Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Altså, skjønner jo at ikke selve linsen og slik kan være dekka da :p Men som du ser her (Eksempel litt ned på siden), så er det dekt over store deler. På den jeg har er det bare et stort hull til hele "kameradelen". Dvs null beskyttelse til den.

Aha :D da skjønner jeg. Det jeg kjøpte fra mshop dekker mer av det som stikker ut av kameradelen, ja. Åpning i coveret bare til selve linseåpningen, blitzen og den smale "glipa", hva nå det er ... - mikrofon? :hmm:

 

Ser at Nseries svarer at du kan se blinkinga i knappen på det originale coveret, men da må det vel være svakt? Syntes lyset var svakt også uten cover, knapt synlig i dagslys, i alle fall ikke i sol. Men uansett ikke noe stort problem dette da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De på ebay med samme navn, er de like? Bestilte meg et bra ebay, men dekker ikke like lang ned som det dere har. Har heller ikke noe over kamera.. En anna ting, meny/tilbake-knappen, hvordan er det med deksel over? :)

Vet ikke hvordan det fra ebay er, men på det fra mshop er menyknappen dekket. Men en liten utsparing / kant viser omkretsen av knappen, så det er ikke noe problem å trykke på den. Eneste minus er at med coveret på så ser du ikke blinkingen fra menyknappen (ved tapte anrop, innkomne meldinger).

 

Skjønte ikke helt hva du mente med om kamera er dekket ... tenker du på linsen så kan jo ikke den være dekket hvis du skal kunne knipse, så den er udekket på coveret fra mshop.

 

Altså, skjønner jo at ikke selve linsen og slik kan være dekka da :p Men som du ser her (Eksempel litt ned på siden), så er det dekt over store deler. På den jeg har er det bare et stort hull til hele "kameradelen". Dvs null beskyttelse til den. Ok, bra det fungerer å trykke godt selv om den knappen har dekka :) Et lite minus er som du sier ja, at man ikke får sett blinkinga.

 

Slik ser mitt ut:

Deksel fra ebay

 

De på ebay med samme navn, er de like? Bestilte meg et bra ebay, men dekker ikke like lang ned som det dere har. Har heller ikke noe over kamera.. En anna ting, meny/tilbake-knappen, hvordan er det med deksel over? :)

Søker du på produktnavnet, CC-1005 finner du de originale.

Slike som denne er billigere men ikke av helt samme kvalitet.

 

Takk, var det jeg lurte på ;)

du ser blinkinga på det originale CC-1005. Bruker det selv og kan anbefales. Telefonen ble faktisk bedre å holde i nå.

 

Jaokej. Ja, et deksel gjorde telefon bedre å holde i.. Bare dumt mitt er litt mindre enn det orginale. Den svarte, tynne ramma rundt skjermen er nemlig utsatt for hakk :p Mista den på badegulvet, fra en 40cm høyde, og ble en liten strek i den. Derfor jeg kunne tenkt meg en som dekke litt mer! Takk for info =)

Lenke til kommentar

På den her lyser iallefall menyknappen.. Kan ha noe med at det er en lys farge på dekselet..

 

Hei! Ser at det er ganske kraftig lys på menyknappen på telefonene på den videoen. På min telefon er lyset veldig svakt, er jo knapt synbart uten dekselet også, - har ikke nubbesjanse å lyse gjennom coveret.

 

Er lyset i menyknappen stillbart noe sted, eller har min telefon en feil???

Lenke til kommentar

På den her lyser iallefall menyknappen.. Kan ha noe med at det er en lys farge på dekselet..

 

Hei! Ser at det er ganske kraftig lys på menyknappen på telefonene på den videoen. På min telefon er lyset veldig svakt, er jo knapt synbart uten dekselet også, - har ikke nubbesjanse å lyse gjennom coveret.

 

Er lyset i menyknappen stillbart noe sted, eller har min telefon en feil???

 

Har skarpt lys her når jeg bruker telefonen.. men lyset er svakt når det blinker for tapte anrop eller medlinger.

Lenke til kommentar

På den her lyser iallefall menyknappen.. Kan ha noe med at det er en lys farge på dekselet..

 

Hei! Ser at det er ganske kraftig lys på menyknappen på telefonene på den videoen. På min telefon er lyset veldig svakt, er jo knapt synbart uten dekselet også, - har ikke nubbesjanse å lyse gjennom coveret.

 

Er lyset i menyknappen stillbart noe sted, eller har min telefon en feil???

 

Ja, men det kan jo være litt juks pga fargen? At svartfargen stjeler litt av lyset om du skjønner.. Legger ved et bilde av min n8, er jo riktignok litt mørkt i stua der jeg tok bildet, så lyser vel litt mer enn vanlig. He he.

 

289ioug.jpg

 

Nå har jo ikke jeg deksel som går over, så blir kanskje litt feil sammenligning. Pytt-pytt ; p

Endret av Satyra
Lenke til kommentar

Ja, men det kan jo være litt juks pga fargen? At svartfargen stjeler litt av lyset om du skjønner.. Legger ved et bilde av min n8, er jo riktignok litt mørkt i stua der jeg tok bildet, så lyser vel litt mer enn vanlig. He he.

 

289ioug.jpg

Damn! Min menyknapp lyser i alle fall ikke så sterkt. Nåvel, dette er ikke større problem enn at jeg kan leve med det!

 

Jeg har i alle fall finere skjermbakgrunn enn de derre pistrete gress-stråa dine, så da så! :p

Lenke til kommentar

Ja, men det kan jo være litt juks pga fargen? At svartfargen stjeler litt av lyset om du skjønner.. Legger ved et bilde av min n8, er jo riktignok litt mørkt i stua der jeg tok bildet, så lyser vel litt mer enn vanlig. He he.

 

289ioug.jpg

Damn! Min menyknapp lyser i alle fall ikke så sterkt. Nåvel, dette er ikke større problem enn at jeg kan leve med det!

 

Jeg har i alle fall finere skjermbakgrunn enn de derre pistrete gress-stråa dine, så da så! :p

 

Ha ha ;)

Lenke til kommentar

jeg fikk også beskjed om oppdatering av social appen. penere gui i appen og widgeten skifter nå selv igjennom oppdateringene (pilene er fjernet, vet ikke om jeg liker dette bedre.) generelt er gui blitt større og fått litt mer polish.

 

Jeg har ikke testa om bildeopplasting er noe forbedret.

 

Dette er de tingene jeg har lagt merke til så langt. ps. du må fjere og legge til social widget'em for å få den til å funke etter oppdaeringen.

 

Edit: for å få opp oppdaterings beskjeden, start social appen og logg inn.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt telefonen siden torsdag, og er veldig fornøyd. men trenger hjelp til å komme meg på eduroam, nettet som brukes på flere universiteter her til lands og eller i verden. var innom orakeltjenesten en kjapp tur(går på ntnu), men de som var der da så ikke noen feil med det oppsettet jeg prøvde da, så er det noen som har fått det til å fungere og som kunne tenke seg å legge ut en kjapp guide? (prøvde denne guiden IT-info Ntnu)

 

En annen kjip ting er at det fulgte med et ekstra støvkorn med mobilen, inne i linsa eller på bildebrikken:(, så må kansje kvitte meg med mobilen en stund for å få det ordnet, det frister lite. eksemplel på hvordan bildet blir kan du se nedenfor.

Kjøpte mobilen av telenor, noen som vet om jeg da må sende den tilbake til dem, eller kan jeg lever den på telehuset/telekiosken her i trondheim?

post-181780-1288225105,9902_thumb.jpg

Endret av bokorm
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har et lite irritasjons moment med N8 som jeg ikke har funnet ut av ennå. Jeg har ikke rukket å bla gjennom hele tråden, så dere får ha meg unnskyldt om det er svart på før.

 

Når telefonen ringer så låses tastaturlåsen opp automatisk, og nå har det skjedd flere ganger at jeg har hatt mobilen i lomma og har svart eller avvist samtaler før jeg har oppdaget at det har ringt...

Hvor kan jeg endre tastaturlåsen til å ikke låse opp automatisk ved anrop?

 

Morten

Lenke til kommentar

jeg fikk også beskjed om oppdatering av social appen. penere gui i appen og widgeten skifter nå selv igjennom oppdateringene (pilene er fjernet, vet ikke om jeg liker dette bedre.) generelt er gui blitt større og fått litt mer polish.

 

Jeg har ikke testa om bildeopplasting er noe forbedret.

 

Dette er de tingene jeg har lagt merke til så langt. ps. du må fjere og legge til social widget'em for å få den til å funke etter oppdaeringen.

 

Edit: for å få opp oppdaterings beskjeden, start social appen og logg inn.

 

 

Testa den nye versjonen sjøl. Syns fremdeles den ikke er god nok. Alltid noe som mangler. Største minusen er mangel på notifications. Latterig. Det må jo være et must. Pixelpipe er drit bra på uploads. Både for video og bilder. Så eg bruker no socially, nokia sitt prog og opera netleser.

så det er 4 forskjellige aps bare for å bruke facebook. Men hadde nokia sitt progg fått notifications, så hadde det progge i grunn vært godt nok.

 

Forresten. Kommet nå ny utgave av opera mini. 5.1 beta. Den er kjappere enn opera mobile 10. Og har meget fin kinetic scrolling. Last i vei: m.opera.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...