Gå til innhold

Ranger sangen over deg (Rock & Metal)


nybb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Dette introduserte meg for noe nytt. Skal prøve å huske å høre mer på hedningarna. Jeg fant noe litt minimalistisk, fengende og kraftig suggererende på en oppdrivende måte. Dette er jo partymusikk, jo! ;D Skarptrommen er det virkelig drivende lykkefutt i! Dette er jo virkelig kvalitet som må settes pris på! :)

 

10/10.

 

Jeg har liksom ikke noe nytt å komme med som blir like nyskapende og overraskende som hedningarnas. Men får vel slenge inn noe, da. Fra 2014-skiva til en av mine favoritter: Earthless.

 

Endret av N*
Lenke til kommentar

Earthless - Violence of the Red Sea

Nå er jeg ikke helt inn i sånn Psychedeliske/bluesete greier, men likte det faktisk veldig god. Syntes at låten hadde en kul jammefølelse, den har også en organisk og varm produksjon som gjør at man føler energien fra bandet, og ikke minst at de har det morro. Nå er også sangen veldig lang, så jeg tror nok at den kan vokse på meg men etter første gjennomlyttning gir jeg den

7.5/10, skal sjekke ut både bandet og albumet :)

 

Slenger på med litt Norsk Thrash av den gamle sorten med en kul Bathory-aktig vokal :wee:

Lenke til kommentar

Ikke akkurat det jeg hører mest på, men helt akseptabelt. 6/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=phJlr-hZOhw

 

Jeg skrev positivt om den låta, men som vanlig hører jeg bare på melodien. Når jeg tilfeldigvis skjekker tekstene ser jeg det er ikke rart vi har politi og regler her til lands. Disse hedningene synger om hvordan de vil ha flere koner. Jag elskar deg, og legger ikke skjul på at jag elskar en ann. FOR NOE MØKK! Er det noe jeg misliker er det jenter som vil ha flere menn, og menn som har griser i skogen. Dette er ikke annet enn ett godt argument for kristendom. Kristendommen har mange feil, da. I fortiden ihvertfall. Og de får for godt betalt. Det er dagens problem med kristendommen, spør du meg.

Lenke til kommentar

Estradasphere, sært og vanskelig å få tak på. De siste 4 minuttene ble relativt kjedelige 4/10

 

infectious grooves: Får ikke helt taket på den låta.. funky oi metal? syns ikke de helt greier å få det til. Har lyst å anbefale Ninjaspy og Skindred som gjør noe av det samme, bare bedre imo.

Videre til noe helt annet:

 

Har lenge lett etter band lignende Infectious Grooves, men tror jeg må gi opp.
Hørte litt på ninjaspy og Skindred, men det blir ikke helt det samme. Det jeg virkelig liker med IG er den herlige lystige og humoristiske atmosfæren som går igjen i alle 4 albumene, og det er vanskelig å matche Roberto Trujillo på bass.

 

Skindred er en litt annen sjanger igjen. Angående reggae-punk er det kun et band som gjelder for min del:


Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...