Gå til innhold

Hvordan roote HTC desire (Windows/mac/linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tjoho! Et par spørsmål..

 

1) Er det noen ULEMPER med å roote? Tenker på om ting ikke er like stabilt, eller at det er noe som ikke "følger med", etc.. (tenker ikke på den garanti-greia)

 

2) Det å lagre på minnekortet, er det noe som man antar at kommer i nær fremtid via en software-update, eller noe? Eller har det aldri vært mulig, med noen Android-telefoner, og kommer mest sannsynlig ikke til å skje her heller!?

 

3) Jeg vil spare på meldingene mine når jeg eventuelt rooter.. er dette mulig? Eventuelt hvordan?

 

4) Hva er ROMS? Jeg vet hva ROM er når det kommer til NES-emulatorer, etc.. men, hva er det i denne sammenhengen? Som forskjellige OS?

 

 

Takk, takk :)

Lenke til kommentar

Tjoho! Et par spørsmål..

 

 

2) Det å lagre på minnekortet, er det noe som man antar at kommer i nær fremtid via en software-update, eller noe? Eller har det aldri vært mulig, med noen Android-telefoner, og kommer mest sannsynlig ikke til å skje her heller!?

 

Det går rykter om at versjon 2.2 skal inneholde muligheten for å gjøre det

 

 

4) Hva er ROMS? Jeg vet hva ROM er når det kommer til NES-emulatorer, etc.. men, hva er det i denne sammenhengen? Som forskjellige OS?

 

Tja...på en måte...det er noen som lager sine egne versjoner av Android 2.1....ofte med utgangspunktet i orginal-OS. De kaller det å "bake" en ny rom. (Cooking)

Den har ofte flere funksjoner men kan vel være mere ustabile siden de ikke har vært i bruk så lenge og ikke er blitt testet grundig. Alle som lager slike rom's er raske med å si: Gjør det på eget ansvar...:-)

Lenke til kommentar

 

 

Når er det antatt at v2.2 kommer?

 

 

Har hørt at den kommer 18. mai.....men når Desire får sin oppgradering er uvisst da det må tilpasses sense UI. Vi får håpe det kommer snart. og at det inneholder muligheten for å lagre programmer på SD-kortet.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke rooter telefonen, hvor mange aps har man plass til ca da? Er det et "plagsomt" problem at man ikke kan lagre på sd? Eller kan man ha mange 100 apps uansett?

Jeg har vel installert en 10-15 program, og traff allerede nå på beskjeden om at nå var jeg tom for plass.

 

Jeg har installert 40 apps, og har 30mb ledigt internminne.. så det varierer jo endel etter størrelsen på det du installerer..

 

Edit: Ser ikke helt behovet for å installere mange hundre apps heller..Desire kommer med mange nyttige programmer installert.Og hvis du feks fyller alle de 7 "skjermene" med 1x1 ikoner(ingen større widgets) så har du ikke plass til mer enn 116 programmer der

 

Applikasjonene mine er faktisk ikke så store :hmm:

 

Jeg klarer ikke finne noen oversikt over *hva* interminnet bilr brukt til. Jeg har endel synking med mail etc. - og bruker internett endel - kan det være cache fra de andre programmene som tar i bruk internminnet? Skuffende er det uansett at det ikke er noen enkel måte å distribuere lagringskapasitet til det eksterne minnekortet, ser for meg det kan bli fullt på internminnet selv om jeg ikke har så mange apps installert.

Lenke til kommentar

 

 

Applikasjonene mine er faktisk ikke så store :hmm:

 

Jeg klarer ikke finne noen oversikt over *hva* interminnet bilr brukt til. Jeg har endel synking med mail etc. - og bruker internett endel - kan det være cache fra de andre programmene som tar i bruk internminnet? Skuffende er det uansett at det ikke er noen enkel måte å distribuere lagringskapasitet til det eksterne minnekortet, ser for meg det kan bli fullt på internminnet selv om jeg ikke har så mange apps installert.

Mesteparten av internminnet blir brukt av Android operativsystem.

Lenke til kommentar

sånn sjekker dere om A2SD fungerer som normalt. Apps/spill skal legge seg på SD kortet uten noe mer tull ball vist dere følgte post 2.

 

sjekk også på innstillinger - lagring på SD kort. Det SKAL forsvinne litt MB pga cache, men du får iallfall plass til MYE mer apps/spill nå

 

1. last ned gscript lite

 

2. lag et script som heter A2SD.sh legger det i en mappe du kaller /gscript

 

#!/system/bin/sh
 #S*
*
*
*
exit 0

 

3. ser det sånn ut er alt OK

 

Heisann. Jeg har fulgt oppskriften nøye med rooting og installering av A2SD og MarketEnabler, men ser at applikasjoner jeg installerer fortsatt legger seg på telefonen og ikke minnekortet.

 

Feilmeldingene jeg får ved å kontrollere om APPS2SD kjører (A2SD.sh-scriptet) er som følger:

stderr: du: not found

stderr: sed: not found

APPS2SD is NOT working!

stderr: sed: not found

+

+

+

stderr: aritmetic expression: syntax error: " + "

 

Jeg har en åpen HTC Desire og har derfor ikke roota og forsøkt installering med gullkort.

 

Har noen andre lignende erfaring og evt forslag til hva jeg kan gjøre?

 

mvh

 

Tom Arne

Lenke til kommentar

Spørsmål:

Ser at man skal lage og bruke et såkalt "gullkort" om man har en operatørlåst tlf, og så flashe inn en default ROM. Vil å gjøre dette fjerne operatørlåsen?

Nei, et gullkort gjør bare at du kan installere et ROM med en annen CID (regionskode) enn sin egne. Den gjør nok dessverre ikke noe annet enn det.

Lenke til kommentar

talille:

 

 

 

ikke lett å skjønne hva som er galt...

 

gjorde du det som står i post 2?

 

Jeg ville prøvd meg på MoDaCo Custom ROM R2, bruker den selv. A2SD setter du opp med å følge post 2

 

 

LINK

 

 

Takk for rådet. Jeg lastet ned MoDaCo Custom ROM R2, og fulgte guiden din igjen og denne gangen fungerer det optimalt!! Får fortsatt en liten feilmelding (når jeg kjører scriptet A2SD.sh i Gscript Lite) - "stderr: du: /data/dalvik-cache/ system@framework*: No such file or directory", men scriptet gir også at "APPS2SD is working with dalvik-cache"

 

Med i MoDaCo-ROMen er programmet WaveSecure. Hmmm... ikke akkurat lett å ignorere eller kvitte seg med har jeg skjønt. Er dette et program det er verdt å bruke noen kroner på, eller blir det bare en liten plage å bli minnet på hver gang jeg starter opp telefonen?

 

mvh

 

Tom Arne

Lenke til kommentar

den feilen er fordi scriptet er ikke laget for MoDaCo's A2sd+

 

 

 

jeg ser ikke noe av WaveSecure når jeg starter telefonen? bare på første boot.......

 

 

anbefaler også alle å laste ned Quick system info fra marked. den viser lett om A2Sd fungerer

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...