Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Jeg tenkte at siden kabinettet stod "på fjernlager" at det ikke gjorde noen stor forskjell. Har du kanskje noen andre kabinett jeg kan vurdere? :)

https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=RC-922M-KKN1-GP

https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=RC-692-KKN2

https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=RC-690-KKN1-GP

https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=RC-500-KKN1-GP

 

Du kan vurdere disse, litt forskjellige typer kabinetter, men skal du ha støydempet og det nå, må du gå for Sileo (den siste linken) eller vurdere et langt dyrere kabinett.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte at siden kabinettet stod "på fjernlager" at det ikke gjorde noen stor forskjell.

Både ja og nei. At det er på fjernlager gir det en litt ymse leveringsdato, fordi det er mange ledd som potensielt kan bli forsinkelser. Som noen brukere har opplevd allerede, har de måttet vente opp til 3 uker for å få varene sine. Samtidig kan det stemme at det bare tar 3-5 dager før Abbo har dem i Norge, men det er det ingen garanti for. Så hvis du har råd og tilmodighet til å vente litt lenger enn vanlig, så burde det ikke være noe stort problem. :)

 

Edit: En sannsynlig grunn for at Fractal Design Define R2 ikke er inne på lager akkurat nå, er at en ny versjon, R3, er rett rundt hjørne. Enn så lenge har jeg satt opp Cooler Master CM 690 II som erstatter. Jeg vil neppe endre bildet fordi R3 ikke har særlig til endringer i utseendet, og vil etter alt å bedømme fortjent gjenerobre plassen som det foretrukne alternativet. :thumbup:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Ok, her kommer litt nyheter omkring den spennende lanseringen til kabinettet Fractal Define R3, en uke fra nå.

 

FractalDefineR3-1.png

 

 

Jeg bruker bildet av den nye valgfrie fargen "Arctic White" som referanse, fordi det kun er denne utgaven som har oppdaterte oversiktsbilder på Fractals nettside.

 

Forbedret støyabsorpsjon

Man har forbedret de støyabsorberende mattene noe, og etter hva jeg kan observere har de fått en jevnere, mindre grov overflate.

 

Forstørret brakett for CPU-kjølere

Hullet i kabinettveggen har den funksjon at ved å kun trekke av døren på motstående side (bilde), kan man montere på en bakplate som ofte kreves for å installere en ny CPU-kjøler. Dette i stedet for å måtte ta ut hele hovedkortet. At man har valgt å utvide størrelsen er grunnet tidligere problemer med noen hovedkort (Gigabyte) som ikke passet til denne ellers elegante løsningen.

 

Enklere kabelrydding

De svarte rektanglene med stjernemønster i brukes til å trekke kabler igjennom, og på den måten skjules bak kabinettveggen. Dette ser både penere ut og er mer ryddig, samt skaper bedre luftflyt. Det er ikke gjort så store endringer på dette punktet. Man har stort sett gjort det øverste høyre hullet litt bredere for at man lettere skal kunne rekke til dersom man har noe korte kabler. Det er også skjært ut to små huller ved siden av brettet (omtalt ovenfor), men funksjonen til disse forblir for meg ukjent.

 

Reset-knapp bak fronten

R2 manglet en reset-knapp, men denne er altså lagt til bak det oppsvingbare frontpanelet/døren.

 

Nye, kraftigere vifter

Det er inkludert 2 stykker 120 mm vifter i R3 (plass til totalt 7), en plassert foran og en bak. Disse har det tydeligvis blitt gjort små endringer på for å forbedre mengden luft som blir skjøvet gjennom viftene på en gang. De kjører hver på 1350 rotasjoner per minutt, men det inkluderes som før en egen hastighetregulator med støtte for tre vifter. Dette kan eventuelt også gjøres gjennom software eller BIOS.

 

Forsterket lakkering

Sist generasjon fikk høstet kritikk for at det litt enkelt oppstod riper i kabinettet. Dette har blitt forbedret med en mer bestandig lakkering.

 

Ellers er vekt og fysiske dimensjoner nøyaktig dee samme, også mtp antall plasser for harddisker (8 stk) og plass til skjermkort (29cm = HD 5870 maks). DustinHome har allerede annonsert at de er beregnet å komme på lager hos dem den 17. august til 758 kroner for de tradisjonelle fargetemaene, og 842 kroner for den nye fargen, "Arctic White". Prisene forventes å gå ned etter hvert som priskrigen starter mellom de diverse nettbutikkene, og man bør ikke se bort i fra at Define R3 beholder samme gunstige pris som forgjengeren.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Godt vi slapp og betale noe ekstra for og ikke få den i hvitt! :-P

Ellers, priskrig? Foreløpig kan det se ut som det ikke er noen som er i nærheten til og gå i krig med dette i det hele, det er rett og slett for overlegent! :-O

Personlig skulle jeg ønsket de laget et LITT større kabinett, sånn at jeg kunne med sikkerhet fått plass til 5970 og litt til. Blir fort litt trangt.

Lenke til kommentar

Dustin og Fractal Design er begge svenske firma, så det er vel ikke så rart at R3 dukker opp hos Dustin først. Hw.no får vel muligens inn et testeksemplar i løpet av uka.

 

Apropos skjermkort, så kommer forhåpentligvis 6-serien fra ATi om ikke så altfor lenge. Noe av det råeste du får for øyeblikket er GTX460 SLi, og det er det plass til i R3. :]

Lenke til kommentar

Godt vi slapp og betale noe ekstra for og ikke få den i hvitt! :-P

Ellers, priskrig? Foreløpig kan det se ut som det ikke er noen som er i nærheten til og gå i krig med dette i det hele, det er rett og slett for overlegent! :-O

Personlig skulle jeg ønsket de laget et LITT større kabinett, sånn at jeg kunne med sikkerhet fått plass til 5970 og litt til. Blir fort litt trangt.

 

 

Priskrig mellom de forskjellige nettbutikkene på samme kabinett. :p De skal visst også komme med en modell kalt XL (eller det planla de i hvert fall tilbake i juni!). fractal-design-xl-4w.jpg Og bare for å gå litt off-topic. Er det bare jeg som ikke klarer å bruke snarveiene for å legge inn bilder, lenker, fet skrift og så videre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sliter med samme i Opera, eller det vil si. Jeg sliter med alt etter hvilken fot Opera har stått opp på når jeg starter det.

Fungerte ikke i morges, men etter en restart av kun Opera fungerte det igjen.

 

Hjemme har jeg Chrome, der har jeg forsåvidt aldri hatt problemmer.

Lenke til kommentar

Jeg har en slik og er veldig fornøyd. Det er verdt å merke seg at U2311H samt lillebroren U2211H ikke har like gode paneler som 2209WA og U2410, spesifikt har U2311H og U2211H tendenser til blåstikk på venstre side av skjermen, og enkelte har rapportert gulstikk på høyre side. Min går svakt i blått på venstre side, men jeg må ha helt hvit bilde for å legge merke til det. Foten er også fastere i fisken, et pluss for meg personlig, men den har fått trekk for det i de to anmeldelsene jeg har lest (Flatpanels og TFTCentral). Den er også 16:9, og ikke 16:10 slik som 2209WA og U2410, et viktig moment jeg hadde glemt.

 

Dog, du får 2xU2311H til ~ prisen av 1xU2410, noe som rett og slett er et kupp!

 

2209WA og U2311H i portrettmodus, side ved side, U2311H ukalibrert

U2311H i landskapmodus, kalibrert

 

Edit: lillebror heter U2211H + 16:9

Endret av Lch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...