Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedkortet kan være det som har tatt kvelden. Strømforsyningen er mindre sannsynlig, men også en mulighet. Baserer dette på at dere har gått over komponentene og sjekket med og uten alle RAM-brikker innstallert osv.

 

Siden bygget her oppdateres nesten ukentlig med nye komponenter, vil jeg foreslå at du oppretter en tråd i denne forumdelen. Prøv og forklar situasjonen så detaljert som mulig og legg inn alle spesifikasjoner, så får du forhåpentligvis kompetente svar. :)

 

Edit: Varte jammen ikke lenge før Intel Core i5 760 ble utsolgt gitt. Da var det tilbake til gunstige AMD enn så lenge. :thumbup:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har i grunnen bestemt meg for denne no, men har laga ein ny tråd der eg spør om fleire tips i forhold til maskina og sjølve bygginga.

 

Er ikkje slik at eg ikkje stoler på deg Agentspoon her, men tenkte at meir input aldri kan skade :)

 

Reknar ikkje med eg kjem til å endre på stort, men er åpen for det meste. Kjem uansett til å komme tilbake og skrive litt om korleis maskina fungerar når eg har fått bygd den! :)

 

Er ikkje forresten Intel Core i5 760 billegast hos netshop? Og dei har den jo på lager om 1 dag. I følge dei sjølve i alle fall :p

Lenke til kommentar

Joda, det skader så absolutt ikke. :)

 

Intel Core i5 760 er som du sier billigst hos Netshop, men når du får ekstra fraktkostnader med blir den ikke det. Oppsettet tar utgangspunkt i å handle alle varene fra en nettbutikk (den billigste, dvs ABBO for øyeblikket) for å få en så gunstig fraktpris som mulig. Dersom det er store avvik vil jeg likevel vurdere å bruke to forskjellige nettbutikker.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har sett litt på dette oppsettet nå, og har funnet ut at det blir billigst om jeg bestiller litt fra Amentio og litt fra Abbo. Problemet er bare at jeg ikke har kjennskap til noen av dem. Leverer dem raskt? Har noen hatt problemer med dem før?

 

Jeg har ikke regnet med frakten nå. om jeg vil kan jeg hente varer hos både Netshop og Komplett. kan jeg spare på det?

Lenke til kommentar

Amentio har et litt frynsete rykte på seg om å holde tilbake varer til de selv gjør profitt på det (kommer på lager om 3-5 dager merknaden er ganske enkelt ikke gyldig noen ganger). Har likevel handlet fra dem før og blitt fornøyd. ABBO har brukerne etter tilbakemeldinger stort sett gode erfaringer fra. De kan neppe måle seg med Komplett på verken leveransetid eller kundeservice, men er til gjengjeld et godt stykke billigere.

 

Om du kan spare på frakten på den måten må du nesten regne ut selv. Jeg håper at du forstår at jeg ikke kan holde styr på lokale priser i tråden. :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Skal se om jeg ikke får putta det inn her når jeg har regna litt på det=)

 

Har bare fått et inntrykk av stålkontroll, så tok det for gitt at du viste. beklager det=)

 

EDIT:

Da har jeg regnet litt.

Bestiller man fra Abbo vil prisen bli omtrent 7450 NOK (inkludert frakt)

 

Bestiller man fra Komplett vil prisen bli i overkant av 8000 (Ca 8200 el.) (Henter selv)

 

Så med transport, bompenger osv. sparer man over 1000 grå på å bestille fra Abbo (Jeg bor i Drammen).

Endret av Tweekz
Lenke til kommentar

Hvis du mente å kjøpe alle komponentene på Komplett, så er det ingen tvil om at ABBO blir langt billigere. Jeg trodde du spurte om at dersom du kjøpte en eller to komponenter fra Komplett og fikk hentet dem lokalt uten fraktgebyr, og kjøpte resten hos Abbo, så ville det bli billigere. Det ville avhengt av hvilken vare det var snakk om, og bestått av hundrevis av kombinasjoner. Da påpekte jeg ganske enkelt at det ville vært mer fornuftig for deg å sjekke det ut selv, fordi et slik lokaloppgjør ikke har så mye relevans til denne tråden som dekker hele landet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Blei kanskje mer en oppvekker for meg selv enn for resten av forumet :whistle:

 

Har alltid handlet på Komplett og Netshop, men nå kommer jeg nok til å vurdere det litt nærmere i fremtiden.

 

Her er det jeg sansynlig vis kommer til å ende opp med:

- Samsung Harddisk 1.0TB 7200RPM sataii 3.0GB 3.5'' noiseguard silentseek 32MB spinpoint F3

- Corsair XMS3 DDR3 1600MHZ 4GB CL9 KIT w / 2X 2GB XMS3

- Intel Core™ I5 quad processor I5-760 QUAD core, 2.80GHZ,

- Fractal Design Tesla 650W psu atx 12V V2.3, 80 Plus,

- Asus Mainboard S-AM3 AMD870 atx PCI-E audio gblan raid 1394 DDR3 SATA3 USB3.0

- Point Of View VGA-CARD nvidia GTX460 768MB PCI-E 2XDVI hdmi hdcp physx cuda DDR5

- Cooler Master Hyper 212 plus cpu kjøler socket 755 / 1156 / 1366,

- Fractal Design Define R2 black pearl vifter: 1X 120MM

 

Gikk opp til Fractal Design Tesla 650W psu atx 12V V2.3, 80 Plus rett og slett fordi jeg følte jeg kunne ta med råd når jeg fant ut av prisene :p

 

Ser pent og pyntlig ut det her da?

 

EDIT: "handelevogn" fixed

Endret av Tweekz
Lenke til kommentar

Jada, Abbo er kanskje billig, men er det verdt det? Jeg bestillte oppsettet mitt der den 20.Juli. Noen av varene skulle de få innen en uke, og resten hadde de på lager. Det sjedde ikke noe, og ringte de flere ganger. Snakket med forskjellige personer. Men, de sa det samme alle sammen: "Pakken blir sendt om få dager, da vi snart får alle varene du skal ha på lager".

 

Jeg ventet og ventet. Skulle ringe de idag og avbestille, men de var heldige, de rakk å sende pakken før jeg skulle blåste dem med stygge ord.

 

Vet at Abbo har mange gode kundeerfaringer, men erfaringen min er og blir at Abbo er en drittbutikk uten like. Joda, klart de prøvde med servicen, men når Det står at det skal ta maks 1 uke å få sendt ALLE varene, og de ikke sender før 3 uker, jo, da er det ikke noe å samle på.

Endret av Arceez
Lenke til kommentar

Enkelttilfeller oppstår alltid, og du skal med rette ha utløp for din frustrasjon. Når likevel brukeranmeldelsene er såpass positive generelt, er det vanskelig å advare folk mot å handle derfra. Jeg har selv måttet vente i over en måned hos NetOnNet på et skjermkort, så det skjer hos selv de virkelig etablert butikkene. Komplett er riktignok beryktet for å alltid sende kjapt (innen en uke), men prisene der er til gjengjeld avsindig høye til stunder. :)

Lenke til kommentar

Uff ja, Abbo er litt opp og ned.

Bestilte et nytt HK og fikk det 2 dager senere. Dette var jo helt fantastisk syntes jeg.

 

Det viste seg imidlertidig at hovedkortet var skadet under transport, og måtte sendes tilbake. Det tok dem 10 dager å hente kortet etter det var kommet fram, og så 3 uker TIL før de faktisk fikk somlet seg til å sende meg et nytt et.

 

Som en ekstra kick in the nuts, så sendte de HK forige uke på mandag, men Tollpost har klart å la kortet ligge på terminalen i Oslo helt til i dag faktisk. Så jeg ringte å spurte, og jeg skulle vist få det på onsdag.

 

Har egentlig derfor nesten gått over til komplett. Jeg bestiller mye enkeltdeler, så det å kunne hente det på en hentebu dagen etter er et STOOORT pluss, og ofte billigere mtp frakt.

 

Men jaja, Abbo er ikke dårlige heller. Den originale bestillingen gikk jo fort, og det har jo vært sommerferie så jeg skal ikke være såå kvasse mot dem.

Lenke til kommentar

Ikke alle som har muligheten for hentebu, da!:D Problemet med Komplett er ganske enkelt at selve varene ville ha kostet 500 kroner mer, at noen av disse varene er på tilbud akkurat nå og vil bli dyrere snart, at noen av varene er utsolgt, og tilslutt, at frakt med Posten Servicepakke koster ytterligere 350 kroner fra Komplett. Det blir ganske drøyt for god service, når ABBO ikke er så verst dem selv heller.

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hvordan blir anbefalingene nå som 460 gtx, 470, 465 og 5850 har gått ned i pris?

Forblir akkurat som de er nå. Nvidia GTX 465 og GTX 470 er på grensen til hva jeg vil kalle naturkatastrofer, mens GTX 460 fortsatt gir mer ytelse per krone kontra HD 5850, samt kjører det meste på fulle innstillinger. Hadde HD 5850 vært priset slik de var ved lansering (kjøpte mitt eget for 1990 kroner), hadde det vært en langt mer interessant kamp. :thumbup:

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...