Gå til innhold

Hvordan roote HTC desire (Windows/mac/linux


Anbefalte innlegg

!!!!! GUIDEN ER LAGET TIL R5 AV MODACO!! IKKE R6!!!!!!!

 

 

Hvordan roote HTC desire med WINDOWS/MAC ELLER LINUX

 

DU TRENGER IKKE GOLDCARD VIST DU HAR KJØPT TELEFONEN DIN ULÅST, DVS DEN KAN BRUKES PÅ ALLE TYPER SIMKORT, OG JEG HAR DERFOR DROPPET DET PUNKTET

 

Windows 64bit anbefales IKKE, selv om det er rapportert problemer med både 32 og 64 bit av windows7

 

Filer finner du her http://bit.ly/aEmU1Z (Direkte link til filer kommer snart.....) Det ligger nå 2 typer, en til 0.75 og en til 0.80 bootloader, les spørsmål og svar nedenfor)

 

Først gå inn på telefonen og innstillinger , velg appliksjoner, utvikling, og sett en HAKE på usb-debugging) vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjorde det

 

 

1. skru av din HTC desire , skru på SAMTIDIG som du holder inne ”back” knappen. Du skal da se ”fastboot” på skjermen

1,5. Koble telefon til PC

2. I terminal vindu/command prompt, skriv enten step1-windows.bat , ./step1-mac.sh eller './step1-linux.sh' alt etter om du har Windows/Mac/Linux.

3. skru på din mobil med å trykke av/på og samtidig volum NED knappen , hold den ned til du ser HBOOT

4. Velg RECOVERY (med volumknappen og trykk av/på for rett valg)

det vil nå komme bilde av en mobil og varseltrekant. det er HELT normalt

5. I terminal vindu/command promt, skriv enten step2-windows.bat , ./step2-mac.sh eller ./step2-linux.sh

6. velg nå Wipe Data/Factory Reset med den optiske kulen

7. velg Flash ZIP from SDCard (der skal rootedupdate.zip ligge )

8. reboot device

 

 

Gjennom PC går det fint å bare trykke 2 ganger på .bat filen så starter hele prosessen, slipper gå gjennom command prompt. Men da får du ikke se hva som gikk galt vist det ikke fungerer

 

 

 

Spørsmål: Hvordan vite om jeg trenger goldcard eller ikke?

Svar: Sjekker du programvare info på telefonen og har 1.XX.405.X , så slipper du goldcard

 

Spørsmål: jeg vil legge inn ny rom. hva gjør jeg?

Svar: Når du vil legge inn custom rom, velger du den nye costum rom .zip filen(istedenfor rootedupdate.zip). Du begynner fra punkt 3

 

Spørsmål: Vil denne guiden fungere på alle Desire telefoner?

Svar: du MÅ ha bootloader 0.80 eller lavere og Rom version 1.21.xxx.x eller lavere(du sjekker det med med å skru av Desire, skru den på med å holde INNE "back" knappen. på 2 linje står det HBOOT, det skal da stå 0.80 eller lavere.

 

 

Howto: Unroot your HTC Desire to stock

 

Costum roms finner du her

Endret av kewell79
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler roms som allerede har A2SD, så du slipper legge disse inn manuelt, da trenger du bare gjøre følgende nedenfor. ( Begynn med punkt 4. for å komme til recovery

 

 

Sånn setter du opp A2SD:

While in Recovery, using the optical trackpad, now select "Partition sdcard" -> "Partition SD" and issue a SWAP=0, EXT2=512, FAT32=<remaining> partition command (read carefully the instructions provided on-screen by the procedure, you'll have to use the volume keys too, here).

Find and issue the "SD:ext2 to ext3" command.

Go back to the Recovery Console main menu and select "Reboot system now". While rebooting, unplug the Desire from the USB port.

*Note that this will format your whole SD card. Make a backup before doing this if you need.

 

 

marketAccess Lastes ned her

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Stilig! Lurer på om jeg skal gjøre snart, jeg også..

 

Men, lurer på et par ting;

 

1) Kunne du lagt inn i førsteposten hvordan du kommer tilbake til "originalt" også? Og

 

2) Er det slik at har du rootet så er den rootet.. Jeg kan ikke så mye om det, men det jeg lurer på er, siden det er snakk om forskjellige ROM og sånn, er det slik at noen ROM er bedre enn andre? Noen ROM i et tidlig stadium og man må "roote" flere ganger for å få "siste brukbare versjon" som ikke inneholder barnesykdommer, osv!? :blush:

 

 

Flott guide og initiativ! :)

Lenke til kommentar

1. unroot guide ligger der nå, på engelsk, rimelig enkelt å skjønne.

 

2. Alle lager sine egne rom, med forskjellige preg. Fjernet litt og legger til noe osv. Lager rom som er raskere enn orginal forseksempel. Så kommer version 1.1, 1.2 osv

 

Så når ny rom skal legges inn følger du fra punkt 4, rimelig enkelt og raskt gjort.

Lenke til kommentar

Hvor finner man roms, og hvilke fordeler får jeg ved å roote? For jeg er fornøyd.med tlf som deen er.

 

 

puttet inn en link nå.....sjekk divers roms og se hva som er forskjellene

 

akkurat nå har jeg wifi tether som jeg da får 3G mulighet på min Ipad(uten 3G støtte)

 

Marketenabler som gjør at jeg får kjøpt apps og spill

 

og A2SD som gjør at alle apps/spill legger seg på SD kortet og ikke intern minne på telefonen

 

jeg kan fjerne oppstarts lyden til HTC når jeg starter mobilen(som er ganske irriterende)

 

jeg kan rettogslett få mobilen til å bli akkurat som jeg ønsker den. får nok også android 2.2 lenge før HTC selv greier å få den offisielt ut

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Fin guide Kewell :)

 

Tror jeg må roote min snart ja..

Jeg så en video på youtube for en stund siden der de hadde rootet n1.

De hadde et program som justerte klokke-hastighet på cpu ned når den var i "sleep mode" for å spare strøm.. kunne og klokke opp endel. Noen som har testet dette .. ev vet hva programmet heter ?

Lenke til kommentar

kva slags rom er intigrert i updaten?

og kva anbefalar du? Altså må ha noko som funkar 110%

 

Det eg trenger er eigentleg: Market enabler, apps2Sd

 

Er det samme kor eg legger zip. fila? og eg beheld alt som er på minnekortet? det er bare alt av innstillingar på telefonen som blir whipa?

 

Fin guide btw ;)

Skreiv rett før deg, så du fekk det sikkert ikkje med deg. Trenger virkeleg svar :)

Lenke til kommentar

kva slags rom er intigrert i updaten?

og kva anbefalar du? Altså må ha noko som funkar 110%

 

Det eg trenger er eigentleg: Market enabler, apps2Sd

 

Er det samme kor eg legger zip. fila? og eg beheld alt som er på minnekortet? det er bare alt av innstillingar på telefonen som blir whipa?

 

Fin guide btw ;)

Skreiv rett før deg, så du fekk det sikkert ikkje med deg. Trenger virkeleg svar :)

 

 

.Zip filen legger du bare rett på SD kortet..ikke i noen mappe

 

når du skal konfigurere A2SD(som jeg har skrevet om i post2), slettes hele minnekortet

 

det du kan gjøre er å kopiere /backup mappen på SD kortet til PC, kopier tilbake til SD kortet og så bruker du "oppsett" (første gangen mobilen starter), da legges ting og tang tilbake. men du mister alle apps/spill selfølgelig. lag en liste over disse er lurt ;)

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...