Gå til innhold

Hvordan roote HTC desire (Windows/mac/linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann ivrige Desire-brukere!

 

Jeg er fortsatt kjempefornøyd med telefonen, og har valgt ROM MoDaCo R2 for rooting. Ser jo nå at det kan nærme seg Android 2.2, og ref nyhetene nå nylig en oppdatering som bedrer batteribruken + +.

 

Følger også med på forumet til http://android.modaco.com, hvor jeg egentlig blir litt svimmel i alle de forskjellige versjonene...

 

Blant annet viser nå artikkelen på amobil.no til rootingguide hos modaco.

RootingGuide

 

Denne versjonen (R5), inneholder denne de siste oppdateringer det her snakkes om?

 

Noen erfaringer her? Hvilke versjoner bør vi nå velge? Vente til 2.2 eller gå for denne (R5)? Vet at de som har sine originale telefoner nå tidligere i uken fikk sine oppdateringer automatisk. Det er kanskje en av drawbackene for oss som har rootet telefonen at vi selv må følge med og oppdatere selv...

 

mvh

 

Tom Arne

Lenke til kommentar

R5 er bare en måte å roote telefonen + få den i recovery mode så du kan legge inn nye roms

 

hadde du hatt feks MoDaCo Custom ROM R3.1 hadde du hatt 1.21 allerde som den nye oppdateringen alle får nå er basert på

 

Vist du har R2, bør du laste ned R5 og bruke den når du prøver deg på en ny rom

 

 

froyo (android 2.2) kan du prøve allerede nå...ikke akkurat alt som fungerer men

 

LINK

Lenke til kommentar

R5 er bare en måte å roote telefonen + få den i recovery mode så du kan legge inn nye roms

 

hadde du hatt feks MoDaCo Custom ROM R3.1 hadde du hatt 1.21 allerde som den nye oppdateringen alle får nå er basert på

 

Vist du har R2, bør du laste ned R5 og bruke den når du prøver deg på en ny rom

 

 

froyo (android 2.2) kan du prøve allerede nå...ikke akkurat alt som fungerer men

 

LINK

 

Takk for tilbakemelding

 

Min telefon har da følgende:

 

- Firmware-versjon: 2.1-update1

- Byggenr: 1.21.MCR.2

- Programvarenr: MoDaCo Custom ROM for the HTC Desire r2

 

Med 1.21 ovenfor betyr det at den inneholder de siste oppdateringene (inkl bedre batteritid++)?

 

mvh

 

Tom Arne

Lenke til kommentar

har prøvd min første Android 2.2 rom nå, ikke mye som mangler nå før den er perfekt :thumbup:

 

LINK

 

 

wifi tethering til iPad fungerer glimrende

Jess, mangler bare at videoopptak og ekko i samtaler blir fikset, så blir 2.2 min faste ROM. Og siden N1 har fått 720p, så kan vi vel ha berettiget håp om dette kommer også på Desire ganske raskt. Gode tider :D

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål til dere som har rootet: Er det noe ustabilt? Eller fungerer det som den ikke skulle ha vært rootet? Altså pirkefritt?! :)

 

Hovedgrunnen min til å eventuelt roote ligger i få lagret apps på SD-kort.. på en noe andreplass kommer det å betale for apps.. jeg vet at det siste tar nok en stund før skjer.. men, noen av dere som vet om en ny oppdatering skulle fikse det med å lagre på SD-kort? Jeg har hørt noen rykter om det for en stund siden, men er av typen som ikke følger så mye med.. :(

 

Takker for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål til dere som har rootet: Er det noe ustabilt? Eller fungerer det som den ikke skulle ha vært rootet? Altså pirkefritt?! :)

 

Hovedgrunnen min til å eventuelt roote ligger i få lagret apps på SD-kort.. på en noe andreplass kommer det å betale for apps.. jeg vet at det siste tar nok en stund før skjer.. men, noen av dere som vet om en ny oppdatering skulle fikse det med å lagre på SD-kort? Jeg har hørt noen rykter om det for en stund siden, men er av typen som ikke følger så mye med.. :(

 

Takker for hjelp! :)

Bumper denne jeg.. med hovedvekt på første delen..

 

Også lurer jeg på om noen vet når den v2.2 kommer, hvis det er slik man etter den kommer så får man garantert lagt inn programmer på SD?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Ett par rykter ute å går som tilsier at en oppdatering til 2.2 kommer nå i juni. Begge ryktene stammer fra samtaler med HTCs kundeservice. Vil allikevel ikke sette min lit til disse ryktene, men det hadde jo vært hyggelig om de stemte.

 

Når det gjelder apps2sd på 2.2, så er det opp til utviklerne av apps til å legge inn muligheten for dette i deres programmer. Det er ikke sånn at alt automatisk blir lagt inn på sd. Uansett tipper jeg de aller fleste utviklerne vil gjøre sine apps tilgjengelig for å installeres på sd.

Lenke til kommentar

hmm.. Hvis jeg rooter, så vil jeg ikke miste meldingene mine (SMS) og sånn, fordi de er lagret på SD-kortet? (Hvis jeg tar backup av de på en HDD, feks.. Jeg trenger ikke "goldcard" siden min telefon ikke er operatørlåst, om jeg har forstått dette riktig..)

 

Og fortsatt en ting som jeg lurer på; Man har en STABIL telefon selv om man rooter? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...