Gå til innhold

Den perfekte PC-pakke & bærbare


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Blir det noe revurdering av oppsettet i nærmeste fremtid, og da helst på skjermkort siden?

Nærmer seg vel snart at Fractal kabinettet og CPU-kjøleren kommer på lager igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er med ytelse kontra kostnad at jeg har valgt AMD Phenom II X4 965 som mitt førstevalg, men dersom du ønsker å gå opp i pris for en Intel Core i5 760, så anbefaler jeg Gigabyte GA-P55A-UD3 som har alt du nevner. :)

 

Så vidt jeg kan se, har ikke det skjermkortet HDMI. Hva med ASUS P7H55-M/USB3, H55, Socket-1156? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612797 Den inneholder SATA 6GB/S, USB 3.0 og HDMI etter hva jeg kan se. Ifølge produktsidene til ASUS (http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=MQ8YxXaDG7Thb93E) støtter den også 1600 MHZ ram-hastighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er med ytelse kontra kostnad at jeg har valgt AMD Phenom II X4 965 som mitt førstevalg, men dersom du ønsker å gå opp i pris for en Intel Core i5 760, så anbefaler jeg Gigabyte GA-P55A-UD3 som har alt du nevner. :)

 

Så vidt jeg kan se, har ikke det skjermkortet HDMI. Hva med ASUS P7H55-M/USB3, H55, Socket-1156? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612797 Den inneholder SATA 6GB/S, USB 3.0 og HDMI etter hva jeg kan se. Ifølge produktsidene til ASUS (http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=MQ8YxXaDG7Thb93E) støtter den også 1600 MHZ ram-hastighet.

Vist du har skjermkort utenom, trenger du ikke grafikkløsning på hovedkortet ditt. Det kortet agentspoon anbefaler har ikke integrert grafikkløsning slik som det du har funnet, derfor har det ikke HDMI.

Lenke til kommentar

Det er med ytelse kontra kostnad at jeg har valgt AMD Phenom II X4 965 som mitt førstevalg, men dersom du ønsker å gå opp i pris for en Intel Core i5 760, så anbefaler jeg Gigabyte GA-P55A-UD3 som har alt du nevner. :)

 

Så vidt jeg kan se, har ikke det skjermkortet HDMI. Hva med ASUS P7H55-M/USB3, H55, Socket-1156? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612797 Den inneholder SATA 6GB/S, USB 3.0 og HDMI etter hva jeg kan se. Ifølge produktsidene til ASUS (http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=MQ8YxXaDG7Thb93E) støtter den også 1600 MHZ ram-hastighet.

Vist du har skjermkort utenom, trenger du ikke grafikkløsning på hovedkortet ditt. Det kortet agentspoon anbefaler har ikke integrert grafikkløsning slik som det du har funnet, derfor har det ikke HDMI.

 

Men det jeg fant her er jo en hundrelapp billigere. Det synes jeg er litt merkelig, når det i mine øyne ser bedre ut attpåtil. Jeg skal ha et GTX 460 768 MB PhysX skjermkort ved siden av, så trenger ikke integrert skjermkortløsning. Mulig dette er et helt idiotspørsmål, men hvis man kjører skjermkort ved siden av (som jeg gjør), så trenger man ikke HDMI på hovedkortet fordi det går gjennom skjermkortet?

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Det er med ytelse kontra kostnad at jeg har valgt AMD Phenom II X4 965 som mitt førstevalg, men dersom du ønsker å gå opp i pris for en Intel Core i5 760, så anbefaler jeg Gigabyte GA-P55A-UD3 som har alt du nevner. :)

 

Så vidt jeg kan se, har ikke det skjermkortet HDMI. Hva med ASUS P7H55-M/USB3, H55, Socket-1156? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612797 Den inneholder SATA 6GB/S, USB 3.0 og HDMI etter hva jeg kan se. Ifølge produktsidene til ASUS (http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=MQ8YxXaDG7Thb93E) støtter den også 1600 MHZ ram-hastighet.

 

Vist du har skjermkort utenom, trenger du ikke grafikkløsning på hovedkortet ditt. Det kortet agentspoon anbefaler har ikke integrert grafikkløsning slik som det du har funnet, derfor har det ikke HDMI.

Men det jeg fant her er jo en hundrelapp billigere. Det synes jeg er litt merkelig, når det i mine øyne ser bedre ut attpåtil. Jeg skal ha et GTX 460 768 MB PhysX skjermkort ved siden av, så trenger ikke integrert skjermkortløsning. Mulig dette er et helt idiotspørsmål, men hvis man kjører skjermkort ved siden av (som jeg gjør), så trenger man ikke HDMI på hovedkortet fordi det går gjennom skjermkortet?

 

På forhånd takk.

Det stemmer, du bruker skjermutgangen(HDMI, VGA, DVI, DP) på skjermkortet og trenger derfor ikke det på hovedkortet.

Det kortet Agentspoon linket til har støtte for utvidelse av flere skjermkort ved senere anledning og har en litt romsligere arbeidsflate, utover det er det ikke mye som skiller kortene i ren ytelse.

 

Foreslår du starter en egen tråd fra nå vist du lurer på noe mer, eventuelt sender en PM.

Lenke til kommentar

Blir det noe revurdering av oppsettet i nærmeste fremtid, og da helst på skjermkort siden?

Nærmer seg vel snart at Fractal kabinettet og CPU-kjøleren kommer på lager igjen.

Så absolutt. Med en gang Fractal-kabinettet og kjøleren er inne på lager, vil de erstatte de nåværende produktene. Bytte av skjermkort må jeg se litt nærmere på. GTX 460 er 250 kroner billigere enn HD 6850, og yter ikke særlig mye dårligere dersom man tester med de seneste driverne (!). Må rett og slett kjøre noen kalkuleringer på dette, samtidig som jeg isolert sett ser på strømforbruk, varmeutvikling og støynivå. Det er i utgangspunktet positivt å komme litt på toppen av GTX 460 mtp ytelsesnivå, så utelukker det slettes ikke.

 

Blir også spennende å se hvordan prisnivået utvikler seg i de neste par ukene som kommer, samt om vi får mer informasjon vedgående HD 69xx-serien. Jeg skal loggføre større endringer i oppsettet. smile.gif

Lenke til kommentar

Ser det er flere enn meg som venter på FD R3-kabinettet. Jeg venter kun på det selv, og er naturlig nok noe utålmodig. Jeg mailet Dustin og fikk svar igår.

Hei!

 

White er tydeligvis blitt forsinket fra leverandør, men bekreftet leveringsdato er nå 5/11, mens de resterende er bekreftet inn på følgende datoer;

Black: 4/11

Silver: 1/11

Titan: 4/11

 

[...]

 

Dustin Home

Order/Kundeservice

 

Så der har dere datoene! :thumbup:

Endret av Archeron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvilket hovedkort anbefales (fremdeles value for money iht tråden) om jeg vil ha et som jeg senere kan oppgradere CPU til x6?

Intel eller amd?

Støtte for x6 på intel utover de hovedkortene som støtter 980x allerede er umulig og vite.

Uten og ha undersøkt hvilke støtte de har idag, vil jeg tro at bortimot alle hovedkortene i dag vil avhenge av en bios og firmware oppdatering fra produsenten av hovedkortet, som du forstår er det derfor umulig om produsentene planlegger en firmware eller/og bios-oppdatering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ble litt for generell der :blush: Jeg tenker på AMD.

Alle hovedkortene med 8**(bokstav) chipset har støtte for 6-kjerner, f.eks. AMD 870, 880G, 890FX.

De fleste 7**(bokstav) chipset fra AMD har også støtte for 6-kjerne med en bios eller firmware oppdatering, sjekk produktets hjemmeside.

Ang. value for money, så gjelder forsatt det hovedkortet i første post :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil det bli noe problem å hive i ett til 460GTX (SLI) senere hvis man ønsker et lite boost i ytelse?

Ja, det vil bli et problem pga mangel på støtte for SLI på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vil det bli noe problem å hive i ett til 460GTX (SLI) senere hvis man ønsker et lite boost i ytelse?

Ja, det vil bli et problem pga mangel på støtte for SLI på hovedkortet.

Mener det var Crossfire, men da må det bli ATi skjermkort?

Hovedkortet har støtte for Crossfire, det vil si 2 eller flere ATI/AMD skjermkort.

Lenke til kommentar

[...]

EDIT: Denne blir fristende å kjøpe seg til jul :dribble:DELL U3011 ULTRASHARP 30" WIDE TFT BLACK

Følte at den gamle modellen DELL 3008W var alt for dyr å betale 14 lapper for en flere år gammel modell. Virker som designet, spesifikasjoner og effektbruken er flott på den nye modellen.

 

Åh, herregewd. *sikle*

 

 

 

[...]Har hørt at socketen som den AMD-prosessoren bruker er på vei ut, og at intel i5 derfor vil være bedre med tanke på mulig oppgradering i fremtiden. Men uansett; takk for tipset! Ser at den koster 1019 hos Dustin - litt i overkant for midt budsjett, men regner med at det er cream of the crop i og med at det er den du tipser om. Så da får man bare prøve å tøye budsjettet litt, om man ikke kan finne noe billigere.

[...]

 

"Alle" soklene er på vei ut. Bulldozer = AM3+, Sandy Bridge trenger 1155/2011 elns. Glem framtidige oppgraderingsmuligheter for hovedkort og prosessor, det aller meste av de andre komponentene kan du ta med deg til neste maskin. Unntaket er hvis du kjøper 2-4-kjerneprosessor fra AMD og kan tenke deg en 6-kjerneprosessor noen måneder fram i tid, da kan du naturligvis kjøpe en Phenom II X6 og oppgradere din nåværende AM3-prosessor.

 

Med forbehold for at man kan kjøre en funksjonsbegrenset Bulldozer i AM3, det var snakk om det tidligere, men jeg husker ikke hva som ble bestemt fra AMDs side.

 

 

 

 

[...]

Kan være det er bedre å kjøpe U2410 24" 1920x1200 siden den er rimelig og kanskje passer bedre når man sitter nært. 4599,- delt på 3 år er ikke mer enn 1533,- per år. 13899,- delt på 3 år blir 4633,- per år og det er like mye som prisen på U2410.

 

Ja, gå nå endelig for U2410 med en gang. Jeg har 2209WA (kjøpt for ~ et år siden) og U2311H (kjøpt i sommer) fordi jeg tenkte at det var litt vel ekstravagant med U2410.

 

Broderen har kjøpt U2410, og jeg er en smule misunnelig. Dog, det er praktisk som bare f med to-skjermsoppsett i portrettmodus.

 

 

 

 

Blir det noe revurdering av oppsettet i nærmeste fremtid, og da helst på skjermkort siden?

Nærmer seg vel snart at Fractal kabinettet og CPU-kjøleren kommer på lager igjen.

 

Corsair A70 er nå nede i ~400 NOK (Amentio og Dustin), ingen ublu pris. HW.no har en test på den et sted.

 

 

 

 

 

[...om SLi...]

Ja, det vil bli et problem pga mangel på støtte for SLI på hovedkortet.

 

Ikke for å starte opp SLi-debatten igjen, men jeg har snublet over diskusjonstråder angående SLi på hovedkort som i utgangspunktet ikke støtter det.

http://xdevs.com/e107_plugins/content/content.php?content.30

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=60844

 

Jeg har selv Asus P7P55D og tilgang på to GTX460-kort, så jeg tenkte jeg skulle prøve dette når jeg får tid. :]

Lenke til kommentar

Hovedkortet som er valgt har dårlig støtte for Crossfire også, takket være en fordeling på 16x/4x baner i PCIe x16-sporene. Oppsettet er rett og slett ikke ment å støtte det helt bevisst, fordi vi i tråden har konkludert med at både SLi og CF har flere store og små svakheter. I påsyn av disse er det ikke økonomisk forsvarlig å gå for en slik løsning. Skulle ønsker jeg kunne lære meg å bokmerke informerende innlegg, men de som leter vil finne fram til argumentet tilslutt. :p

 

Jeg skal forresten vurdere både Corsair A70 og Seagate Momentus XT 500GB som forbedringer til bygget. Corsair A70 liker jeg spesielt pågrunn av dens lave støynivå til tross for kapabel kjøling, og hvis Momentus XT deler nok kjernefunksjonalitet ytelsesmessig med rene SSD'er, ser jeg ingenting imot å bruke 500 kroner ekstra på denne. Må bare sette meg ekstra godt inn i et partalls tester først. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...