Gå til innhold

Til Oslo-folk: Hva sier han?(video-klipp)


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noen eksteriører med skilt over inngangsdøra engang? Det er vel tvilsomt at politimannen nevner baren ved navn (og attpåtil helt uforståelig) hvis ingen andre gjør det.

 

Der er en scene hvor de går inn gjennom inngangsdøra jo.

Og her er bilde med hva som står over døra der. Et eller annet og Andersen.

Kanskje noen kjenner igjen stedet?

post-12139-1273314579,8272_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Svar fra språkrådet:

 

 

 

Vi er nå flere personer som har hørt klippet utallige ganger, men vi klarer dessverre ikke å forstå hva politimester Berg sier etter «en overstadig beruset person» (regner med at det er det som er det springende punkt). En kollega mente at mannen bare snakker tull, og at det ikke er meningen at man skal forstå hva han sier. Det var visst ikke så uvanlig i gamle komedier.

 

 

 

Hvis du vil forske videre, må du nok spore opp manuset (eller en tekstet versjon av filmen) og se om du finner noe der. Lykke til med jakten!

 

 

 

Vennlig hilsen

 

Øystein Baardsgaard

 

rådgiver i Språkrådet

 

:(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis dere ser på munnen hans når han sier "velsign" så ser det ut som han brukt -ign/ing ending i alle fall.

 

Hekkan så irritert jeg ble av å lese denne tråden!! Nå vil jeg også vite dette!

 

EDIT: etter å ha hørt dette nye, så høres det ut som han sier "han vil sing på Dem og din bar"

 

jeg gir opp

Endret av baNteX Kaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå lurer jeg på om det er snakk om en spesiell sjargong eller varemerke Wilfred Breistrand hadde? Å uttale kryptiske ting innimellom.

Så nettopp Olsenbanden møter Kongen og knekten(1974) - der Breistrand også spiller politisjef.

0.13 inn i klippet: "internasjonal organisasjon lyder bra." og så de neste ordene..??
Mente først han sa "snakkes"..et eller annet. Men han sier vel "snakk et språg Hermansen" (?)

Hermansen svarer "Jawohl Sir". tongue.gif

Ganske absurd. Har jo egentlig ingen mening i sammenhengen.

https://www.youtube.com/watch?v=k7U-LbtoV7c

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...