Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

 

Joda, gøy er det, men også veldig tidskrevende...

 

Litt hjelp med å handle på komplett nå, så skal det bestilles:-)

 

Det jeg ikke finner på komplett og trenger hjelp til er kabinettet og skjermkortet, hovedkortet jeg finner har en -E i navnet. (betyr det noe?)

 

Gi oss en link så kan vi ta en titt :)

Linker fra søkeresultatene:

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=Asus+P7P55D+Pro

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=Nvidia+GeForce+GTX+460+1GB+OC

 

Red: Sorry, så ikke det siste innlegget ditt, kan jeg slette postet innlegg?

Endret av larshans1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bare redigere og blanke ut innlegg du selv har skrevet, for å slette dem må du kontakte en moderator. Det er mulig at forumveilederene har mulighet for å slette innlegg, men jeg vet ærlig talt ikke.

 

Apropos Fractal Design R3, Mads har tatt en hel haug bilder og lastet dem opp i denne tråden hvis noen skulle være interessert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oh yeah! Da har dustin fått inn flere R3er på lager :D På tide å bestille.

 

Men, nå klikket jeg bare alt fra prisguiden og de to direkte linkene fra førstesiden rett inn i kassen på dustin. Men så merket jeg at sjermkortet hadde 768 mb minne i steden for 1 GB som det står at det skal ha på førstesiden her :-P

 

Det var dette sjermkortet som kom opp på prisguiden: http://www.dustinhome.no/pd_5010463993.aspx?

 

Er det kansje dette jeg skal ha i steden? http://www.dustinhome.no/pd_5010463994.aspx

 

Når jeg først skal bestille vil jeg at det skal være riktig... og datakomponenter er ikke min sterkeste side... haha

Lenke til kommentar

Fantastisk! Har tilsneket meg et av bildene som riktignok ikke er helt representativt for de valgte komponentene til "Black Refinery", men som virkelig understreker hvor praktisk og estetisk vakkert dette kabinettet er. :grin:

 

Håhå, din snik. :]

Det bildet tok jeg av maskinen jeg satte opp i helgen. Spesifikasjoner og temperaturer finnes her.

 

Edit: Trenger ikke siteré bildet.

Endret av Lch
Lenke til kommentar

Jeg vurderer det, tro meg. Bobcat har nemlig gjort meg oppmerksom på en rekke svakheter hos SLi / CF-oppsett som forsåvidt allerede var meg bekjent, men som ble understrekt nå med gode poeng. Er mulig at vi hopper tilbake til Gigabyte GA-P55A-UD3, som så og si tilsvarer Asus sitt P7P55D-E. :)

 

Hvilke svakheter?

 

(har kjøpt 2 x GTX 460)

Lenke til kommentar

Jeg vil sitere BobCat i en PM. Ta forbehold om at ikke alle punktene har allverdens utspill i virkeligheten, og at det i noen tilfeller er helt på det teoretiske og varierer fra bygg til bygg.

 

  1. Ikke videre skalerbar når man har 2 kort for 2 er maks.
  2. Syncproblemer og lag i forhold til 1x GPU.
  3. Krever flere strømkontakter og strømforsyninger som har 4 PCI-E uttak koster gjerne 1500,-. Det går an å forgrene det ene kortet på den vanlige railen men det er verken optimalt eller anbefalt.
  4. Krever SLI-hovedkort.
  5. 1156 har ikke 2x 16x PCI-E.
  6. Støyer mer enn 1 kort.
  7. Tar flere spor enn 1 kort.
  8. Potensielle problemer hvis det blir RMA på étt kort og butikk ikke kan skaffe kompatibelt erstatningskort slik at SLI oppsettet blir ufulstendig.
  9. Koster nesten det samme som 1 toppkort men kan aldri bli 1 kraftig GPU.
  10. Ytelsestap i spill som ikke skalerer SLI.
  11. Mer komplekst oppsett enn strengt tatt nødvendig.

Selv om det er mange slike ankepunkter, er det viktig å understreke at GTX 460 i SLi fortsatt gir helt suveren ytelse. Det er rett og slett en prioritering om verken folk flest er villlige til å etter hvert oppgradere til SLi, eller om man skal prioritere noe alle vil få bruk for etter hvert, nemlig USB3 og SATA3. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hvem er BobCat? :tease:

 

Er ikke helt imot 460 SLI, men etter å ha veid fordeler og ulemper har jeg valgt å gå for 1x Zotac GTX 480 AMP! Det var god pris på den med tilbud til 3995,- fabrikklokket og med tredjepartskjøling fra Zalman som i følge tester skal senke støy og temperatur betydelig over referansekjøleren.

 

I review så bruker dette kortet mindre effekt enn referansekort selv om det er klokket høyere. Siden kortet har likt kretskort som referansekortene vil jeg tro at dette skyldes mindre lekkasjestrøm i GPU pga transistorene lekker mindre ved 60-80 grader enn ved 80-95.

 

Review kan være feilaktig eller ikke representativt for min PC så jeg er spent om det står til forventningene.

 

Et godt kjøp nå for de som har råd er Gigabyte GTX 470 Super OverClock. Kortet koster rett under 2900,-

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=178558

 

Siterer Guru3D:

"Under SKU code GV-N470SO-13I this product features a 14 phase PWM design, OC Guru graphic card smart tuner and voltage read points. The card comes at default with a 700 MHz core clock, a Shader Clock 1400 MHz and a Memory Clock of 3348 MHz (effective).

 

The card is lengthy but is compatible with ATX standard length PCB. The 14 phase PWM design includes 12 phases for the GPU, 2 for memory. For your reference, a standard GTX 470 graphics card has five power phases.

 

12 power phase status LED indicators indicate graphics card’s current power phase, helping users monitor power consumption. This SOC card is once again also equipped with proadlizers on graphics cards are able to provide 1.6 times purer power supply compared to traditional power design (zero proadlizers)."

 

Kortet er klokket 700/1400 core/shader mot normalt 607/1200. Ytelsen er rett bak referanse 480. KJøleren tar 2 spor i maskinen og har 3 vifter. Kjøleegenskapene skal være bedre egenskaper enn stock-kjøler og den sies å ha lavt støynivå i forhold til referanse. Temperaturen skal også være bedre i følge Guru3D.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Var ikke helt sikker på kilden, men hvis det er du som har tatt bildet, så sløyfer jeg det selvfølgelig på i innlegget. Et flott bygg! :)

 

Takk for det, men kabinettet skal ha brorparten av fortjenesten. Enkelt å legge opp kabler når man har så rikt med alternativer.

 

 

BadCat tenker vel på fenomenet mikrohakking eller hva vi skal kalle det på norsk. Punktene 4-8 er bagateller, spør du meg. Skal du ha topp ytelse med kun én GPU, blir det HD5870 eller GTX480 som er alternativene. Personlig ville jeg heller hatt GTX460 i SLi enn GTX480.

 

Uansett er det ikke særlig fornuftig å kjøpe toppkort akkurat nå, Northern/Southern Island nærmer seg med stormskritt.

Endret av Lch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...