Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en amatørmessig test! Mange feil! Som mange har nevnt her så fungerer fint å laste ned fra Market på Wifi (har ikke gjort annet..og det på 3 forskjellige nettverk!). Søkefunksjon er det nok av. Signaturer er ikke noe problem å lage. Nedtelling og stoppeklokke er jo så latterlig enkelt å oppdage at du må mangler armer for å ikke se den.

 

Har testeren brukt en mobil før?

 

Og "Burde hatt skjermtastatur med æ, ø og å fra esken":

Vel.. hvorfor? Skriv på tastaturet og den finner frem ordet du skal ha ganske enkelt. Er kanskje 5-6ganger jeg faktisk måtte lage ordet selv med æ ø å siden jeg har et etternavn med de bokstavene.

 

Dinsdale: Velg nummeret og velg legg til i kontakter. Da du skal redigere infoen til denne kontakten så kan du bare holde inne over nummeret og velge "kopier". Tungvint; ja, men du får hvertfall kopiert den.

Lenke til kommentar

Har nå hatt denne telefonen i snart en mnd og er grisefornøyd. Er et par ting jeg likevel kunne sett bedre. Webkit er ikke særlig bra. N900 sin nettleser overgår desire sin nettleser med høye hælspark.

 

Et par andre ting som skuffer meg og er latterlig dårlig er: Menyen HAKKER! uresponsiv og treg meny trekker mye ned, samt det innebygde sms programmet er helt på trynet rævva mtp hakking.. Lasta ned et annet program fra marked som var helt sinnsvakt bra, men likevel.. det er tydeligvis ikke vanskelig for andre å lage smoothe menyer og scrolling uten lagg.. hvorfor er det så vanskelig for htc??

 

Ellers er telefonen helt topp, kjapp, god å prate i, nydelig multitouch, fantastisk god å holde i (runde kanter kontra SE sine stikkende vonde kanter). Alt i alt en karakter 5 for min del

Lenke til kommentar

Jeg har denne telefonen, og det meste funker fint.

Men det er en ting jeg ikke skjønner...

 

Får tilsendt en melding med et vCard. Trykker på dette, og den gir beskjed om at "vCard er importert korrekt". Men hvor blir det av det? Kontakten kommer jo ikke opp i kontaktlista? Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar

Søke i mail: På iPhone søkes det i mailen som ligger på mobilen. Om den ikke finner det du søker der kommer det opp et valg som sier "Søk på tjener" her søker den blant mine over 6000 gmails og jeg fant hva det skulle være fra flere år tilbake. Man kunne også velge om den skulle søke i "Fra", "Emne" eller "Hele meldingen"

 

Desire gjør ikke det virker det som. Er det noe som må aktiveres? Android bør jo kunne søke i alle gmails man har på nettet slik som iPhone. Det virker bare som om den bare søker i det som ligger på mobilen. Med en slik google-integrasjon bør Android være det beste på søk by far!

 

Fungerer helt fint det, gå inn i Gmailapplikasjonen og trykk på søkeknappen. Søker først alt som er synket til telefonen, scroller man videre nedover listen henter den treff fra det som enda ikke er synket til telefon.

 

Ellers må jeg si som mange andre her inne, det er ganske spesielt at man under en test av en profftelefon ikke klarer å få med seg at den støtter åpning av officedokumenter fra minnekort, epostsignatur, nedlastning over wifi, nedtellingstidtaker, stoppeklokke etc. Greit at det er småfeil, men tilsammen blir dette en lang liste av negative ting, som 1 million lesere av VG.no tar som sannhet...

 

/Espen

 

Sorry, men funker ikke. Eneste er at den søker i mails og annet, og at man kan velge og søke på web, men jeg vil søke gjennom alle mailene mine på tjeneren....

Lenke til kommentar

Søke i mail: På iPhone søkes det i mailen som ligger på mobilen. Om den ikke finner det du søker der kommer det opp et valg som sier "Søk på tjener" her søker den blant mine over 6000 gmails og jeg fant hva det skulle være fra flere år tilbake. Man kunne også velge om den skulle søke i "Fra", "Emne" eller "Hele meldingen"

 

Desire gjør ikke det virker det som. Er det noe som må aktiveres? Android bør jo kunne søke i alle gmails man har på nettet slik som iPhone. Det virker bare som om den bare søker i det som ligger på mobilen. Med en slik google-integrasjon bør Android være det beste på søk by far!

 

Fungerer helt fint det, gå inn i Gmailapplikasjonen og trykk på søkeknappen. Søker først alt som er synket til telefonen, scroller man videre nedover listen henter den treff fra det som enda ikke er synket til telefon.

 

Ellers må jeg si som mange andre her inne, det er ganske spesielt at man under en test av en profftelefon ikke klarer å få med seg at den støtter åpning av officedokumenter fra minnekort, epostsignatur, nedlastning over wifi, nedtellingstidtaker, stoppeklokke etc. Greit at det er småfeil, men tilsammen blir dette en lang liste av negative ting, som 1 million lesere av VG.no tar som sannhet...

 

/Espen

 

Sorry, men funker ikke. Eneste er at den søker i mails og annet, og at man kan velge og søke på web, men jeg vil søke gjennom alle mailene mine på tjeneren....

 

Jeg gjorde nettopp det her selv, og den finner mail fra 2008 automatisk, trenger ikke be om å eksplisitt søke på tjeneren (jeg snakker her om gmail via applikasjonen gmail)... Du trykker på søkeknappen mens du er i Gmailapplikasjonen?

 

For exchange får jeg opp eget valg om å søke etter flere treff på server, hvordan det fungerer hvis jeg setter opp f.eks- hotmail vet jeg ikke.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Jeg har denne telefonen, og det meste funker fint.

Men det er en ting jeg ikke skjønner...

 

Får tilsendt en melding med et vCard. Trykker på dette, og den gir beskjed om at "vCard er importert korrekt". Men hvor blir det av det? Kontakten kommer jo ikke opp i kontaktlista? Noen som har erfaring?

 

 

Fikk tilsendt vCard senest i går og det fungerte utmerket, kontakten kom rett opp i kontaktlisten. Hadde litt problemer med å få lastet ned vCard men det skyldtes feil mms/internett instillinger fra chess.

Lenke til kommentar

At det ikke finnes widget for gmail til en Android/Google telefon er jo latterlig.

Jeg antar du tenker på samme type widget som HTC sense har til å flicke seg gjennom meldingene. Jeg synes den widgeten er håpløst dårlig. Eller hele konseptet er dårlig spør du meg. Hvorfor skulle jeg noensinne ville flicke meg gjennom mailene mine? Ikke ser jeg fordelen med å bruke en hel skjerm på det når du like gjerne kan åpne appen. Ikke fungerer den når mail har noe formatering heller (hvertfall sist jeg så den). Det er langt bedre å åpne inboksen. Og gmail appen laster ikke ned mail på samme måte som pop kontoen din gjør det. Den laster vel ned mail mer som du åpner de. Og da hadde det sikkert blitt enda mindre optimalt med widget...

Lenke til kommentar
Når det gjelder tastatur er det ikke behov for norsk tastatur. jeg bruker det vanlige og i 99% av tilfellene foreslår den rett ord på norsk. Det vanlige er også bedre å trykke på da tastene er større.

Hva med æ/ø/å?

 

Er det bare jeg som reagerer på at amobil.no bestandig forklarer og beskriver hva en kapasitiv skjerm er?

 

Og er det virkelig et pluss at den er kapasitiv, og ikke resistiv? Jeg er for all del enig, men hadde mobilen hatt resistiv skjerm i 2010, så hadde jeg kastet den på hodet og ræven ut. Med andre ord syntes jeg det er forventet, og ikke noe jeg ser på som et stort pluss med denne telfonen.

Jeg synes det er bra at de forklarer det. Det er ikke alle som er telefonnerder.

Lenke til kommentar

Har Android 2.x "Mail for Exchange"? Tenker ikke på generell imap4 støtte.

 

Ellers skulle jeg ønske man tok en test av UIer opp mot hverandre. Eks. HTC Sense vs Samsung sitt for Android 2.x.

 

"Mail for Exchange" er et Nokia-spesifikt produkt for synking mot exchange, ergo finnes det ikke på HTC. HTC Desire støtter selvfølgelig synkronisering mot Exchange...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Fungerer helt fint det, gå inn i Gmailapplikasjonen og trykk på søkeknappen. Søker først alt som er synket til telefonen, scroller man videre nedover listen henter den treff fra det som enda ikke er synket til telefon.

Det fungerer dessverre kun i gmail-applikasjonen, det burde jo være mulig med IMAP-servere i mailprogrammet også.
Lenke til kommentar

Litt vell mye oppstyr av relative små feil.. Er jo ikke noe big deal noe av dette syntes jeg.. Greit nok at man gir tilbakemeldinger og retter på ting og tang.. Men noen av dere får det jo til å høres ut som er helt krise..

 

Enig i dette, når det gjelder kommentatorfelt er det endel brukere som opptrer nådeløst og når man har vært aktiv bruker av et forum i et tiår biter man seg merke til slikt. Det er litt mer en generell betraktning.

 

Det jeg syntes er så fantastisk med Einar er at han er tilstede i kommentatorfeltet og forbedrer artikler utifra tilbakemelding. 99% av journalister i dette landet ser ut til å gi en god beng i hva du og andre lesere måtte mene og man finner dem sjeldent i diskusjoner på nett. Dette er ikke tilfellet for amobil, takk og pris!

 

Einar utviser et kvalitetsfokus som andre journalister bør lære av. Han bruker leserne sine til å forbedre artikler ytterligere, der andre leverer inn, tar imot sjekken og går over til neste artikkel.

 

Å lese kommentatorfelt for eget arbeid kan være skummelt, for det er mange spurv som blir slaktet av kanoner. Men amobil-folkene ser ut til å våge seg ut i skytefeltet og resultatet blir bedre artikler.

 

Det er noe jeg håper vi lesere i hvert fall kan verdsette. Om andre hadde gjort det samme kunne vi kanskje fått litt mer kvalitet over det journalistiske arbeidet der ute :)

Lenke til kommentar

Har Android 2.x "Mail for Exchange"? Tenker ikke på generell imap4 støtte.

 

Ellers skulle jeg ønske man tok en test av UIer opp mot hverandre. Eks. HTC Sense vs Samsung sitt for Android 2.x.

 

"Mail for Exchange" er et Nokia-spesifikt produkt for synking mot exchange, ergo finnes det ikke på HTC. HTC Desire støtter selvfølgelig synkronisering mot Exchange...

 

/Espen

Hva heter Exchange applikasjonen på HTC Desire?

Lenke til kommentar

Det er klart noen er mer kritiske enn andre, men noen ting må man ha i bakhodet når det gjelder denne testen med såpas mange feil.

 

-Den leveres til vg.no, som har MANGE lesere som nok er en del mindre data/mobilkyndige enn mange av amobil sine. Deres eneste kilde for å gjøre seg opp en mening kan fort være den ene testen de leser hos vg. Og blir den også oppdatert?

 

-Noen av feilene er så "grove":

Det eneste man trenger å gjære for å finne ut at ofice-programmet viser deg alle office-filene på sd-kortet er å ÅPNE programmet. Må man ikke forvente (for ikke å si forlange) at en mobiltester prøver et program, i stedet for å dikte opp feil det ikke har? Om han faktisk prøvde å åpne filer fra sd-kortet og ikke fant ut hvordan - ja, da er det virkelig skremmende. Jeg gjetter på at testeren gjettet at dette kom til å være et problem fordi et ikke følger med en filbehandler, og lot være å prøve i det hele tatt.

 

-Sidnatur i mailprogrammet: Bør man ikke forvente at en journalist går inn i instillingsmenyen for å se etter dette før han feilaktig påstår at det ikke fungerer? Signaturer er andre og tredje valget på den andre menyen inne i instillingene. Det tok meg femten sekunder - jeg lkastet bort litt tid på gå inn på den første undermenyen først...

 

-Ikke mulig å søke i mail: Errrm. Trykke på SØK-knappen kanskje? neida.

 

-Ikke mulig å laste ned over wifi: Her sier han at han har prøvd med både hjemme- og jobb-nettverket, og stort mer kan man kanskje ikke forvente. Men burde man forvente at han undersøker om dette er e kjent problem eller om andre får det til (f.eks. sjekke tråden her på diskusjon, google, lese en av andre utallige tester)? Jeg synes i hvert fall det hadde vært bedre om han gjorde det.

 

-Når det gjelder at han bommer på sepsifikasjonene mtp støykanselleringsmikrofonen, så er det jo fort gjort å blingse, mn man burde merket under en samtale at dt ikke er støykansellering, og man burde kanskje tatt en ekstra sjekk i spesifikasjonene. Men denn er vel grei som en "shit happens"-feil. Ingen er jo perfekte.

 

Problemet er at man bør prøve. Og når det blir såpass mange feil som er så lette å finne ut av, er de eneste konklusjonene jeg kan komme til at han er inkompetent (og det tror jeg ikke) eller at han ikke har lagt ned den innsatsen han burde i denne testen. Han har hastet gjennom, og har, rett og slett, ikke gjort en tilfredsstillende jobb i dette tilfellet. Det håper jeg han innser og tar selvkritikk på (om enn i det stille) så jeg slipper å stille spørsmåøstegn ved fremtidige tester. Neste gang han påstår at noe mangler/er feil på en modell, kommer i hvert fall jeg til å være skeptisk etter denne testen.

Lenke til kommentar

En mer usann test skal man lete lenge etter. Føles nesten ut som det er en helt annen telefon enn HTC Desire som er testet. Jeg kjenner ikke igjen telefonon ut fra mye av det som skrives i testen i allefall. Jeg håper så få mennesker som mulig som har planer om å kjøpe en HTC Desire leser denne testen da den inneholder mye usannheter og speilier ikke telefonen slik jeg kjenner den i allefall.

 

"Kalender og e-postleser kunne vært mer avansert" - Det klages av anmelder på at man ikke kan legge signatur i epost og ikke søke i epostene. Dette er da bare tull. Man kan søke i både kalenderoppføringer og epost via søkeknappen.

 

"Bruker mye strøm ved surfing over Edge" - Dette har jeg ikke opplevd. Føler ikke at telefonen bruker unormalt mye strøm under surfing over edge.

 

"Labert kamera" - HTC Desire har vel noe av det beste kamera på touch telefonmarkedet. Problemet er nok i stede at personen som tok bildene under testen var en laber fotograf. Da nytter det jo ikke om du har et hvor enn bra kamera, er man dårlig til å ta bilder, blir bildene dårlige. Kamerat på Desire'n er noe av det beste man får på touchtelefoner i dag.

 

Det klages og på liten batterilevetid. Dette er da bare pisspreik. Har eid HTC Desire i 3 uker nå og får alltid ca 1 døgn ut av telefonen. Det er klart at om man konstant sitter å trykker på telefonen, som under en test ikke får batteriet til å holde mer en en dag. Dette speiler jo ikke hva folk der ut kan forvente seg av batteriet på telefonen. Etter min erfaring er batterilevetiden på Desire'n noe av det bedre man finner der ute.

 

Hva har dere egentlig røkt når dere testet denne telefonen når dere ikke klarer å laste ned apps fra markedet via wifi engang. Bruker bare wifi for å laste ned apps fra markedet.

 

Denne anmeldelsen er en skam og han som skrev den burde gå i seg selv og gjøre litt ordentlig research før han spydde ut en løgn av en anmeldelse.

 

For de som vil vite sannheten om HTC Desire vil jeg anbefale dere og lese testen på:

 

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-desire-679515/review

Lenke til kommentar

Har Android 2.x "Mail for Exchange"? Tenker ikke på generell imap4 støtte.

 

Ellers skulle jeg ønske man tok en test av UIer opp mot hverandre. Eks. HTC Sense vs Samsung sitt for Android 2.x.

 

"Mail for Exchange" er et Nokia-spesifikt produkt for synking mot exchange, ergo finnes det ikke på HTC. HTC Desire støtter selvfølgelig synkronisering mot Exchange...

 

/Espen

Hva heter Exchange applikasjonen på HTC Desire?

 

Mail

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...