Gå til innhold

Hvordan roote HTC desire (Windows/mac/linux


Anbefalte innlegg

Er det virkelig mulig å kjøpe apps via market nå. Mange poster som sier at det krever "write access". Dette er visstnok ikke mulig enda.

 

Da er det etter min mening ikke mye poeng i å roote telefonen. kan legge apps på minnekortet ja, men hvor mange apps trenger man på en gang?

 

Mulig det lønner seg å vente

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fungerer fint å kjøpe, testet selv

har gjort som du sa, men får ikkje paid apps fram. Kva har eg gjort galt, er det nokon innstillingar på "MarketEnabler" som eg må stille endå meir på?

 

Helt sikker? Dette er hva som sies i utenlandske forum.

 

Some of those benefits such as using Market Enabler require write-access to the /system patition which isn’t available at the moment.

Lenke til kommentar

fungerer fint å kjøpe, testet selv

har gjort som du sa, men får ikkje paid apps fram. Kva har eg gjort galt, er det nokon innstillingar på "MarketEnabler" som eg må stille endå meir på?

 

 

Absolutt ingen?

 

Du må starte marketenabler programmer , velg Us t mobile, hold fingeren over den til det står "fake this provider"

Lenke til kommentar

fungerer fint å kjøpe, testet selv

har gjort som du sa, men får ikkje paid apps fram. Kva har eg gjort galt, er det nokon innstillingar på "MarketEnabler" som eg må stille endå meir på?

 

 

Absolutt ingen?

 

Du må starte marketenabler programmer , velg Us t mobile, hold fingeren over den til det står "fake this provider"

stemmer, det var ein på ein anna tråd som sa at han måtte fake mobiloperatøren sin til tysk eller noko, så eg prøvde det i seeint i går, og det funkar :)

 

Kudos til kewell :thumbup:

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg må roote min desire også (når jeg får den... Noen som vet om noen som har på lager?)

 

Men når du har roota, kan du ikke benytte deg av htc sine programoppdateringer? Vil det bli noe mer bugs eller ustabilitet eller noe når man rooter, eller er alt bare velstand?

 

Betalings app er ikke det viktigste for meg (har ikke tenkt å bruke så mye penger på apps uansett) men å lagre på minnekortet isteden for telefonen høres jo velgig smart ut =)

Lenke til kommentar
Men når du har roota, kan du ikke benytte deg av htc sine programoppdateringer?

 

ja, men du kan alltids un-roote

 

Vil det bli noe mer bugs eller ustabilitet eller noe når man rooter, eller er alt bare velstand?

 

alt etter hvilken rom du bruker, derfor det oftes kommer v1.2, V1.3 osv for å rette diverse bugs ;)

Lenke til kommentar

05/May r1 - MoDaCo Custom ROM for HTC Desire with Online Kitchen

 

Features

 

* Based on the 1.21.xxx.x ROM series

* Pre-rooted with su and Superuser Permissions 2.0.3 by ChainsDD

* Built with the MCR build process which reduces the size and boosts the speed of the ROM

* Patched 'Rosie' (Sense) to allow click-drag homescreen rearrange when pinch-zoomed out

* busybox with Droid Explorer support

* 'Genie' News and Weather widget

* Jbed Java

* MCR version displayed in 'About' screen

* 'Navigation Panel' (HTC version of 'Car Home')

* OpenVPN binary

* terminfo and settings in boot.img to allow nano etc. use

* Updated Google Maps

* Voice Search

* Removed bootsound (can be restored via the online kitchen)

* Optional A2SD via the online kitchen

* Optional Android 2.1 stock Contacts and Messaging applications

* Optional Amazon MP3

* Optional Development Tools

* Optional Hebrew fonts

* Optional HTC CIME Chinese Input

* Optional patched HTC IME version 25 by jonasl

* Optional Titanium Backup

* Optional Wavesecure via the online kitchen (installed to system partition for maximum security)

* Optional WiFi Status indicator

* De-odexed for you themers out there!

Lenke til kommentar

Hvis man ikke rooter telefonen, hvor mange aps har man plass til ca da? Er det et "plagsomt" problem at man ikke kan lagre på sd? Eller kan man ha mange 100 apps uansett?

 

Hvilke ROM er å "anbefale" da? Hvem er mest lik orginal Desire og mest stabile osv?

 

EDIT Den over her så veldig fin ut, men må man vel betale for premium medlemskap for å få lastet ned...?

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Da har jeg lagt inn ModaCo rom'en (prebaked).

Må vel knote meg til å oppgradere membershipet mitt sånn at jeg kan bruke kitchen og bake min egen versjon da de ferdigbakte mangler bla apps2sd mm.

 

Tlf funker som gull i allefall med den nye rom'en :)

 

Jeg har ramla litt ut. Tenkte å roote og trodde det var én måte å gjøre det på. Member i hva og hva er kitchen og prebaked i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke rooter telefonen, hvor mange aps har man plass til ca da? Er det et "plagsomt" problem at man ikke kan lagre på sd? Eller kan man ha mange 100 apps uansett?

Jeg har vel installert en 10-15 program, og traff allerede nå på beskjeden om at nå var jeg tom for plass. Overrasket og irritert begynte jeg å bla gjennom innstillingene fo å lete etter hvor jeg kunne begynne å lagre applikasjoner på minnekortet istedet. Som dere vet, fant jeg aldri det.

 

Jeg må si at med denne begrensingen i telefonen er internminnnet en stor vits... veldig veldig skuffa. Jeg hadde håpt å slippe å roote telefonen, Android market har jeg klart å vente på så langt, men nå er jeg tom for plass til applikasjoner, så nå MÅ jeg bare roote.

 

SPØRSMÅL: Hva skjer hvis jeg innstallerer program på minnekortet, og så bytter til ett nytt minnekort senere? Hva skjer når jeg mounter minnekortet til PC'en via USB?

Lenke til kommentar
Hvis man ikke rooter telefonen, hvor mange aps har man plass til ca da? Er det et "plagsomt" problem at man ikke kan lagre på sd? Eller kan man ha mange 100 apps uansett?

Jeg har vel installert en 10-15 program, og traff allerede nå på beskjeden om at nå var jeg tom for plass.

 

Jeg har installert 40 apps, og har 30mb ledigt internminne.. så det varierer jo endel etter størrelsen på det du installerer..

 

Edit: Ser ikke helt behovet for å installere mange hundre apps heller..Desire kommer med mange nyttige programmer installert.Og hvis du feks fyller alle de 7 "skjermene" med 1x1 ikoner(ingen større widgets) så har du ikke plass til mer enn 116 programmer der

Endret av Kasper22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...