Rocambole2 Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Han sier heller ingen a-lyd verken i starten eller i midten som passer med absinth og Apollo, kun helt til slutt, i noe som kan være bar. 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 jeg hører aldri at han sier "Apollo" Lenke til kommentar
Chicharito Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 (endret) "Han ble sint på dem, [instert name] (poddvar eller hva noen foreslo). Stemmer det ikke? " Beste jeg fikk ut av det. Endret 8. mai 2010 av DeeCoo Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg hører noe sånt som "Han velsign på Dem hva på det bar". Er i i hvert fall ≈ 100% sikker på at det ikke er noe "Apollo" der.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Ikke noen eksteriører med skilt over inngangsdøra engang? Det er vel tvilsomt at politimannen nevner baren ved navn (og attpåtil helt uforståelig) hvis ingen andre gjør det. Der er en scene hvor de går inn gjennom inngangsdøra jo. Og her er bilde med hva som står over døra der. Et eller annet og Andersen. Kanskje noen kjenner igjen stedet? Lenke til kommentar
Latias Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Står vel David Andersen på den. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Hehe... Mine innlegg Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Står vel David Andersen på den. Det stemmer nok. Gullsmedbutikk ja. Fant bygningen igjen på Google earth. Fra motsatt ende: Det er samme bygning. Har det vært noen bar i den, eller er det bare tilfeldig valgt bygning? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 8. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2010 Svar fra språkrådet: Vi er nå flere personer som har hørt klippet utallige ganger, men vi klarer dessverre ikke å forstå hva politimester Berg sier etter «en overstadig beruset person» (regner med at det er det som er det springende punkt). En kollega mente at mannen bare snakker tull, og at det ikke er meningen at man skal forstå hva han sier. Det var visst ikke så uvanlig i gamle komedier. Hvis du vil forske videre, må du nok spore opp manuset (eller en tekstet versjon av filmen) og se om du finner noe der. Lykke til med jakten! Vennlig hilsen Øystein Baardsgaard rådgiver i Språkrådet 1 Lenke til kommentar
Krasnaja Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 (Me leitar frantisk, og eg legg att eit lite spor her, slik at eg finn tråden att ved ein seinare annleiing) (Gubben er frå tjukkaste Oslo... so orsak for mi nynorsk-bruk i ein "Oslo-tråd") Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 "Han ble sint på dem og Pedobear" Jeg er ganske sikker på at det med bold skrift er riktig, resten har noe med bar å gjøre. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 Svar fra språkrådet: De to viktigste delene av innlegget. Lenke til kommentar
Argument Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 "Han velsin på dem og poddebar"? Jeg måtte selvfølgelig lese denne tråden... Må bare få vite fasit nå Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 Kan det tenkes at baren ble omtalt som The Bar? Slik at den overstadig berusede personen var sint på Dem og på The Bar? Men på 60-tallet hadde man kanskje ikke begynt ennå å gi alle mulige forretninger, spise- og skjenkesteder engelske navn? 1 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 Hvem er det som har gitt ut filmen? Er det mulig å sende en mail til filmselskapet å spørre enten om en kopi av manuset eller om de kan, ved hjelp av manuset, gi oss svar på hva han sier? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 9. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 9. mai 2010 Det private filmselskapet Contact Film A/S som lagde en mengde komedier på 60-tallet og som ser ut til å være nedlagt for lenge siden. Lenke til kommentar
Boris Yeltsin Skrevet 19. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2010 (endret) Hvis dere ser på munnen hans når han sier "velsign" så ser det ut som han brukt -ign/ing ending i alle fall. Hekkan så irritert jeg ble av å lese denne tråden!! Nå vil jeg også vite dette! EDIT: etter å ha hørt dette nye, så høres det ut som han sier "han vil sing på Dem og din bar" jeg gir opp Endret 19. mai 2010 av baNteX Kaa 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 (endret) Nå lurer jeg på om det er snakk om en spesiell sjargong eller varemerke Wilfred Breistrand hadde? Å uttale kryptiske ting innimellom.Så nettopp Olsenbanden møter Kongen og knekten(1974) - der Breistrand også spiller politisjef.0.13 inn i klippet: "internasjonal organisasjon lyder bra." og så de neste ordene..??Mente først han sa "snakkes"..et eller annet. Men han sier vel "snakk et språg Hermansen" (?)Hermansen svarer "Jawohl Sir". Ganske absurd. Har jo egentlig ingen mening i sammenhengen.https://www.youtube.com/watch?v=k7U-LbtoV7c Endret 2. april 2018 av Delvis Lenke til kommentar
Latias Skrevet 21. mai 2010 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2010 Han sier "snakkelig språk, Hermansen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå