Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

For framtidige oppgraderinger er vel begge plattformene håpløse, Sandy/Ivy Bridge og Bulldozer/Bobcat trenger ny sokkel, selv om man muligens kan bruke en noe lobotimisert Bulldozer i AM3-kort (jeg husker ærlig talt ikke).

 

Noen som vet noe om lanseringsdato for Sandy/Ivy Brige og Bulldozer/Bobcat?

Jeg mener selvfølgelig ikke nøyaktig dato, siden dette vil være tilnærmet umulig å bestemme til og med for AMD/Intel.

Men kanskje noen har hørt eller kan gi et estimat?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

For framtidige oppgraderinger er vel begge plattformene håpløse, Sandy/Ivy Bridge og Bulldozer/Bobcat trenger ny sokkel, selv om man muligens kan bruke en noe lobotimisert Bulldozer i AM3-kort (jeg husker ærlig talt ikke).

 

Noen som vet noe om lanseringsdato for Sandy/Ivy Brige og Bulldozer/Bobcat?

Jeg mener selvfølgelig ikke nøyaktig dato, siden dette vil være tilnærmet umulig å bestemme til og med for AMD/Intel.

Men kanskje noen har hørt eller kan gi et estimat?

Ryktene sier vel at Bulldozer og Bobcat i Q1 2011 og Sandy/Ivy Bridge slutten av Q3/begynnelsen av Q4 neste år.

Lenke til kommentar

Guru3D har sett på HD68x0:

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/

 

Sakset fra konklusjonen:

 

 

Now if you own a Radeon HD 5850 or something more spicy, then there's no need to upgrade just yet; unless watching 3D movies is a big thing for you. But if you come from the Radeon HD 3000/4000 series, well ... that's where this DX11 class products start to really make sense. But scouts honor, the two cards tested today run beautifully, seem faster than the reference GTX 460 cards and can even match the GTX 470. The cards neither are noisy or running hot and the overall game performance really is spot on.

 

Prices then, the R6850 will cost you roughly 189 USD/ 159 EUR and thus is targeted at the slightly cheaper priced GeForce GTX 460 768MB.

 

For 249 USD / 209 EUR the R6870 is positioned against the GeForce GTX 460 with 1024MB graphics memory, now the R6870 is faster, however NVIDIA will pull their trump card, the GeForce GTX 470 and lower its price on that product, significantly I must add.

 

As of today you can spot these price-cuts, NVIDIA confirmed that the GeForce GTX 460 1024MB will now cost US $199 / 169 EUR including VAT and the GeForce GTX 470 is to cost US $259 = 219 EUR including VAT, pricing it very close to the Radeon HD 6870, and these two cards are close to each other performance wise alright. So yeah, that will be your baseline and benchmark to judge from right there and here on.

 

 

 

Edit: Fra HD6-ryktetråden):

 

 

De nada. Google har bare side 1-3, 23 og kopien er ikke komplett den heller.

 

Det ser imidlertid veldig bra ut for alle som mener at 2K er mer enn nok å bruke på et skjermkort. At stillingen jevnt over skulle bli HD "6870 > GTX 470 > HD 6850 > GTX 460 1GB" er en positiv overraskelse, og med bedre crossfire-skalering i tillegg ser det skarpt ut.

 

Edit: http://www.zi0x.net/6800cfx/

 

 

2xEdit: Offline-lenken mangler også sider, blargh.

 

TrippelEdit: Guru3D er oppe igjen, de tok ned artikkelen kjapt i går da de brøt NDA.

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6850-6870-review/

Endret av Lch
Lenke til kommentar

æsj, de har fjernet artikkelen igjen -_-

Virker ut som det endelig blir flere kort og vurdere i mellomsjiktet, enn bare gtx460 (og før det 5770)

Jeg liker godt TechPowerUP sin "Performance per Dollar" oversikt, hvor HD 6850 kommer særdeles godt ut. Den yter litt vassere enn GTX 460, men er også priset litt høyere. Støy har blitt et noe større problem, men er ikke så framtredende at det gjør noe. Da gjenstår det egentlig bare å se hvordan prisene blir til i Norge, og spesielt om det blir eventuelle priskutt på f. eks. Nvidia GeForce GTX 470. Akkurat med det første tror jeg derimot ikke at HD 6850 kommer til å bli presset så langt ned som GTX 460, men jeg kan jo ta feil! :)

 

Edit: Asus sin CU-utgave kan faktisk overklokkes til å yte på høyde med HD 6870. Ikke verst. Og dette er kun mellombudsjettkortene deres! :D

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt oppsett identisk med førstepost. Trengte ny PC, og bryr meg mest om ytelse per krone, så dette ble jo faktisk perfekt. Ikke feil at Dustin home allerede har sendt meg delene kun få timer etter jeg betalte faktura.

 

Jeg prøvde først å gjøre noen småoppgraderinger for en billig penge, men det viste seg at oppsettet faktisk er så bra som det kan bli.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

 

Mottok oppsettet i dag og fikk satt det sammen.

Pcen slår seg på, alt summer og går fra alle veier virker det som,

men får beskjed fra skjermen at den ikkje mottar noe signal fra skjermkortet.

Har prøvd begge pci-e portene, og mener da eg har fått det skikkelig nedi.

Det smatt no på plass og ser ut som det er helt nedi.

Har kobla i begge strømkablene som skal i kortet,

og har sett etter om det er noe som ser ødelagt ut på kortet.

Har prøvd med alternativ skjerm,

og sjekket med en annen maskin at skjermene faktisk funket.

 

Tanker, kommentarer, inspill til hjelp? :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Mottok oppsettet i dag og fikk satt det sammen.

Pcen slår seg på, alt summer og går fra alle veier virker det som,

men får beskjed fra skjermen at den ikkje mottar noe signal fra skjermkortet.

Har prøvd begge pci-e portene, og mener da eg har fått det skikkelig nedi.

Det smatt no på plass og ser ut som det er helt nedi.

Har kobla i begge strømkablene som skal i kortet,

og har sett etter om det er noe som ser ødelagt ut på kortet.

Har prøvd med alternativ skjerm,

og sjekket med en annen maskin at skjermene faktisk funket.

 

Tanker, kommentarer, inspill til hjelp? :)

Nå er dette egentlig ikke en hjelpetråd for reperasjoner, selv om det angår Black Refinery, ettersom det i disse tilfellene mest sannsynlig er produktfeil. Likevel, har du sjekket om USB-uttakene fungerer?

 

Bare ett lite skjermtips.

 

HP ZR24W 24",ok 24" IPS-skjerm.

 

Test hos tftcentral.

Den ble diskutert for ganske lenge siden i tråden, og tilsidesatt grunnet spesifikke svakheter som jeg ikke helt kan huske hva gjaldt. Poenget er nå likevel at de som allerede er anbefalt, ikke har særlig til svakheter, og at en eventuell erstatter heller burde ta dem igjen ved å presentere enda bedre styrker. :)

Lenke til kommentar

[...]

Tanker, kommentarer, inspill til hjelp? :)

 

Lag en tråd i dertil egnet delforum, så er du garantert at flere vil se på problemet ditt.

 

Har du et annet skjermkort eller annen maskin du kan teste skjermkortet i? POSTer maskinen uten skjermkortet i (les: kommer hovedkortet så langt i oppstartsprosessen at det klager på fraværende skjermkort)? Pass på at du har koblet strømmen riktig, fortrinnsvis med rette PCI-E-kabler og ikke disse overgangene som følger med.

 

 

 

Foten er fæl og personlig synes jeg utformingen er lite pen; dog, det er mye og god skjerm for pengene, med 16:10 format attpåtil. Du må opp en tusing for U2410, som jeg synes er en del hakk vassere.

Lenke til kommentar

Enig i at foten er stygg, og det mangler HDMI- og komponent-inngang.

Er ikke akkurat noe pluss at det står HP på den.

Likevel kan det være en bra skjerm for et rimelig 3-skjerm-oppsett og 1920x1200 er kjekt på en 24".

 

Enig med Lch.

Dell UltraSharp U2410 er nok en god del bedre og har dessuten både HDMI og komponent som er priceless for de som vil koble til en spillkonsoll eller en Blu-ray spiller.

 

EDIT: Denne blir fristende å kjøpe seg til jul :dribble:DELL U3011 ULTRASHARP 30" WIDE TFT BLACK

Følte at den gamle modellen DELL 3008W var alt for dyr å betale 14 lapper for en flere år gammel modell. Virker som designet, spesifikasjoner og effektbruken er flott på den nye modellen.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hei!

 

Mottok oppsettet i dag og fikk satt det sammen.

Pcen slår seg på, alt summer og går fra alle veier virker det som,

men får beskjed fra skjermen at den ikkje mottar noe signal fra skjermkortet.

Har prøvd begge pci-e portene, og mener da eg har fått det skikkelig nedi.

Det smatt no på plass og ser ut som det er helt nedi.

Har kobla i begge strømkablene som skal i kortet,

og har sett etter om det er noe som ser ødelagt ut på kortet.

Har prøvd med alternativ skjerm,

og sjekket med en annen maskin at skjermene faktisk funket.

 

Tanker, kommentarer, inspill til hjelp? :)

 

Som andre har skrevet, er nok dette feil tråd.

 

Jeg vil derimot be deg sjekke 4/8pin strømkontakten i hovedkortet. Denne kontakten gir strøm til CPU og er nomalt rett over CPU slotten. Sjekk at du har satt i rett strømledning til denne.

Det er mange som ofte glemmer denne og får nøyaktig det problemet som du beskriver.

Lenke til kommentar

Lurte egentlig bare på om hovedkortet i førsteposten er kompatibel med Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760 socket 1156? Eventuelt hvilket hovedkort som kan være passende til den prosessoren? Må støtte 1600 mhz hastighet og helst HDMI og USB 3.0 hvis mulig. Også var det dette med pris da, helst ikke koste skjorta :p

Lenke til kommentar

Det er med ytelse kontra kostnad at jeg har valgt AMD Phenom II X4 965 som mitt førstevalg, men dersom du ønsker å gå opp i pris for en Intel Core i5 760, så anbefaler jeg Gigabyte GA-P55A-UD3 som har alt du nevner. :)

 

Har hørt at socketen som den AMD-prosessoren bruker er på vei ut, og at intel i5 derfor vil være bedre med tanke på mulig oppgradering i fremtiden. Men uansett; takk for tipset! Ser at den koster 1019 hos Dustin - litt i overkant for midt budsjett, men regner med at det er cream of the crop i og med at det er den du tipser om. Så da får man bare prøve å tøye budsjettet litt, om man ikke kan finne noe billigere.

 

Et annet spørsmål, når man først er i gang :p Har du eller noen andre erfaringer med ANTEC MIDTOWER THREE HUNDRED ATX BLACK og støy/luftgjennomstrømning? Må nok ty til den for å komme i mål med utgiftene her.

Lenke til kommentar

EDIT: Denne blir fristende å kjøpe seg til jul :dribble:DELL U3011 ULTRASHARP 30" WIDE TFT BLACK

Følte at den gamle modellen DELL 3008W var alt for dyr å betale 14 lapper for en flere år gammel modell. Virker som designet, spesifikasjoner og effektbruken er flott på den nye modellen.

 

Fy søren - for en skjerm.

 

Dog syntes jeg det er en trist realitet det at det rett og slett ikke finnes skjermer som yter godt i alle aspekter.

 

Hadde det vært en 24" IPS 120Hz LED 16:10 monitor på markedet så hadde jeg ikke vært sen å be.

Trist at alle de flotte IPS skjermene jeg har lyst på ikke henger med i de spillene jeg vil spille.

Må liksom ha to forskjellige skjermer.

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort ifra at den 30" funker helt greit til spill.

Den er kanskje ikke best, men etter hva jeg har hørt så skal den funke mer enn bra nok.

 

Jeg er veldig fristet på skjermen, jeg synes det er litt smått å se film på 24" og høyere oppløsning gir bedre plass i programmer.

 

Kan være det er bedre å kjøpe U2410 24" 1920x1200 siden den er rimelig og kanskje passer bedre når man sitter nært. 4599,- delt på 3 år er ikke mer enn 1533,- per år. 13899,- delt på 3 år blir 4633,- per år og det er like mye som prisen på U2410.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er med ytelse kontra kostnad at jeg har valgt AMD Phenom II X4 965 som mitt førstevalg, men dersom du ønsker å gå opp i pris for en Intel Core i5 760, så anbefaler jeg Gigabyte GA-P55A-UD3 som har alt du nevner. :)

 

Har hørt at socketen som den AMD-prosessoren bruker er på vei ut, og at intel i5 derfor vil være bedre med tanke på mulig oppgradering i fremtiden. Men uansett; takk for tipset! Ser at den koster 1019 hos Dustin - litt i overkant for midt budsjett, men regner med at det er cream of the crop i og med at det er den du tipser om. Så da får man bare prøve å tøye budsjettet litt, om man ikke kan finne noe billigere.

 

Et annet spørsmål, når man først er i gang :p Har du eller noen andre erfaringer med ANTEC MIDTOWER THREE HUNDRED ATX BLACK og støy/luftgjennomstrømning? Må nok ty til den for å komme i mål med utgiftene her.

Det samme er den til Intel i5 faktisk. Blir generasjonsbytte ganske snart nemlig. Nå er det også slik at Intel har generelt dyrere hovedkort enn AMD, så det er faktisk et av de billigste du finner som støtter USB3 og SATA3. Fullt brukbart dog.

 

Antec Three Hundred har god luftgjennomstrømning (ikke eksepsjonelt, men bra til prisen), men støyer til gjengjeld en del. thumbup.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...