Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Da har jeg fiklet og knottet - lest og kost meg med min nye N8 i noen dager.

Og jeg er kort og godt svært fornøyd.

Prob med WiFi og Video out var fingetrøbbel - :thumbup:

Utvilsomt den triveligste telefonen jeg har hatt til nå.

Svært god i hånden - lett å betjene med en hånd - funksjonene i nye Symbian er sjumilsteg videre fra feks N82.

Multimediafunskjonene er jo bare helt på topp - og lett å bruke.

Bussines delen funker helt greit og - i det hele tatt en svært svært bra telefon til mitt behov.

Ingen problemer med låsing - svarte skjermer - trege overganger--

kort sagt- Topp

 

Det som nå gjenstår er å finne en passende " dings " å ha den i - Bugatti Soft Pouch eller noe lignenede.

Belteklipstypen er ikke aktuell - men en myk - tynn - "pose" som den kan være i for å beskytte mot nøkler og slikt i lommen må da finnes.

 

Ville bare dele mine postive erfaringer med dere alle .

 

NB Solen skinner i Bergen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fiklet og knottet - lest og kost meg med min nye N8 i noen dager.

Og jeg er kort og godt svært fornøyd.

Prob med WiFi og Video out var fingetrøbbel - :thumbup:

Utvilsomt den triveligste telefonen jeg har hatt til nå.

Svært god i hånden - lett å betjene med en hånd - funksjonene i nye Symbian er sjumilsteg videre fra feks N82.

Multimediafunskjonene er jo bare helt på topp - og lett å bruke.

Bussines delen funker helt greit og - i det hele tatt en svært svært bra telefon til mitt behov.

Ingen problemer med låsing - svarte skjermer - trege overganger--

kort sagt- Topp

 

Det som nå gjenstår er å finne en passende " dings " å ha den i - Bugatti Soft Pouch eller noe lignenede.

Belteklipstypen er ikke aktuell - men en myk - tynn - "pose" som den kan være i for å beskytte mot nøkler og slikt i lommen må da finnes.

 

Ville bare dele mine postive erfaringer med dere alle .

 

NB Solen skinner i Bergen :D

 

Søkte for moroskyld etter vesker osv til N8

http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n8-vesker-71581s.html

Lenke til kommentar

Jeg bruker den store klokka som skjermbilde da tlf er i "standby".

Den er jeg virkelig fornøyd med. men dagslys ser jeg den nesten ikke.

Har jo forsøkt fler innstillinger under "display", og lyset der, men klokka er like uforandret i dagslys.

Jeg vet det er en innstilling et sted som sikkert styrer dette, men har ikke funnet den. Inntil nå klemmer jeg på menyknappen da tlf er låst, og det kommer bra opp på den måten.

Hjelp?

Lenke til kommentar

Snakker om 'Death Grip', min N8 går ned til 1 strek på signalet når jeg holder den normalt i hånda, de jeg snakker med hører ikke hva jeg sier (jeg hører de) så bryter samtalen.

Holder jeg den med en finger under og en finger oppå funker det flott.

Hadde forøvrig samme problemet med min X10 mini Pro & N82.

Det skal være sånn?

Nei, dette skal ikke være sånn. Prøvde selv å holde telefonen i alle slags mulige og umulige "dødsgrep", men klarer ikke å svekke signalet med mer enn max 1 - én strek ned, og da tviholder og presser jeg med begge hender overalt, - ingen som ringer slik da, he, he ...

 

Feil på telefonen din, eller er du et sted med ekstremt dårlig dekning generelt?

Lenke til kommentar

er det noen som kan fortelle meg hvordan man f.eks sender en musikkfil via bluetooth med Nokia N8?? Jeg har den å har nå letet etter en måte å få sendt slike filer via bluetooth,men det valget kommer ikke opp - KUN på bilder.....

 

Du kan ikke sende fra musikkspilleren

du må finne sangen vha filbehandleren.

mrk filer der

klikk på valg nede til venstre

der får du opp bl annet valget "send"

der finner du alternativet ditt . feks bluetooth

 

Søkte for moroskyld etter vesker osv til N8

http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n8-vesker-71581s.html

Der var jaggu mye støgt :p Tenk å putte en så fin telefon oppi noe slike harrybokser, huff ... :!:

 

det som er problemet ja - finne noe som ser litt ut - men beskytter telefonen - uten at det ser ut some en miniryggsekk - eller en middels rumpetaske

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Snakker om 'Death Grip', min N8 går ned til 1 strek på signalet når jeg holder den normalt i hånda, de jeg snakker med hører ikke hva jeg sier (jeg hører de) så bryter samtalen.

Holder jeg den med en finger under og en finger oppå funker det flott.

Hadde forøvrig samme problemet med min X10 mini Pro & N82.

Det skal være sånn?

Nei, dette skal ikke være sånn. Prøvde selv å holde telefonen i alle slags mulige og umulige "dødsgrep", men klarer ikke å svekke signalet med mer enn max 1 - én strek ned, og da tviholder og presser jeg med begge hender overalt, - ingen som ringer slik da, he, he ...

 

Feil på telefonen din, eller er du et sted med ekstremt dårlig dekning generelt?

men ingen tvil om at N8 har litt dårligere dekning enn mange andre telefoner. Dette skyldes bla metalldeksler,har opplevd akkurat det samme med E66. En annen ting er at telefonen blir veldig kald pga metallet,dette svekker batterikapasiteten. Vær obs til vinteren at telefonen oppbevares litt varmt. I praksis er nok plast mer praktisk men pga design og kvalitetesfølelse velger de metall. Litt synd egentlig.

Lenke til kommentar

 

men ingen tvil om at N8 har litt dårligere dekning enn mange andre telefoner.

Vet du hvilke telefoner som har best dekning ?

på generelt grunnlag så kan man si at de fleste telefoner med plastdeksel har bedre dekning. Iallefall de jeg har hatt som f.eks Nokia N95,N95 8GB,N82,N86 8MP,NOKIA 5500 SPORT,NOKIA 3720,NOKIA 5140,HTC DESIRE+ mange eldre Nokia. Min erfaring er at de 2 telefonene med metalldeksel (E66 og N8) har hatt klart dårligere dekning. De er mye mer følsom for hindringer som f.eks når man holder godt rundt telefonen eller er steder der dekningen er litt ustabil. Jeg er iallefall ikke i tvil. Prøv gjerne selv med N8 og en annen Nokia. Kjør en tur og sammenlign og jeg tror de fleste vil bli overrasket over resultatet.

Lenke til kommentar

men ingen tvil om at N8 har litt dårligere dekning enn mange andre telefoner.

Ingen tvil om dette? Med all respekt, dette tror jeg du må dokumentere bedre enn bare egen synsing. Ingen tester har påvist at N8 har noe dårligere dekning enn andre telefoner. Sitter du med detaljkunnskap om hvordan antennen til N8 er konstruert?

 

På iPhone4 er f.eks. antennen faktisk det ytre metallbåndet som går rundt hele telefonen på utsiden. Jeg kan aldri tenke meg at Nokia har unngått å ta stilling til en eventuell "innkapsling" av antennen. For alt vi vet, så kan jo antennen være direkte forbundet med metalldekslet utenpå telefonen, så inntil du (eller andre) kan dokumentere at N8 har dårligere dekning enn normalt, velger jeg å se på utsagnet som kvalifisert synsing. ;)

 

Jeg for min del opplever fullt tilfredsstillende dekning med N8, ikke noe tilbake for mine forrige telefoner, som bl.a. har vært HTC HD2, Nokia E52, Samsung Jet, Sony Ericsson W995, Nokia N82, m.fl. bakover ...

 

(Edit: leifer)

Endret av GraBalder
Lenke til kommentar

men ingen tvil om at N8 har litt dårligere dekning enn mange andre telefoner.

Ingen tvil om dette? Med all respekt, dette tror jeg du må dokumentere bedre enn bare egen synsing. Ingen tester har påvist at N8 har noe dårligere dekning enn andre telefoner. Sitter du med detaljkunnskap om hvordan antennen til N8 er konstruert?

 

På iPhone4 er f.eks. antennen faktisk det ytre metallbåndet som går rundt hele telefonen på utsiden. Jeg kan aldri tenke meg at Nokia har unngått å ta stilling til en eventuell "innkapsling" av antennen. For alt vi vet, så kan jo antennen være direkte forbundet med metalldekslet utenpå telefonen, så inntil du (eller andre) kan dokumentere at N8 har dårligere dekning enn normalt, velger jeg å se på utsagnet som kvalifisert synsing. ;)

 

Jeg for min del opplever fullt tilfredsstillende dekning med N8, ikke noe tilbake for mine forrige telefoner, som bl.a. har vært HTC HD2, Nokia E52, Samsung Jet, Sony Ericsson W995, Nokia N82, m.fl. bakover ...

 

(Edit: leifer)

hvis man går utifra at at det er riktig det signalstyrken viser så er dette fakta ut i fra mine tester. Hvis man ikke kan stole på signalstyrken så lurer jeg på hvorfor den stadig går opp og ned på N8 og E66 men ikke på de andre telefonene jeg har hatt. Det er opp til hver enkelt å vurdere og som sagt så ba jeg deg gjerne å prøve selv med en sammenligning. Og dessuten er dette MIN ERFARING som jeg deler med dere. Skal ikke krangle om dette men JEG tror metallet virker forstyrrende. La oss bare håpe at det kun er indikatoren som blir forstyrret og ikke den faktiske dekningen.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som sliter med WLAN-innstillingene? Jeg velger å "slå av av WLAN-skanning, så går det noen sekunder så er den kobla til naboens WLAN. Så skrur jeg av igjen, så plutselig er den pålogga igjen.

 

Jeg skal på ferie til et land hvor det koster 79 kr pr MB så er livredd for at noe skal skru seg på uten at jeg er klar over det.

 

Hvordan kan jeg forsikre meg for at jeg ikke ender opp med en gedigen telefonregning når jeg kommer hjem?

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som sliter med WLAN-innstillingene? Jeg velger å "slå av av WLAN-skanning, så går det noen sekunder så er den kobla til naboens WLAN. Så skrur jeg av igjen, så plutselig er den pålogga igjen.

 

Jeg skal på ferie til et land hvor det koster 79 kr pr MB så er livredd for at noe skal skru seg på uten at jeg er klar over det.

 

Hvordan kan jeg forsikre meg for at jeg ikke ender opp med en gedigen telefonregning når jeg kommer hjem?

 

Sjekk at widgeter er i frakoblet modus og mail er satt opp på manuell synkronisering.

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som sliter med WLAN-innstillingene? Jeg velger å "slå av av WLAN-skanning, så går det noen sekunder så er den kobla til naboens WLAN. Så skrur jeg av igjen, så plutselig er den pålogga igjen.

 

Jeg skal på ferie til et land hvor det koster 79 kr pr MB så er livredd for at noe skal skru seg på uten at jeg er klar over det.

 

Hvordan kan jeg forsikre meg for at jeg ikke ender opp med en gedigen telefonregning når jeg kommer hjem?

 

Velg å ha "spør alltid" ? Jeg har det, og om det er noe som kobler seg på nett utenom Wlan hjemme, må jeg velge selv hva jeg vil skal skje. = Avbryt ; )

 

Men om dette er en sikker forklaring, vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...