar yngre menneske" skrev du (til noen andre.)

 

Jeg forstår at det å misbruke barn ikke sier noe om overgriperen er pedofil eller ikke, men det blir feil å si at det ikke er de pedofile som misbruker yngre mennesker... hvis du med det mener ingen pedofile?

Lenke til kommentar

"Så lenge du forstår det ikkje er dei pedofile som misbrukar yngre menneske" skrev du (til noen andre.)

 

Jeg forstår at det å misbruke barn ikke sier noe om overgriperen er pedofil eller ikke, men det blir feil å si at det ikke er de pedofile som misbruker yngre mennesker... hvis du med det mener ingen pedofile?

Tja, det å understreka at ein person som har misbrukt yngre menneskje er pedofil er like lite relevant som å påpeika at ein mann som har valdteke ein annan mann er homofil. Homofili går slett ikkje utpå å valdta likekjønna personar, og det same gjeld også pedofili.

Lenke til kommentar

Du meiner altså at all kontakt mellom yngre menneske og foreldre/førskulelærarar/lærarar er skadeleg for dei yngre?

 

Ikke hvis de ikke er pedofile... pedofile, derimot, bør ikke ha noe med barn å gjøre. Ikke fordi de nødvendigvis begår seksuelle handlinger, men fordi barn uansett tar skade å være rundt pedofile. Barn merker veldig mye. Det kan være et langt blikk... det er skadelig!

Lenke til kommentar

 

"Så lenge du forstår det ikkje er dei pedofile som misbrukar yngre menneske" skrev du (til noen andre.)

 

Jeg forstår at det å misbruke barn ikke sier noe om overgriperen er pedofil eller ikke, men det blir feil å si at det ikke er de pedofile som misbruker yngre mennesker... hvis du med det mener ingen pedofile?

Tja, det å understreka at ein person som har misbrukt yngre menneskje er pedofil er like lite relevant som å påpeika at ein mann som har valdteke ein annan mann er homofil. Homofili går slett ikkje utpå å valdta likekjønna personar, og det same gjeld også pedofili.

 

 

Enig, men jeg leste setningen din som at av de som misbruker barn er ingen pedofile. Jeg lurte bare på om det var det du mente, eller om jeg misforstod.

Lenke til kommentar

 

Du meiner altså at all kontakt mellom yngre menneske og foreldre/førskulelærarar/lærarar er skadeleg for dei yngre?

 

Ikke hvis de ikke er pedofile... pedofile, derimot, bør ikke ha noe med barn å gjøre. Ikke fordi de nødvendigvis begår seksuelle handlinger, men fordi barn uansett tar skade å være rundt pedofile. Barn merker veldig mye. Det kan være et langt blikk... det er skadelig!

 

 

Dette var kjempeinteressant! Jeg har aldri hørt før at pedofiles blikk kan skade barn. Har du en link til forskningen du har lest? Dette vil jeg lese om!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Du meiner altså at all kontakt mellom yngre menneske og foreldre/førskulelærarar/lærarar er skadeleg for dei yngre?

 

Ikke hvis de ikke er pedofile... pedofile, derimot, bør ikke ha noe med barn å gjøre. Ikke fordi de nødvendigvis begår seksuelle handlinger, men fordi barn uansett tar skade å være rundt pedofile. Barn merker veldig mye. Det kan være et langt blikk... det er skadelig!

 

Kva er det som skil blikka til pedofile frå blikka til andre vaksne? Og kva om den eine forelderen til den unge nett er pedofil? Full besøksforbod?

Lenke til kommentar
Møtet mellom den pedofile ikke-overgriper og barnet diskuteres verken i den faglige eller offentlige diskurs. Den offentlige diskurs preges som nevnt av en grunnleggende oppfatning av pedofili som ensbetydende med overgrepsatferd, en holdning som i stor grad utelukker et slikt møte. Enkelte fagpersoner understreker sin respekt for pedofile individer som ikke forgriper seg (Schmidt, 2002; Moser, 2002). Utover dette er pedofili uten tilhørende overgrepsatferd et lite belyst tema.

 

https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/18458/KirstenxResalandxhovedoppgave.pdf

 

Ut i fra dette er det ikke urimelig av meg å hevde det jeg hevdet, uten å kunne referere til forskning.

 

Når det ikke finnes forskning, er vi overlatt til intuisjonen. Og den sier meg at den pedofile forelder bør flytte til Svalbard.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...